راهنمای خرید مبل کلاسیک جدید چوبی

سه شنبه, 12 بهمن 1400
مبل کلاسیک جدید از جمله مبل های رایج در نمایشگاه های مبل امروزی می باشد. در اکثر منازل امروزی مبلمان جزو مهم ترین و ضروری ترین دکوراسیون به حساب می‌آید و هرکسی با توجه به سلیقه و مقدار بودجه ‌ای که دارد و همچنین سبک دکوراسیونی که در منزل خود دارد می تواند برای خود مبلمانی را انتخاب کند. 
در میان همه مبلمانی که وجود دارد، مبل کلاسیک جدید از مدل مبلمانی هستند که طرفداران زیادی به خودشان جذب کرده‌اند و دارای انواع و اقسام طرح و رنگ هستند. این مبلمان بسیار زیبا و جذاب هستند به طوری که خانواده های ایرانی تمایل بیشتری نسبت به این مبلمان دارند زیرا چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن شما با این مبلمان منحصر به فرد خواهد بود. 

مبل کلاسیک جدید مربوط به کدام کشورها است؟ 


در حقیقت مبلمان کلاسیک جدید مربوط به کشورهای اروپایی بوده است و تولید این مبلمان اولین بار از این کشورها شروع شده است. تولید کننده اصلی این مبلمان کشور ایتالیا است که بعد از کشورهای اروپا، کشورهای آسیایی هم مبلمان کلاسیک جدید تولید کردند. 
دقت داشته باشید که تنها انتخاب مبل برای خرید مبلمان کافی نیست. شما باید برای اینکه یک مبلمان خوب و مناسب و متناسب با تمام اهدافی که دارید خریداری کنید تا همخوانی خوبی با هدف شما داشته باشد نکاتی را می‌بایست در نظر داشته باشید. 
در این مقاله یک سری نکات را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید یک مبل کلاسیک جدید زیبا را خریداری کنید و زمانی که این مبلمان را در دکوراسیون خود قرار می‌دهید از انتخاب خود لذت ببرید. 

ویژگی‌های مبل کلاسیک جدید


مبلمان کلاسیک دارای ویژگی های خاصی است که این مبلمان را از دیگر مبلمان متمایز کرده است. ویژگی هایی مانند ظاهر بسیار زیبا و نقش و نگار آنها و منبت کاری های زیبا و خاصش و پارچه‌ های زیبا و بادوام این مبلمان موجب شده که از بقیه مبل ها متمایز شده باشد.
 البته گاهی بعضی اشخاص فکر می کنند که مبل کلاسیک جدید با مبلمان سلطنتی یا استیل شبیه هم هستند و با هم فرقی ندارند اما در کنار داشتن یک سری شباهت ها، تفاوت های زیادی هم دارند که این مبلمان را از هم جدا کرده است. 

تفاوت مبل استیل و کلاسیک


یکی از مهم‌ترین تفاوت هایی که مبل کلاسیک جدید را از مبلمان سلطنتی یا استیل جدا کرده است وجود منبت کاری های این دو مبلمان است. 
منبت کاری های که در مبلمان استیل به کار می روند بسیار زیاد است و این در حالی است که مبل کلاسیک جدید شامل منبت کاری کمتر و ظریف تری است.
دومین تفاوت این دو مبلمان این است که در مبلمان استیل چوب زیادی مورد استفاده قرار گرفته است اما در مبلمان کلاسیک برخلاف آنهاست و این موجب شده که مبلمان کلاسیک وزن کمتری نسبت به مبلمان استیل داشته باشد و جابجایی آنها راحت تر باشد. 
سومین تفاوت میان این دو مبلمان این است که پارچه ی بیشتری در مبلمان کلاسیک به کار برده شده است و در مبلمان استیل از پارچه کمتری استفاده شده است. این تفاوت ها باعث شده که مبلمان کلاسیک نسبت به مبلمان استیل از راحتی بیشتری برخوردار باشند.
مبل های کلاسیک به گونه ای ساخته شده اند که در خانه هایی که متراژ کمتری دارند می‌توان آنها را قرار داد و استفاده کرد و بعضی ها این مبلمان را به مبل نیمه استیل هم می ‌شناسند. 

