راهنمای چیدمان مبل در منزل و محل کار

يكشنبه, 15 فروردین 1400

چیدمان مبل، اگر به درستی در خانه و یا محل کار انجام گیرد، موجب زیبایی آن فضا می‌شود. همچنین با استفاده از یک چیدمان منظم، می‌توان فضای منزل و یا محل کار را بزرگتر نشان داد.
شما می‌توانید با استفاده ایده‌های نو آرامش بیشتری را در خانه احساس کنید. همچنین بدون صرف هیچ هزینه‌ای، می‌توانید تغییرات اساسی را در منزل تجربه کنید.
انواع مختلف مبلمان از جمله مبل راحتی، مبل ال، مبل چستر، مبل استیل و غیره، می‌توانند چیدمان‌های متفاوتی داشته باشند. نحوه چیدمان مبلمان، به فضا و ابعاد خانه و یا محل کار بستگی دارد.
با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا شما را چگونگی چیدمان مبلمان آشنا کنیم. با خواندن این مقاله، می‌توانید دکور منزل را از حالت یکنواختی درآورده و باعث ایجاد تغییرات مثبت شوید.

طراحی ایده نهایی چیدمان مبل بر روی کاغذ

در ابتدا برای چیدمان مبل، ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را بر روی کاغذ رسم کنید. شاید در ابتدا این امر بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد. بعد از طراحی نهایی چیدمان و اجرای عملی آن، متوجه خواهید شد که این کار بسیار مفید و موثر بوده است.
اگر شما مقالات قبلی همچون "چه طور از مبل تک نفره در دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟" را مطالعه کرده باشید، به صورت مختصر و جزیی، با چیدمان انواع مبل آشنا شده‌اید.
مطالعه این چنین مقالاتی باعث می‌شود ایده‌های بهتری به ذهن شما برسد و موجب بروز خلاقیت خواهدشد.
پیش از چیدمان مبل می‌توانید موارد زیر را با ذکر جزییات بر روی کاغذ، یادداشت:

 

• ابعاد اتاق‌ها
• محل نصب در و پنجره‌ها
• محل قرارگیری سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی

 

پس از مشخص کردن موارد بالا بر روی کاغذ، محل قرارگیری مبلمان و فاصله آنها تا این وسایل را بررسی کنید. همچنین مشخص کردن محل قرارگیری سیستم‌های الکترونیکی نیز می‌تواند مفید باشد.

راهنمای چیدمان مبل کلاسیک

چیدمان مبل کلاسیک، تاثیر مهمی در زیبایی مکان پذیرایی شما از میهمان دارد. در چیدمان این مبل، هسته مرکزی نقش مهمی را ایفا می‌کند.
شما در مرحله اول باید مشخص کنید، علاقه دارید نقطه کانونی اتاق پذیرایی شما در کجا باشد؟
برخی از افراد ترجیح می‌دهند این نقطه شومینه اتاق باشد. برخی دیگر مایلند این نقطه کتابخانه و یا تلویزیون موجود در اتاق باشد. نقطه کانونی باید در مرکز دید و توجه افراد باشد.
برای چیدمان مبلمان کلاسیک، در ابتدا باید مبل سه نفره را در نقطه کانونی قرار دهید. سپس بقیه مبلمان را با توجه به نقطه قرارگیری مبل سه نفره، در محل قرار دهید. ایجاد تقارن در چیدمان و تنظیم قرارگیری این مبلمان بسیار اهمیت دارد.

مبل کلاسیک و خانه کوچک

چیدمان مبل کلاسیک در خانه‌های کوچک پیچیده تر و دشوارتر است. در خانه‌های کوچک با محدودیت فضا روبه‌رو هستیم. به همین دلیل ممکن است نتوانیم طرح دلخواه و مناسب خودمان را در منزل اجرا کنیم.
درچیدمان این مبل در خانه کوچک، باید کمی مبلمان را از دیوارهای خانه فاصله دهیم. وقتی آنها را از دیوار فاصله دادید، مبلمان بهتر می‌توانند در فضای کوچک خود را نشان دهند.
همچنین استفاده از مبل کلاسیک تک نفره موجب می‌شود، فضای خانه بازتر نشان داده شود. بهتر است مبلمان را در محل رفت‌وآمد افراد قرار ندهیم. سعی کنید فضای خانه را با چیدن انواع وسایل در کنار مبلمان شلوغ نکنید.
استفاده از دکورهای بزرگ در کنار مبلمان، آن هم در فضایی کوچک، از زیبایی محیط می‌کاهد.

