دکوراسیون منزل لوکس با مبل ال سنگی

يكشنبه, 27 تیر 1400

مبل ال سنگی، یکی از انواع مبلمان مدرنی است که توانسته است در مدت زمان کوتاهی جایگاه خود را در منازل مردم پیدا کند. از این مبل، در دکوراسیون های مدرن استفاده می شود. این نوع از مبلمان با الهام از اشیا طبیعی ساخته شده اند. به همین خاطر این مبلمان به مبل های ال سنگی شهرت داشته و شناخته می شوند. ظاهر متفاوت این مبلمان در مقایسه با سایر مبلمان مدرن موجب ایجاد جذابیت شده و هواداران خاص خود را دارد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را بیشتر با ویژگی های این مبلمان آشنا کنیم.

تاریخچه مبلمان ال

این نوع از مبلمان در دهه 1950 تولید و طراحی شدند. این نوع از مبلمان در همان زمان با مدل مدرن طراحی شده بودند. در واقع مبلمان ال که امروزه در منازل و یا محل کار مورد استفاده قرار می گیرند، در زمان و دوران ویکتوریایی ها دچار تغییر شکل شد و مبل ال امروزی به وجود آمد. در آن زمان برخی از نوآوری هایی که در مبلمان ال امروزی مشاهده می شود، به وجود نیامده بود. از طراحان مبل ال می توان به چارلز و ری ایمز اشاره کرد.

انواع مبل و ویژگی های آنها

امروزه مبلمان ال در طرح ها و با ایده های جذاب و جالبی ساخته می شوند. یکی از انواع این مبلمان ، مبلمان ال کلاسیک هستند. این نوع از مبلمان، کاملا شبیه به حرف انگلیسی ال ساخته شده اند. شاید بتوان عنوان کرد که استفاده از این مبلمان در میان سایر مبلمان ال در بین مردم رواج بیشتری داشته باشد. یکی دیگر از انواع مبل ال، از نوع سلطنتی و با سبک سنتی است. تاج این مبلمان پر از نقش و نگار و منبت کاری های زیبا است. در مجموع از انواع مبلمان ال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبل ال اسپرت
  • مبل ال چستر
  • مبل ال تخت خواب شو

ویژگی های ظاهری مبل ال سنگی و شباهت زیاد آن به سنگ

همان طور که از نام این مبلمان پیداست، طراحی این مبلمان شباهت بسیار زیادی به سنگ دارد. ایده پردازی جذابی که برای تولید این مبلمان صورت گرفته است، موجب می شود که افراد بسیاری برای خرید این مبلمان مشتری شده و صف بکشند. شما می توانید با خرید این مبل، فضایی طبیعی و برگرفته از اعماق طبیعت را به خانه و دکوراسیون منزل خود بیاورید. در واقع این مبلمان شبیه به سنگ بزرگی هستند که با استفاده از وسایل گوناگون و پارچه ای زیبا طراحی شده اند.

طراحی خاص برای قسمت های مختلف مبل ال سنگی

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمده باشد که مبل ال سنگی در مقایسه با سایر مبلمان ال، در چه قسمت هایی، چه تفاوت هایی دارند؟ مبلمان ال سنگی از لحاظ طراحی در سه قسمت با سایر مبلمان ال متفاوت هستند. باید اشاره کرد که حتی میز های جلوی این مبلمان نیز به صورت تکه سنگ طراحی شده اند. نکته جالب طراحی این مبلمان این است که هیچ کدام از سه قطعه مبل موجود در یک ست کامل مبلمان، کاملا به یک دیگر شباهت ندارند. قسمت هایی که طراحی متفاوتی دارند شامل موارد زیر هستند:

  • دسته های مبل
  • پشتی مبل
  • نشیمنگاه مبل

پایه های مبل ال سنگی و مزایای آن

مبل ال سنگی، دارای پایه هایی از جنس چوب است. این پایه ها با توجه به جنسشان، دارای طول عمر و استحکام زیادی هستند. از لحاظ ظاهر نیز باید اشاره کرد که این پایه ها، به زیبایی دکوراسیون شما می افزایند. اگر شما مقاله "چرا مبل راحتی پایه چوبی بخریم؟" را خوانده باشید با ویژگی هایی پایه های چوبی انواع مبلمان راحتی و مدرن آشنایی پیدا کرده اید. این نوع از پایه ها، با رنگ ها و کیفیت های گوناگونی در بازار یافت خواهند شد. این پایه ها، در سایز های 6 تا 10 سانتی متری در بازار یافت می شوند.

فوم به کار رفته در مبل ال سنگی و مزایای آن

انواع مبلمانی که در بازار وجود دارند، یا از فوم گرم و یا از فوم سرد ساخته شده اند. این فوم ها، هر کدام دارای جنسی خاص و ویژگی های منحصر به فردی هستند. در مبل ال سنگی از فوم های سرد استفاده شده است. این فوم ها در دمای کم و حرارت غیر مستقیم ساخته شده اند. به دلیل نوع طراحی و تولید، این فوم ها دارای خاصیت ارتجاعی مناسبی بوده و از نظر در مقایسه با فوم گرم برتر و بهتر هستند. این نوع از فوم ها، طول عمر بیشتری دارند. از انواع فوم های مورد استفاده در بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فوم پشمی
  • فوم نمدی
  • فوم پنبه ای

ترکیب انواع مبل ال سنگی و چیدمان آنها

این نوع از مبلمان همانند سایر مبلمان دیگر در انواع و قطعه های مختلف روانه بازار می شوند. شما می توانید در بالای دکوراسیون و یا سالن پذیرایی منزلتان، مبل سه نفره را قرار دهید. در کنار آن و یا هرجایی از اتاق که مطابق سلیقه شما باشد، مبل دو نفره ال سنگی را قرار دهید. باید اشاره کرد که این مبلمان ممکن است با هم یک رنگ نبوده و مثلا دارای رنگ مشکی و یا قرمز باشند. این نوع از مبلمان، دارای مبل تک نیز می باشند که می توانید از آنها برای میزبان استفاده کنید. همچنین این مبلمان دارای قطعه های مخصوصی هستند که شما می توانید آنها را در کنج دیوار قرار دهید.

