دکوراسیون اتاق نشیمن با ست میز ناهار خوری و مبل ال دو رنگ

جمعه, 4 تیر 1400

مبل ال دو رنگ، از جمله مبلمانی است که با استفاده از دو رنگ متضاد، زیبایی دکوراسیون اتاق نشیمن شما را دوچندان خواهد کرد. در خانه هایی که دارای متراژ بزرگ تری هستند، چیدمان مبلمان و میز ناهار خوری به صورت جدا و مجزا از یک دیگر هستند. امروزه و با توجه به زندگی آپارتمانی و متراژ کوچک خانه ها، از سرویس ناهارخوری و مبلمان در یک مکان و فضا استفاده می شود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا شما را با ایده هایی نوین برای چیدمان بهتر میز ناهارخوری و مبلمان آشنا کنیم.

تعریف کاملی از مبل ال دو رنگ

انتخابی مبلمان رنگی، یکی از جذاب ترین ایده ها برای زیباتر کردن فضای اتاق است. اگر رنگ دیوارها و یا کاغذ دیواری های منزل شما سفید است، انتخاب مبل رنگی فضای دکوراسیون شما را تحت تاثیر قرار می دهد. مبل ال، از جمله مبلمان راحتی است که در فضاهای کوچک، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما مقاله "مبل ال کنج فرانسوی، بهترین انتخاب برای دکوراسیون خانه های کوچک" را خوانده باشید، با انواع ویژگی های این مبلمان آشنا شده اید. از انواع دیگر مبلمان راحتی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه به نکاتی مهم قبل از چیدمان مبل ال دو رنگ و ست میز ناهار خوری

بهتر است قبل از چیدمان دکوراسیون خود، اطلاع دقیقی از فضای در اختیار خود در اتاق داشته باشید. توجه به مسیرهای رفت وآمد و عبور افراد در اتاق، یکی دیگر از نکات بسیار مهم است. انتخاب نوع و سبک دکوراسیونتان، یکی دیگر از موارد مهم است. مثلا با خرید مبل ال، شما باید از دکوراسیونی به سبک راحتی و مدرن در اتاق خود استفاده کنید. توجه به نور و روشنایی اتاق، از جمله مهم ترین نکات دیگر برای ایجاد یک دکوراسیون جذاب است.

اهمیت چیدمان مبل ال دو رنگ در کنار میز ناهارخوری

همان طور که در بالا اشاره کردیم، به صورت مبلمان و میز ناهارخوری در اتاق نشیمن قرار می گیرند. وقتی فضای خانه شما کوچک و محدود است، انتخاب صحیح چیدمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر انتخاب های غلطی در این زمینه داشته باشید، موجب خواهد که فضای اتاق شما، کوچک تر از حد واقعی نشان داده شود. در واقع ایجاد تعادل در چیدمان موجب خواهد شد که از فضای محدود خود، نهایت استفاده را داشته باشید.

مستقل بودن مبل ال دو رنگ از میزناهار خوری در عین همخوانی

در فضای محدود اتاق نشیمن شما، در واقع مبل ال باید از ست میز ناهار خوری به صورت مجزا چیده شود. با این حال، مبل ال و ست میز ناهارخوری باید با یک دیگر کاملا هماهنگ بوده و همخوانی داشته باشند. برای این منظور، شما باید از روش هایی استفاده کنید که بتوانید از فضاها به خوبی استفاده کرده و تعریف مشخصی از هر فضا داشته باشید. استراتژی های زیادی در این زمینه وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

استفاده از وسایل گوناگون برای تقسیم بندی اتاق نشیمن و پارتیشن بندی آن

برای مجزا کردن قسمت های مختلف اتاق، روش های متفاوتی وجود دارد. مثلا شما می توانید به وسیله پانل ها، قسمت های مختلف اتاق را از یک دیگر مجزا کنید. همچنین پرده ها از دیگر عناصری هستند که به روش فیزیکی موجب جدا کردن قسمت های مختلف اتاق از یک دیگر خواهند شد. یکی دیگر از این استراتژی ها، استفاده از رنگ هاست. شما می توانید با استفاده از رنگ های مختلف برای وسایل مختلف اتاق، می توانید از قسمت های مختلف اتاق، استفاده های مختلفی کنید.

