دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان با مبل تخت خواب شو کم جا

سه شنبه, 27 مهر 1400

مبل تخت خواب شو کم جا، یکی از انواع مبلمان پرطرفدار است که توانسته جای خود را در خانه های آپارتمانی و کوچک باز کند. شما می توانید از این مبلمان در تمامی نقاط خانه استفاده کنید. یکی از این نقاط، اتاق های خواب های کوچک هستند که با استفاده از این مبلمان، می توان به راحتی از فضاهای کوچک، بیشترین استفاده را نمود. این مبلمان در سایز های مختلفی روانه بازار می شوند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بیشتر با این مبلمان و دکوراسیون های مخصوص به آنها آشنا شویم.

استفاده بهینه از فضاهای کوچک با مبل تخت خواب شو کم جا

امروزه و به دلیل رواج زندگی آپارتمانی، افراد نمی توانند از وسایلی برای منزل استفاده کنند که حجم زیادی از فضا را به خود اختصاص می دهد. در چنین منازلی، باید بتوان برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و شیک از فضای موجود نهایت استفاده را کرد. اگر در این فضا از وسایل مناسبی استفاده نکنیم، ممکن است کوچک تر از حد معمول نشان داده شود و از زیبایی دکوراسیون کاسته شود. مبل تخت خواب شو کم جا، یکی از بهترین روش ها برای استفاده از این گونه فضاهاست.

انواع مبل تخت خواب شو کم جا

این مبلمان کاربردی با برندها و انواع مختلفی در بازار یافت خواهند شد. به صورت کلی مبل تخت خواب شو کم جا را می توان به دسته بندی های مختلفی تقسیم کرد که از جمله آنها باید به موارد زیر اشاره کرد:
مبل تخت خواب شو کامل
مبل باز شونده
صندلی خواب
برای انواع مدل های مبلمان تخت خواب شو تنوع زیادی وجود دارد. از میان موارد ذکر شده در بالا، باید به مبل تخت خواب شو بازشونده به عنوان یکی از معروف ترین مدل های مبلمان تخت خواب شو اشاره کرد.

آشنایی با ویژگی های مبلمان تخت خواب شو کامل

همان طور که از نام این مبلمان پیداست، قسمت پشتی این مبلمان به سادگی و به صورت کامل باز می شود. پس از بازشدن، این قسمت به صورت موازی و هم سطح با قسمت نشیمنگاه مبلمان قرار خواهد گرفت. به دلیل همین ویژگی، از این مبلمان در اتاق خواب کودکان به عنوان یک تخت دو نفره نیز استفاده کرد. اگر با سایر مدل های مبلمان تخت خواب شو آشنایی داشته باشید، ویژگی های این مبلمان را در هیچ کدام از آنها نخواهید یافت. ما به شما پیشنهاد می کنیم مقاله "بهترین مبل تک نفره تخت خواب شو برای اتاق خواب" را با دقت مطالعه کنید.

آشنایی با ویژگی های مبلمان تخت خواب شو بازشونده

یکی دیگر از انواع مبلمان تخت خواب شو، مبلمان باز شونده هستند. همان طور که در بالا عنوان شد، این مبلمان از معروف ترین و مشهورترین مبلمان تخت خواب شو در میان مردم هستند. یکی از مزایای فوق العاده این مبلمان، استفاده چندگانه از آنها در اتاق خواب کودکان و نوجوانان خواهد بود. شما می توانید علاوه بر تخت خواب، از آنها به عنوان یک مبل بسیار راحت نیز استفاده کنید. البته باید اشاره کرد که این مبلمان، فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

آشنایی با ویژگی های مبل تخت خواب شو کم جا فوتن

یکی از مبلمان بسیار کاربردی و کم جا، مبلمان تخت خواب شو فوتن است. برای آشنایی بیشتر با این مبلمان باید عنوان کرد که از ساده ترین مبلمان موجود در بازار هستند. این مبلمان در عین سادگی، بسیار کاربردی بوده و از آنها به عنوان صندلی نیز استفاده می شود. بالشتک این نوع از مبلمان با استفاده از قاب های چوبی و یا فلزی ساخته و روانه بازار خواهند شد. بهتر است از دکوراسیون های ساده ای در کنار این مبلمان استفاده شود.