چیدمان مبل کلاسیک در اتاق پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل، باعث می‌شود پذیرایی کم عرض و باریک جلوه کند. بهتر است بین مبلمان و وسایل اطراف آن، از لحاظ رنگ همگونی وجود داشته باشد.
همچنین میزان تابش نور در زیبایی استفاده از مبلمان کلاسیک، در اتاق‌های مستطیلی شکل بسیار اهمیت دارد. بهتر است مبلمان را در مرکز تابش نور قرار دهید.
اگر شما به استفاده از کاناپه نیزعلاقه‌مند باشید، می‌توانید در کنار مبلمان، از کاناپه دو نفره بهره‌مند شوید. ازاین کاناپه معمولا به‌جای دو صندلی تک نفره استفاده می‌شود. البته استفاده از کاناپه و یا صندلی باید با چیدمان شما هماهنگی و همخوانی داشته باشد. این مورد کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

چیدمان مبل در محیط‌های کم عرض

چیدمان مبل در محیط‌های کم عرض بسیار مشکل آفرین است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا راهکارهایی را در این زمینه بیان کنیم. چیدمان مبلمان با زاویه، می‌تواند خطوط صاف اتاق را از بین ببرد. می‌توانید مبل‌‍‌ها را در یک سمت اتاق و بقیه وسایل مانند تلویزیون را در سمت دیگر اتاق بچینید. مثلا می‌توانید چهار مبل تک نفره را در انتهای اتاق بچینید.
این کار موجب می‌شود عرض اتاق بیشتر از حد واقعی آن نمایش داده شود. در اتاق‌های خواب‌های کم عرض می‌توانید در قسمت بالای مبلمان از طبقه‌ای برای کتاب‌ها یا وسایل استفاده کنید. این کار موجب می‌شود بتوانید بیشتر از سطح اتاق برای چیدمان مبلمان استفاده کنید.

راهنمای چیدمان مبل ال

چیدمان مبل ال در خانه، فضای کمتری نسبت به بقیه مبل‌ها ایجاد می‌کند. اگر فضای خانه شما محدوداست، پیشنهاد می‌کنیم که از چیدمان این مبل در منزل استفاده کنید.
چیدمان این مبل باعث می‌شود که تعداد افراد بیشتری بتوانند در فضای کوچکی گنجانده شوند. این مدل چیدمان، از چندین تکه مبل جدا از هم تشکیل شده است. شما می‌توانید در صورت تمایل برای تغییر دکوراسیون و دگرگونی، این تکه‌ها را به صورت‌های گوناگون بچینید.
زمانی که می‌خواهید با میهمان از روبه رو صحبت کنید، می‌توانید یک صندلی هم‌رنگ مبل را، در روبه‌روی مبلمان قرار دهید. قراردادن این صندلی باعث می‌شود چیدمان مبلمان و افراد به صورت مربعی باشد.

 

راهنمای چیدمان مبل در منزل و محل کار

 

راهنمای چیدمان مبل چستر

چیدمان مبل چستر، احتیاج به فضای نسبتا بزرگی دارد. این نوع از مبلمان، فضای زیادی را اشغال می‌کنند. در هنگام چیدمان این مبلمان، می‌توانید به صورت ترکیبی از سایر انواع مبلمان دیگر نیز استفاده کنید. رنگ‌های مورد استفاده در این نوع از مبلمان، معمولا پررنگ هستند.
برای زیبایی بیشتر فضای خانه، می‌توانید از پرده‌ها متناسب با رنگ این مبلمان استفاده کنید. دسته‌های مبل چستر دارای انحنا و خمیدگی خاصی است. می‌توانید برای همخوانی بیشتر فضا، از میز‌هایی با همین انحنا و خمیدگی در جلوی این مبلمان استفاده کنید.
همچنین استفاده از کاناپه نیز به تازگی در چیدمان این مبلمان رواج یافته است. استفاده از مبلمان 8نفره چستر به همراه دو کاناپه دونفره، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

