راهنمای انتخاب پارچه مناسب برای تعمیر مبل سلطنتی قهوه‌ای

چهارشنبه, 27 بهمن 1400
زمانی که از مبل سلطنتی قهوه ای صحبت می‌شود، آنچه می دانید این است که این مبلمان بسیار زیبا و گران است، بنابراین باید از این مبلمان خیلی خوب مراقبت کنید و اگر این مبل احتیاج به تعمیر پیدا کرد، می‌بایست از بهترین نوع پارچه ها برای تعمیر این مبلمان استفاده کرد تا این مبلمان زیبایی خود را از دست ندهند و حالت اولیه خودش را داشته باشند.
 در این مقاله ما برای شما بهترین نوع پارچه‌هایی که برای مبل سلطنتی قهوه ای و همچنین مبلمان دیگر به کار می رود، را معرفی می کنیم تا اگر مجبور به تعمیر مبلمان سلطنتی خود شدید بتوانید خیلی راحت بهترین نوع پارچه را با بالاترین کیفیت تهیه کنید. 
لطفا با ما همراه باشید تا به معرفی انواع پارچه‌های سلطنتی بپردازیم. 

بهترین نوع پارچه مبل سلطنتی قهوه‌ای کدام است؟


اگر پارچه مبل سلطنتی قهوه‌ای دارای کیفیت خوبی نباشد و ماندگاری و مقاومت بالایی را نداشته باشد، به سرعت فرسوده خواهند شد و  مبلمان کارایی اولیه و زیبایی و جلوه اول خود را از دست می دهد.
بنابراین شما مجبور خواهید شد که مجددا هزینه هایی را پرداخت کنید و رویه مبلمان خود را تعویض کنید.
پس در هنگام خرید مبل سلطنتی توجه و دقت کافی داشته باشید تا یک مبلمان کاملا با کیفیت را تهیه کنید.

بهترین پارچه برای تعمیر مبل سلطنتی قهوه‌ای


اکثر پارچه‌های مبلی که در بازار وجود دارند پارچه‌های چینی هستند مانند مازراتی،  ملیتا، ملما، و میا که دارای بهترین کیفیت هستند و بسیار پرفروش می‌باشند.
باید دقت کنید که پارچه ای که برای تعمیر مبل سلطنتی قهوه‌ای خود تهیه می کنید کیفیت خوبی داشته باشد، مثلا پارچه‌ ای نباشد که کش بیاید و از لطافت زيادي برخوردار باشد و دچار پرزدهی نشود یا رنگش ثابت باشد و تغییر نکند.
چنین پارچه‌هایی می‌توانند گزینه های خوبی برای تعمیر مبلمان سلطنتی باشند و همچنین دارای تنوع رنگ هستند تا شما بتوانید رنگ قهوه ای را برای مبلمان سلطنتی خود انتخاب کنید .

پارچه ترک برای تعمیر مبل سلطنتی قهوه‌ای


یکی دیگر از انواع پارچه‌هایی که برای تعمیر مبل سلطنتی قهوه‌ای به کار برده می شوند پارچه ترک است که در ساخت مبلمان و همچنین مبلمان سلطنتی قهوه‌ای به کار برده می شود.
 این پارچه ها بدون پرز دهی و تغییر رنگ هستند و بسیار با کیفیت می ‌باشند و همچنین به رنگ های گوناگونی وجود دارند که دارای رنگ قهوه ای هم می‌باشند و در بازار موجود هستند.

پارچه های تولید شده در یزد بهترین و مناسب ترین گزینه برای ساخت روکش مبل و تعمیر مبلمان سلطنتی


اگر به دنبال یک پارچه‌ی بسیار زیبا و با کیفیت هستید بهترین گزینه ای که انتخاب کنید پارچه تولید کننده گان یزد است. 
این پارچه ها بهترین گزینه برای تعمیر و تولید مبل سلطنتی قهوه ای هستند و دارای کیفیت بسیار زیادی می‌باشند و  برای ساخت مبلمان سلطنتی حرف ندارند.
 انقدر این پارچه ها با کیفیت هستند و بادوام و مقاوم هستند که کشور ترکیه این پارچه ها را می‌خرد و به کشور خود می‌برد و آنها را به عنوان پارچه ترک وبه اسم کشور خود به فروش می‌رساند.
این پارچه‌ها نیز دارای تنوع طرح و رنگ هستند و شما می توانید آنها را برای تعمیر مبلمان سلطنتی قهوه‌ای خود مورد استفاده قرار دهید. 

