بهترین قیمت و روش خرید مبل کلاسیک

دوشنبه, 15 شهریور 1400

امروزه استفاده از مبلمان جزء جدا ناپذیر هر خانه ای محسوب می شود زیرا تاثیر بسزایی در دکوراسیون خانه دارد. مبلمان کلاسیک از مبل های استیل محسوب می شوند که در میان عموم مردم محبوبیت زیادی دارند و دارای طرح ها و رنگ های متفاوت و همچنین ست های متفاوتی هستند. بنابراین برای خرید مبل کلاسیک علاوه بر کیفیت، سعی کنید دکوراسیون منزل را در نظر داشته باشید تا هماهنگی لازم را داشته باشد.
از آن جایی که خرید مبلمان کار نسبتا دشواری است بنابراین در هنگام خرید تمام جوانب مانند پارچه، فوم، چوب و.. را زیر نظر بگیرید تا دچار پشیمانی نشوید. در این مقاله سعی کرده ایم شما را با قیمت مبل کلاسیک و نکاتی که باید در هنگام خريد به آن ها توجه داشته باشید، آشنا کنیم. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مبل کلاسیک چیست؟

مبل های کلاسیک همان مبل های استیل هستند با این تفاوت که مقدار کمی دارای تغییرات می باشند به همین دلیل به مبل های نیمه استیل معروف شده اند. این مبل ها دارای سبک سنتی هستند و ظرافت خاصی دارند از این رو منبت کاری و کنده کاری بر روی چوب های آن دیده می شود.
کمتر بودن مقدار چوب یکی از دلایل اصلی تاثیرگذار بر قیمت مبل می باشد به همین دلیل قیمت مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل ارزان تر می باشد زیرا چوب به کار رفته در آن کمتر می باشد و از وزن کمتری برخوردار می باشد.

تاریخچه مبل کلاسیک

مبلمان به طور کلی قدمت بسیاری دارند و مفهوم آن برای اولین بار قبل از میلاد مطرح شد. اولین مواردی که برای مصرف خانگی از آن استفاده می کردند، ساخته شده از سنگ بود زیرا در آن زمان دسترسی به چوب زیاد امکان پذیر نبود اما با گذشت زمان استفاده از مبل جنبه هنری پیدا کرد.
آغاز استفاده از تکنیک های پیچیده مانند منبت کاری حدودا به سلسله مصر باستان برمی گردد که برای ساخت و ساز مبل از آن استفاده می کردند. همچنان طراحی مبلمان در یونان و روم باستان ادامه یافت اما مبلمان قرون وسطی بیشتر به صورت زینتی بودند و وزن بالایی داشتند.
گسترش طراحی مبلمان در قرن چهاردهم و پانزدهم ادامه داشت و در قرن هفدهم، مبلمانی که به صورت آبکاری درست شده بوند در اروپای جنوبی و شمالی دیده شد. اما تاریخچه سبک مدرن یا کلاسیک به اوایل قرن بیستم برمی گردد.

ست مبل چه تاثیری بر قیمت مبل کلاسیک دارد؟

تقسیم بندی ست های مبل کلاسیک به طور کلی شامل 7 نفره، 8 نفره و 9 نفره می باشند که معمولا تعداد آن بر روی قیمت مبل کلاسیک اثر می گذارد. بیشتر مبل های ایران از نوع مبل ترک 8 نفره می باشند که دارای دو عدد کاناپه و دو عدد مبل تک نفره هستند.
هنگامی که مبل کلاسیک در ایران ساخته می شود معمولا از نوع 7 نفره و 9 نفره می باشند. اما ست های 7 نفره که دارای یک عدد کاناپه و چهار عدد مبل تک نفره هستند، محبوبیت بیشتری دارند و بیشتر خریداری می شوند زیرا با توجه به متراژ خانه های ایرانی از بهترین ست ها محسوب می شوند.