انواع چوب به کار رفته در ساخت مبل کلاسیک جدید


در ساخت مبلمان کلاسیک چوب های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام ویژگی های مشخصی دارند. هرچه چوب‌های به کار رفته در ساخت مبل رنگ تیره تری داشته باشند با دوام تر و با کیفیت تر هستند و مقاومت آنها بیشتر است و عمر بیشتری خواهند داشت و به همین نسبت دارای قیمت بیشتری هم خواهند بود. 

طراحی و منبت کاری های مبل کلاسیک جدید


هرچقدر که طرح ها و منبت کاری هایی که روی مبلمان کلاسیک ایجاد شده باشد و دارای ظرافت بیشتری باشند قیمت این مبلمان بیشتر شده و گران‌ تر است. مبلمان کلاسیک به دلیل داشتن تشکچه های زیبا و پارچه‌هایی که روکش جذابی دارند خاص و جذاب تر هستند.



بررسی کیفیت مبل کلاسیک جدید


مبلمان کلاسیک با برخورداری از چوب های مقاومی که دارند از طول عمر  زیادی برخوردار هستند و بسیار با کیفیت هستند. این دوام و طول عمر بالا موجب می شود که تمایل داشته باشید با صرف هزینه بیشتر این مبل ها را خریداری کنید. زیرا می دانید این مبلمان را به خاطر دوام و کیفیت آن تا سالهای سال می‌توانید استفاده کنید بدون اینکه تغییری در نشیمنگاه یا چوب آنها ایجاد شود و در نتیجه به صرفه ترند زیرا شما مجبور به تعویض دوباره مبلمان نیستید. 
کدام مبلمان مناسب منزل شماست؟
حتما بررسی کنید که آیا برای منزل شما مبل کلاسیک جدید بهتر است یا مبل های راحتی؟

قیمت مبل کلاسیک جدید


زمانی که می خواهید مبلمان کلاسیک را خریداری کنید با اختلاف قیمت زیادی روبه‌ رو خواهید شد که این اختلاف قیمت به خاطر وجود کلافی است که در این مبلمان به کار برده می شود. 
منظور از کلاف، همان بدنه و چهار چوب این مبلمان است. هر مقدار کلاف این مبلمان با کیفیت تر باشد مسلما دارای قیمت بالاتری خواهد بود. جنس چوب مبلمان کلاسیک از چوبهای با دوامی مانند چوب گردو و راش و نراد و بلوط می باشد. 

نکته های مهمی که در زمان خرید مبل کلاسیک جدید باید به آنها توجه کنید.


مبل کلاسیک جدید را با یکسری روکش های طبیعی و یا چوب ماسیو می‌سازند و شما باید دقت کنید که مبلمان کلاسیکی که قرار است خریداری کنید دارای روکش ملامینه و ام دی اف نباشند و در ساخت آنها از این کلاف استفاده نشده باشد، همینطور دقت کنید که بعضی از تولید کنندگان سود جو در ساخت مبلمان کلاسیک از چوب سفید یا چوب کاج که در ساخت سایر مبلمان به کار می برند استفاده می ‌کنند که این چوب‌ها بسیار بی کیفیت هستند و طول عمر زیادی ندارند، بنابراین همه این نکات را قبل از خرید مبل کلاسیک جدید در نظر داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب درست را انجام دهید. 

کلاف دوبل چیست؟ 


کلاف دوبل به این معناست که دو تا چوب را به یکدیگر وصل می کنند تا طول عمر کلاف زیاد شود مبلمان کلاسیکی که دارای کلاف دوبل هستند بسیار دوام بالایی دارند. حتما در نظر داشته باشید که زمانی که روی مبل می‌نشینید مبل صدای جیر جیر ندهد زیرا اگر این صدا را بدهد به این معناست که چوب آن شکسته یا پوسیده است و احتمال دارد بعد از مدتی که این مبلمان را استفاده کردید دچار شکستگی و فرورفتگی شوند. 

 رنگ مبل کلاسیک جدید


مبل کلاسیک جدید با رنگی که در آنها استفاده می شود بسیار جذاب می‌شود. دو نوع رنگ در این مبلمان استفاده می ‌شود که به دو نوع پوششی و براق معروف است. رنگ های براقی که روی مبلمان استفاده می ‌شود موجب می‌شود که شما خیلی راحت پوست چوب را ببینید و اگر چوب شکستگی یا ترک داشته باشد به راحتی دیده می شود. اما رنگ های پوششی کاملا سطح چوب را می‌پوشاند و شما نمی‌توانید چوب را خوب ببینید و اگر چوب خرابی داشته باشد قابل رویت نیست.
با توجه به این نکات، نکته دیگری را هم در نظر بگیرید مبلی که به صورت یکدست و یکنواخت رنگ آمیزی شده باشد زیباتر است. مبلمان کلاسیک بیشتر به رنگ های قهوه‌ای و کرم رنگ آمیزی می ‌شوند و خطوطی که مبلمان کلاسیک را می‌سازد بیشتر ساده و متقارن هستند. 

