تکنيک هايي که بايد براي خريد آنلاين مبلمان بدانيد

شنبه, 13 دی 1399

خريد آنلاين مبلمان براي خانه را مي توان به نوعي يک خريد بي واسطه دانست. با پيشرفت جوامع و تغيير سبک زندگي در جامعه فعلي روز به روز تعداد خريد هاي آنلاين بيشتر شده و بر طرفداران اين شيوه نيز اضافه مي شود. افرادي که تجارب موفقي از خريد اينترنتي داشته اند، سعي درتعميم اين شيوه به تمام جوانب زندگي خود دارند. مزاياي اين روش در صورت استفاده صحيح و آشنايي با فوت و فن هاي ظريف آن غير قابل انکار است.

 

تکنيک هايي که بايد براي خريد آنلاين مبلمان بدانيد


شايد موضوع خريد آنلاين مبلمان در اولين باري که افراد با آن مواجه مي شوند، مسئله اي عجيب و غير ممکن به نظر برسد. اما واقعيت اين است که با رعايت يک سري نکات ساده مي توان تجربه لذت بخشي در رابطه با خريد آنلاين مبلمان کسب نمود. در ادامه به تشريح تمام اطلاعات و موارد لازم براي خريد آنلاين مبلمان خواهيم پرداخت.

از سايت هاي معتبر خريد نماييد

سايت هاي گوناگوني اقدام به درج تصوير مبلمان و فروش اينترنتي مي نمايند. اولين نکته اي که در خريد آنلاين مبلمان بايد مورد توجه قرار گيرد، اعتبار سايت پيش رو است. حتما و حتما قبل از هر اقدامي بايد نشان اعتبار الکترونيک سايت مورد بررسي قرار گيرد. دقت شود که آدرس درج شده در صفحه صحت سنجي نماد اعتبار الکترونيک با آدرس سايت يکسان باشد. به بازه زماني قيد شده و تاريخ مجاز درج شده نيزتوجه شود.

اطلاعات درج شده در سايت در رابطه با مبلمان را بررسي کنيد

در تمامي سايت ها براي راهنمايي مشتريان در خريد آنلاين مبلمان، لينکي مربوط به اطلاعات و مشخصات سرويس مبلمان درج شده است. اطلاعاتي از قبيل سايز مبل ها، جنس پارچه، جنس مواد به کار رفته در ساخت مبل و رنگ بندي موجود هر کار، در اين بخش ارائه شده است. لازم است کليه اطلاعات مندرج در سايت با دقت بررسي شده و با آنچه از ابتدا مد نظر بوده تطبيق داده شود. به اندازه هاي نوشته شده کاملا توجه شود.
مبلماني مناسب براي فضاي ماست که از همه نظر متناسب باشد. چنانچه مبلمان خريداري شده سايز متناسب با فضا نداشته باشد و يا هارموني رنگ موجود را به هم بزند، قطعا انتخاب ايده آلي نخواهد بود. به سادگي مي توان سايز مبلمان را با سايز محيط مورد نظر مقايسه نمود. کافي است با استفاده از يک تکه کاموا و يا وسيله اي شبيه به آن، شکل تقريبي مبل ها را بر روي زمين ترسيم نمود. به اين وسيله مي توان از تناسب اندازه مبل با فضا اطمينان حاصل نمود.
همچنين براي برخي از افراد تجسم فضا و رنگ ها کار سختي است و چالش بزرگي را پيش رويشان قرار مي دهد. در صورتي که در خريد آنلاين مبلمان با توجه به اينکه فضاي مورد نظر پيش روي فرد قرار دارد، به راحتي مي توان رنگ بندي مبلمان را با ساير وسايل موجود مقايسه کرد. بهتر است قبل از اقدام به خريد، هدف از خريد مبل و نوع چيدمان آن را مشص نمود.
لازم است به اجزاي تشکيل دهنده قسمت هاي داخلي نيز در خريد آنلاين مبلمان توجه وافر شود. نوع چوب به کار رفته در مبلمان و همچنين جنس و نوع فومي که در ساخت مبل مورد استفاده قرار گرفته است، هم در ميزان طول عمر و کيفيت محصول موثر است و هم در ميزان قيمت تمام شده کار و قيمت فروش محصول.
جنس پارچه به کار رفته در مبلمان نيز بسيار مهم است و کار انتخاب را با پيچيدگي هاي بيشتري همراه مي کند.در انتخاب پارچه علاوه بر رنگ، بايد به نوع کاربرد مبل نيز توجه شود. جنس پارچه بايد متناسب با فضاي قرار گيري آن باشد. به عنوان مثال اگر مبلمان در فضاي آزاد قرار مي گيرد نوع رويه آن بايد ضد آب و لک باشد در صورتيکه اين ويژگي براي مبل هايي که داخل نشيمن خانه قرار مي گيرد، لحاظ نمي شود.