برای خرید مبلمان کلاسیک باید به چه اصطلاحاتی توجه کرد؟

در این قسمت قصد داریم شما را با اصطلاحاتی آشنا کنیم که در هنگام خرید احتمال دارد به گوش شما برسد. کلاف از اصطلاحات رایجی است که در زمان خرید مبلمان کلاسیک با آن مواجه می شوید و به معنی بدنه و چارچوب اصلی مبل می باشد.
چوب درختان راش، گردو، بلوط و نراد را برای کلاف مبلمان استفاده می کنند زیرا استحکام بالایی دارند. همچنین از چوب ماسیو و روکش های طبیعی استفاده می کنند و روکش های ملامینه و ام دی اف را به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نمی دهند.
برخی از سازندگان مبل از چوب سفید یا چوب کاج بهره می برند که سبب کاهش کیفیت مبلمان می شود. هرچه چوب به کار رفته، کیفیت بالاتری داشته باشد طبیعتا قیمت مبل کلاسیک نیز بالاتر می رود. اما تعدادی از سازندگان برای ساخت مبل سعی می کنند دو عدد چوب را به یک دیگر متصل کنند تا بر طول عمر مبل بیفزایند که اصطلاحا به آن، کلاف دوبل می گویند که از مرغوب ترین کلاف ها به شمار می آید. این امر سبب تاثیر بر قیمت مبل کلاسیک نیز خواهد شد.

کلاف مبلمان کلاسیک

در هنگام خرید، کلاف مبل را بررسی کرده و استحکام آن را مورد ارزیابی قرار دهید. همچنین چوب به کار رفته در ساخت مبلمان را بررسی کنید زیرا احتمال دارد ساخته شده از چوب پوسيده یا ترک خورده باشد.
بسیاری از فروشگاه ها در هنگام خرید، امکان بازدید کلاف را به شما نخواهند داد. بنابراین برای آن که مرغوبیت و کیفیت کلاف را بررسی کنید می توانید صدای غژغژ مبلمان را گوش دهید. در صورتی که صدایی شنیده شود علت اصلی آن می تواند به عدم مرغوبیت کالا مرتبط باشد. اما همیشه علت اصلی این موضوع نبوده و تراز نبودن پایه های مبلمان و اشکال در اتصال قطعات نیز می تواند سبب ایجاد سروصدا شود.

انواع چوب به کار رفته در ساخت مبل و تاثیر آن بر قیمت مبل کلاسیک

چوب از اصلی ترین بخش های یک مبل می باشد که در ساخت مبل از اهمیت زیادی برخوردار است. سختی چوب از مهم ترین ویژگی های چوب محسوب می شود که آن را از دیگر چوب ها متمایز می کند. چوبی که کیفیت مناسبی نداشته باشد در طول مدت منبت کاری شکسته می شود و ایجاد طرح و نقش مورد نظر بر روی آن به خوبی انجام نمی گیرد.
منبت کاری های سالم و بدون شکستگی، مرغوب بودن چوب مبلمان را نشان می دهند و چوب هایی که برای ساخت مبلمان کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند نسبت به سایر مبل ها مرغوبیت بیشتری دارند. کیفیت متریال به کار رفته در مبل کلاسیک آن را در مقایسه با سایر رقبا متمایز تر کرده است به همین دلیل مرغوب بودن چوب تاثیر بسیاری بر قیمت مبل کلاسیک خواهد داشت.
از چوب های که برای ساخت مبلمان کلاسیک استفاده می کنند می توان به چوب های گردو، راش، نراد، روس، توسکا و افرا اشاره کرد زیرا با گذشت زمان کمتر مورد فرسایش قرار می گیرند و احتمال اینکه توسط حشرات و مورچه ها خورده شوند نیز بسیار پایین است. چوب را‌ش بهترین چوبی است که امروزه برای ساخت این مبلمان از آن استفاده می کنند و در درجه بعد چوب گردو قرار دارد.
پایه های مبل ها را از دو جهت زیر بررسی نمایید :
ابتدا از نظر تراز بودن مورد بررسی قرار دهيد. این کار به راحتی قابل بررسی است زیرا می توانید بر روی آن بنشینید و در صورتی که پایه ها لق نزدند به معنی تراز بودن پایه هاست. سپس انحنای پایه ها را زیر نظر داشته باشید. این انحنا نباید زیاد باشد زیرا توان تحمل فشار را ندارد.

