بهتر است از چه نوع مبلمانی در ادارات استفاده شود؟

پنجشنبه, 16 اردیبهشت 1400

مبلمان ادارات، در سبک‌های متنوع و زیبایی طراحی و تولید می‌شوند. چیدمان هر یک از انواع این مبلمان، بسته به فضای موجود در شرکت و یا اداره انجام می‌پذیرد. این نوع از مبلمان، شامل موارد زیادی از جمله میز و یا کمد موجود در ادارات می‌شوند. از جمله این لوازم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
پارتیشن‌ های ادارای
صندلی ها
نیم ست
در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، تا با جزییات بیشتر این نوع از مبلمان آشنا شوید.

میز و مبلمان ادارات

میزهای موجود در ادارات، بخشی از مبلمان اداری محسوب می‌شوند. این میزها باید دارای خصوصیات ویژه ای برای راحتی کارمندان و ارباب رجوع باشند. از جمله این خصوصیات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ارتفاع مناسب و کافی
سطح متناسب
جنس باکیفیت و مرغوب
اندازه و ابعاد این میزها، باید قبل از خرید، با توجه به متراژ اتاق کارمندان بررسی و مشخص شود. اگر به میزهای موجود در بازار توجه کنید، معمولا دارای ارتفاعی 80 سانتی متری هستند. مهم ترین ویژگی که باید در خرید مبلمان به آن توجه کنید، ابعاد متناسب و مناسب میز است.

صندلی و مبلمان ادارات

همان طور که در بالا اشاره کردیم، تمامی وسایل موجود در ادارات متناسب با فضا باشند. این صندلی ها باید بر اساس استانداردها، ساخته و تولید شوند. اگر شما مقاله "بررسی ویژگی های انواع مبل مناسب برای مطالعه" را خوانده و بررسی کرده باشید، با مفهوم ارگونومیک آشنا شده اید. طراحی این صندلی ها باید به گونه‌ای باشد که کارمندان و ارباب رجوع با نشستن بر روی آنها، دچار مشکلات جسمانی نشوند. البته باید به این نکته اشاره کرد که طراحی صندلی و مبل ریاست با صندلی کارمندان و ارباب رجوعان متفاوت است.

ویژگی های صندلی و مبلمان ادارات

در ادامه بررسی صندلی‌های موجود در ادارات باید به این نکته اشاره کرد که از انواع مختلفی صندلی در ادارات استفاده می‌شود. همان طور که در بالا اشاره کردیم، ابعاد و جنس صندلی های موجود در قسمت های مختلف ادارات متفاوت است. صندلی مورد استفاده در قسمت مدیریت، دارای پشتی و تیکه گاه بلندی است. همچنین این صندلی ها دارای نشیمنگاه بسیار راحتی هستند. صندلی که برای کارشناسان اداره استفاده می‌شود را می‌توان از نظر ارتفاع تنظیم کرد. صندلی انتظار نیز دارای شرایط خاص خود و ارباب رجوعان است.

پارتیشن بندی و چیدمان مبلمان ادارات

در ابتدا، بهتر است با کلمه و مفهوم پارتیشن بندی بیشتر آشنا شویم. در این کار، با استفاده از یک تیغه، اتاق های کارکنان ادارات از یک دیگر جدا می‌شوند. در واقع کلمه پارتیشن به معنای جداسازی است. در ادارات مختلف، بسته به متراژ فضا، از پارتیشن های چوبی و یا شیشه ای استفاده می‌شود. این تیغه ها، دارای جنس و کاربردهای مختلفی هستند. از انواع این پارتیشن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
دوجداره
تک جداره
کلاسیک
فریم لس

استفاده از نیم ست در مجموعه مبلمان ادارات

درهرفضایی وقتی که مبلمان به خوبی چیده می‌شوند، باید از میزهای مناسب در جلوی آنها استفاده کرد. نیم ست ها دارای میزهای کوچک و زیبایی هستند. این نیم ست ها، علاوه بر میزهای کوچک، دارای موارد دیگری نیز هستند. با استفاده از مبل تک نفره و مبل دونفره در نیم ست، زیبایی محیط دوچندان می‌شود. میزهای کوچک در جلوی این مبلمان قرار گرفته و می‌توان وسایل پذیرایی را بر روی آنها چید. از این نیم ست ها، می‌توان علاوه بر ادارات در مکان‌های زیر نیز استفاده کرد:
مطب های پزشکان
دفتر وکلا
مطب دندانپزشکان

