دکوراسیون اتاق پذیرایی با مبل سلطنتی مصری

چهارشنبه, 31 شهریور 1400

مبل سلطنتی مصری، مدلی از مبلمان است که طراحی آن از فرهنگ مصر باستان الهام گرفته شده است. این نوع مبلمان یه تازگی طرفداران زیادی را در ایران به خود جذب کرده است. مبل سلطنتی مصری در مبلمان استیل قرار دارند. بنابراین اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید وسایل منزل تان اشرافی و خوب به نظر برسند این مدل مبلمان می توانند برایتان انتخابی خیلی خوب و ایده آل باشد.

انواع مبلمان سلطنتی مصری

• پنجه شیری

این نوع مبل دسته هایی شبیه به پنجه شیر دارد و در بعضی از مواقع از این طرح در پایه های آن نیز استفاده می شود. چوب استفاده شده در این مبلمان اکثرا چوب راش است و یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین مدل های مصری محسوب می شود.

• خفاشی

مبلمان خفاشی یا خرچنگی از دیگر مدل های محبوب مصری به حساب می آیند. دسته های این مبل شبیه بال های خفاش هستند . چوب استفاده شده در این مبلمان معمولا چوب راش، توسکا و یا گردو است. همچنین پارچه استفاده شده در این مبل پارچه مرغوب یزدی است.

علت نام گذاری این نوع مبلمان به مبل سلطنتی مصری با این شکل و شمایل چیست؟

از آنجا که مصریان با تاریخچه بسیار طولانی در اشرافی گری و تجملات شناخته می‌شوند، پادشاهان بسیاری به خود دیده‌اند و از گذشته با برده داری و جمع آوری ثروت برای خود قدرت‌های کوچک و بزرگی برای خود ایجاد می کردند، هر یک سنگ بنای یک وسیله را برای نمایش و جلوه میان دیگران ارائه می‌کرد.
اما چیزی که در بین آن‌ها رسم بود تخت‌هایی بودند که آن‌ها در کاخ‌های خود قرار می‌دادند و یا بر آنها سوار شده و در شهر رفت و آمد می‌کردند. همه این تخت‌ها از سنگ‌های قیمتی و زینتی پوشیده شده بودند و همچنین نماد قدرت مالی آن‌ها به شمار می‌رفتند.
مبل سلطنتی مصری از همان تخت‌ها الهام گرفته و این نقش و نگارهای ریز و درشت که بر روی آن دیده می‌شود نیز همان سنگ‌ها و جواهرات قدیمی‌اند که به شکل چوب‌های تراش خورده و منبت کاری شده جایگزین آن‌ها شده‌اند. زیبایی و عظمت این مبل‌ها در نگاه اول حس خوبی به شما می‌بخشد و با نشستن بر روی آن‌ها این گونه است که متوجه می‌شوید مصریان باستان چگونه چنین مبل‌هایی را برای خود انتخاب می‌کرده‌اند.

ویژگی های مبلمان مصری

اگر در نظر دارید دکوراسیون داخلی منزل تان را به صورت سلطنتی طراحی نمایید بهتر است از مبلمان فرانسوی یا مبل سلطنتی مصری برای چیدن در اتاق پذیرایی استفاده کنید.
• مبلمان مصری دارای ساختاری پیچیده هستند،
• در این نوع مبل معمولا چوب زیادی به کار می رود.
• مناسب برای دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی می باشد،
• و برای تزیین آن ها از منبت کاری هایی ویژه ای روی پایه و دسته و تاج مبلمان استفاده شده است.
• همین تزیینات آن ها را از سایر مدل های مبلمان برتر کرده است.
• همچنین این طرح مبلمان بزرگ و سنگین می باشند.
• که همین موضوع باعث راحتی آن ها شده است.
• و شما میتوانید در خانه های با متراژ زیاد از این مدل مبلمان استفاده کنید.
اگر خانه شما کوچک می باشد بهتر است از انتخاب مبلمان مصری صرف نظر کنید زیرا این مدل مبلمان برای خانه های کوچک مناسب نیست و باعث می شوند تا فضای خانه شلوغ و به هم ریخته به نظر برسد.
در ساخت مبل سلطنتی مصری از چوب های با کیفیت و علا استفاده می شود و علاوه بر این از مبلمان مصری باید مراقبت هایی را به عمل آورید تا بتوانید در دراز مدت از آنها استفاده کنید.
دقت داشته باشید که این طرح مبلمان را نباید در معرض تابش نور خورشید قرار دهید همچنین زمان هایی که از مبل استفاده نمی کنید بهتر است روی آن پارچه یا سلفونی تمیز بکشید تا از کثیف شدن مبلمان جلوگیری شود.

