راهنمای چیدمان مبل نیمه سلطنتی صورتی در اتاق پذیرایی

يكشنبه, 25 اردیبهشت 1401
مبل نیمه سلطنتی یکی از بهترین انتخاب ها برای منزل شما می باشد. به این علت که یکی از وسایلی از دکوراسیون بیشتر در چشم است مبل می باشد و تاثیر زیادی در سبک و مدل و دکوراسیون منزل دارد امروزه نمونه های زیادی از مبلمان ها در بازار موجود می باشند که بیشتر افراد در هنگام انتخاب دچار سردرگمی می شوند.
یکی از مهم ترین مواردی که در انتخاب مبلمان ضروری است سبک چیدمان و مساحت منزل می باشد. مبلمان های نیمه سلطنتی که با نام کلاسیک شناخته شده است یک نمونه مبلمان رایج در ایران است که ظاهر و قیمت بسیار عالی دارد. این نمونه مبلمان دارای نقش و نگارهای بسیار کمی هستند و اندازه و ابعاد آن بسیار جمع و جور می باشد و می توان از آن ها در بیشتر خانه ها  و دکوراسیون ها استفاده کرد.
این نمونه مبلمان معمولا در ظرفیت های 7 نفره موجود هستند که دارای یک کاناپه سه نفره و یک کاناپه دو نفره و دو مبل تکی است که به آن مبل کلاسیک و یا نیمه استیل می گویند.
مبلمان نیمه استیل بسیار لوکس و شیک به نظر می رسند که این مبلمان ها براساس تقارن و تعادل و نظم ساخته شده اند و پارچه های که در این مبلمان استفاده شده است دارای الگو و طرح های بسیار زیبا و ساده می باشند و نقش و نگار زیادی ندارند. این مبلمان ها در رنگ های خنثی بیشتر تولید می شوند. این مبلمان ها هم قابلیت استفاده در خانه را دارند و هم استفاده در محیط های تجاری و اداری و ....

مزایای مبل نیمه سلطنتی


وزن بسیار کمتری دارند  که به راحتی می توانید آن را جا به جا نماید.
قیمت مبل کلاسیک نسبت به دیگر مبل ها مناسب تر می باشد.
می تواند در خانه های با متراژ مختلف استفاده کنید.
مبل نیمه سلطنتی فضای کمتری نسبت به سلطنتی اشغال می کند.

در هنگام خرید مبل نیمه سلطنتی نکاتی را باید در نظر بگیریم


شما باید قبل از خرید مبل نیمه سلطنتی و یا کلاسیک سبک دکوراسیون خود را در نظر بگیرید تا مبلمان با پرده و لوستر و .... هماهنگ و ست باشد تا بتواند زیبایی دکوراسیون شما را چندین برابر نماید. در هنگام خرید مبل سعی نماید حتما آن را امتحان کنید مثلا که وقتی بر روی مبل بنشینید و اگر صدای همچون غژ غژ ایجاد شد یعنی کیفیت بدنه مبلمان شما و اتصالات آن پایین است همچنین باید منبت کاری و تاج مبل را هم در نظر بگیرید و آن را چک نماید تا شکستگی و ترکی نداشته باشد.
یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید کیفیت پارچه مبل شما است اگر مبلمان انتخابی شما مخمل است باید به دوخت و درزها توجه نماید و آن را چک نماید که با دست کشیدن بر روی پارچه پرزهای آن در یک جهت باشد و پارچه آن به راحتی قابل برگشت باشد.

چیدمان مبل نیمه سلطنتی صورتی در پذیرایی


معمولا مبلمان های نیمه سلطنتی و سلطنتی در ظرفیت های 7 و 9 نفره تولید می شوند که مبلمان نه نفره دو صندلی بیشتر از 7 نفره دارا است. اگر منزل شما زیاد بزرگ نیست بهتر است از مبلمان های 7 نفره استفاده نماید به این علت که مبلمان های 9 نفره فضای بیشتری برای چیدمان نیاز دارند و اگر منزل شما فضای کافی نداشته باشد ممکن است شما را در چیدمان دچار سردرگمی نماید.
در هنگام چیدمان مبل نیمه سلطنتی صورتی بهتر است در ابتدا یک فرش بزرگ دونفره را پهن نماید و در قسمت بالای فرش کاناپه سه نفره را را قرار دهید و روبروی آن کاناپه دو نفره را قرار دهید و بین آن ها مبل های تک نفره را بگذارید و بعد میز عسلی ها را در بین صندلی های مهمان و مبل های تک نفره را بگذارید و  سعی کنید فرش شما با مبل های صورتی کمی تناسب داشته باشند تا بتوانند زیبایی مبلمان را بیشتر نشان دهند. 
ولی در صورتی که خانه شما بزرگ است و فرش گرد دارید می توانید فرش گرد را در قسمتی از خانه پهن نماید و مبلمان نیمه سلطنتی را به شکل دایره ای بچنید اگر در کنار این نوع چیدمان یک شومینه هم وجود داشته باشد طراحی دکوراسیون شما را زیباتر می کند و جلوه بیشتری به محیط می دهد ولی باید حتما فاصله شومینه و مبل ها زیاد نباشد تا گرمای شومینه فردی را که در کنار آن می نشیند را اذیت نکند و همچنین به بدنه و روکش مبل ها هم آسیبی نرساند.
شما می توانید مبلمان نه نفره استیل خود را به صورت نیم دایره بچینید و بقیه آن را در کنار یک دیگر بگذارید که این نوع چیدمان هم در غربی ها بسیار پرطرفدار است و جذابیت زیادی دارد و می تواند فضای جدید و زیبایی را به وجود بیاورد. منظور ما از نیم دایره این نیست که حتما مبلمان باید به صورت نیم دایره باشد شما حتی می توانید این نیم دایره را به صورت نیم مربع و یا مستطیل هم انجام دهید.
یکی دیگر از شیوه های چیدمان مبل نیمه سلطنتی شکل ال است که برای آن می توانید فرش مستطیلی را پهن کنید و بعد مبلمان را به صورت کاناپه دو نفره و سه نفره در کنار یک دیگر در بالای فرش و در کنار آن ها هم صندلی مهمان و صندلی های تک نفره را قرار دهید و یک میز پذیرایی بزرگ را هم در وسط چیدمان خود قرار دهید.
برای چیدمان کردن مبل های نیمه استیل 9 نفره می توانید تمامی کاناپه ها و صندلی ها را در چیدمان خود استفاده نکنید و برخی از آن ها را در اتاق خواب و یا نشیمن بگذارید این نوع چیدمان باعث می شود که یک چیدمان متفاوت در منزل خود داشته باشید.