انواع دیگری از پارچه‌ها برای تعمیر و تولید مبلمان سلطنتی و مبلمان دیگر


پارچه‌های دیگری هم وجود دارند که برای تولید مبل سلطنتی قهوه ای و همچنین مبلمان دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد برخی از این پارچه ها عبارتند از:
- پارچه‌های شانل، 
- پارچه کوبلن،
- پارچه مخمل،
- چرم نانو میکرو،
- پارچه سلطنتی و ...

 که در بازار موجود هستند و بسیار باکیفیت می‌باشند .
رایج ترین نوع این پارچه ها مدل های پارچه‌های مخمل و پارچه‌های سلطنتی می‌باشند. 
اگر به تولیدی مبلمان سر بزنید خواهید دید که غالبا پارچه‌های سلطنتی را برای مبلمان سلطنتی استفاده می کنند و پارچه‌های مخمل و کتان و اسپرت را برای مبلمان راحتی مورد استفاده قرار می دهند و برای مبلمان ال هم از پارچه‌هایی مانند پارچه های چرم، طرح چرم و پارچه‌های اسپرت استفاده می‌شود که دارای تنوع رنگ بالایی هستند.
باید بدانید که انتخاب پارچه ‌ای مناسب برای مبلمان سلطنتی و یا مبلمان دیگر بسیار سلیقه‌ ای است و هرکس حق دارد بر طبق سلیقه‌ ی خود پارچه‌ مبلمان خود را انتخاب کند.
 اما برای راهنمایی بیشتر می ‌توانید از این مطالب استفاده کنید، بنابراین برای انتخاب پارچه‌های مناسب در نظر داشته باشید که گرماژ و تراکم پارچه  دارای اهمیت است.
به علاوه اینکه زمانی که به پارچه مبلمان دست می ‌کشید یک تکه و یک دست باشد و  شما بتوانید به راحتی  فشردگی آن را  با لمس کردن احساس کنید در ارزیابی کیفیت مبل و پارچه ای که در آن به کار رفته است حائز اهمیت است.

راه‌های انتخاب بهترین پارچه‌ برای مبل سلطنتی قهوه ای


برخی روش های ارزیابی کیفیت پارچه به کار رفته در مبل عبارتند از:

مقایسه در نور افتاب


یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید تراکم پارچه‌ها را بشناسید این است که این پارچه‌ها را در جلوی نور آفتاب قرار دهید و آنها را باهم مقایسه کنید.
پارچه‌های مخمل براق از جمله پارچه‌هایی هستند که برای استفاده به عنوان روکش این نوع مبلمان بسیار مناسب اند .
استفاده از این نوع پارچه برای تولید مبلمان استیل زیبایی آنها را دوبرابر می ‌کند. رنگ قهوه ای به این پارچه ها می آید و غالبا برای مبل سلطنتی قهوه ای به کار می رود.
از طرفی رنگ قهوه ای چرک تاب است و خیلی زود کثیف نمی شود، از این رو مشتریان و خریداران مبل سلطنتی غالبا راغب به انتخاب رنگ قهوه ای هستند. 

وزن پارچه و مقایسه آهار دار بودن آن


اکثر پارچه‌ هایی که بهترین کیفیت را دارند سنگین تر هستند، بنابراین همیشه قیمت بالا ملاک خوب بودن و با کیفیت بودن پارچه را نیست. 
مبلمانی که از پارچه‌های بی‌کیفیت ساخته شوند اصلا زیبای خاصی ندارند و خیلی واضح بی ‌کیفیت بودن پارچه را می‌ توان در نگاه اول در آنها مشاهده کرد.



انتخاب نوع پارچه برای تعمیر و تولید مبلمان سلطنتی ومبلمان دیگر


مبلمان انتخابی شما چه مبلمان سلطنتی باشند و چه مبلمان راحتی دیگری باشند می ‌بایست این نکته را حتما در نظر داشته باشید که مبلمان در کجا قرار خواهد گرفت.
اینکه آیا این مبلمان قرار است در یک اتاق نشیمن پرتردد، یک محل عمومی مثل فرودگاه، یا در یک اتاق آفتاب گیر مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت است، بنابراین اگر از مبلمان خود استفاده زیادی می کنید و یا تماس زیاد و مکرر با آنها دارید، می‌بایست پارچه ای برای مبل شما انتخاب شود که در برابر ساییدگی، نور آفتاب شدید، خراشیدگی، لک و گرد و غبار مقاوم تر و بادوام باشند.
پارچه ها از نظر نوع الیاف به دو گروه دسته بندی می شوند. ما خصوصیات چند مورد از پارچه‌ها را توضیح می‌دهیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.
انواع پارچه های به کار رفته از نظر نوع الیاف عبارتند از

پارچه با الیاف طبیعی


الیاف طبیعی الیافی هستند که به طور طبیعی در محیط زیست وجود دارند. برخی از الیااف طبیعی عبارتند از:
- کتان،
- لینن، 
- پشم، 
- ابریشم،
 - چرم،
- ویسکوز
- ریون و
- استات 

الیاف طبیعی کتان


کتان مقاومت بالایی در مقابل سایش، تغییر رنگ و نخ کش شدن دارد. 

