راهنمای خرید میز پذیرایی و ناهارخوری

دوشنبه, 20 فروردین 1397

میز ناهارخوری و یا ست های ناهارخوری، نه تنها نقطه اتصال خانواده و دوستان است بلکه کانون اصلی در خانه محسوب می شود. اگر قصد خرید یکی از آنها را داشته اید که برای همیشه نگه اش دارید، احتمالا فقط یک بار خرید می خواهید چنین میزی بخرید. خوب!!! دقیقا دنبال چه نوع میزی هستید؟ میز پذیرایی باید به خوبی طراحی، ساخته و مستحکم باشد. افراد زیادی در اطراف آن می نشینند و باید اندازه خوبی برای بیشتر اتاق ها داشته باشد. چون میز پذیرایی، سرمایه گذاری گران قیمتی است لذا شما باید زمان بیشتری را صرف تحقیق برای خرید آن نمایید تا میزی برای برطرف کردن نیاز های خود پیدا کنید. در اینجا به ۱۰ پیشنهاد اشاره می شود که چگونه مهمان های پذیرایی خود را به صورت راحت تری، مستقر سازید.

 

  1. میز ناهارخوریی را انتخاب کنید که از مواد محکم ساخته شده باشد.

 

اگر میخواهید میز شما برای چند سال در مهمانی های شما، مقاومت خوبی در مقابل خراش ها داشته باشد، میزی را انتخاب نمایید که از چوب سخت مانند چوب ماهون، گردو، بلوط، صنوبر و سرو ساخته شده باشد. میزهای ساخته شده از چوب های کامپوزیتی یا چند لایه که شامل MDFو نئوپان هستند، با دوام و با صرفه می باشند اما به قوت و قدرت چوب سخت نیستند.

 

  1. چوب بهترین انتخاب است، اما شیشه را هم فراموش نکنید

 

مزیت میز پذیرایی از نوع شیشه ای، این است که با بسیاری از عناصر دکوراسیون، کارکرد خوبی دارد و چون خاصیت بازتابی دارد، میتواند گزینه عالی برای فضایی باشد که می خواهید روشن تر و دلباز تر به نظر برسد. میزهای پذیرایی شیشه ای از لحاظ مقاومت خیلی سرسخت و نشکن هستند. مدل های امروزی با شیشه های ایمنی حرارت دیده ساخته می شوند که در مقابل خراش و حرارت مقاوم بوده و نمی ترکند.

 

  1. به دنبال میز هایی که با چوب های قدیمی بدون رنگ ساخته شده اند، باشید

 

میز های چوبی دست دوم مزرعه ای یا صنعتی امتحان خود را در طول زمان به خوبی پس داده اند. هر نوع خراش و شکاف در سطح این میز ها به عنوان مدل آنها در نظر گرفته میشود، و نه تنها از چشم نمی افتد بلکه بیشتر هم از آن تعریف میشود. به همین دلیل اگر تصادفا، چندتا از این خراش ها را به میز اضافه کردید، اهمیتی ندارد. بدین دلایل این میزها، برای خانواده هایی که دارای فرزند هستند خیلی مناسب اند. شما هیچگاه نسبت به علامت گذاری عمدی روی میز یا نوشتن فرزندانتان بروی آن نگران نخواهید بود.

 

  1. میهمانان خود را تحت تاثیر قرار دهید

 

سنگ مرمر، هزینه زیادی برای دکوراسیون است اما بدون هیچ تردیدی، میزهای مرمرین ناهارخوری همیشه هیجان انگیزترین بخش دکوراسیون خانه شما می شوند. میزهای ساخته شده از سنگ های مرمر با کیفیت، بسیار زیبا هستند. اگر واقعاً عاشق یکی از آنها شده اید می توانید بدون هیچ احساس گناهی یکی از آنها را بخرید (جذابیت همیشگی سنگ های مرمر باعث می شود تا میز شما همیشه مد و به روز باشد) اما آگاه باشید که یک میز ناهارخوری مرمری مشکلاتی هم به همراه خود خواهد داشت. اول اینکه، میزهای سنگ مرمر، بسیار سنگین و حجیم هستند. دوم، آنها باید به خوبی مراقبت شوند چون مرمر شکننده و از لحاظ لک افتادن بسیار حساس هستند. برای اجتناب از لکه افتادن، میز را همیشه مرتب و تمیز نگه دارید و آنرا با روکش پارچه یا سفره رومیزی بپوشانید تا غذا و مایعات رنگی بروی آن نریزند و باعث صدمه زدن به آن نشوند.