نظرات ساير خريداران را جويا شويد

در سايت هاي فروش اينترنتي بخشي را براي درج تجربيات ساير خريداران محصول در نظر مي گيرند. بهتر است نظرات کساني که پيش از اين اقدام به خريد آنلاين مبلمان مورد نظر نموده اند را مورد مطالعه، تحليل و بررسي قرار داد. در صورتيکه بيشتر خريداران از محصول رضايت داشته باشند، ريسک خريد کاهش پيدا خواهد کرد. اما چنانچه اکثريت خريداران ابراز نارضايتي از کالا نموده باشند، بهتر است در خريد آن مبلمان تجديدنظر صورت گيرد. آگاهي از نظر مصرف کنندگان يک محصول و مبلمان ديد روشني براي خريداران ايجاد مي نمايد و انتخاب را آسان تر مي کند.

 

تکنيک هايي که بايد براي خريد آنلاين مبلمان بدانيد


از شيوه سفارش دهي و نحوه ارسال محصول اطلاع حاصل نماييد.

لازم است پيش از هرگونه ثبت سفارش در خريد آنلاين مبلمان از شرايط سفارش دهي سايت مورد نظر آگاه شد. بايد از شرايطي که براي مرجوعي کالاها در نظر گرفته شده است نيز مطلع شد. بعضي از سايت ها به هيچ عنوان محصول را پس نمي گيرندو برخي نيز شرايط خاصي و ويژه اي براي مرجوع نمودن کالاها لحاظ مي نمايند. تعداد سايت هايي که کالا را بدون دليل و تنها به درخواست مشتري و عدم رضايت وي مرجوع مي نمايند، بسيار محدود است.
نحوه ارسال محصول در خريد آنلاين مبلمان نيزمسئله مهم ديگري است که بايد پيش از ثبت سفارش مورد توجه قرار گيرد. اغلب سايت هاي فروشنده مبلمان، تحويل رايگان محصول را به درب منزل مشتري در دستور کار خود قرار مي دهند. اما در اين ميان برخي از فروشگاه هاي اينترنتي چنين خدماتي را به مشتريان خود ارائه نمي دهند و هزينه جداگانه اي براي ارسال کالا دريافت مي کنند. به همين دليل لازم است قبل از هر اقدامي از نحوه ارسال و هزينه مربوط به آن مطلع شد.

عجله نکنيد

براي خريد آنلاين مبلمان بايد دقت شود و زمان کافي براي انتخاب در نظر گرفته شود. از آنجا که فروشگاه هاي اينترنتي زيادي در سطح کشور مشغول به کار هستند، امکان وجود مبلمان موردنظر در چندين سايت وجود دارد. بهتر است ساير سايت ها نيز مورد بررسي قرار گرفته و نهايتا خريد از سايتي صورت گيرد که قيمت و شرايط فروش بهتري براي خريداران دارد. خريد از اولين سايت مانند خريد از اولين مغازه است. اين کار ممکن است باعث متضرر شدن خريدار گردد.