الیاف طبیعی لینن


این پارچه ها به سرعت لک دار می‌شوند و چروک نیز می شود. از طرفی لینن تحمل کمی در برابر سایش دارد، زود لک و چروک می شود و شستن آن کار ساده‌ای نیست، بنابراین بیشتر برای محیط های رسمی که  کمتر رفت و آمد وجود دارد ، مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
به دلیل زود چروک شدن لنین پارچه مناسبی برای روکش مبل سلطنتی قهوه ای نیست. 

پشم


الیاف پشمی مقاومت بالایی در مقابل تغییر رنگ، نخ کش شدن، چروک و لکه دار شدن دارد و اگر به صورت  طبیعی آن را مورد استفاده قرار دهید، و بشویید   حالت کوبیده و نمدی پیدا می کند. 

ابریشم


این پارچه بسیار ظریف، شکننده، و درخشان می‌باشند . فقط می‌توانید برای استفاده رسمی از ابریشم استفاده کنید و در فضاهایی که تردد بسیار کمی  وجود دارند مناسب هستند . 
از دیگر معایب ابریشم برای استفاده در روکش مبل سلطنتی قهوه ای این است که خیلی زود نخ کش شده یا لک می شوند.
اگر پارچه های ابریشمی لک دار شوند آنها را باید به صورت تخصصی تمیز کنید و مستلزم صرف هزینه و وقت اضافی است.

چرم


این پارچه‌ها خیلی راحت قابل شستشو و تمیز شدن هستند.  پارچه های چرمی در برابر سایش مقاومت بالایی دارند، ولی در مقابل خراشیدگی از مقاومت پایینی برخوردار هستند.
یکی از ویژگی های پارچه های چرمی این است که بعد از مدتی نیز نرمی و لطافت بیشتری پیدا می کند، لذا پارچه های چرمی انتخاب مناسبی برای استفاده به عنوان روکش مبل سلطنتی قهوه ای می باشد. 

پارچه ویسکوز ریون ها


ویسکوز ریون ها؛ این پارچه‌ها از خمیر کاغذ تولید می شوند، دارای مقاومت بسیار کمی در مقابل آب و شستشوی هستند.
 رطوبت را بسیار  زیاد جذب می کنند و استحکام خوبی در برابر سایش دارند. به علاوه، پارچه های ویسکوز ریون نرم، لطیف و درخشنده می‌باشند و به سرعت چروک می شوند، اما اگر با الیاف مصنوعی  مانند نایلون، و یا پلی استر ترکیب شوند جذب رطوبت آن کم می‌شود و اصلاح می‌شوند و به راحتی چروک نمی شوند.

پارچه های تولید شده با الیاف مصنوعی


از پارچه‌های با الیاف مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- پارچه اکریلیک، 
- پارچه پلی استر،
- پارچه نایلون، 
- پارچه ریون یا
- ابریشم مصنوعی 

تمام این پارچه‌ها در بازار  در طرح و رنگ های متنوع موجود هستند و بسته به نوع کیفیت و دوامی که دارند دارای قیمت‌های مختلفی هستند و در تولید مبل سلطنتی قهوه ای یا سایر رنگ ها و مبلمان راحتی و کلاسیک و یا مبلمان ال به کار برده می‌شوند و شما می‌توانید مبلمان خود را بر اساس فضایی که دارید و همین طور سلیقه‌ ی شخصی خود با پارچه‌ی مورد دلخواه خود سفارش دهید. فقط کافی است که به فروشگاه‌های معتبر چوب و مبلمان مراجعه کنید. 
همچنین امکان خرید آن لاین این نوع مبلمان و ارسال آن در محل در برخی فروشگاه ها وجود دارد.

جمع بندی


در مقاله حاضر توضیحات در مورد پارچه مناسب برای تعمیر مبل سلطنتی قهوه ای ارائه دادیم تا با آشنایی با انواع جنس پارچه و با توجه به ویژگی های هر پارچه و الیاف مخصوص آن بهتر بتوانید پارچه مناسب مبل خود را انتخاب کنید. در رابطه با تعمیر انواع مبل همچنین می توانید مقاله "چگونه مبل حصیری را تعمیر کنیم؟" را برای یافتن اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}