بهترین مدل چیدمان مبل سلطنتی صدفی در خانه های ایرانی

چهارشنبه, 24 شهریور 1400

امروزه که مبل سلطنتی صدفی یکی از شکتیرین مبل ها محسوب می شود و همچنین مبل جز اساسی ترین لوازم خانه محسوب می شود.
همزمان که سعی می کنیم با دنیای مدرن امروز همگام و همراه شویم، بهتر این است تا دکوراسیون منزل خود را نیز به روز نگه داریم. بنابراین رعایت اصول استاندارد در چیدمان مبلمان در خانه اهمیت زیادی دارد. در این مطلب چیدمان منزل با مبل سلطنتی صدفی را طبق اصول استاندارد می پردازیم.

چیدمان مبل سلطنتی صدفی

اگر قصد خرید مبل سلطنتی 9 نفره دارید پیشنهاد می کنیم سفارش ساخت دو کاناپه سه نفره و سه صندلی تک نفره را بدهید. به این صورت چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره به صورت تفکیک شده و گرد خیلی راحت خواهد بود. کافی است دو کاناپه بزرگ را در دو ضلع اصلی و روبروی دو دیوار اصلی پذیرایی قرار دهید و فاصله های خالی دیگر را با صندلی های تک نفره پر کنید.

معرفی مدل های جدید مبل سلطنتی

از آنجایی‌ که سرویس مبل در کشور ما به سه دسته راحتی، استیل و نیمه استیل یا مبلمان کلاسیک تقسیم می‌شود. باید بگویم قصد ما آشنایی شما با مبل‌ استیل (سلطنتی) است. برای اینکه یک دکوراسیون شیک و زیبا را در سال جدید تجربه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم از لوازم لوکس و مبل‌ سلطنتی صدفی بهره بگیرید. با ما همراه باشید تا با مدل‌ های جدید مبل سلطنتی آشنا شوید. انواع مدل های مبل سلطنتی:
• مبل سلطنتی سورنا
• مبل سلطنتی افشار
• مبل سلطنتی پالیز
• مبل سلطنتی شهناز
• مبل سلطنتی همایون
• مبل سلطنتی هور
• مبل سلطنتی فروهر
• مبل سلطنتی اهورا
• مبل سلطنتی ترنج

چند نکته مهم در چیدمان مبل

برای چیدمان مبل سلطنتی صدفی باید به نکات دقت فرمایید:
• گردش و دور زدن اطراف چیدمان نیز باید به آسانی صورت بگیرد،
• در اتاق غذاخوری فاصله ای 70 سانتی بین میز و دیوار باید حتما رعایت شود.
• و در نهایت مورد آخر طراحی و رسم چیدمان منزل بروی کاغذ است قبل از اینکه نیاز به حرکت مبل یا وسیله ای باشد.
• اندازه گیری ابعاد اتاق،
• مشخص کردن مکان پنجرها، درب ها و حتی پریز و کلیدهای برق نیز در این طراحی باید کشیده شوند.
• با این کار هم کار کمتری انجام خواهید داد و هم لذت بیشتری خواهید برد

روش های انتخاب رنگ مبل سلطنتی

مبل سلطنتی به دلیل بهره مند بودن از فریمی منبت کاری شده به دست هنرمندان و پارچه های زیبا و پر نقش و نگار، وسیله مورد علاقه افراد بسیاری به خصوص خانه دارهای ایرانی است. مبل سلطنتی صدفی یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین رنگ ها می باشد
به کمک علم طراحی و رسوخ آن در هر صنعت و کسب و کاری می توان امروزه علاوه بر فرم های تکراری در مبلمان و همچنین رنگ های تکراری در آنها، از رنگ هایی بسیار متنوع تر و زیباتر نیز استفاده کرد که نه تنها بسیار زیبا و جذاب هستند بلکه می توانند در تغییرات اساسی دکوراسیون داخلی به شدت مفید باشند. مثلاً مبلمان سلطنتی به رنگ یشمی شاید در زمان های دور، خیلی مرسوم نبوده و بیشتر از رنگ روشن استفاده می شد اما طرح هایی بکر و بینظیر موجودند که از همین رنگ یشمی در بهترین شکل ممکن در رنگ مبل سلطنتی استفاده کرده اند.

چرا مبل سلطنتی صدفی را انتخاب کنیم؟

رنگ صدفی همیشه جذابیت خود را حفظ می کند و هیچ گاه از مد نمی افتد.
اگر دکوراسیون خود را تغییر دادید و از رنگ های جدید استفاده کردید نیازی نیست مبلمان خود را نیز عوض کنید چون مبل سلطنتی صدفی با همه رنگ ها هماهنگ می شود.
پارچه های صدفی در مبل سلطنتی بسیار نفیس و باکیفیت هستند. پارچه مبل سلطنتی صدفی معمولا دارای نقش و نگارهای زیبا و خیره کننده هستند.
اگر پارچه مبل سلطنتی صدفی باکیفیت باشد پس از مدتی پرزدار یا کثیف نمی شود. و در صورت ایجاد لکه به راحتی با شامپو فرش و یک دستمال تمیز پاک خواهد شد.
در مجموع اگر به دنبال این هستید که یک سالن پذیرایی شیک و منحصر به فرد داشته باشید می توانید این انتخاب را داشته باشید.