سبک کلاسیک مبلمان ادارات

سبک کلاسیک، قدمتی دیرینه در میان مبلمان مختلف موجود در ادارات دارد. مبلمان ساخته شده به سبک کلاسیک، بیشتر از چوب ساخته می‎‌شوند. بر روی چوب مورد استفاده در این مبلمان، از پلی اورتان استفاده شده و سطح چوب به وسیله آن براق می‌شود. این نوع از مبلمان، ظاهری شیک و دلپذیر دارند و بسیاری از ادارات خواهان استفاده از این نوع مبلمان هستند. کیفیت بالای این مبلمان، متضمن طول عمر و دوام بالای آنهاست. البته باید به این نکته اشاره کرد، که به دلیل کیفیت بالای این مبلمان، قیمت بالایی دارند.

 

بهتر است از چه نوع مبلمانی در ادارات استفاده شود؟

مبلمان ادارات با طرح کلاسیک، چه رنگ و جنس چوبی دارند؟

مبلمان کلاسیک موجود در ادارات، معمولا با رنگ های تیره استفاده می‌شوند. استفاده از رنگ های تیره، موجب رسمیت بخشی به فضای ادارات می‎شود. همچنین در اثر استفاده زیاد از این مبلمان، آلودگی های موجود بر روی مبل پدیدار نیستند. البته در برخی از ادارات نیز از رنگ های روشن این نوع از مبلمان استفاده می‌شود. درساخت این نوع از مبلمان، از چوب های متنوعی استفاده می‌شود. از جمله این چوب ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
چنار
راش
افرا

از چند نوع مبل کلاسیک در مبلمان ادارات استفاده می‌شود؟

مبلمان کلاسیک موجود در ادارات، در دو نوع طراحی و ساخته می‌شوند. اولین نوع، طرح ساده کلاسیک است. این مبل، با وجود سادگی، دارای زیبایی های منحصربه فردی است و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد. طرح دوم، کلاسیک سلطنتی است. معمولا در ساخت میز مدیریت، از این نوع طرح الهام گرفته می‌شود. همان طور که از نام این طرح پیداست، این طح دارای شکوه و ابهت خاصی است و معمولا در اتاق ریاست از این نوع مبلمان استفاده می‌شود. با استفاده از سبک کلاسیک در اداره، می‌توانید دو عنصر زیبایی و شکوه را در فضای کار داشته باشید.

سبک مدرن مبلمان ادارات

این نوع از مبلمان، دارای طراحی ساده و جذابی هستند. در طراحی این مبلمان، از اشکال هندسی الهام گرفته می‌شود و سبک جدید و نوینی را برای استفاده کنندگان از این مبل ، به وجود آورده می‌شود. این نوع از مبلمان، معمولا دارای رنگ‌های روشنی هستند. استفاده از رنگ‌های پرانرژی برای ساخت این مبلمان، موجب زیبایی بیشتر فضا خواهد شد. این نوع از مبلمان، معمولا از جنس چوب و یا فلز ساخته می‌شوند. همچنین، استفاده از شیشه برای ساخت سبک مدرن مبلمان موجود در ادارات رایج است.

قیمت مبلمان ادارات با طرح و سبک مدرن چگونه است؟

مبلمان با سبک مدرن و راحتی، به دلیل طراحی ساده، نسبت به سایر مبلمان دارای قیمت کمتری هستند. وزن این مبلمان، با توجه به مواد مورد استفاده در آنها، نسبت به مبلمان کلاسیک و سلطنتی کمتر است. امروزه در ادارات مختلف، استفاده از این نوع مبلمان به شدت رواج یافته است. همچنین این سبک مبلمان، دارای وسایل جانبی کارآمد و به روزی هستند. کابل شبکه و سیم برق از جمله وسایلی هستند که درون این مبلمان جاسازی شده و بسیار پراستفاده هستند.

