جدیدترین مدل‌های مبل ال مناسب برای اتاق پذیرایی

جمعه, 24 اردیبهشت 1400

مبل ال جدید، در اتاق پذیرایی، جایگاهی است که علاوه بر پذیرایی از میهمانان، نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون اتاق پذیرایی خانه شما دارد. مبل ال، یکی از انواع مبلمان راحتی است که امروزه در میان مردم، طرفداران خاص خود را دارد. برخی از این مبلمان، قابلیت استفاده برای خواب و درازکشیدن را داشته و به عنوان کاناپه راحتی نیز از آنها استفاده می‌شود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا شما را با ویژگی‌های منحصر به فرد انواع مبلمان ال جدید آشنا کنیم.

تاریخچه‌ای از مبل ال و ایجاد طرح‌های نوین مبل ال جدید

تقریبا می‌توان گفت که این نوع از مبلمان، از گذشته تا به حال، در همه فضاهای بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گرفتند. طبق اسناد موجود، تولید و استفاده از این مبلمان، از قرن هجدهم رواج یافت. البته برخی از اسناد موجود نیز عنوان می‌کنند که ساخت این نوع از مبلمان، از قرن هفدهم میلادی و در کشور انگلستان آغاز شده است. به هرحال، استفاده از مبل ال در منازل، امروزه یک راهبرد گره گشا است. از ویژگی‌های این مبلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اشغال فضای کم
تکه تکه بودن
سازگاری با هر سبک دکوراسیون

چه نوع پارچه‌ای مناسب مبل ال جدید است؟ ساده یا طرحدار؟

برای انتخاب پارچه‌ای مناسب، بهتر است نهایت دقت را در خرید پارچه را به کار ببرید. امروزه و در بازار، پارچه‌ها در طرح‌های ساده و شلوغ یافت می‌شوند. برخی از افراد، ترجیح می‌دهند از پارچه‌ای ساده برای استفاده بر روی مبلمان منزل خود استفاده کنند. آنها باید در کنار طرح ساده پارچه، از کوسن‌هایی با رنگ‌های زیبا وطرح دار استفاده کرده تا زیبایی و نمای مبلمان، بیش از گذشته چشم بینندگان را به خود جلب کند. همچنین می‌توانید برای زیباتر کردن فضا، رنگ پرده‌های اتاق را با رنگ مبلمان خود هماهنگ و ست کنید.

جنس پارچه مبل ال جدید، بهتر است چگونه باشد؟ ضخیم یا نازک؟

همه افراد، برای انتخاب روکش مبلمان منزل، سعی می‌کنند پارچه مورد نظرشان دارای دو ویژگی مهم باشد. این دو ویژگی به ترتیب زیبایی و مقاومت زیاد است. در مورد ویژگی زیبایی باید عنوان کرد که افراد تمایل دارند رنگ پارچه مورد نظر آنها با رنگ دکوراسیون و سایر وسایل موجود در اتاق پذیرایی همخوان و هماهنگ باشد. در مورد ویژگی دوم نیز باید به این نکته اشاره کرد، که اگر پارچه مورد نظر شما نازک باشد، در ادامه استفاده از مبلمان، مشکلات زیادی را در پیش خواهید داشت. تراکم پارچه، ویژگی مهمی در انتخاب پارچه مناسب است. پارچه مخمل با پرز، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده بر روی مبل ال است.

ویژگی‌های منحصر به فرد مبل ال جدید

بر روی این نوع از مبلمان، در مقایسه با سایر مبلمان موجود در بازار، افراد بیشتر می‌توانند بشینند و یا استراحت کنند. در عین حال، این مبلمان در مقایسه با تعداد افرادی که بر روی آن می‌نشینند، فضای کمتری را گرفته و یا اشغال می‌کنند. بعضی از این مبلمان، از قسمت‌های جدا و مجزا از یکدیگر تولید شده‌اند. در ضورت نیاز می‌توانید طراحی آنها را تغییر داده و. آن را مطابق میل و سلیقه خود، یا مطابق فضا و گنجایش اتاق و خانه خود کنید.