ترسیم نقشه و دکوراسیون مورد نظر برای روی کاغذ برای چیدمان مبل ال دو رنگ

بهتر است قبل از شروع به کار، افکار خود را برای ایجاد یک دکوراسیون جذاب بر روی کاغذ ترسیم کنید. در این زمینه، ممکن است افکار بسیار جالب و جذابی به نظر شما برسد. پس بهتر است آنها را بر روی کاغذ ترسیم کنید و شانس استفاده از هریک از آنها و یا ترکیبی از این ایده های جذاب را از دست ندهید. با نوشتن این افکار بر روی کاغذ، شما می توانید مسیرهای رفت و آمد افراد را نیز در دکوراسیون مدنظرتان مشخص کنید.


دکوراسیون اتاق نشیمن با ست میز ناهار خوری و مبل ال دو رنگ

8 ایده برای چیدمان مبل ال دو رنگ با ست میز ناهار خوری

وقتی که قصد داریم از مبلمان ال رنگی در اتاق نشیمن خانه خود استفاده می کنیم، اولین موردی که باید درباره آن فکر کنیم، انتخاب رنگ آن است. بهتر است رنگ این مبلمان با ست میز ناهارخوری هماهنگ و همخوان باشد. در این بین شما می توانید پایه های میز ناهارخوری را با رنگ مبلمان ست کنید. البته انتخاب هریک از این موارد بستگی به سلیقه و نظر شما دارد. در ادامه چند نکته در این زمینه را با هم بررسی خواهیم کرد:

1. قرار دادن مبل ال دو رنگ در فضای وسط اتاق

در این چیدمان در اتاق نشیمن، مبل در وسط و مرکز اتاق قرار می گیرد. در واقع میز و ست ناهارخوری، پشت به مبلمان قرار می گیرند. با استفاده از این چیدمان، به آسانی می توانید فضای مورد استفاده مبل و میز ناهارخوری را از یک دیگر تفکیک کنید. در جلوی مبل ال، از یک میز زیبا اما کوچک که متناسب با فضای اتاق باشد نیز می توانید استفاده کنید. در این چیدمان می توانید در کنار مبلمان از یک یا دو صندلی تک نفره نیز استفاده کنید.

2. استفاده از میزهای ناهار خوری گرد در کنار مبل ال

وقتی از مبل ال دو رنگ در چیدمان دکوراسیون در اتاق نشیمن استفاده می کنید، با توجه به حجم کم فضا، می توانید از صندلی های بیشتری برای سرویس ناهارخوری خود استفاده کنید. این میزها، معمولا در مناسب استفاده در فضاهای کوچک هستند. این میزها، با ایجاد فضایی گرم و دوستانه موجب می شوند که در فضایی زیبا غذای خود را میل کنید. از جمله ویژگی های این مبلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به یک نقطه مشترک
  • داشتن جلوه ای زیبا
  • نداشتن گوشه های تیز و برنده

3. استفاده از قفسه ها برای پارتیشن بندی فضاهای اتاق نشیمن

شما می توانید با استفاده از قفسه هایی، بین میز ناهارخوری و مبلمان ال دو رنگ، فاصله بیاندازید. از این قفسه ها، می توانید به عنوان کتابخانه استفاده کنید و کتاب های خود را درون این قفسه ها بگذارید. همچنین می توانید از گلدان های کوچک طبیعی و یا مصنوعی برای زیبایی بیشتر این قفسه ها استفاده کنید. در این زمینه شما می توانید با استفاده از وسایل دلخواهتان، این قفسه ها را به زیباترین شکل ممکن تزیین کنید. البته دقت داشته باشید که فضا را بیش از حد معمول شلوغ نکنید.

4. استفاده از کف پوش های مناسب برای ست کردن با دکوراسیون

انتخاب یک کف پوش مناسب، یکی از بهترین راه ها برای افزایش جذابیت دکوراسیون منزلتان است. امروزه کف پوش ها در طرح ها و با رنگ های مختلفی در بازار وجود دارند و مشتریان در این زمینه، گزینه های متعددی را در پیش روی خود می بینند. در این زمینه، استفاده از کف پوش های چوبی، انتخاب خوب و مناسبی است. این کف پوش ها، معمولا از چوب طبیعی تولید می شوند. البته برخی از آنها نیز از الیاف چوب ساخته می شوند. از جمله ویژگی های این کف پوش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا
  • نگهداری آسان
  • هزینه مناسب

