ده ایده برای چیدمان مبل راحتی شیک در شب عید

شنبه, 27 فروردین 1401
چیدمان مبل در خانه های بزرگ و کوچک نقش بسیار مهمی در بزرگ و کوچک جلوه دادن فضای منزل شما دارد. مبلمان از اساسی ترین لوازمی است که در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد ایده هایی برای چیدمان مبل راحتی شیک در شب عید در اختیار شما قرار دهیم.
باکمی تغییر چیدمان مبلمان راحتی در شب عید با یک دکوراسیون متفاوت می توانید منزل خود را زیبا سازید و یک چیدمان خاص و منحصر به فرد داشته باشید.
در اینجا چند مورد از چیدمان مبلمان راحتی را بیان می کنیم تا شما بتوانید بر طبق دکوراسیون و فضای منزل خودتان هماهنگی و تناسب را برای دکوراسیون منزل خود به وجود آورید. 

نحوه چیدمان مبل در خانه های بزرگ و کوچک


باید همیشه قبل از خرید مبلمان نکات مهمی از قبیل رنگ و طرح مبلمان را درنظر بگیرید و مهمترین نکته‌ ای که شما همیشه باید مد نظر خود داشته باشید فضای منزل تان است.
شما حتما باید مبلی که انتخاب می ‌نمایید با فضای منزل شما همخوانی داشته باشد، در غیر این صورت با مشکل زیادی مثل کمبود جا مواجه خواهید شد.
بنابراین مبلمان مورد نظر خود را ابتدا بر اساس فضا و متراژ منزل خود انتخاب کنید.
اگر منزلی بزرگ و متراژ فضای باز دارید می ‌توانید مبلمان سلطنتی را انتخاب کنید اما اگر خانه کوچک مثل خانه هی آپارتمانی دارید می ‌بایست مبلی را خریداری کنید تا در خانه کوچک شما جای گیرد و بتوانید از آن استفاده کنید. پیشنهاد ما خرید مبل راحتی شیک یا مبل ال است. 

نکات مهم در چیدمان مبل راحتی


در نظر داشتن برخی نکات در رابطه با چیدمان مبل در زیباسازی هر خانه تاثیر بسزایی دارد و برای زیبایی و دلچسب بودن بودن خانه مهم است چرا که هر یک از انواع مبل چه کلاسیک و مدرن و یا راحتی هفت و 9 نفره با هم فرق دارند پس نحوی چیدمان آنها نیز با هم متفاوت است.
در چیدمان مبل هفت نفری هیچ محدودیتی وجود ندارد چرا که خانه چه بزرگ باشد یا کوچک فرقی نمی کند و فقط با رعایت چیدمان مبل راحتی می ‌توان از نتیجه قابل قبول آن بهره برد.

چیدمان مبل راحتی شیک در خانه های کوچک


برای فضا و خانه های کوچک بهتر است از مبل های راحتی هفت نفره با دسته های کوچک استفاده کرد، چرا که کمتر فضا را اشغال می‌کند و در نتیجه خانه را از آنکه هست کوچکتر نشان نمی‌ دهد.
به علاوه، مبل های راحتی نه نفره یا استیل برای فضاهای کوچک مناسب نیست، پس بهتر است برای فضاهای کوچک از مبل راحتی هفت نفره یا مبل ال استفاده کرد تا با دکوراسیون خانه شما بیشتر جور باشد. در مقاله " 10 ایده طراحی دکوراسیون مبل ال فیروزه ای در خانه های کوچک" می توانید اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید.

نحوه چیدمان مبل راحتی شیک در اتاق نشیمن کوچک


بنابراین شما به مکانی نقل مکان کرده اید که یک اتاق نشیمن کوچک دارد. این آخر دنیا نیست. در واقع، برخی می گویند که یک اتاق نشیمن کوچکتر نسبت به یک اتاق بزرگتر احساس جذابیت و راحتی بیشتری می کند.
 بنابراین، می بینید، ممکن است در واقع خوش شانس باشید. اما هنوز باید با یک مشکل کوچک دست و پنجه نرم کنید و آن چیدمان تمام مبلمان در این اتاق نشیمن کوچک است.
قبل از شروع برنامه ریزی برای فضای خود، نکاتی وجود دارد که باید هنگام بررسی نحوه چیدمان مبلمان در یک اتاق کوچک به خاطر داشته باشید. لذا نکات زیر را دنبال کنید:

یک نقطه کانونی را برای چیدمان مبل راحتی شیک دور آن، انتخاب کنید


هر فضایی - بزرگ یا کوچک - به یک نقطه کانونی برای جلب چشم نیاز دارد. این یک ویژگی غالب است که توجه را به خود جلب می کند و شما را به داخل می کشاند، صرف نظر از اینکه دیدگاه شما به اتاق چیست.
 کانون می تواند یک مبل، یک دیوار برجسته، یک پنجره بزرگ یا یک قطعه هنری خیره کننده باشد. 
این به نقطه کانونی شما پایه ای می دهد که هنگام چیدمان مبلمان خود از آن کار را شروع کنید.