 

تکنيک هايي که بايد براي خريد آنلاين مبلمان بدانيد

 

مزاياي خريد آنلاين مبلمان

به عنوان اولين مزيت خريد آنلاين مبلمان مي توان به زمان انجام خريد اشاره کرد. خريد آنلاين در تمام ساعات شبانه روز امکان پذير است و کاربران سايت ها بدون محدوديت زماني مي توانند از امکانات فروشگاه اينترنتي استفاده کنند و محصول مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهند. نيازي نيست براي خريد مبلمان از محل کار در ساعات موظف خارج شد و مي توان در ساعات پاياني شب و يا ابتدايي روز نيز خريد اينترنتي انجام داد. همچنين در خريد آنلاين مبلمان نيازي به قدم زدن و جستجوي مبل دلخواه نيست. در نتيجه ميزان خستگي جسمي خريدار نقشي در انجام فرآيند خريد نخواهد داشت.
مزيت مهم ديگر فاصله گرفتن از ترافيک شهري و رفت و آمد در فضاي شلوغ و آلوده مراکز خريد است. با استفاده از خريد آنلاين مبلمان نيازي به صرف زمان و طي مسافت طولاني براي دسترسي به مراکز خريد نيست و فروشگاه هاي اينترنتي در يک قدمي خريداران بوده و با چند کليک مي توان به بازديد چندين فروشگاه پرداخت. همچنين امکان مقايسه محصولات در فروشگاه هاي مختلف به سادگي مهيا مي شود. که اين نکته براي بسياري از کاربران مفيد و سودمند خواهد بود.
برخي از فروشگاه هاي اينترنتي خدمات ارزنده اي براي مشتريان خود در نظر گرفته اند. خدمتي که برخي از فروشگاه هاي اينترنتي به مشتريان خود ارائه مي دهند عبارت است از اينکه تصوير فضاي مورد نظر و ساير وسايل موجود در آن فضا به فروشگاه ارسال مي گردد. متخصصين طراحي فروشگاه پس از بررسي فضاي موجود بهترين انتخاب ها از نظر نوع مبلمان، جنس، رنگ بندي و قيمت را به خريداران معرفي مي نمايند. حتي در برخي موارد به ترسيم فضا با استفاده از نرم افزارها به صورت سه بعدي پرداخته مي شود و تصاوير پيشنهادي به مشتري ارائه مي گردد.
در اين حالت خريداران مي توانند با آسودگي خاطر اقدام به خريد نمايند و يا در صورت صلاح ديد خود، تغييراتي در رنگ چوب و يا نوع پارچه به وجود آورند. البته اين امکان يک مشوق خريد براي خريداران است و در تمامي سايت ها وجود ندارد. تنها فروشگاه هاي که سعي در کسب رضايت مشتريان خود در شرايط رقابتي موجود در بازار را دارند، اينگونه خدمات را ارائه مي کنند.
چون خريد آنلاين مبلمان نوعي خريد بي واسطه محسوب مي شود، هزينه هايي از قبيل اجاره ملک تجاري، دستمزد و حقوق فروشنده و ساير هزينه هاي از اين دست حذف مي شوند. قطعا فروشگاه هاي حضوري ماهانه مبالغ هنگفتي صرف اين موارد مي نمايند که اين مسئله در مورد فروشگاه هاي اينترنتي اصلا وجود ندارد. همچنين خريداران نيز هزينه هاي بابت حمل و نقل و جابه جايي براي خود و محصول خريداري شده پرداخت نمي نمايند. در نتيجه مي توان خريد اقتصادي تري نيز نسبت به خريد حضوري داشت.
همان طور که عنوان شد با کمي دقت و کسب اطلاعات مي توان به راحتي از خريد آنلاين مبلمان بهره جست و تکنولوژي را در خدمت زندگي روزمره درآورد. قطعا داشتن خاطره خوب از يک خريد اينترنتي، مشوق انجام خريدهاي اينترنتي بعدي خواهد بود. اما چنانچه نکات فوق مد نظر قرار نگيرد، امکان ايجاد نتيجه نامطلوب بسيار زياد خواهد بود. اگر صحت سايت مورد بررسي و سنجش قرار نگيرد، امکان افتادن در دام سيادان اينترنتي وجود دارد. همچنين اگر در انتخاب کالا دقت کافي صورت نگيرد، کالاي خريداري شده پاسخ گوي نياز خريدار نبوده و وجودآن در منزل آزار دهنده خواهد بود.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}