راهنمای خرید ست مبلمان اداری و مدیریتی

شنبه, 18 دی 1400
برای هر مکان و هر فضایی که می‌خواهیم از ست مبلمان اداری و مدیریتی استفاده کنیم دکوراسیون خاصی وجود دارد که مبلمان یکی از اجزای این مکان‌ها می‌باشد، مثلا در منازل از مبلمان راحتی استفاده می‌کنیم و در اداره از مبلمان اداری. 
در این مقاله ما برای شما در مورد ست مبل اداری و مدیریتی و انواع آنها و شرایط آنها صحبت می کنیم.
 

ست مبل اداری و مدیریتی


مبلمان اداری در حقیقت مانند مبلمان خانگی هستند ولی تفاوت آنها با مبلمان خانگی در رسمی بودن آنها است. ست مبل اداری و مدیریتی نسبت به مبلمان خانگی قالب رسمی تر ی دارند. تفاوتی که بین این دو نوع مبلمان یعنی مبلمان خانگی با مبلمان اداری وجود دارد در اسکلت بندی آنها می‌باشد.  
 درمبلمان اداری این مبلمان خیلی مقاوم تر  است و اسکلت بندی محکم تر و دوام بیشتری دارند. یک ویژگی دیگر مبلمان اداری وزن آنها است که نسبت به مبلمان خانگی وزن بسیار سبک تری دارند و می توان آنها را به راحتی جابه جا کرد.

ست مبلمان اداری کلاسیک


از سبک ها و طرح های تجملی مبلمان اداری، مبلمان اداری کلاسیک می باشند. در مجموعه هایی مانند مجموعه تجاری، دولتی، یا در شرکت های صنعتی و معدنی که در آن  قردادهایی میلیاردی بسته می‌شود این سبک مبلمان استفاده می گردد.
 استفاده از این مبلمان موجب می‌شود که فضا جدیت و اعتبار بیشتری به خود بگیرد و مراجعه کنندگان را بیشتر به خود جذب کند. به دلیل اینکه این مبلمان یعنی مبلمان اداری کلاسیک با دست ساخته می‌شوند دارای قیمت بیشتری هست، زیرا هم زمان زیادی می‌برد تا این مبلمان ساخته شود و هم دارای چوب و متریال بیشتر می ‌باشد. 
همچنین در ساختن میز کلاسیک از ورقه های نقره و طلا استفاده می کنند که بر قیمت آنها تاثیر می‌گذارد و قيمت آنها را افزایش می دهد. 

قیمت مبلمان اداری


قیمت مبلمان اداری تحت تاثیر عوامل زیادی است. سبک و طرح مبلمان می‌تواند بر قیمت مبلمان اداری تاثیر بگذارد و موجب افزایش یا کاهش قیمت مبلمان شود. ست های مبلمان اداری بسیار متنوع هستند مانند :
مبل مدیریتی ، مبل کنفرانس ، مبل کانتر ، مبل کارشناسی ، صندلی اداری ، کتابخانه، فایلینگ و … هر کدام از این مبلمان به خاطر جنس و متریالی که در آنها استفاده شده است از قیمت های گوناگونی بر خوردار هستند.
 همچنین زمانی که بازار دچار نوسان  می‌شود بر قیمت این مبلمان نیز تاثیر می‌گذارد. 

مبلمان اداری مدرن


مبلمان اداری مدرن دارای سبکی ساده می باشد. اگر کسی تمایل داشته باشد که فضای دفتر کارش به صورت ساده تر باشد و دکوراسیونی ساده داشته باشد می‌تواند از این مبلمان یعنی مبلمان اداری مدرن استفاده کند.
این مبلمان یعنی مبلمان اداری مدرن با دستگاه‌های خیلی پیشرفته ساخته وتولید می‌شوند و کار دست نیستند به همین دلیل نسبت به مبلمان کلاسیک قیمت مناسب تری دارند وگران نیستند. 
همچنین متریالی که در این مبلمان به کار گرفته شده است از متریال سبک مانند: ام دی اف ، شیشه ، فلز ، اپوکسی و … می باشند. هرکدام از این متریال ها برای شکل گیری به دستگاه نیاز دارند اما چوب برای شکل گیری نیازمند هنر دست می‌باشد. 

