تغییر دکوراسیون خانگی با استفاده از مبل راحتی طوسی

دوشنبه, 4 مرداد 1400

مبل راحتی طوسی، یکی از انواع مبلمانی است که می تواند توجه همه افراد را به خود جلب کند. مبلمان راحتی با داشتن نشیمن مناسب و نرم، هم برای استراحت و هم برای پذیرایی از میهمانان مناسب هستند. استفاده از خلاقیت برای ایجاد تغییری کم هزینه، اولین و مهم ترین راهکار است و در واقع گره گشای کار شماست. در غیر این صورت، باید هزینه زیادی را متحمل شوید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با راهکارهایی خلاقانه در زمینه تغییر دکوراسیون آشنا کنید.

آشنایی با ویژگی های مبلمان راحتی

مبل راحتی طوسی، در حدود 200 سال پیش طراحی و تولید شدند. می توان دهه 1800 میلادی را آغاز تولید انواع مبلمان راحتی دانست. این مبلمان در آن زمان و در کشور آمریکا طراحی و تولید شدند. این نوع از مبلمان در مقایسه با انواع مبل استیل حجم کمتری از فضا را به خود اختصاص می دهند. اگر شما مقاله "معرفی 10 سبک برای طراحی داخلی با مبل راحتی پوست پیازی" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، با انواع سبک های مختلف و ویژگی های مبلمان راحتی آشنا شده اید.

عوامل تاثیر گذار بر راحتی هرچه بیشتر مبلمان راحتی

عوامل مختلفی وجود دارند که بر راحتی مبلمان راحتی تاثیر گذار هستند. اگر در هنگام خرید مبل راحتی به سلامتی این نقاط بیشتر توجه کنید، مبلمانی متناسب و با کیفیت را خریداری می کنید. یکی از این مواد، استفاده از انواع فوم با کیفیت برای مبلمان راحتی است. فوم های به کار رفته در مبلمان راحتی، عمدتا نرم بوده و از خاصیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. البته باید عنوان کرد که فوم ها نباید بیش از اندازه نرم باشند، زیرا در مدت زمان کوتاهی دچار مشکل خواهند شد. از انواع فوم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرم
  • سرد
  • پلی استر

استفاده از مبلی با ابعاد استاندارد در دکوراسیون

یکی از مواردی که برای انتخاب انواع مبل راحتی طوسی باید به آن توجه ویژه ای شود، انتخاب مبلی است که دارای ابعاد متناسب باشد. این ابعاد باید مطابق با فیزیک و ارگونومی بدن انسان باشند. نباید افراد در هنگام نشستن بر روی این مبلمان، دچار رنج و یا مشقتی شوند. اگر ارتفاع این مبلمان تا سطح زمین بلند باشد، برخی از افراد نمی توانند پاهای خود را به زمین رسانده و موجب ایجاد مشکل در کمر و پاهای آنها خواهد شد. داشتن تیکه گاه مناسب نیز، یکی دیگر از موارد مهمی است که طراحان باید رعایت کنند.

استفاده از یک برنامه مدون برای تغییر دکوراسیون

برای انجام هر کاری، شما نیاز به داشتن یک برنامه مرتب و دقیق دارید. بعد از ثبت این برنامه، شما می توانید بر اساس آن کار را به جلو برده و دکوراسیون خانه خود را به زیباترین شکل ممکن تغییر دهید. با این کار، شما در هدر رفت زمان خود صرفه جویی کرده و انواع وسایلی را که برای تغییر دکوراسیون نیاز دارید، به راحتی فراهم خواهید کرد. این کار همچنین از شلوغی و آشفتگی فضائجلوگیری خواهد کرد.

استفاده از انواع کوسن ها در کنار مبل راحتی طوسی

انواع مختلفی از کوسن با رنگ های مختلف در بازار وجود دارد. این کوسن ها در طرح های مختلفی در بازار یافت می شوند. اگر شما بخواهید دکوراسیون مبلمان راحتی خود را تغییر دهید، دو راه در پیش روی خود دارید. اولین راه، تعویض پارچه کوسن ها است. شما می توانید با تغییر رنگ این پارچه ها، فضا را متحول کنید. دو مین راه، استفاده از کوسن هایی با طرح های مختلف بر روی مبلمان راحتی است.