مبل و شومینه در کنارهم

برای چیدمان مبل در کنار شومینه، نیاز به دقت و احتیاط داریم. برخی از افراد در فصول سرد سال، علاقه دارند مبلمان را در کنار شومینه روشن، بچینند. باید فاصله مناسب بین مبلمان و شومینه رعایت شود. بهتر است هم برای احتیاط و هم به دلیل زیبایی، یک یا دو صندلی تک نفره را در این فاصله جای‌گذاری کنیم. برخی از اوقات نیز، یک میز علاوه بر صندلی‌ها در این فاصله قرار می‌گیرد. برای احتیاط بیشتر، بهتر است در زمان روشن بودن شومینه،مبلمان را در جلوی آن قرار ندهید. در کنار این شومینه، می‌توانید از انواع المان‌های هنری برای افزایش زیبایی الهام بگیرید. این المان‌ها، می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 

• تابلو‌های نقاشی بزرگ
• گل‌های طبیعی
• گل‌های مصنوعی

چیدمان انواع مبل به شکل U

چیدمان مبل به شکل U، برای زمانی مناسب است که می‌خواهید با میهمانان خود یک دورهمی جذاب داشته باشید. این نوع از چیدمان باعث می‌شود، مبل‌ها در روبروی یک دیگر واقع شوند و فضا برای گفتگو بسیار مناسب خواهد شد.
در این چیدمان دقیقا مشابه حرفU انگلیسی مبل‌ها را می‌چینیم. مبل‌ها در این روش به سه قسمت تقسیم شده و در سه سمت چیده می‌شوند. چیدمان به سبکU انگلیسی، هیچگونه مزاحمتی برای رفت‌و‌آمد افراد ایجاد نمی‌کند. مزیت دیگر این مدل، استفاده از میز‌های کوچک در بین فضای باقی مانده در چیدمان U شکل است. از این چیدمان به راحتی می‌توانید در فضاهای کوچک اسنفاده کنید.

نکاتی برای چیدمان بهتر مبل

برخی از افراد در چیدمان مبل اشتباهات کوچک و جزیی دارند. این اشتباهات سبب می‌شود که از زیبایی فضای خانه و یا محل کار مقداری کاسته شود. اگر فضای کافی در مکان موردنظر خود در اختیار دارید، بهتر است مبلمان را به دیوار نچسبانید. این کار موجب تعادل در محیط خانه می‌شود.
کل فضای خانه و یا محل کار را با مبل اشغال نکنید. مسیری را برای بازگشایی پنجره‌ها در نظر بگیرید. سعی نکنید، تمام فضای اطراف پنجره‌ها را با مبل اشغال کنید. مبلمان را به گونه‌‌ای بچینید که فضا برای دورهمی‌ها و مراسمات خانوادگی فراهم باشد. این کار بر زیبایی فضای خانه، تاثیر بسزایی دارد.

استفاده از یک میز بزرگ وسط مبلمان

در چیدمان مبل، استفاده از یک میز مناسب بسیار ضروری است. استفاده از یک میز بزرگ برای دسترسی داشتن تمام میهمانان، ایده جالبی است. میز بزرگ، می‌تواند در وسط مبلمان به عنوان یک لنگر عمل کند. این میز بزرگ موجب می‌شود، بتوانید با فراغ بال و با استفاده از انواع خوراکی‌ها از میهمانان پذیرایی کنید. می‌توانید بر روی این مبل انواع نوشیدنی‌ها و وسایل جانبی مورد استفاده را قرار دهید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که میز مخل رفت‌و‌آمد میهمانان و میزبان نباشد. اگر برای شما یافتن یک میز بزرگ میسر نیست، می‌توانید از دو میز کوچکتر ولی با فاصله بسیارکم در کنارهم استفاده کنید.

جمع بندی

برای چیدمان مبل در منزل، تنوع، اصلی مهم و انکارناپذیر است. هر فردی ایده خاص و خلاقیت منحصر به‌فرد خود را دارد. برای چیدمان انواع مبل احتیاجی به کپی برداری از سبک‌های چیدمان دیگران نیست.
هر فردی سبک خاص خود را دارد. شما باید در چیدمان وسایل خانه خود از جمله مبلمان، سبک شخصی خود را دخالت دهید. با مراجعه به سایت‌های اینترنتی فروش اینترنتی چوب و مبلمان، هم می‌توانید با انواع مبل آشنا شوید، و هم تنوع چیدمان را در این سایت‌ها مشاهده کنید.
ترکیب سبک شخصی و اطلاعات به دست آمده از این سایت‌ها، موجب می‌شود تا هنر خود را ارتقا دهیدو به بهترین نتیجه دست یابید.

برچسب ها:
چیدمان مبل

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}