دکوراسیون منزل لوکس با مبل ال سنگی

پارچه مورد استفاده بر روی مبل ال سنگی

بر روی مبلمان ال سنگی نیز همانند سایر مبلمان از انواع مختلف پارچه استفاده می شود. این نوع از مبلمان با توجه به طراحی مدرنشان، معمولا دارای پارچه هایی با طرح های ساده و لوکس هستند. شما می توانید بر حسب بودجه مورد نظرتان ورنگ غالب دکوراسیون منزلتان از پارچه هایی با کیفیت های متنوع استفاده کنید. ما به شما استفاده از پارچه پورشه و پارچه ساتن را پیشنهاد می می کنیم.

جنس چوب مبل ال سنگی

بدنه و متریال مبلمان ال، معمولا از چوب ساخته می شود. مبلمان ال سنگی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از چوب تولید می شوند. باید عنوان کرد که این مبلمان معمولا از چوب روسی تولید می شوند. این چوب، یکی از انواع چوب های وارداتی از کشور روسیه است. این چوب دارای کیفیت و استحکام بالایی بوده و طول عمر بیشتری نسبت به سایر انواع چوب های به کار رفته در سایر مبلمان دارد. این چوب ها معمولا با رنگ سفید در بازار یافت می شوند. چوب روسی از درختان زیر تهیه می شود:

  • بلوط
  • کاج
  • راش

ایده هایی جذاب برای ایجاد دکوراسیونی لوکس با مبل ال سنگی

1. ست کردن مبلمان ال سنگی با کاغذ دیواری مناسب در سالن پذیرایی

یکی از راه هایی که شما می توانید با صرف هزینه ای کم، تغییرات زیاد و جذابی را در دکوراسیون منزلتان به وجود آورید، استفاده از کاغذ دیواری در سالن پذیرایی است. با استفاده از کاغذ دیواری، علا.ه بر صرف هزینه ای اندک، خلاقیت نیز چاشنی دکوراسیون مدرن شما خواهد شد. در دکوراسیون های مدرن، معمولا از کاغذ دیواری هایی با طرح های ساده استفاده می شود. البته علاوه بر استفاده از کاغذ دیواری، می توانید به رنگ کردن دیوار ها و سقف نیز فکر کنید که البته این کار بستگی به سلیقه و خواست شما دارد.

2. استفاده از آینه در کنار مبلمان ال سنگی

یکی از ایده های بسیار خلاقانه که می تواند باعث تنوع بخشیدن به فضا شود استفاده از آینه در کنار انواع مبلمان در دکوراسیون مدرن است. در همه دکوراسیون های لوکس از زمان های گذشته تا به امروز از آینه در کنار مبلمان استفاده می شده است. آینه ها در طرح ها و شکل های متنوعی در بازار وجود دارند و شما می توانید بر حسب سلیقه خود و متناسب با فضلی دکوراسیونتان از این آینه ها بهره مند شوید. استفاده از آینه در دکوراسیون ها نمادی از موارد زیر است:

  • آرامش
  • تازگی
  • گستردگی

3. استفاده از قاب عکس برای زیباتر کردن دکوراسیون مدرن

معمولا برای زیبا تر کردن انواع دکوراسیون ها، افراد تمایل دارند وسایلی را بر روی زمین در کنار مبلمان قرار دهند تا آن وسایل بیشتر در معرض دید باشند. اما باید عنوان کرد که استفاده از وسایلی همچون قاب عکس که بر روی دیوار نصب می شوند، زیبایی و لطافت دکوراسیون شما را دوچندان می کنند. شما می توانید در این زمینه از قاب عکس های کوچک استفاده کرده و این قاب عکس ها را با استفاده از یک نظم خاص در کنار هم بچینید. همچنین می توانید از یک قاب عکس بزرگ در وسط دیوار استفاده کرده و همه چشم ها را به آن خیره کنید.

4. استفاده از کف پوش های مدرن در دکوراسیون مدرن و لوکس

یکی از مهم ترین ویژگی های یک دکوراسیون لوکس، استفاده از کف پوش هایی زیبا و مدرن است. شما می توانید رنگ این کف پوش ها را با رنگ غالب دکوراسیون مدرنتان ست کنید. در بازار، سرامیک ها با رنگ های خاص و متنوعی وجود دارند. در این زمینه ما به شما پیشنهاد می کنیم که از سرامیک با طرح پارکت استفاده کنید. این سرامیک ها ظاهری شبیه به چوب دارند و با مبل ال سنگی نیز شباهت هایی دارند. در واقع با استفاده از این سرامیک ها، فضای دکوراسیون بیش ازپیش طبیعی جلوه خواهد کرد.

جمع بندی

مبل ال سنگی، یکی از انواع مبلمان مدرن بسیار زییا است که می تواند تنوع و زیبایی خاصی را به دکوراسیون منزل شما ببخشد. به طور کلی ما به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت علاقه به انواع دکوراسیون مدرن، با استفاده از این مبلمان، یک دکوراسیون جذاب را در منزلتان به وجود آورید. شما می توانید برای خرید انواع مبلمان ال سنگی، به فروشگاه های اینترنتی مبلمان رجوع کرده و با خریدی آسان و مطمئن در دوران شیوع کرونا، سلامتی خود را تضمین کنید.

برچسب ها:
مبل ال سنگی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}