5. استفاده از فرش در زیر میز ناهارخوری برای زیبایی بیشتر دکوراسیون

امروزه قالیچه ها و فرش های متنوعی در بازار وجود دارد که می توانید از آنها در زیر میزهای ناهارخوری استفاده کنید. این فرش ها باید از لحاظ رنگ، با فضای کلی دکوراسیون و میز ناهارخوری شما هماهنگ بوده و مطابقت داشته باشند. اندازه این قالیچه و یا فرش ها باید به گونه ای باشد که شما بتوانید به راحتی صندلی های دور میز ناهار خوری را جابه جا کنید. بهتر است فرش مورد نظر شما، از دو طرف در حدود 50 سانتی متر بزرگ تر باشد. این ویژگی موجب می شود که همه پایه های صندلی ها، بر روی فرش قرار گیرند.

6. انتخاب پرده ای همرنگ با ست مبل ال دو رنگ با میز ناهارخوری

قبل از خرید پرده، بهتر است ابتدا سبک دکوراسیون اتاق نشیمن خود را مشخص کنید. در این مقاله، سبک دکوراسیون ما، سبکی مدرن و امروزی است. شما می توانید طرح های موجود بر روی پرده را با طرح روی مبل ست کنید. هماهنگ کردن رنگ پارچه روی مبل ال دو رنگ با رنگ پرده، یکی از نکاتی است که به افزایش زیبایی دکوراسیون خانه شما کمک بسیاری خواهد کرد. بهتر است چنس پرده نرم بوده و از لحاظ طول، پرده بلندی را انتخاب کنید. این موارد امروزه بیشتر برای سبک های مدرن قابل استفاده و اجرا هستند.

7. بهترین محل برای قرارگیری میزناهار خوری در اتاق نشیمن

همان طور که در بالا اشاره کردیم، شما باید فضاهای اتاق نشیمن را طوری تقسیم بندی کنید که هر فضایی، استفاده مخصوص به خودش را داشته باشد. مثلا محل قرارگیری تلویزیون در اتاق نشیمن باید در نزدیک مبلمان قرار داشته باشد. همچنین باید مبلمان و میز ناهارخوری را با فاصله ای مناسب و دور از سرویس بهداشتی قرار دهید. همچنین فضاهای خصوصی مانند اتاق های خواب نیز، دور از مبلمان قرار گیرند. بهتر است میز ناهارخوری را در گوشه ای دنج و به دور از همه شلوغی ها قرار دهید.

8. استفاده از کوسن هایی با رنگ های مختلف بر روی مبل ال

شما می توانید از کوسن هایی با ابعاد متفاوت بر روی مبلمان موجود در دکوراسیونتان استفاده کنید. کوسن ها معمولا در ابعاد کوچک و به شکل مربع هستند. مثلا اگر مبل ال دو رنگ شما، با دو رنگ مشکی و سفید باشد، شما می توانید از کوسن هایی به رنگ زرد بر روی آنها استفاده کنید. با انتخاب این ترکیب، زیبایی مبلمان ال شما بیش از پیش خواهد شد. استفاده از رنگ های گوناگون اما متناسب با مبلمان، جلوه بصری خاصی به دکوراسیون شما خواهد بخشید. از جمله دیگر ترکیب رنگ ها در مبلمان ال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کرم و زرشکی
  • آبی و قهوه ای
  • بنفش و کرم

جمع بندی

مبل ال، یکی از بهترین گزینه های انواع مبلمان برای قراردادن در فضاهای کوچک است. استفاده از میزهای گرد در کنار آنها، گزینه ای مناسب و کم خطر برای خانواده هایی با فرزندان کوچک و خردسال است. در این مقاله، ما به شما پیشنهاداتی در زمینه هماهنگی هرچه بیشتر دکوراسیون منزلتان ارائه دادیم. انتخاب هریک از این پیشنهادها بستگی به سلیقه و نظر شما خواهد داشت. برای خرید مبل ال دو رنگ، می توانید به فروشگاه های اینترنتی مبلمان مراجعه کنید. با خرید آنلاین مبلمان، می توانید از مزایای متعددی نیز بهره مند شوید.

برچسب ها:
مبل ال دو رنگ

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}