استفاده از انواع گلدان ها در کنار مبلمان راحتی

ممکن است شما تا به حال از انواع گلدان های بزرگ و کوچک در کنار مبل راحتی طوسی استفاده نکرده باشید. استفاده از گلدان های طبیعی، یکی از زیباترین ایده های خلاقانه است. این ایده هم موجب تلطیف فضا شده و هم به زیبایی دکوراسیون شما خواهد افزود. همچنین شما می توانید از گلدان های دست ساز که با دستان خود گیاه را کاشته و آن را پرورش داده اید، در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید. همچنین می توانید از انواع پرچسب ها با طرح های مختلف بر روی این گلدان ها استفاده کنید.

تعویض روکش مبل راحتی طوسی

استفاده از یک روکش مناسب برای هر نوع از مبلمان ضروری است. در این زمینه، توجه به دو نکته بسیار مهم و ضروری است. اولین نکته، توجه به جنس پارچه مورد استفاده بر روی مبلمان است. اگر بعد از سال ها استفاده از مبلمان راحتی، پارچه آن کثیف شده و یا دچار ساییدگی شده است، می توانید با جایگزین کردن یک پارچه مناسب با همان رنگ، جلای تازه ای را به مبلمان دکوراسیونتان ببخشید. دقت کنید که پارچه جدید مورد استفاده برای مبلمان، از تراکم خوبی برخوردار باشد تا در گذر زمان خراب نشود.

تغییر دکوراسیون خانگی با استفاده از مبل راحتی طوسی

استفاده از کتابخانه در کنار مبل راحتی طوسی

اگر شما در کنار مبلمان راحتی از کتابخانه ای استفاده می کنید، به این بخش از مقاله توجه ویژه ای داشته باشید. اولین راه برای تغییر دکوراسیون در این قسمت، تمیز کردن کتابخانه از انواع گرد و غبار است. در قسمت بعد، شما باید تمامی کتاب های مرتبط به هم را در یک قفسه بگذارید. شما می توانید این کار را بر اساس رنگ انواع کتاب ها نیز انجام دهید. مثلا تمامی کتاب های قرمز را در یک قفسه قرار دهید. این راهکار خلاقانه، موجب می شود که با استفاده از رنگ ها و کمترین هزینه، بتوانید فضا را عوض کنید.

استفاده از انواع تابلوها در کنار مبل راحتی طوسی

امروزه، انواع مختلفی از تابلو در بازار وجود دارد. شما می توانید از انواع تابلوها در کنار انواع مبلمان استفاده کنید. مثلا در کنار مبل استیل از انواع تابلوهایی با طرح کلاسیک و قدیمی و در کنار مبلمان مدرن و راحتی از تابلوهایی با طرح های جدید و مدرن استفاده کنید. استفاده از انواع تابلوهای ساده، هم مقرون به صرفه بوده و هم می تواند به دکوراسیون شما جلوه ای زیبا بخشد. این تابلوها، ابعاد متفاوتی دارند. از انواع این تابلوهای زیبا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلو 4 تیکه
  • تابلو شنی
  • تابلو شاسی

استفاده از میزهای ناهار خوری در کنار مبل راحتی طوسی

یکی از ایده هایی که ممکن است اجرای آن برای تمام افراد به صرفه نباشد، استفاده از انواع میزهای نارخوری در کنار مبلمان راحتی طوسی رنگ است. شما می توانید از انواع میزهای ناهار خوری چوبی در کنار مبل راحتی استفاده کنید. استفاده از این نوع از انواع ناهار خوری ها، هیچ گاه از مد نیفتاده و در کنار انواع مبلمان قابل استفاده می باشند. برخی از این ناهار خوری ها، فضای کمی را اشغال می کنند که در صورت محدودیت فضا، می توانید این ناهار خوری ها را خریداری کنید.