ست کردن مبل و پرده


در صورتی که مبل و پرده با یک دیگر تناسب داشته باشند دکوراسیون منزل متعادل و متوازن به نظر خواهد رسید در صورتی که مبلمان خانه شما صورتی است شما می توانید از پرده های به آن رنگ استفاده نماید و دیوارهای آن را سفید بگذارید در صورتی که نمی خواهید پذیرایی شما خیلی رنگ صورتی داشته باشد می توانید از رنگ های خنثی در آن استفاده کنید که بسیار زیبا و شکیل خواهد شد.
شما حتی می توانید پرده را با رنگ کوسن ها هم ست نماید شما باید قانون ترکیب رنگ ها را پیدا نماید تا بتوانید ترکیب رنگ زیبایی را در کنار صورتی داشته باشید و زیبایی منزل شما چندین برابر شود.

ویژگی کلی مبل نیمه سلطنتی


یکی از ویژگی های مهم این نمونه مبلمان ها ارتفاع زیاد آن ها می باشد ارتفاع این مبلمان ها نسبت به راحتی کمی بیشتر است و به این علت بسیار پرطرفدار هستند. ولی این نمونه مبلمان انعطاف مبل راحتی را ندارند پس نباید از آن ها انتظار راحتی که در مبل های کاناپه راحتی است را داشته باشید.
مبلمان نیمه سلطنتی معمولا از بهترین چوب و پارچه و طرح و نقش در آن استفاده می کنند و چوبی که برای این نوع مبلمان استفاده می شود از نوع گردو ، راش است که بسیار زیبا و لوکس می باشد همچنین این نمونه مبلمان رسمی تر است و برای استفاده مهمان بسیار مناسب می باشد.
در هنگام خرید مبلمان سلطنتی باید حتما به جنس و کیفیت چوب  و پارچه توجه داشته باشید معمولا چوب راش یکی از پرطرفدارترین نوع چوب است که در مبل های سلطنتی استفاده می شود و پارچه ای که هم استفاده می شود از جنس پارچه های یزد و ترک ضد لک و قابل شستشو است. در برخی از نمونه های مبلمان چوب زیادی استفاده می شود که منبت کاری های بسیار زیبا و فوق العاده ای هم روی این مبل ها انجام می شود که زیبایی آن ها را دو چندان می کند و معمولا چوب آن ها از نوع چوب راش می باشد.

جمع بندی


انتخاب مبل نیمه سلطنتی معمولا به نمای منزل شما و دکوراسیون آن بستگی دارد معمولا این نمونه مبلمان ها دارای منبت کاری های بسیار ظریف و شکیل هستند که جلوه ای بسیار زیبا به مبلمان شما می دهند این مبلمان دارای کوسن ها و میزهای پذیرایی بسیار زیبایی می باشند.
قیمت مبل نیمه استیل به نوع پارچه و چوب و .... بستگی دارد هر چقدر که چوب استفاده شده محکم و با دوام باشد معمولا قیمت آن هم بیشتر است مثلا چوب راش و گردو دارای قیمت بالاتری نسبت به بقیه چوب ها هستند همچنین پارچه های یزدی و ترک از پارچه های با کیفیت و گران می باشند و طول عمر آن ها معمولا بیشتر است پس قیمت این مبلمان ها براساس این موارد تعیین می شود. اگر قصد خرید این نمونه مبلمان را دارید می توانید به سایت چوب مراجعه نماید و با خواندن مقاله مبل استیل و کلاسیک اطلاعات لازم درباره این مبلمان را دریافت کنید تا بتوانید راحت تر خرید نماید. در صورتی که مبل نیمه سلطنتی و سلطنتی را خریداری کردید برای تمیز کردن آن ها می توانید با مطالعه  بهترین ترفندهای تمیز کردن مبل سلطنتی راه های تمیز کردن مبل سلطنتی را یاد بگیرید. 
برچسب ها:
مبل نیمه سلطنتی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}