 

دکوراسیون اتاق پذیرایی با مبل سلطنتی مصری

دوام و ماندگاری مبل سلطنتی به چه صورت است؟

معمولا مبل‌های سلطنتی با توجه به این که کار زیادی بر روی آن‌ها انجام می‌شود و زمان و هزینه زیادی برای تولیدشان صرف می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود دوام و عمر طولانی‌تری نسبت به سایر مبل‌ها از خود نشان دهد. در این که هر وسیله‌ای طول عمری مشخصی دارد شکی نیست، اما همین دوام و عمر مبل با توجه به عواملی مانند نگهداری و مراقبت، شرایط آب و هوایی، محل استفاده و … دچار افزایش و کاهش می‌گردد. مثلاً مبل‌های چوبی در مکان های مرطوب عمرشان کم شده و دچار خرابی می‌شوند، باد کردن و ترک خوردن از نشانه‌های کاهش عمر مبل‌های چوبی است. البته مبل‌هایی که به صورت صنعتی آماده می‌شوند دوام بیشتری از خود در مقابل این موارد نشان می‌دهند.
مبل‌هایی که در مکان‌های عمومی مانند لابی‌های هتل‌ها ورستورانها و ساختمان‌ها قرار داده می‌شوند و یا در مراسمات غیر معمول مانند عروسی یا جشن‌ها قرار داده می شوند نیز عمر کمتری نسبت به هم نوعان خود دارند. به همین خاطر است که عمر مبل‌ها دچار تغییر و تحول می‌شود. برای این که مبل استیل مصری خود را از گزند فرسایش و خراب شدن حفظ کنید موارد زیر را رعایت کنید:
• برای نگهداری از مبل استیل استفاده از کاور مبل و محافظ‌های پارچه‌ای یا نایلونی برای مبل‌ها هنگامی که مدت طولانی از مبل استفاده نمی‌کنید
• عدم استفاده از مواد شوینده صنعتی قوی و سفید کننده‌ها
• جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب بر روی مبل‌های سلطنتی عمر پارچه و بدنه را بالا خواهد برد.
• از قرار دادن مبل‌ها در محیط‌های مرطوب و یا با تغییرات دمایی زیاد جلوگیری شود.
زیرا این قسمت باعث خواهد شد انبساط و انقباض بدنه مبل آن را دچار آسیب جدی کرده و مشکلات جبران ناپذیری را رقم بزند.

پارچه مبل سلطنتی مصری

پارچه‌های زیبا و رنگ به رنگ این نوع مبلمان از بهترین ویژگی های آن هاست.اکثر فروشندگان برای جذب مشتری از اصطلاح پارچه نانو استفاده می‌کنند.پارچه نانو ضد آب می باشد و خصوصیات دیگر این نوع پارچه اعم از ضد لکه، ضد چروک، استحکام بیشتر، ضد بو و باکتری، دوام رنگ و… تنها بخشی از ویژگی‌های پارچه نانو می‌باشند.
میزان فضای قابل دسترس برای مبلمان، در انتخاب پارچه از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. در آپارتمان‌های کوچک بهتر است از پارچه های مخملی براق و پرزدار استفاده شود. در سالن های بزرگ، نیز استفاده از پارچه‌های مخملی مات و بدون پرز، به زیباتر شدن اتاق پذیرایی شما کمک خواهد کرد.