وزن ظاهری مبلمان را در نظر بگیرید



وزن ظاهری لزوماً به اندازه یا حجم واقعی مبلمان مربوط نمی شود. در عوض، به نحوه درک شما از وزن یک قطعه اشاره دارد.
برای مثال، مبل‌هایی با پایه‌هایی که قابل مشاهده نیستند و به نظر می‌رسد که کاملاً روی زمین می ‌نشینند، وزن ظاهری بیشتری نسبت به مبل‌هایی با اندازه یا طول بزرگ ‌تر دارند که پایه های بلند یا باریکی دارند. 
انواع مواد مورد استفاده برای ساخت یک قطعه نیز بر وزن ظاهری آن تأثیر می گذارد: یک میز قهوه چوبی وزن ظاهری بالاتری نسبت به مدل شیشه ای دارد.

از گوشه ها به طور کامل استفاده کنید


اگر اتاق نشیمن شما دارای یک محیط گوشه ای است، از آن نهایت استفاده را ببرید. کاناپه ای را انتخاب کنید که متناسب با آن محل باشد.
به جای اینکه از فضا به عنوان یک فضای مرده استفاده کنید. یک مبل تک نفره راحتی کوچک می ‌تواند در یک گوشه کار کند، اما سبک‌های دیگر، به‌ ویژه زمانی که با یک میز و صندلی کنار هم قرار می‌گیرند به کار می رود.



چیدمان مبل راحتی شیک در خانه های بزرگ


چیدمان مبل راحتی شیک در خانه های بزرگ که فضای بیشتری دارد بسیار راحت است زیرا شما به اندازه کافی فضا برای ایجاد دکور دارید و تنها مبلمان نیست که به چشم می‌آید، بلکه می توان از بقیه چیزها مثل کاناپه های راحتی نیز برای جلوی تلویزیون کمک استفاده کرد.
در طراحی دکوراسیون این خانه ها انتخاب‌های زیادی وجود دارد و می توان از مبل های راحتی نه نفره یا استیل هم در این چیدمان کمک گرفت، چرا که حتما نباید تمام مبل های راحتی در کنار هم قرار بگیرد و با کمی خلاقیت و سلیقه میتوان از متدهای بیشتری برای ایجاد تنوع استفاده کرد.
مثلا می توان دو مبل تک را کنار هم قرار داد یا دو کاناپه راحتی را نزدیک هم بگذارید. اگر مبل راحتی شیک را کنار دیواری با رنگ متفاوت بچینیم به فضای خانه جلوه ای متفاوت می ‌دهد و فضای خانه را دوچندان نموده و زیبا تر می ‌کند.

نکات مهم در چیدمان مبل راحتی 9 نفره


چیدمان مبل در خانه های بزرگ و کوچک در مبل های راحتی خیلی برای دکوراسیون خانه مهم است، بنابراین باید در موقع خرید به رنگ ها و رنگ های متضاد آن توجه کرد که چطور با دیگر وسایل خانه ست شود.
 همچنین باید در موقع خرید به اندازه مبلمان و و متراژ خانه توجه داشت تا مبلی انتخاب شود که به اندازه خانه بخورد.
برای خرید یک مبلمان راحتی شیک، اول به جنس خوب آن دقت کنید که از فروشگاه های معتبر خرید کنید و بعد نقشه خانه را در نظر داشته باشید.
اگر مبل راحتی هفت نفره می‌خواهید بخرید، باید مبلی باشد که متناسب با خانه شما باشد.

نکاتی در مورد مبل راحتی نه نفره


اگر خانه ی شما بزرگ است و جمعیت و مهمان زیادی دارید می ‌توانید مبل نه نفره را برای خرید انتخاب کنید.
ولی به این نکته هم دقت کنید که مبل نه نفره هم احتیاج به چیدمان خاصی دارد که ملزم به رعایت نکاتی است‌.
ایده های زیادی برای چینش این نوع مبل از جمله اینکه چیدمان ال وجود دارد. که اینکه برای چیدمان مبل در خانه های بزرگ و کوچک به راحتی جا برا نشستن نه نفره وجود دارد و توجه داشته باشید که اگر این نوع چیدمان را انتخاب می‌ کنید باید بدانید که دیگر نمی ‌توانید از ایده های زیادی برای این چینش استفاده کنید، پس در انتخاب رنگ انواع مبل راحتی شیک باید بیشتر دقت نمایید.

