راهنمای خرید و چیدمان انواع مبل کلاسیک

يكشنبه, 15 مهر 1403
بدون اغراق ستاره بی چون و چرای اتاق نشیمن، مبل کلاسیک است، که باید پس از ارزیابی دقیق، برای اتاق نشیمن انتخاب و خریداری شود. عجولانه تصمیم نگیرید و عجولانه عمل نکنید. تمام مدل‌های مبلمان کلاسیک را بررسی کنید و یک مبل مناسب دکوراسیون خانه یا محل کار خود، خریداری کنید.
انتخاب مبل مناسب بسیار مهم است، زیرا مبلمان یکی از پرکاربردترین وسایل در خانه است و به احتمال زیاد برای چندین سال بخشی از وسایل روزمره زندگی شما خواهد بود.
پس از  بررسی دقیق، بهترین مبل را انتخاب کنید.
انتخاب سبک کلاسیک  بیانگر جستجوی دقیق، توجه به جزئیات و عشق به ظرافت است. هر اتاق در خانه به فضای خاصی نیاز دارد، تا احساس آرامش را به شما القا کند.
اگر می‌خواهید یک چیدمان مبل با الهام از سبک کلاسیک داشته باشید، قبل از هر چیز، باید فهرست مفصلی از سبک‌های مبلمان کلاسیک برای اتاق‌های نشیمن تهیه کنید، که می‌تواند مناسب این قسمت از خانه شما باشد.

تعریف مبل کلاسیک


کلمه کلاسیک به قرن هفدهم در اروپا برمی‌گردد و به معنای درجه یک است. قبل از استفاده از این کلمه در صنعت مبلمان، کلمه کلاسیک در ادبیات و هنر به کار می‌رفت. وقتی صحبت از سبک کلاسیک یا آثار کلاسیک می‌شود، در واقع از سنت ها و اصالت صحبت می‌کنیم و مبل کلاسیک مانند یک اثر هنری قدیمی‌است، که می‌توانید از این مبلمان در منزل خود برای افزودن اصالت و زیبایی به کوراسیون‌تان، استفاده کنید. 
با استفاده از کلمه اصالت، ممکن است خیلی ها فکر کنند که این مبل قدیمی‌است و بگویند ما به سبک مدرن و چیزهای به روز علاقه مند هستیم، اما اینطور نیست و اصالت همیشه ریشه در فرهنگ مردم دارد.
اگر بخواهیم به یک نمونه بسیار خاص از یک کالای کلاسیک که کاملاً با فرهنگ سازگار است اشاره کنیم، می‌توان به فرش ایرانی اشاره کرد که در همه جای دنیا شناخته شده است و به عنوان یک گواهی هنری شناخته می‌شود، که کار ایرانیان است. هنرمندان مبل‌های کلاسیک در اصل متعلق به کشورهای اروپایی بوده و اولین کسانی بودند که این مبل ها را تولید کردند. یکی از تولیدکنندگان اصلی مبل‌های کلاسیک، ایتالیا است و سبک کلاسیک پس از اروپا، کم کم جای خود را در کشورهای آسیایی باز کرد و در بین مردم محبوب شد.

مبل کلاسیک راحتی جدید


مبل‌ کلاسیک یکی از ظریف ترین انواع مبلمان است و ظرافت مبل کلاسیک راحتی جدید به معنای، ضعیف و شکننده بودن آن نیست، بلکه ظرافت و هنری است که در طراحی این نوع مبل به کار رفته است.
 فرم کلی بدنه مبل، رنگ و پوشش مبلمان و همچنین نقش و نگار پارچه‌های به کار رفته، در سرویس مبلمان کلاسیک باید با دقت انتخاب شود و هارمونی این سبک مبلمان را با دکوراسیون مورد نظر، حفظ کند.
یکی از بارزترین ویژگی‌های مبلمان کلاسیک، ظرافت به کار رفته در طراحی و الگوی این سبک مبل است. دلیل راحتی مبل‌های کلاسیک گرمای ناشی از چوب این نوع مبلمان است. همچنین نقوش زیبایی که به صورت منبت بر روی آن طراحی می‌شود، فضایی جذاب و زیبا را در فضای داخلی خانه شما ایجاد می‌کند.

مبل کلاسیک جدید


در ساخت و طراحی مبل کلاسیک جدید، عموما از پشتی‌های بلندی استفاده می‌کنند و در پشتی مبلمان تاج‌های حک شده و منبت کاری شده دیده می‌شود و با طرح ها و نقش‌هایی که روی چوب ایجاد می‌کنند، زیبایی بیشتری به این مبل می‌بخشند.
کیفیت بالای مبل‌های کلاسیک، یکی از بارزترین ویژگی‌های این نوع مبلمان است، که استفاده طولانی مدت از آن ها را ممکن می‌کند و زمانی که هزینه زیادی برای این مبل می‌پردازیم خیالمان از بابت دوام آن راحت است.
اگر به خوبی از این نوع مبلمان مراقبت کنیم، خرید آن می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. کیفیت بالای مبلمان کلاسیک، به دلیل چوب به کار رفته در این مبلمان است.
مبل کلاسیک به دلیل کیفیت و ماندگاری بالا، قیمت بالاتری نسبت به دیگر مبل‌های راحتی دارد و اگر نگران سبک دکوراسیون خانه خود هستید، باید بگوییم که به تازگی مبل‌های کلاسیک با سبک مدرن طراحی شده است که می‌تواند نیاز افراد را برطرف کند.