سبک کلاسیک تفسیری مبلمان ادارات

شاید تا به حال نام این سبک به گوش شما نخورده باشد و نام این سبک برای شما ناآشنا باشد. در واقع این سبک، به صورت ترکیبی از دو سبک مدرن و سبک کلاسیک است. این سبک، دارای جذابیت بالا و زیبایی منحصربه فردی است. رنگ های مورد استفاده در این سبک، معمولا نقره ای و طلایی هستند. البته باید عنوان کرد که مبلمان با این سبک، حالت قدیمی و کهن خود را حفظ کرده اند. در این مبلمان، برخی از ویژگی های مبل مدرن نیز استفاده شده است.

سبک مدرن مینیمالیستی در مبلمان دارات

این طرح نیز، همانند طرح مدرن، دارای شکل و شمایل ساده ای است. سادگی در این سبک، حرف اول را می‌زند. طبق بررسی های به عمل آمده، استفاده از این سبک موجب توجه و تمرکز بیشتر کارمندان بر روی کار می‌شود. در واقع در این سبک از تزیینات و تجملات خاصی استفاده نشده و حالتی رسمی دارد. استفاده از این سبک را به تمامی طراحان فضای ادارات پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از رنگ های خنثی در این سبک، موجب می‌شود ترکیب رنگ فوق العاده زیبایی به وجود آید. شاید هر کدام از این رنگ‌ها مانند رنگ طوسی به تنهایی زیبایی خاصی نداشته باشند، اما درکنارهم قرارگرفتن این رنگ‌ها موجب زیبایی فضای اداره می‌شود.

از سبک مدرن مینیمالیستی بیشتر در چه فضاهایی استفاده می‌شود؟

از این سبک بیشتر در فضاهای کوچک استفاده می‌شود. اگر فضا و متراژ اتاق ها و اداره شما کوچک است، بهتر است از این سبک در آنها استفاده کنید. استفاده از این سبک، موجب می‌شود فضا در دید بیننده بزرگ تر به نظر آید. چگونگی چیدمان این مبلمان در سبک مدرن مینیمالیستی، بسیار ساده است. همچنین در محل استفاده از این سبک، باید نور کافی وجود داشته باشد. همچنین استفاده از رنگ های روشن موجب بزرگ نشان دادن فضای اتاق ها و محل کار خواهد شد.

سبک روستیک چیست؟

این سبک، نشان و جلوه ای از طبیعت زیبا است. در واقع طراحان این سبک، در نظر دارند که افراد استفاده کننده از سبک روستیک، با دیدن سبک، طبیعت در نظرشان جلوه کند. در این سبک، از مواد زمخت استفاده شده است. همچنین ساختار این سبک، خام و طبیعی است. در ساخت مبلمانی با این سبک، از شاخه و برگ های گیاهان و درختان استفاده شده است. واژه روستیک برگرفته از نور خورشید و مواد طبیعی است. ساختار و طرح این مبلمان، نظم و قاعده مشخص و ثابتی ندارد. چوب های مورد استفاده در این سبک، برش و یا جلا داده نشده اند.

استفاده از سبک روستیک و مدرن به صورت توامان در ادارات

در هنگام استفاده از سبک روستیک، باید به نکات و موارد زیادی توجه داشته باشید. استفاده از پنجره در کنار این سبک، بسیار مهم و حائز اهمیت است. همان طور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از نور طبیعی خورشید برای زیبایی بیشتر این سبک بسیار مهم است. بهتر است این سبک از مبلمان را با سبک مدرن چوبی درآمیخته و به صورت توامان در محل کار استفاده کنید. در واقع با استفاده از این دوسبک به صورت همزمان، فضای محیط کار شما لوکس و صمیمی خواهد بود.

جمع بندی

برای استفاده از هرسبک مبلمانی در ادارات، شما باید به نوع فعالیت اداره و شرکت خود توجه داشته باشید. اگر سبک مبل موجود در شرکت شما با کار شرکت همخوانی داشته باشد، آرامش و راحتی را برای کارکنان و مشتریان خود به ارمغان آورده اید. برای بازدید از انواع مختلف مبلمان ادارات، به فروشگاه های اینترنتی مبلمان رجوع کنید. این فروشگاه ها با ارائه طرح های زیبا و مدرن، کمک بزرگی به شما در انتخاب مبلمان مناسب خواهند کرد.

برچسب ها:
مبلمان ادارات

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}