رنگ مبل سلطنتی مصری

هنگام خرید این نوع مبل می بینیم که تنوع رنگ بسیار ویژه است. مبل سلطنتی به دلیل بهره مند بودن از فریمی منبت کاری شده به دست هنرمندان و روکش های پارچه ای پر نقش و نگار، وسیله مورد علاقه بسیاری از افراد ایرانی است. رنگ مبل سلطنتی نیز اگر اهمیتش از ظاهر فریم و پارچه مبل بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.
رنگ بیشتر مبلمان سلطنتی بخصوص در قسمت فریم از رنگ های قهوه ای و گاهی طلایی تشکیل شده و باقی رنگ ها به ندرت در فریم مبل دیده می شود. به هر حال این رنگ ها پرطرفدار بوده و بازار نیز به همین روند تکراری خود ادامه می دهد.
می توان رنگ سفید را به عنوان یک جایگزین بسیار خوب برای رنگ های قهوه ای و طلایی استفاده کرد. سفید رنگی خنثی است به همین خاطر استفاده از آن در قسمت فریم باعث می شود رنگ و طراحی خود مبل بخصوص پارچه آن بیشتر در معرض دید و توجه قرار بگیرد. برای زیبایی بیشتر می توانید جلوی پای مبلمان سلطنتی خود فرش یا قالیچه ای دستباف زیبا و تاریخی پهن کنید. در رنگ بندی مبلمان سلطنتی مصری بهتر است از رنگ های فیروزه ای سبز مجلل و رنگ های از این قبیل استفاده کنید و ست کردن پرده و فرش ها را در نظر داشته باشید تا دکوراسیون زیبا و مدرن را هماهنگ با تمام دکوراسیون اتاق پذیرایی داشته باشید.

خرید مبل سلطنتی مصری

برای انتخاب و خرید این نوع مبل باید به نکاتی توجه کنید زیرا سبک این مبلمان به گونه ای است که مناسب هر سبک و خانه ای نیست و باید در انتخاب آن دقت شود.
• این مبل ها به دلیل حجم و سنگینی که دارند مناسب خانه های کوچک نیستند. در صورت استفاده در سالن های کوچک جلوه اصلی خود را از دست میدهند و باعث شلوغی و ناهماهنگی خانه می شوند.
• مبلمان سلطنتی مصری مناسب فضا و سبک مدرن می باشد. این مبل ها باید در محیطی قرار بگیرند که سبکی لوکس، سنگین و تجملاتی داشته باشد
• سبک و دکوراسیون اتاق پذیرایی خانه های ایرانی عموما مناسب مبلمان استیل و سلطنتی است زیرا چیدمانی کلاسیک دارند و با دکوراسیون پررنگ و نگار و زیبایی ایرانی همخوانی دارند.
• استفاده از فرش های دستباف در کنار مبل های سلطنتی مصری از دیگر واجباتی است که در هنگام دکوراسیون نباید فراموش شود و به نوعی این دو عنصر در کنار هم و مکمل یکدیگر هستند.

جمع بندی

در این مطلب با انواع مدل مبلمان مصری با طرح و رنگ های خاص وزیبا آشنا شدید که امیدواریم این مدل مبلمان با سلیقه شما هماهنگی داشته باشد و بتوانید با ایده گرفتن از آن ها مبلمانی با طرح و رنگ زیبا را برای منزلتان انتخاب نمایید. شما می توانید به راحتی وبا صرفه جویی در وقت و انرژی خود در سایت چوب و مبلمان از مدلهای مختلف دیدن فرمایید و با سفارش مبل مورد نظرتان آن را درب منزلتان تحویل بگیرید.

برچسب ها:
مبل سلطنتی مصری

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}