مبل کلاسیک ایتالیایی


همانطور که در ابتدا به شما گفتیم، از قدیم مبلمان کلاسیک در ایتالیا بسیار رواج داشت و این سبک مبلمان در ایتالیا بسیار معروف و پرطرفدار است. در واقع می‌توان گفت، مبلمان کلاسیک هنر دستان توانمند، یونیان و رومیان باستان است.
اگر علاقمند به دکوراسیون‌های متقارن هستید، مبلمان کلاسیک ایتالیایی بهترین انتخاب است. طراحان ایتالیایی مبل‌هایی متقارن و کاملاً متناسب با هر فضایی را طراحی کرده‌اند.
اگر می‌خواهید مبل کلاسیک ایتالیایی بخرید، باید سبک دکوراسیون فضای اتاق خود را، به سمت کوراسیون‌های ایتالیایی سوق دهید.
در ساخت مبل‌های کلاسیک ایتالیایی، از بهترین قطعات و پارچه‌ها استفاده شده است. به همین دلیل مبل کلاسیک ایتالیایی گرانبهاتر، نسبت به دیگر سبک‌های مبلمان کلاسیک است.
در ساخت مبلمان کلاسیک ایتالیایی، از چوب گیلاس، راش، گردو، بلوط و ماهون استفاده می‌شود. 
مبل‌های کلاسیک ایتالیایی کاملاً یکنواخت طراحی شده‌اند و زرق و برق تنها در یک نقطه خاص از مبل دیده نمی‌شود، بلکه تمام مبل به طور ظریف و یکنواخت کار شده است.

مبل کلاسیک مدرن


گاهی با شنیدن کلمه کلاسیک در کنار لوازم خانگی، ممکن است فکر کنید لوازم ظاهری قدیمی‌دارند. اما کارخانه‌های تولید کننده مبلمان کلاسیک، با طراحی‌های جدید، مبلمان کلاسیک را به سبکی مدرن تبدیل کرده‌اند. طراحان مبلمان کلاسیک با تغییرات جزئی در ظاهر مبل کلاسیک و استفاده از پارچه‌های جدید با نقش‌های بروز، به این سبک مبل، زیبایی امروزی بخشیده‌اند.
شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌ها و طرح‌های امروزی، دکوراسیون خانه خود را جلا ببخشید.
در تولید مبلمان کلاسیک مدرن از بهترین چوب‌ها استفاده می‌شود. همچنین این مدل مبل تلفیقی از سبک قدیمی‌و با اصالت با سبک جدید و مدرنیته است.




جنس مبل کلاسیک


مبل‌های کلاسیک، از آن دسته مبل‌هایی هستند که طول عمر بالایی دارند و هر چه کیفیت محصولات به کار رفته در ساخت آنها بیشتر باشد، دوام و طول عمر بیشتری دارند. معمولاً این محصولات بادوام هستند و طول عمر آن ها باعث می‌شود که بخواهید برای خرید آنها هزینه زیادی بپردازید، زیرا می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، بدون اینکه مبل فرسوده شود.
از زیبایی آن لذت ببرید. این کیفیت بالا، قطعا قبل از هر چیز مربوط چوبی است که در ساخت مبل کلاسیک استفاده می‌شود.  استفاده از چوب بسیار مرغوب موجب می‌شود به آنچه که انتظار داریم، دست پیدا کنیم.
طرح ها و نقش‌های حک شده بر روی این نوع مبلمان و همچنین استفاده از چوب مقاوم و با‌دوام در این نوع مبلمان، زیبایی دو چندانی به آن بخشیده است.
چوب این نوع مبلمان شامل گردو، چنار یا راش است که قابل طراحی و منبت کاری بوده و این نوع چوب‌ها باعث دوام و ماندگاری مبلمان می‌شوند.
پارچه مورد استفاده در مبلمان کلاسیک باید با دقت انتخاب شود و با دکوراسیون هماهنگ باشد.

ست مبلمان کلاسیک چند نفره است؟


برای مبلمان کلاسیک و تعداد آن قانون خاصی وجود ندارد، اما معمولاً در ست کامل هفت نفره تولید می‌شوند، که معمولاً شامل یک مبل سه نفره، دونفره و دو مبل تک نفره هستند. دو میز کنار مبل و یک میز جلوی مبل نیز به همراه ست هفت نفره وجود دارد، همچنین برای بعضی مدل ها کوسن‌های زیبایی طراحی شده است.
برای فضاهای بزرگتر، ست‌های نه نفره و دوازده نفره نیز طراحی و ساخته شده‌اند.