کاغذ دیواری، راهی برای زیباتر کردن فضای دکوراسیون

اگر از دیدن دکوراسیون منزلتان خسته شده اید و دنبال راهی هستید تا آن را زیباتر کنید، می توانید از این ایده کمک بسیاری بگیرید.ممکن است که دیوارهای خانه شما دارای رنگی ساده باشند. شما می توانید این رنگ را تغییر داده و در درجه ای بالاتر، از انواع کاغذ رنگی های زیبا استفاده کنید. با استفاده از کاغذ دیواری، می توانید در زمان کمی دکوراسیون منزلتان را تغییر داده و از بوی بد رنگ درساختمان دوری کنید. سعی کنید از رنگی استفاده کنید که با رنگ طوسی مبلمان راحتی، هماهنگ باشد.

تغییر چیدمان مبل راحتی طوسی

برای استفاده و اجرای این ایده، ابتدا باید سالن پذیرایی و یا اتاق نشیمن خانه تان را به چند قسمت تقسیم کنید. شما می توانید جایگاه انواع قطعات مختلف مبل راحتی را در اتاق تغییر دهید. مثلا جایگاه کاناپه سه نفره این مبلمان را تغییر دهید و در قسمت بالای اتاق و یا سالن پذیرایی قرار دهید. همچنین می توانید از صندلی های تک نفره در کنار مبلمان راحتی برای نشستن میزبان استفاده کنید. البته اجرای تمامی این موارد، بستگی به فضا و متراژ سالن و اتاق نشیمن شما دارد. از انواع این چیدمان ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دو مبل راحتی به علاوه دو صندلی
  • یک مبل به علاوه دو صندلی زاویه دار
  • یک مبل به علاوه چهار صندلی

استفاده از انواع وسایل تزیینی در کنار مبل راحتی طوسی

یکی دیگر از ایده های جذاب برای تغییر دکوراسیون، استفاده از انواع وسایل زینتی است. این وسایل را می توانید بر حسب سلیقه خود و با توجه به رنگ کلی دکوراسیون و مبلمانتان انتخاب کنید. یکی از این وسایل آباژور است. شما می توانید رنگ بدنه فلزی این وسیله را با رنگ مبلمان و یا رنگ کوسن ها مطابقت داده و ست کنید. انتخاب فضای مناسب برای قرار دادن این آباژور نیز بسیار مهم است. شما می توانید از این آباژور حتی به عنوان نقطه کانونی اتاق نیز استفاده کنید.

استفاده از نور پردازی مناسب

یکی از مواردی که ممکن است افراد زیادی به آن توجه نداشته باشند، استفاده از نور کافی در کنار مبل راحتی طوسی درون دکوراسیون است. اگر شما از نور کافی استفاده کنید، جلوه کلی دکوراسیون شما بهتر و زیباتر خواهد شد. برای نورپردازی بهتر، می توانید از انواع لامپ های گوناگون که روشنایی مطلوبی را ایجاد می کنند، استفاده کنید. همچنین استفاده از نور طبیعی خورشید در روز، یکی دیگر از نورپردازی های مناسب برای دکوراسیون منزلتان است. با این کار در مصرف برق نیز صرفه جویی خواهید کرد.

جمع بندی

اگر می خواهید با هزینه ای کم و به بهترین شکل ممکن دکوراسیون منزلتان را تغییر دهید، باید به نکات ساده اما ریز و جزئی توجه کنید. برنامه ریزی صحیح و به موقع نیز شما را در این مسیر کمک خواهد کرد. همچنین کلاس هایی نیز برای طراحی خانگی دکوراسیون وجود دارد که می توانید با شرکت در آنها، علم خود را در این زمینه افزایش دهید. برای خرید انواع مبل راحتی طوسی، می توانید به فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان مراجعه کرده و در شرایط شیوع کرونا، خرید ایمن و مطمئنی داشته باشید.

برچسب ها:
مبل راحتی طوسی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}