بهترین مدل چیدمان مبل سلطنتی صدفی در خانه های ایرانی

مواردی که باعث تفاوت مبل سلطنتی یا همان استیل با سایر مبل‌ها می‌شود

1) اجزای تشکیل دهنده یک مبل سلطنتی

قسمت عمده این مبل از منبت کاری و پارچه تشکیل شده.
ابر و فوم به کار رفته در آن کمتر از مبل های راحتی است.
از چوب بیشتری برای ساخت آن مصرف می‌شود (البته در برخی از مدل ها به دلیل حجم بالای منبت کاری، قسمت های منبت را با پلی اورتان یا ترکیبی از رزین تولید میکنند).

2) ارتفاع بلندتر مبل استیل یا همان سلطنتی

ارتفاع مبل های استیل در مقایسه با مبل های راحتی و کلاسیک به دلیل وجود تاج مبل، بلندتر دیده می‌شود. همانطور که از نام تشریفاتی مبل سلطنتی مشخص است، مبل‌های این گروه برای سبک زندگی‌های پر زرق و برق مناسب است.

3) منبت کاری‌های ویژه بر روی مبل سلطنتی

مبل سلطنتی ظرافت و طراحی خاصی برخوردار است. عموماً بر روی پایه و دسته این مبل ها به صورت دستی منبت کاری انجام می‌شود که بزرگ یا کوچک بودن گل‌های منبت کاری شده بر روی مبل های استیل، بسیار بر قیمت آن ها تاثیر گذار است.

4) سنگین تر بودن وزن مبل استیل (یا همان سلطنتی)

جالب است بدانید که بالا بودن وزن مبل‌های سلطنتی از معایب آن ها نیست بلکه یک مزیت به شمار می‌رود؛ در واقع استفاده از کلاف بیشتر در ساخت و طراحی مبل های استیل، سبب بالا رفتن وزن آن ها و همچنین طول عمر بیشتر این مبل‌ها می‌شود. پس سنگین بودن مبل عیب نیست و بستگی به مدل مبل دارد، طبیعتاً وقتی حجم منبت کاری بالا میرود چوب و مواد بیشتری مصرف شده و در نتیجه مبل سنگین تر خواهد شد.

5) تشک دوبل یا یک تکه مبل‌های سلطنتی

تشک مبل‌های سلطنتی معمولا به صورت دوبل ساخته می‌شوند که همین ویژگی باعث می‌شود تا در صورت از دست رفتن فرم اسفنج یا فوم نشیمنگاه مبل که مشکلی رایج بعد از چندین سال استفاده از مبلمان است، تنها با عوض کردن فوم بتوان حالت اولیه نشیمن مبل را به آن برگرداند.
البته تشک برخی مدل ها به صورت یک تکه کار میشوند که ما پیشنهاد میکنیم حتی المقدور از مدل های دارای تشک دوبل انتخاب کنید یا از تولیدکننده بخواهید در نکته‌ دیگری که در قسمت نشیمن مبل استیل یا همان سلطنتی باید به آن دقت کنید؛ این است که فوم به کار رفته در این نوع مبلمان باید فوم سرد باشد. زیرا کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر فوم‌ها دارد. راهکاری که برای تشخیص فوم سرد به کار گرفته می‌شود این است که پس از فشار بر روی سطح مورد نظر، فوم سرد به سرعت به حالت اولیه باز می‌گردد؛ اما مدت بازگشت فوم گرم به حالت اولیه کمی بیشتر طول می‌کشد.

6) دارا بودن تاج مبل

تاج مبل سلطنتی یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فردی است که آن را با دیگر انواع مبل متمایز قابل تشخیص می‌کند. تاج مبل استیل در قسمت میانی مبل قرار می‌گیرد که رنگ آمیزی و ایجاد نقش و نگارهای خاص بر روی آن باعث می‌شود تا این محصول در اتاق نشیمن شما بسیار خوب جلوه و خودنمایی کند.

7) طراحی شکیل و مجلسی مبل سلطنتی

مبل سلطنتی عموما برای پذیرایی از میهمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال اگر اتاق نشیمن خانه شما از فضای کافی برخوردار باشد، به راحتی می‌توانید از مبل‌های سلطنتی به تنهایی یا در کنار سایر سبک های مبلمان استفاده کنید.
امکان تشک مبل شما را به صورت دوبل تولید کند.

آیا در انتخاب مبل سلطنتی صدفی دودل هستید؟

همه روزه مدل های جدید و جذابی از مبلمان استیل به بازار می آید. بدیهی است کسی که قصد خرید مبل استیل دارد میان این مدل های متنوع سردرگم بشود. نخستین چیزی که در این حالت بهت و سرگردانی به کمک شما می آید مشخص کردن رنگ غالب دکوراسیون است. تا زمانی که تکلیف سبک و رنگ دکوراسیون منزلتان مشخص نیست در انتخاب مبلمان استیل مناسب موفق نخواهید شد. در این میان رنگ مبل صدفی رنگی است که کار شما را به طرز چشمگیری آسان می کند. با انتخاب رنگ مبل صدفی خیال شما از بابت تغییر دکوراسیون در سال های آتی راحت خواهد بود. شما می توانید کاغذ دیواری را تغییر دهید. مدل فرش خود را عوض کنید. یا رنگ پرده سالن پذیرایی دل شما را می زند و آن را به روز می کنید. در نود درصد این تغییرها مبلمان سلطنتی صدفی با آیتم جدید دکوراسیون شما سازگار خواهد شد.

جمع بندی

در مورد مبل سلطنتی صدفی دراین مقاله برای شما توضیح دادیم و سعی کردیم شما را با انواع مبل سلطنتی آشنا کنیم. هنگام خرید مبل سلطنتی یا همان استیل باید کیفیت و جنس مبل را در نظر بگیرید. همچنین می توانید با خرید آنلاین از فروشگاه معتبر چوب و مبلمان در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}