دکوراسیون اداری


به دلیل اینکه مجموعه های اداری معتبر در آن رفت و آمد زیادی می‌شود دکوراسیون این مجموعه ها بسیار پر اهمیت است و می‌بایست یک فضای زیبا و جذاب داشته باشد چون زیبایی فضا  به خاطر اینکه کارمندان از آن استفاده می کنند هم برای کارمندان مفید است  و هم بر ذهن مخاطبان تاثیر می گذارد یعنی بر ذهنیت مخاطبان نسبت به فعالیت اداره و نحو کار آنها تاثیر دارد. 
یک فضای لاکچری خیلی جذاب تر از یک فضای معمولی است، بنابراین کمک گرفتن از یک طراح دکوراسیون داخلی اداری می‌تواند برای این کار مفید باشد، البته کسانی که تولید کننده مبلمان اداری هستند به طور حتم  در  طراحی دکوراسیون هم فعالیت دارند و شما می توانید برای طراحی دکوراسیون شرکت خود و دفتر کار خود از این افراد کمک بگیرید.

سایز مبلمان اداری


اندازه و سایز صندلی ها با هم چندان تفاوتی ندارد و استاندارد هستند و بر طبق اصول خاصی ساخته و تولید می‌شوند اما سایز میزها با هم متفاوت هستند. میزهایی که برای مدیریت هستند از ابعاد1/80 تا 2/80 ساخته می‌شوند، اما اگر  فضای شما  دارای نقشه و پلان باشد می‌تواند تغییر کند. 
مثلا میز کنفرانس بر اساس تعداد نفرات شرکت کننده تعیین می شود و میز کانتر بر طبق تعداد مشخصی از کابران مشخص و تعیین می شود که معمولا یک نفره تا سه نفره هستند و گاهی هم بر طبق نیاز مجموعه مشخص و تعیین می گردد. 
میز کار همچنین بر اساس تعداد کارمندان سفارش داده می شود و شامل نیم ست های ادارای تک نفره یا دو نفره یا سه نفره می شود، البته بیشتر بر طبق سایز فضا این میزها انتخاب می‌شوند.

زمان تحویل مبلمان اداری


زمان تحویل مبلمان اداری بر طبق طرح و مدل آنها مشخص می‌شود. اگر مبلمان اداری کلاسیک را سفارش بدهید مدت زمان بیشتری نیاز دارد، یعنی بین 20 الی 30 روز طول می‌کشد تا آماده شوند زیرا این مبلمان طرح متفاوتی دارد و زمان می برد تا درست شود. اگر مبلمان اداری مدرن را سفارش دهید بین 15 الی 20 روز زمان می برد تا آماده شوند و بدست شما برسد.

ست مبلمان اداری باروک


ست مبلمان اداری شامل سبک های دیگری هم مانند سبک باروک که بسیار تجملاتی می باشد و از مبلمان کلاسیک گران تر می‌باشد می شود، زیرا معرق  کاری ها و منبت کاری های این مبلمان ببشتر است و همه هنر دست می ‌باشند و با دست انجام می شوند و همچنین زمان بیشتری نیاز دارند تا ساخته شوند.

گارانتی محصولات و ست مبلمان اداری


ست مبلمان و محصولات اداری دارای سه سال ضمانت و ده سال خدمات پس از فروش است. البته بعضی اوقات شرایط یک مجموعه با مجموعه دیگر فرق دارد و همینطور گارانتی آنها باهم متفاوت می‌باشد.