طرز چیدمان مبل راحتی و سلطنتی باهم


در را بطه با چیدمان مبل سلطنتی در خانه های بزرگ و کوچک می توان گفت که این مبل ها به صورت ساده و رسمی  تر طراحی شده اند، در حالی که مبل های راحتی در طرح های ال و گرد و نیم گرد و دایره ای در بازار وجود دارند.
در صورتی که این دو را با تلفیق رنگ در کنار هم  در چیدمان مبل در خانه های بزرگ و کوچک استفاده کنیم می‌توانیم از جلوه خاص  و دکوراسیون شیک آن در خانه ای رویایی لذت ببریم و فضای خانه را به روش‌های مختلف تغییر دهیم.
مثلا می ‌توانیم یک میز را در مرکز قرار دهیم و مبل ها را به شکل  مربعی در دور تا دور آن  بچینیم و یا اینکه مبلمان راحتی را در مقابل تلویزیون و یا نزدیک شومینه به صورت گرد و یا مربع نصفه  قرار دهیم.
 مهمترین مسئله برای چیدمان مبل راحتی و سلطنتی در کنار هم توجه به زوایای مبل و فاصله آنها با یکدیگر است.

چیدمان مبل در خانه های بزرگ و کوچک روبروی تلویزیون


تلویزیون یکی از وسایل مهم در خانه است که توجه همه بیشتر روی آن قرار دارد، بنابراین می‌توان برای چیدمان مبل در روبروی تلویزیون یک کاناپه یا دو مبل تک نفره راحتی را در روبروی هم قرار داد و بقیه را به صورت مرتب در اطراف آن بچینید.
روش های مختلفی را می توان برای چیدمان مبل راحتی شیک در خانه های بزرگ و کوچک به این شکل اجرا کرد همچنین چیدمان ال شکل در جلوی تلویزیون نیز انتخاب مناسبی است.
یا می توان یک میز هم در وسط برای پذیرایی از میهمان ها قرار داد و دکوراسیون را کامل کرد.
ما در اینجا سعی داشتیم تا شما را با دکوراسیون جدید و مدرن همراه با چیدمان مبل های راحتی شیک آشنا کنیم تا بتوانید با انتخاب درست در هر چه زیباتر کردن خانه تان موفق باشید.

مبل در کدام جهت باید قرار گیرد؟


ست مبل ها، روح یک اتاق نشیمن است و باید رو به شرق (یا جنوب) باشد زیرا حداکثر نور خورشیدی که در خانه دریافت می کنیم از شرق است. 
جهت جنوب شرقی برای قرار دادن میز تلویزیون شما بهترین  جهت است.

نگهداری از مبل راحتی شیک در منزل


بعد از اینکه مبلمان راحتی خود را خریداری کردید و آن را با یک چیدمان بسیار خوب و متناسب با منزل خود قرار دادید، باید از این مبلمان به درستی مراقبت کنید تا مبلمان شما دوام و پایداری بیشتری داشته باشند و مدت بیشتری برای شما کار کند. 
بنابراین باید از مبلمان خود مراقبت کنید. یکی از راه‌های مراقبت از مبلمان راحتی این است که آنها را با کاورهای مخصوص خود بپوشانید تا مبلمان شما کثیف نشوند. 
دومین راه حل این است که زمانی که از نوشیدنی استفاده می ‌کنید حتما از زیر لیوانی استفاده کنید زیرا با قرار دادن زیر لیوانی دیگر مبل دچار جای لک نمی ‌شود .
سومین راه برای مراقبت از مبلمان راحتی شیک این است که مبلمان خود را هفته ا‌ی یک بار گردگیری کنید و با استفاده از جارو برقی درزهای کناری مبل را تمیز کنید تا خرده های آشغال داخل مبل نرود. 
اگر مبلمان راحتی زیبای شما بعد از مدتی کثیف شد حتما آنها را با شامپو فرش یا مخلوط سرکه و جوش شیرین تمیز نمایید تا مبلمان شما مجددا تمیز و زیبا شود.
شما می ‌توانید با مراجعه به سایت های اینترنتی روش‌های چیدمان مبل در خانه های بزرگ و کوچک را آموزش ببینید و با استفاده از این مطالب ایده‌های نابی برای خود طرح کنید و مبلمان خود را در منزل به بهترین نحوه ممکن در دکوراسیون خود قرار دهید. 
همچنین می‌توانید زیباترین و باکیفیت ترین مبلمان راحتی شیک را متناسب با دکوراسیون خود از فروشگاه چوب و مبلمان خریداری نمایید.
برچسب ها:
مبل راحتی شیک

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}