نکاتی در مورد روکش و پارچه مبلمان کلاسیک


انتخاب پارچه‌ هایی که برای روکش مبل کلاسیک جدید استفاده می ‌شود بسیار مهم است، چون این پارچه ها می‌بایست علاوه بر زیبایی دوام زیادی هم داشته باشند. 
بیشتر پارچه‌های موجود در بازار از جنس پارچه‌های چینی و ترک هستند. اگر شما دوست دارید که پارچه‌ های بهتری را برای روکش مبل کلاسیک جدید خود انتخاب کنید می‌توانید سفارش یک مبل کلاسیک با روکش ترک را بدهید. پارچه‌هایی که در خود کشور ایران هم تولید می شوند از کیفیت و دوام زیادی برخوردار هستند و پارچه‌های مرغوبی هستند.
یکی از بهترین پارچه های ایرانی، پارچه‌های یزد هستند. شما می ‌توانید یک سفارش مبلمان کلاسیک را با پارچه‌های یزد بدهید و علاوه بر این که از کیفیت خوبی استفاده نموده‌اید از کالای ایرانی هم حمایت کنید. پارچه‌ های دیگری هم در بازار وجود دارند که همه آنها باکیفیت هستند. برخی از این پارچه ها عبارتند از: پارچه‌های مخمل، شانل، سلطنتی و نانو میکرو که بسیار مناسب برای استفاده به عنوان روکش شدن مبل کلاسیک جدید و دیگر مبلمان هستند. 

دوخت پارچه‌ های مبلمان کلاسیک


پارچه‌ هایی که برای دوخت روکش مبلمان کلاسیک استفاده می ‌شوند باید از دوخت مناسبی هم برخوردار باشند. نحوه دوخت پارچه روکش در زیبایی مبلمان بسیار مهم است.
دوخت این پارچه ها باید تمیز باشد و دچار زدگی نباشد و یا درز آنها بیرون زده نباشند و دوخت آنها به گونه ای باشد که اگر هم پارگی و زدگی دارند روی کار دیده نشود. 
اگر مبل کلاسیک جدید شما از جنس پارچه‌ های مخملی درست شده باشد شما می ‌توانید خیلی راحت تشخیص دهید که آیا جنس  مخمل این مبلمان خوب است یا نه. فقط کافیست شما دستتان را روی آن بکشید اگر بر خلاف جهت پارچه دست بکشید و دوباره به  جهت موافق  پارچه دست بکشید پازچه مخمل خیلی سریع به حالت اول برگشت می یابد و این ویژگی نشان می دهد که مخمل به کار برده شده در روکش مبل کلاسیک جدید شما از جنس خوبی است در غیر این صورت پارچه به کار رفته فیک است و خوب نیست. 
پارچه هایی که پرزدار هستند اگر با ناخن روی آنها کشیدید و دیدید که تار و پود آنها از هم باز شد جنس آنها خوب و مرغوب نیست. این روش ها برخی از راه هایی است که می‌ توانید پارچه های خوب و یا نامرغوب را از هم تشخیص دهید. 
شما می‌توانید مبل کلاسیک جدید زیبایی را برای سال جدید سفارش دهید و فقط کافی است با بهترین فروشگاه های معتبر اینترنتی تماس بگیرید و این مبلمان را تهیه کنید. 

جمع بندی


خرید مبل کلاسیک جدید یک تصمیم خوب و مقرون به صرفه برای چیدمان خانه عروس و یا تغییر دکوراسیون منزل شما در سال جدید است زیرا این مبل ها برای سالیان سال برای شما کارمی کنند و ضمن زیبایی از کیفیت خوبی هم برخوردارند.
همچنین می توانید ایده هایی در مورد چیدمان مبل کلاسیک متناسب با منزل خود را گرفته و مقاله "چطور با مبل ال کلاسیک، دکوراسیون اتاق پذیرایی فوق العاده ای داشته باشیم" را برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید.
برچسب ها:
مبل کلاسیک جدید

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}