تفاوت انواع مبلمان و قیمت آن ها

سه شنبه, 30 دی 1399

قیمت انواع مبلمان برای خرید مبلمان مناسب با محیط کار و خانه یکی از مهم ترین پارامترهای موثر در انتخاب افراد است. می دانید استفاده از انواع مبلمان در محیط های کاری و اداری از چندین سال گذشته بسیار پر استفاده بوده و مبلمان یکی از مهم ترین وسایل در منزل ما به وجود می آید که همه درتکمیل دکوراسیون خانه و هم در افزایش کیفت زندگی ما بسیار تاثیرگذار است. قیمت مبلمان به عوامل مختلفی مانند نوع مبلمان، جنس مبلمان، طرح به کار رفته در مبلمان و ... بستگی دارد. لازم است افراد ابتدا نسبت به پارامترهای مختلف برای خرید مبلمان آشنایی داشته باشند تا بتوانند آن را آگاهانه تر و از فروشگاه های معتبر خریداری کنند. به این منظور در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مبلمان و قیمت انواع مبلمان و همچنین عواملی که بر قیمت آن ها اثر گذار هستند آشنا کنیم.


تفاوت انواع مبلمان

مبلمان سبک های مختلفی دارد که قیمت این سبک ها نیز با هم متفاوت است. هر کدام از این سبک ها به دلیل طراحی و جنسی که دارند قیمت متفاوتی از سایرین دارند. افراد با توجه به نیاز خود و با توجه به این که چه انتظاری از مبلمان خود دارند می توانند هر کدام از انواع مبلمان را خریداری کنند. به این منظور ابتدا انواع مبلمان را به شما معرفی می کنیم که به شرح زیر هستند.

1. مبلمان راحتی

این نوع مبلمان همان طور که از نامش پیدا است برای استراحت به کار می رود و در طرح و رنگ های متنوعی موجود است که می توان با توجه به دکوراسیون منزل آن را خریداری نمود. این نوع مبلمان برای سالن های نشیمن، مطالعه و ... گزینه خوبی هستند.

2. مبلمان نیمه راحتی

این نوع مبلمان نسبت به مبل راحتی کمی رسمی تر بوده و بخشی از آن چوبی است. معمولا برعکس مبلمان راحتی، بخش بیرونی مبلمان نیمه راحتی کاملا پوشیده نیست و شکل های گوناگونی دارد.

3. مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک نوع دیگری از مبلمان است که از نظر راحتی گزینه خوبی به حساب می آید و به علاوه بر روی آن طراحی زیبا انجام شده است. چوب به کار رفته در این نوع مبلمان با کیفیت بوده و در انواع سه نفره، دو نفره و هفت نفره با کوسن و عسلی موجود هستند.

4. مبلمان سلطنتی

این نوع مبلمان برای افرادی که به سبک های اشرافیگری علاقه دارند گزینه بسیار خوبی است. مبلمان سلطنتی به دلیل منبت کاری بسیار زیبا معمولا گران قیمت هستند و اکثرا از استیل ساخته می شوند که به آن ها مبل استیل نیز می گویند. این نوع مبلمان معمولا گران قیمت ترین مبلمان در میان رقبای خود هستند.

5. مبلمان ال

مبلمان ال یکی دیگر از انواع مبلمان بسیار زیبا و راحتی است. این مبلمان معمولا از دو مبلمان تک دسته ساخته شده است که در کنار هم شک ال مانندی به وجود می آورند. این نوع مبلمان معمولا برای فضاهای کوچک گزینه خوبی است چون جای زیادی اشغال نمی کند.

6. مبلمان چستر

یکی دیگر از انواع مبلمان مبلمان چستر است. این مبلمان به دلیل راحتی بسار و ظاهر بسیار شیک و مناسب توانسته اند توجه عده بسیاری را به خود جلب کنند. مبل چستر انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به مبل چستر ساتیان، مبلمان چستر لیندا پلاس، مبلمان چستر مارالیست، مبل نیوچستر و مبل چستر پلاس اشاره نمود. این نوع مبلمان بسیار لوکس و شیک هستند و طرفداران خاص خود را دارند.

7. مبلمان تخت خواب شو

یکی دیگر از انواع مبلمان راحتی مبلمان تخت خواب شو هستند. این نوع مبلمان در واقع هم مبل هستند و هم تخت خواب و در واقع دو کاربره هستند که می توانید از آن ها استفاده نمایید. این نوع مبلمان بسیار لاکچری هستند و برای خانه هایی که فشای کافی هم برای مبل و هم تخت خواب ندارند(به خصوص خانه های کوچک در شهرهای بزرگ) بسیار پرکاربرد هستند. این نوع برای صرفه جویی در فضا گزینه بسیار محبوبی به حساب می آیند.

8. مبلمان کنفی

مبلمان کنفی نوعی دیگر از مبلمان راحتی است که کیفیت بسیار خوبی دارد. در این نوع مبلمان از کنف طبیعی استفاده می شد و گزینه بسیار مناسبی برای آپارتمان و ویلاها است. این نوع مبلمان معمولا جای کمی را اشغالی می کند و در عین راحتی در طرح های مختلف و متنوعی وجود دارد.
انواع مبلمان از جنبه های مختلف دسته بندی می شوند. این نوع مبلمان بسته به فضایی که در آن مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین وزن و طرحی که دارند متفاوت هستند و با توجه به سلیقه اشخاص و همچنین قیمتی که دارند مورد توجه قرار می گیرند. 