نکاتی مهمی که قبل از خرید ست مبلمان اداری باید در نظر گرفت


قبل از خرید ست مبلمان اداری چند نکته باید درنظر گرفته شود. برای اینکه بتوانید یک مبلمان اداری خوب و مناسب خریداری کنید ابتدا باید شغل و حرفه  و روحیه و سلیقه پرسنل و همه کسانی که در  آن اداره مشغول به کار هستند را در نظر بگیرید، مثلا اگر در یک مجموعه آموزشی کار می‌کنید و از مدیر این مجموعه هستید باید از مبلمان اداری کلاسیک استفاده کنید، اما اگر در مجموعه ای مشغول به کار هستید که بیشتر با افراد جوان و عاشق هنر کار می‌کنید بهتر است از ست مبلمان اداری مدرن استفاده کنید. انتخاب درست در مبلمان اداری و ایجاد فضای مناسب در چیدمان و دکوراسیون آن موجب می‌شود تا افراد بیشتری در آن محیط جذب شوند و در نتیجه موجب ایجاد انگیزه در پرسنل و ارباب رجوع می‌شود. 
نکته دیگری که باید قبل از خرید ست مبلمان اداری در نظر بگیرید فضا و متراژی است که می خواهید این مبلمان را در آن جای دهید، مثلا شرکت‌هایی که تازه تاسیس شده اند و دارای مکان و فضای زیادی نیستند از مبلمانی اداری که ابعاد کوچکتری دارند و سبک تر هستند استفاده می کنند تا جا برای  رفت و آمد ارباب رجوع و پرسنل باشد. 
در یک چنین محیط هایی از ست مبلمان اداری مدرن بیشتر استفاده می کنند، اما دلیل نمی‌شود که بگوییم در نتیجه مبلمان مدرن بهترین مبلمان برای اداره هست، بلکه کلیه مبلمان اداری طبق شرایط و وضعیت آنها در مکانی که قرار است استفاده شود انتخاب می‌شوند. 
نکته دیگری که باید به آن توجه کافی داشته باشید استحکام و دوام مبلمان اداری است. باید مبلمان اداری را طوری انتخاب کنید که اسکلت آنها به قدری محکم و با دوام باشد که به راحتی خراب نشوند زیرا ما نمی‌دانیم در اداره چه افرادی روبرو خواهیم شد و با چه مقدار وزنی قرار است بروی این مبلمان بنشیند. ممکن است فردی سنگین وزن در طول روز این مبلمان را استفاده کند بنابراین باید این ست مبلمان اداری از استحکام و دوام بیشتری برخوردار باشند. 
نکته دیگر که بابد مد نظر داشته باشید این است که این مبلمان یعنی مبلمان اداری می‌بایست ارگونومیک باشند، زیرا ارگونومی بودن این مبلمان باعث می شود که به سلامت فیزیکی پرسنل آسیبی وارد نیاید و حتی موجب بهبود سلامت آنها شود و از آسیب هایی مانند خستگی شانه ها و پاها و درد در ناحیه لگن و کوفته شدن عضلات و… جلوگیری کند.  و پرسنل دچار این عارضه ها نشوند .
نکته دیگر این است که این ست مبلمان صدا ندهند یا به اصطلاح غژ غژ نکند. از آنجایی که این مساله بر رفتار و عملکرد افراد تاثیر می‌گذارد پس بهتر است این نکته را حتما در نظر داشته باشید. 
بعد از اینکه ست مبلمان اداری خود را با توجه به شغل و مکان مورد نظر خود تهیه کردید می ‌بایست از روکش هایی استفاده کنید که قابل شستشو باشند تا زمانی که کثیف می شوند بتوانید خیلی راحت آنها را تمیز کنید زیرا غالبا مکانی که در آن کار می‌کنید بابد همیشه تمبز و مرتب باشد و همیشه نظافت در آن رعایت شود. 

چگونه می توان یک ست مبلمان اداری با کیفیت و اصل را تشخیص داد؟


قطعات ست مبلمان اداری با کیفیت بهتر دارای فومی هستند که با چوب پنبه ای پوشیده شده است. با چند تکنیک ساده می توانید کیفیت مبلمان اداری خود را چک کنید.
- زیپ کوسن های صندلی را باز کنید. 
- قاب مبل را در امتداد پشت، ریل، گوشه ها و بازوها چک کنید. 
- قسمت پشتی مبل باید به صورت روکش دار باشد تا ظاهری کاملا آراسته داشته باشد.
- داخل بالشتک های قابل جابجایی پشت را بررسی کنید. 
- بالشتک های برگشت پذیر به ماندگاری پارچه و پرکننده آن کمک می کنند.

آیا تخته سه لا برای مبل ها خوب است؟


تخته های سه لا چند لایه نازک از جنس چوب است که تحت فشار بالا به هم چسبانده شده اند. تخته سه لایه می تواند در ساخت قاب مبل بسیار محکم و پایدار به کار رود. تعداد بیشتر لایه های چسبانده شده به هم، هموار شده و ساخت و ساز های واقعی و اتصالات در هم قفل شده یک قاب بسیار محکم را ایجاد می کند. 
امیدوارم مقاله حاضر به شما در انتخاب ست مبلمان اداری مناسب برای فضای شما مفید واقع شده باشد، همچنین اگر می خواهید بدانید به کار بردن انواع سبک های مبلمان با رنگ تیره در ادارات چه مزیتی دارد به لینک مقاله ما رجوع کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}