بهترین قیمت و روش خرید مبل کلاسیک

انتخاب پارچه مبلی و تاثیر آن بر قیمت مبل کلاسیک

انتخاب پارچه مبلی از نکاتی است که در هنگام خرید باید به آن توجه شود. پارچه مبل بايد ضخامت و مقاومت خوبی داشته باشد و کیفیت آن مرغوب باشد. با کیفیت بودن پارچه در افزایش قیمت مبل کلاسیک اثر خواهد گذاشت و سبب می شود که ماندگاری پارچه ها بالاتر رود و سریعا فرسوده نشود. همچنین سبب حفظ زیبایی و جلوه بهتر نیز خواهد شد. اما به این نکته توجه داشته باشید که همیشه گران بودن به معنی باکیفیت بودن نیست. پس حتما کیفیت را زیر نظر داشته باشید.
امروزه پارچه های ساتن، مخمل و شانل بیشترین پارچه هایی است که برای مبل های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه های ساتن و شانل دارای انواع ایرانی و ترک هستند که قیمت بالای پارچه های ترک، سبب افزایش قیمت مبل کلاسیک می شود به همین دلیل از نوع ایرانی آن استفاده می کنند. پارچه مخمل نیز دارای نوع ترک و چینی می باشد که از پارچه های چینی استفاده ی بیشتری می کنند زیرا قیمت‌ مناسب تری دارند اما این پایین بودن دلیل بر بی کیفیتی نخواهد بود.

رنگ مناسب مبل کلاسیک

انتخاب رنگ مبلمان از نکاتی است که در هنگام خرید مبل باید به آن توجه شود. بسیاری از رنگ ها دارای انرژی خاصی هستند و هرکدام از رنگ ها بر روی انسان تاثیر متفاوتی می گذارد. رنگ های خنثی از پرطرفدارترین رنگ های مبلمان کلاسیک می باشند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:
• مبل کلاسیک رنگ بژ
• مبل کلاسیک رنگ خاکستری
• مبل کلاسیک کرم رنگ
• مبل کلاسیک قهوه ای مایل به زرد

فوم و اسفنج مبل کلاسیک

فوم ها دارای انواع فوم سرد، گرم، اسفنج 30 یا 35 کیلویی هستند. بنابراین در هنگام خرید حتما به نوع فوم توجه کنید و مبلی را خریداری کنید که برای ساخت آن از فوم سرد استفاده شده باشد زیرا فوم سرد نسبت به دیگر فوم ها کیفیت بالاتری دارد.
برای آن که فوم سرد و گرم را از یک دیگر تشخیص دهید می توانید سطح مورد نظر را فشار دهید. در صورتی که فوم به سرعت به حالت اولیه برگردد نشان دهنده ی فوم سرد می باشد. اما فوم گرم کمی دیرتر به حالت اولش برمی گردد.
در صورت استفاده از اسفنج حتما توجه نمایید که از اسفنج 30 یا 35 کیلویی استفاده شده باشد زیرا تغییر شکل در آن ها به علت سفت بودن، دیرتر انجام می گیرد و قابلیت شست و شو را نیز دارند.

قیمت مبل کلاسیک

قیمت مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل مناسب تر می باشد اما در مقایسه با مبل راحتی قیمت بالاتری دارد. معمولا این مقایسه ها برای بازار ایران صدق نمی کند زیرا مبلمان کلاسیک دارای ظرفیت و منبت کاری های بیشتری هستند. بنابراین قیمت آن ها بیشتر از مبل های استیل می باشد.

علت اصلی افزایش قیمت مبل کلاسیک به چه عواملی بستگی دارد؟

1. چوب و کلاف مرغوب و باکیفیت
2. پارچه مقاوم
3. منبت کاری و ظرافت

انواع مبل کلاسیک

• مبل کلاسیک فرانسوی
• مبل کلاسیک راحتی
• مبل کلاسیک دسته منبتی
• مبل کلاسیک ایتالیایی
• مبل کلاسیک ترکیه ای

ویژگی های مبل کلاسیک

1. در نقش و نگار آن ها و خطوط و فضاهای منحنی، ظرافت و زیبایی خاصی به چشم می خورد.
2. در بخش های چوبی مبل، حکاکی و منبت کاری وجود دارد.
3. برای ساخت آن از پارچه های ایرانی و خارجی با کیفیت استفاده می شود.

سخن آخر

برای خرید مبل کلاسیک می توانید از فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان بازدید کنید و خود را درگیر شلوغی بازار نکنید. خرید مبل از فروشگاه اینترنتی به شما این امکان را خواهد داد که در کوتاه ترین زمان انواع مبل های کلاسیک و چستر، مبل سلطنتی، مبل راحتی و.. را مشاهده کرده و متناسب با سلیقه ی خود، مبل مناسب خانه ی خود را با بهترین و با کیفیت ترین جنس خریداری نمایید.

برچسب ها:
قیمت مبل کلاسیک

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}