مبل تخت خواب شو صندلی خواب، کیفیت بالا و تنوع زیاد

این نوع از مبلمان برای استفاده های موقت ساخته می شوند. از جمله مکان هایی که می توان از این مبلمان علاوه بر منزل در آنها استفاده کرد، می توان به انواع هتل ها و مسافرخانه ها اشاره کرد. شما می توانید دو صندلی خواب را در کنار یک دیگر قرار داده و از آنها یک تخت راحت و یک مکان مناسب برای خوابیدن و استراحت کردن ایجاد کنید. علاوه بر کیفیت بالا، این مبلمان در رنگ های متنوعی تولید شده و دست خریدار را در انتخا باز خواهند گذاشت.

دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان با مبل تخت خواب شو کم جا

استفاده از تشکی مناسب برای مبل تخت خواب شو کم جا

اگر شما برای مکان استراحت و خواب خود از یک تشنک نرم و استاندارد استفاده کنید، از بروز بسیاری از صدمات مانند کمردرد جلوگیری خواهید کرد. از انواع تشک های موجود بر روی مبلمان تخت خواب شو، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشک فنری
  • تشک بادی فنری
  • تشک فومی

از میان موارد ذکر شده بالا، تشک فومی بسیار پرکاربرد و پرطرفدار است. در ساخت یک تشک مناسب، باید اصول ارگونومی به خوبی رعایت شوند تا بتوان آن تشک را استاندارد نامید.

آشنایی با انواع تشک های فومی

تشک های فومی دارای ویژگی های مختلفی هستند که از جمله آنها باید به ضخامت کمشان اشاره کرد. این ویژگی موجب خواهد شد که وزن کمتری در مقایسه با سایر تشک های ذکر شده در بالا داشته باشند. برای ساخت این تشک ها از انواع فوم گرم و سرد استفاده می شود. تشک های ساخته شده با فوم سرد کیفیت بالاتری دارند. پس از نشستن و یا خوابیدن بر روی این تشک ها، آنها به راحتی به شکل اولیه خود باز خواهند گشت. فوم گرم نیز بسیار نرم است و معمولا از این تشک ها برای افراد سالخورده استفاده می شود.

آشنایی با تشک های فنری و بادی فنری

اگر در ساخت این تشک ها از اصول ارگونومی استفاده شود، از بهترین تشک های موجود در بازار هستند. استفاده از تکنولوژی روز و وسایل مدرن، ساخت این تشک ها را بسیار آسان کرده و کیفیت آنها را ارتقا داده است. همچنین طول عمر و دوام این تشک ها بسیار افزایش یافته است. تشک های بادی فنری نیز از انواع تشک های ناآشنا برای مخاطبان بوده که باید بیشتر و مفصل در رابطه با آنها توضیح داد. به اختصار، چند ویژگی این تشک ها شامل موارد زیر است:
ایجاد سرو صدای کم
ضخامت بیشتر
تماس کم بدن با فنر به دلیل وجود هوا

قیمت انواع مبل تخت خواب شو کم جا

برای برآورد قیمت مبل تخت خواب شو کم، باید ویژگی های زیادی را مد نظر قرار داد. مثلا استفاده از هر کدام از تشک های ذکر شده در بالا، موجب ایجاد تفاوت در قیمت مبلمان خواهد شد. همچنین استفاده از پارچه های متفاوت برای روکش مبلمان، همین شرایط را به وجود خواهد آورد. به طور کلی باید عنوان کرد که مبلمان تخت خواب در مقایسه با سایر مبلمان موجود در بازار قیمت مناسب تری دارند. این مبلمان چند کاره بوده و نسبت به این ویژگی قیمت بسیار به صرفه ای خواهند داشت.