در مبل ال جدید، از چه نوع فومی استفاده شده است؟

اگر شما مقاله "بهتر است از چه نوع فومی در تولید مبلمان استفاده شود؟" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، با انواع فوم به کار رفته در تولید مبلمان آشنا شده‌اید. فوم سرد، یکی از بهترین فوم‌ها برای استفاده در مبلمان، خصوصا مبلمان راحتی مانند مبل ال است. این نوع از فوم‌ها، دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. حالت ارتجاعی این فوم‌ها، به آنها اجازه می‌دهد بیشتر در مبلمان راحتی استفاده شوند و ویژگی راحتی را به خصوصیات نشیمن آنها اضافه کنند. در صورتی که بر روی این مبلمان، ساعات زیادی را سپری کنید، آنها خاصیت ارتجاعی خود را از دست نداده و سریعا به شکل اولیه خود بازمی‌گردنند.

مبل ال جدید باکس دار و ویژگی‌های منحصر به فرد آن

باکس‌ یا محفظه، در مبلمان ال برای راحتی و آسایش بیشتر افراد مصرف کننده تدارک دیده شده است. هنگامی که میهمانان زیادی را به خانه خود دعوت کرده‌اید، با استفاده از این باکس‌ها به راحتی می‌توانید وسایل اضافی را از روی مبلمان جمع کرده و درون این مبلمان قرار دهید. همچنین وسایلی مانند پتو و یا بالشت که در هنگام استراحت مورد نیاز هستند را می‌توانید درون این محفظه ‌ها قرار داده و در موعد مناسب آن‌ها را بیرون آورید. این باکس‌ها علاوه بر فضایی برای گنجاندن وسایل، ویژگی منحصر به فرد دیگری نیز دارند. شما می‌توانید یک شیشیه بر روی این محفظه‌ها قرار داده و به عنوان میز در جلوی میهمانان از آن استفاده کنید.

مبل ال جدید باکس دار، بیشتر در چه فضاهایی استفاده می‌شود؟

این نوع از مبلمان، معمولا در فضاهایی که در آن از وسایل متعدد استفاده شده است، تعبیه می‌شوند. ممکن است در یک خانه، در زمان‌ها زیادی، میهمانی‌های زیادی داده شود و رفت‌و آمد افراد به آن منزل بیش از حد معمول باشد. همچنین ممکن است در خانه‌ای تعدادی فرزند خردسال وجود داشته باشد که وسایل خانه را از حالت منظم خارج می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از باکس این مبلمان، نظم را به خانه خود بازگردانید.

سطح و رویه مبل ال جدید باکس دار، چگونه است؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این مبلمان، برای استفاده در منازلی که دارای فرزند خردسال هستند، مناسب است. این نوع از مبلمان، فضای زیاد و مناسبی را برای بازی و شیطنت این کودکان فراهم آورده و دارای سطحی نرم و انعطاف پذیر است. شما می‌توانید در هنگام بازی کودکان، از باکس‌های این مبلمان استفاده مناسب کرده و وسایلی را که احتمال می‌دهید، توسط کودکان تخریب شوند را در درون باکس و محفظه قرار دهید.

مبل ال جدید باکس دار، معمولا در چه طر‌ح‌هایی ساخته می‌شود؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مبلمان ال از چند تکه ساخته شده‌اند. مبلمان ال معمولا در طرح ال ساخته می‌شوند. مبل ال باکس دار، علاوه بر این طرح، در طرح‌های یو شکل و دایره‌ای نیز طراحی و تولید می‌شوند. مدل‌های دایره‌ای این نوع از مبلمان، معمولا بزرگ و حجیم بوده و فضای بیشتری از اتاق را به خود اختصاص می‌دهند. اگر فضای اتاق پذیرایی شما بسیار بزرگ است، استفاده از این نوع مبل ال، بسیار مناسب است. مدل یو شکل نیز، برای خانه‌هایی با تعداد میهمان زیاد، بسیار مناسب است.

چیدمان مبل ال جدید باکس دار و ایجاد دو فضای مجزا در یک اتاق

با استفاده از این مبلمان در اتاق پذیرایی، می‌توانید به راحتی فضاها را از یکدیگر مجزا کنید. مثلا می‌توانید با استفاده از این مبلمان، علاوه بر قسمت پذیرایی، قسمتی را نیز به کتابخوانی و تشکیل یک کتابخانه کوچک اختصاص دهید. برای ایجاد چنین فضایی، باید مبلمان ال را رو به فضای پذیرایی از میهمانان قرار داده و در پشت آن، کتابخانه خود را ایجاد کنید. در واقع با استفاده از این مبلمان، در یک اتاق بزرگ، دو اتاق کوچک ایجاد کرده‌اید.