 

  1. اگر زیاد اثاث کسی می کنید، میزی را انتخاب کنید که به راحتی قابل حمل باشد.

 

برای آنهایی که مدت زیادی در یک مکان سکونت نمی کنند، داشتن یک میز سنگین اذیت زیادی در پی خواهد داشت و شما را خسته می کنند. اگر عاشق میز فلزی یا مرمری شده اید، از خرید آن جا نزنید اما فکر کنید که چگونه میتوانید آنرا به صورت ایمن، جا به جا کنید. همانطوری که در بالا پیشنهاد شد، یا یک میز سنگ مرمر کوچک و گرد را انتخاب کنید و یا یک میز چوبی با پایه های جدا شدنی. اگر به دنبال میزی هستید که با دکوراسیون شهری تناسب دارد، میز فلزی سنگین را خریداری نکنید بلکه میز چوبی سبک تر با رگه های فلزی را در نظر داشته باشید.

 

  1. میز پذیرایی تاشو و تفریحی را در نظر داشته باشید

 

تخته های چند لا، سبک وزن و با دوام هستند و میز هایی که از جنس تخته چند لا ساخته می شوند، می توانند در صورت نیاز در منزل، تا و بسته شوند. بعد از بسته شدن میز، در صورت نیاز می توانید آن را به همراه خود در پیک نیک ها و گردش ها به همراه داشته باشید.

 

  1. به مدلی فکر کنید که می تواند در بیشتر فضاهای خانه قرار داده شود

 

میزهای گرد در اتاق های فشرده و متراکم و همچنین اتاق های غذاخوری مربع شکل، بسیار مناسب اند. این میزها نشیمن انعطاف پذیری را هم ارائه می دهند. اگر یک میز ۶ نفره گرد خریداری کنید، میتوانید ۸ نفر را با فشردگی بیشتر بر روی همان میز جا دهید (هرچه قطر میز بیشتر باشد، طبعا افراد بیشتری جا می شوند). از طرف دیگر، میزهای مستطیلی دارای نقاط نشیمن محدودی براساس موقعیت پایه های میز هستند چون در هر گوشه میز فقط یک نفر می تواند بشیند.

 

  1. رنگ های مدرن جذاب هستند ولی مراقب دام آنها باشید

 

رنگ های مدرن امروزی، چند وقت بعد به دل مردم نمی نشیند. پس هوشمندانه رنگ میز خود را انتخاب کنید. رنگ های کلاسیک مانند رنگ های اصلی (یعنی قرمز، زرد و آبی) معمولا قدرت ماندگاری بیشتری دارند چون آنها رنگ های بسیار ابتدایی هستند. رنگ قرمز تیره، بخصوص در منازلی که دارای سبک آسیایی هستند، بسیار محبوب است. چون قرمز، رنگی است که به صورت سنتی با جشن ها ارتباط دارد و این رنگ حتی در خانه های مدرن و سبک ساده مینیمالی (Minimalist) هم جواب می دهد.

 

  1. سیاه همیشه مانند یک رنگ جدید است

 

اگر علاقه ندارید خش و خطوطی در میز شما دیده شود، میزی را انتخاب کنید که بسیار زیبا و با مهارت زیادی ساخته شده است. میزهای سیاه، بسیار گمراه کننده هستند بخصوص اگر آنها دارای روکش باشند، چون کوچکترین خراش را نشان خواهند داد. اگر نوع دقیقی را انتخاب می کنید، اگر شما یک فرد بسیار محتاط برای نگهداری دکوراسیون خود هستید میتوانید رنگ مشکی را انتخاب کنید چون این رنگ بسیار جذاب است و برای همیشه جذاب خواهد ماند.

 

  1. میز کلاسیک مناسبی پیدا کنید

 

عموما میز های ناهارخوری سبک روستایی، بزرگ هستند و از این رو برای خانواده و برگزاری مهمانی مناسب هستند. این نوع میز ها از چوب های یک تکه، از درختانی مانند بلوط یا کاج، ساخته شده اند و بسیار محکم هستند. این میزها طراحی ساده ای دارند با این حال پایه های منحنی شکل این سبک میزها رویه میز را در جای خود ثابت نگه می دارد. تنها نکته ای که باید برای خرید این نوع میزها باید در نظر گرفت این است که سبک های مجلل این مدل، مانند میزهای کلاسیک فرانسوی، را انتخاب می کنید و یا میزهای جذاب کلاسیک روستایی انگلیسی.

 

مترجم: میثم شایسته

دیگر مقالات:

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}