ایجاد دکوراسیونی جذاب در اتاق خواب کودکان با مبل تخت خواب شو کم جا

اگر شما از یک دکوراسیون شاد و زیبا در اتاق کودکان دلبندتان استفاده کنید، متوجه خواهید شد که روحیه آنها بسیار بهتر می شود. کودکان وقت زیادی از خود را در طول شبانه روز در اتاق می گذرانند و به همین دلیل به یک دکوراسیون شاد در کنار استفاده از انواع مبل تخت خواب شو در اتاق نیاز دارند. در زمینه ایجاد یک دکوراسیون متناسب با روحیه کودکان ایده های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

توجه به جنیسیت کودک برای طراحی دکوراسیون

جنسیت کودک شما، تاثیر بسزایی در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب او خواهد داشت. برای اتاق خواب دختران، معمولا از رنگ های ملایم همچون صورتی استفاده می شود. در قسمت های مختلف اتاق نیز معمولا از عکس های شخصیت های کارتونی دختر استفاده می شود تا فضای اتاق بیشتر با روحیه کودکانه فرزند دخترتان هماهنگ شود. برای اتاق خواب پسران نیز معمولا از رنگ هایی مانند آبی و یا سبز استفاده می شود تا رضایت آنها به طور کاملا جلب شود. استفاده از شخصیت های کارتونی برای پسران نیز رایج است.

استفاده از نورپردازی مناسب در اتاق خواب کودکان و نوجوانان

استفاده از یک نورپردازی مناسب موجب خواهد که وسایل موجود در اتاق بهتر دیده شوند. اگر کودک شما تازه متولد شده است، بهتر است در انجام نورپردازی احتیاط کرده و از اعمال نورهای مستقیم و شدید پرهیز کنید. به صورت کلی برای نور پردازی در اتاق کودکان و نوجوانان، بهتر است از لوسترهای فانتزی استفاده کنید. استفاده از انواع رنگ های ترکیبی می تواند پیشنهاد ویژه ای برای اتاق خواب فرزند دلبندتان باشد. چراغ های سقفی نیز می توانند کمک ویژه ای در نورپردازی مناسب برای اتاق خواب به شما کنند.

قرار دادن مبل تخت خواب شو کم جا در مکان مناسب در اتاق خواب

قرار دادن مبل تخت خواب شو کم جا در جای مناسب، موجب افزایش زیبایی دکوراسیون شما در اتاق خواب خواهد شد. اگر فضای اتاق شما نسبتا بزرگ است است، بهتر است مبل تخت خواب شو را در گوشه های اتاق قرار داد تا فضای اتاق شما بزرگ تر و زیباتر نشان داده شود. اگر فضای اتاق خواب کودک شما کوچک است، بهتر است این ایده را اجرا نکنید، زیرا فضا کوچک تر از حد معمول نشان داده می شود و حجم زیادی از فضا را اشغال می کند.

جمع بندی

مبل تخت خواب شو کم جا یکی از انواع مبلمانی است که برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. بهتر است قبل از ایجاد دکوراسیون، ایده های خود را از پیش طراحی کنید تا دکوراسیون شما نظم بیشتر و بهتری در اتاق خواب بگیرد. در چیدمان اتاق خواب، روحیه کودکان دلبندتان را در نظر گرفته تا بتوانید دکوراسیونی مطابق روحیات آنها در اتاق قرار دهید. در این میان، مبل تخت خواب شو را در بهترین مکان در اتاق قرار دهید تا دکوراسیون شما موزون شود. برای خرید انواع مبل تخت خواب شو، به فروشگاه های چوب و مبلمان مراجعه کنید. در این فروشگاه ها، انواع مبلمان با طرح های زیبا و تنوع رنگ بالا مشاهده خواهید کرد.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}