قیمت مبل کلاسیک


قیمت و هزینه ای که برای این نوع مبلمان می‌پردازید، به کیفیت محصول و جنس آن بستگی دارد، اما به طور کلی قیمت مبل کلاسیک مدرن بالاتر از مبلمان کلاسیک راحتی است.
زمانی که قصد خرید مبلمان کلاسیک را دارید، توجه داشته باشید که قیمت بالای مبلمان کلاسیک نسبت به دیگر مبلمان‌ها کاملاً منطقی است.
چون در تولید مبلمان کلاسیک از قطعات و لوازم بسیار با کیفیتی استفاده شده است، که به طول عمر مبل می‌افزاید. شما با خرید مبلمان کلاسیک دیگر نگران خراب شدن آن نباشید، چون بسیار مقاوم است.
همچنین اگر بعد از مدتی از طرح و رنگ پارچه مبل خود خسته شدید، می‌توانید آن را به کارخانه ببرید و پارچه‌های جدید برای دوخت آن استفاده کنید. این گونه می‌توانید با تغییر رنگ مبل خود دکوراسیون خانه را نیز تغییر دهید.
با خرید مبل کلاسیک شما دیگر دغدغه خرید مبل جدید را ندارید، شما تنها با یک بار هزینه بهترین مبل را می‌توانید در خانه خود داشته باشید.

مبل کلاسیک ظریف


ظرافت و زیبایی در مبلمان کلاسیک:


در میان انواع مبل‌های که ممکن است در مکان‌های مختلف مشاهده کنید، به خوبی متوجه آن خواهید شد، که مبل‌های کلاسیک ظرافت دلپذیری دارند و دکور کردن خانه با این مبل‌ها، می‌تواند حس بسیار خوبی را در محیط ایجاد کند.
 این زیبایی و ظرافت به دلیل منبت کاری روی پشتی این نوع مبلمان و پارچه‌های به کار رفته در ساخت آن‌ است.
هنر طراحان هستند، این مبل ها را از دیگر مبل ها متمایز می‌کند.

استفاده از چوب در مبل کلاسیک ظریف: 


برای ساخت هر وسیله ای وقتی از چوب استفاده می‌کنید، به نوعی حس زندگی و طبیعت را به محیط وارد می‌کنید و وجود چوب باعث ایجاد آرامش در محیط می‌شود.
 به دلیل علاقه ای که افراد به طبیعت دارند، آنها احساس می‌کنند که وجود چوب می‌تواند چنین محیطی را در خانه شبیه سازی کند و محیط خانه را بسیار بهتر و دلپذیرتر کند و افرادی که در خانه با مبلمان چوبی زندگی می‌کنند، فضایی گرم و دلنشین دارند.
البته توجه داشته باشید که، برای ساخت مبل کلاسیک می‌توان از انواع چوب استفاده کرد و هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند.

منبت کاری روی مبلمان کلاسیک ظریف:


یکی از اصلی ترین ویژگی‌هایی که مبلمان کلاسیک ظریف را از مبل راحتی متمایز می‌کند، کنده کاری ها و منبت کاری‌هایی است که روی مبلمان کلاسیک ظریف انجام می‌شود.
هر چیزی که در آن از هنر، هنرمند استفاده شده است، معمولاً قیمت بالاتری نسبت به محصولات مشابه دارد. و هر چه این طرح ها و کنده کاری ها ظریف تر باشند، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

چیدمان فضا با مبل کلاسیک


مبل‌های کلاسیک زیبایی چشمگیری دارند، اما برای اینکه این زیبایی بیشتر به چشم بیاید، باید یک دکوراسیون متناسب با مبلمان خود داشته باشید.
برای انتخاب لوازم دکوری متناسب با مبلمان کلاسیک، ما به شما استفاده از رنگ‌های خنثی را پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از فرش در جلوی مبلمان با رنگ خنثی انتخاب مناسبی است. اینگونه زیبایی مبل کلاسیک بیشتر به چشم می‌آید.
شما می‌توانید از تابلو فرش‌ها، آباژور، گلدان، ساعت و دیگر لوازم دکوری، برای دکوراسیون خانه خود با مبلمان کلاسیک، استفاده کنید.

سخن پایانی


در این مقاله  جزئیات مبلمان کلاسیک را، برای شما شرح دادیم و در ادامه نمونه‌هایی از مبل کلاسیک را به شما معرفی کردیم.
اگر می‌خواهید مبلمانی مقاوم و زیبا داشته باشید، مبلمان کلاسیک بهترین گزینه است.
شما می‌توانید مطابق دکوراسیون خانه خود، مبلمان مناسب را انتخاب کنید و در نهایت سبکی خاص را در فضای اتاق خود رقم بزنید.
اگر به دنبال یک مبلمان با کیفیت و زیبا هستید، باید هزینه بیشتری بپردازید، اما با این کار شما دکوراسیون بی‌نظیری خواهید داشت، که هیچ وقت قدیمی‌نمی‌شود و همچنان کیفیت خود را حفظ می‌کند.
برچسب ها:
مبل کلاسیک

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}