 

تفاوت انواع مبلمان و قیمت آن ها

 

انواع مبل با قیمت

انواع مختلف مبل راحتی، کلاسیک و سلطنتی در فروشگاه موجود است که می توانید قیمت انواع مبلمان را در آن جا مشاهده نمایید. معمولا مبلمان ال کم ترین قیمت و مبلمان سلطنتی بیشترین قیمت را دارند. اما عوامل بسیاری در قیمت مبلمان تاثیر گذار هستند که در ادامه برای شما بیان می کنیم.

1. کیفیت مواد اولیه مبلمان

یکی از پارامترهایی که در انواع مبلمان تفاوت قیمت ایجاد می کند کیفیت مواد اولیه به کار رفته در مبلمان است. بسته به این که مواد به کار رفته در مبلمان وارداتی باشند یا داخلی، بسته به کیفیت و بسته به جنس آن ها باعث می شوند قیمت انواع مبلمان متفاوت باشد. از جمله مواد اولیه ای که می توانند تفاوت قیمت ایجاد کنند می توان به نوع پارچه، نوع چوب و همچنین نوع استیل به کار رفته در مبلمان اشاره کرد.

2. طراحی مبلمان

از دیگر عوامل موثر در قیمت انواع مبلمان طراحی مبلمان است. برای مثال مبلمان سلطنتی به دلیل طراحی خاص خود معمولا قیمتا بیشتر از مبل های کلاسیک و راحتی دارد. همچنین طراحی به کار رفته در هر کدام از سبک های انواع مبلمان نیز تفاوت قیمت در آن ها ایجاد می کند.

3. نحوه ی منبت کاری بر روی چوب

منبت کاری بر روی چوب مبلمان از دیگر عوامل موثر بر قیمت انواع مبلمان است. منبت کاری مبلمان سلطنتی و کلاسیک معمولا سبب افزایش قیمت آن ها می شوند. طرح به کار رفته و همچنین ظرافت آن نیز در این مساله بسیار اثرگذار است هر چه ظریف کاری بیشتر باشد قیمت مبل بالاتر می رود.

4. زمان ساخت مبل و نیروی کار

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت انواع مبلمان مدت زمانی است که صرف درست کردن مبلمان می شود. هر چه مبلمان ظریف تر باشد این مدت زمان بیشتر خواهد بود و البته حقوق نیروی کار نیز بیشتر می شود که سبب تفاوت قیمت در انواع مبلمان می گردد.

5. تبلیغات شناخته شدن مبلمان

از دیگر عوامل موثر بر قیمت مبلمان روش تبلیغاتی آن و همچنین برند مبلمان است. هنگامی که برند مبلمانی در میان مردم شناخته می شود تقاضا برای آن بیشتر شده و در نتیجه قیمت آن افزایش پیدا می کند. همچنین گاهی برخی شرکت ها از روش های تبلیغاتی استفاده می کنند که هزینه بر است و در نتیجه در قیمت مبلمان تاثیر دارد.

مقایسه قیمت انواع سبک مبلمان

مبلمان کلاسیک ویژگی هایی دارد که موجب محبوبیت در خانواده های ایرانی گردیده است. این نوع مبلمان به دلیل ظاهر زیبا و همچنین راحتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مبلمان کلاسیک با توجه به نوع مواد به کار رفته و همچنین طرح آن قیمت های مختلفی دارد. مبلمان سلطنتی به دلیل ظریف کاری و داشتن تاج و همچنین جنبه اشرافی گری مورد توجه عده بسیاری است و مبلمان راحتی همان طور که از نامش پیدا است به دلیل راحتی و حس آرامشی که می دهد بسیار مورداستفاده قرار می گیرد. اگر بخواهیم با توجه به نوع مبلمان آن ها را مقایسه کنیم معمولا قیمت مبلمان سلطنتی از کلاسیک بیشتر است و قیمت مبلمان کلاسیک از مبلمان راحتی.

مبلمان با قیمت مناسب را از کجا بخریم؟

بعد از آشنایی با انواع مبلمان و قیمت آن ها اکنون شما باید بدانید مبلمان را از کجا و چگونه خریداری نمایید تا قیمت کم تری داشته باشید. برای خرید مبلمان می توانید آن را به صورت آنلاین سفارش دهید. سفارش آنلاین به شما کمک می کند تا هزینه های اضافه کاهش یافته و در نتیجه مبلمان را با قیمت مناسب تری بخرید. به علاوه حتما سعی کنید مبلمان را از فروشگاه هایی خریداری نمایید که گارانتی بلند مدت داشته باشند.

جمع بندی

قیمت انواع مبلمان یکی از آیتم هایی است که همواره در هنگام خرید مبلمان مورد توجه قرار می گیرد. لازم است افراد نسبت به قیمت انواع مبلمان آگاهی داشته باشند تا بتوانند با توجه به میزان پولی که در نظر گرفته اند بهترین انتخاب را داشته باشند. برای کاهش قیمت هزینه مبلمان به مشتریان عزیز توصیه می شود حتما مبلمان را از مراکز آنلاین خریداری کنند زیرا این مراکز با حذف واسطه ها قیمت مبلمان را تا حدودی تعدیل کرده و با قیمت مناسب تری آن را در اختیار مشتریان قرار می دهند. همچنین سعی کنید مبلمان را از مراکز معتبر خریداری کنید تا در صورت داشتن هر گونه اشکال آن را بپذیرند. داشتن گارانتی نیز یکی دیگر از مسائلی است که در هنگام خرید مبلمان لازم است مورد توجه قرار گیرد.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}