چیدمان مبل ال جدید باکس دار، بهتر است چگونه باشد تا زیباتر به نظر آید؟

برخی از افراد بر این باورند که با خرید مبلمان، دیگر نیازی به خرید صندلی‌های تک ندارند. در هنگام استفاده از مبل ال باکس دار، بهتر است از یک و یا دو صندلی تک که طرحی مشابه با طرح مبلمان باکس دار دارند استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سایر مبلمان‌های راحتی در کنار این نوع از مبلمان استفاده کنید. استفاده از سایر مبلمان راحتی، موجب می‌شود فضای خانه و یا اتاق شما، بزرگتر از مقدار واقعی و متراژ واقعی آن نشان داده شود.

 

جدیدترین مدل‌های مبل ال مناسب برای اتاق پذیرایی

با صرف چه هرینه‌ای می‌توان یک مبل ال ارزان قیمت را به خانه آورد؟

شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای اندک نسبت به سایر مبلمان، مانند مبلمان سلطنتی و نیمه سلطنتی، یک ست از مبلمان ال را به خانه خود بیاورید. اگر شما قادر نیستید برای خرید مبلمان راحتی مرغوب و باکیفیت هزینه کنید، می‌توانید از یک دست مبل ال ارزان استفاده کنید. همچنین این نوع از مبلمان، مزایا و ویژگی‌های بهتری نسبت به مبلمان دسته دوم داشته و بهتر است به جای استفاده از مبلمان دست دوم، از این نوع مبلمان استفاده کنید. همچنین افرادی که در فضاهای کوچک مشغول به زندگی هستند، استفاده از این نوع مبلمان برای آنها بسیار به صرفه است.

آیا خرید مبل ال ارزان، به صرفه و مناسب است؟

در پاسخ به این سوال، باید به این ضرب المثل معروف اشاره کرد که هر چه قدر پول می‌دهید، به همان اندازه نیز آش دریافت می‌کنید. در واقع جامعه هدف این نوع از مبلمان، باتوجه به هزینه صرف شده برای خرید مبل ال ارزان، از مزایا و ویژگی‌های آن بهره مند خواهند شد. این افراد نباید انتظار داشته باشند که مبل ال جدید ارزان کیفیت بالا و کیفیتی مطابق با مبلمان مرغوب داشته باشد. در واقع با استفاده از این مبلمان، بهتر است در صورت بروز موقعیت مناسب، یک ست مبلمان مرغوب را خریداری کرده و جایگزین مبل ال ارزان کنید.

مبل ال مدرن، دارای چه ویژگی‌های منحصر به فردی است؟

سادگی، مهم‌ترین و بارز ترین ویژگی انواع مبل مدرن است. از ویژگی‌های این نوع از مبلمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمینه گرایی
خطوط ساده
زیبایی

این نوع از مبلمان، اغلب در رنگ‌های سفید دیده می‌شوند. مبل ال مدرن، آرامش و راحتی را برای اعضای خانواده و یا میهمانان به وجود می‌آورد. اگر یک روز شلوغ و پر از استرس را پشت سرنهادید، می‌توانید با تیکه بر پشتی مبل مدرن، علاوه بر لذت از دکوراسیون مدرن، آرامش و راحتی اعصاب خود را بازیابید.

کاناپه‌های مبل‌های ال لوکس چه ویژگی‌هایی دارند؟

یکی از اجزای مبل ال را کاناپه تشکیل می‌دهد. این کاناپه‌ها، معمولا دارای شش کوسن می‌باشند. در بخش تیکه گاه، سه کوسن و در بخش نشیمن نیز سه کوسن دیگر تعبیه شده است. این کاناپه‌ها دارای دسته بوده و معمولا در دو طرف این کاناپه‌ها از دسته برای راحتی بیشتر اشخاص استفاده شده است. البته اگر در بازار، سری به سایر مدل‌ها بزنید، با مدل یک دسته و یا بی دسته نیز مواجه خواهید شد.

جمع بندی

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از مبل ال به دلیل زیبایی و قیمت مناسب در اتاق پذیرایی خانه خود استفاده کنند. این نوع از مبلمان، با چینش خاص خود، هم فضای اتاق را بزرگتر جلوه داده و هم زیبایی دکوراسیون شما را دوچندان خواهند کرد. برای خرید انواع مبل ال جدید، می‌توانید به فروشگاه‌ و سایت‌های اینترنتی چوب و مبلمان مراجعه کرده و از مدل‌های بی نظیر مبل ال دیدن کنید.‎‌

 

برچسب ها:
مبل ال جدید

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}