بررسی‌ تفاوت‌های تختخواب و مبل تختخواب شو

جمعه, 3 اردیبهشت 1400

تفاوت تختخواب و مبل تختخواب شو، یکی از نکات کلیدی است که صاحبان خانه‌هایی با متراژ پایین، باید با آن آشنا باشند. اگر اتاق خواب شما، متراژ پایینی دارد، ممکن است نتوانید به صورت همزمان تختخواب و سایر وسایل را در آن قرار دهید. گاهی نیز برخی از افراد اتاق‌هایی را اجاره می‌کنندکه گنجایش وسایل اضافی را ندارد. در تمامی این موارد می‌توان از مبل تختخواب شو، به عنوان یک وسیله کارآمد استفاده کرد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا شما را با تفاوت‌ها و ویژگی‌های این دو وسیله آشنا کنیم.

تخواب‌های معمولی و ویژگی‌های آنها

امروزه، شما می‌توانید در همه منازل، حداقل یک تختخواب را مشاهده کنید. در عصر حاضر، با توجه به بروز بیماری‌های مربوط به کمر و ستون فقرات و برای جلوگیری از آنها، بسیاری از پزشکان، خوابیدن بر روی تختخواب را توصیه می‌کنند. اگر بخواهیم تعریف دقیقی از تختخواب داشته باشیم، باید آن را وسیله‌ای عنوان کرد که بر روی آن بالشت و تشک قرار می‌گیرد. معمولا در هر کشور، نوع خاصی از تختخواب با توجه به سلیقه مردم آن کشور تولید وعرضه می‌شود.

تفاوت تختخواب و مبل تختخواب شو درویژگی‌های منحصربه فرد

اگر شما مقاله "با انواع مبل تختخواب شو آشنا شوید" را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که این مبل در فهرست خانواده انواع مبل راحتی قرار دارد. از ویژگی‌های این مبل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پایه‌های کوتاه
دسته‌های پهن
نشیمنگاه نرم و راحت

به دلیل مواد به کار رفته در این نوع از مبلمان، وزن آنها بسیار سبک است. این امر موجب می‌شود، جابه جایی آنها به صورت راحت‌تری انجام گیرد. این مبلمان در طرح‌ها و اندازه‌های متفاوتی وجود دارند.

تفاوت تختخواب و مبل تختخواب شو دراندازه‌های آنها

این نوع از مبلمان، در اندازه‌های مختلف و با ظرفیت‌های گوناگونی برای گنجایش افراد ساخته شده‌اند. یکی از انواع این مبلمان، مبل تختخواب شو تک نفره است. این مبل، فقط برای یک نفر ساخته شده است و عرض آن 80 سانتی متر است. یکی دیگر از انواع این مبلمان، مبل تختخواب شو دو نفره است. عرض این مبل، 140 سانتی متر است. بزرگترین مدل ساخته شده از این مبلمان، دارای عرضی 160 سانتی متری است. بنا به متراژ اتاق، می‌توانید از یکی از این موارد استفاده کنید.

تفاوت تختخواب و مبل تخواب شو در استفاده از فضا

امروزه، در شهرهای بزرگ و با رواج زندگی آپارتمان نشینی، بسیاری از خانه‌ها با متراژ کمی ساخته می‌شوند. استفاده از سایر انواع مبلمان در این خانه‌ها مانند مبلمان سلطنتی، فضای زیادی را اشغال می‌کند. بسیاری از خانواده‌ها در این شرایط با استفاده از انواع مبلمان راحتی مانند مبل تختخواب شو، محیط‌های کوچک را تبدیل به مکان‌های مناسبی برای زندگی کرده‌اند. یکی از مزایای مبل تختخواب شو، بهینه سازی فضا و استفاده بیشتر از آن است.

تفاوت تختخواب و مبل تختخواب شو در استفاده در فضاهای مختلف

شما می‌توانید از انواع مبلمان تختخواب شو در مکان‌های مختلف استفاده کنید. شما می‌توانید از این مبلمان، در محل کار و خانه استفاده کنید. اگر شما در اثر کار زیاد، مجبور باشید شب را در محل کارتان سپری کنید، با استفاده از مبل تختخواب شو ، خواب راحت و آرامی را در آنجا داشته باشید. صبح نیز، پس از یک خواب راحت، آن را تبدیل مبل نشیمن کرده و برای قرارهای کاری از آن استفاده کنید.

تفاوت تختخواب و مبل تختخواب شو در هزینه برای قیمت مبل

اگر هزینه شما برای خرید یک سرویس خواب مناسب کافی نیست، می‌توانید یکی از مبلمان تختخواب شو را خریداری کنید. این مبلمان در مقایسه با سرویس تختخواب، قیمت و هزینه بسیار کمتری دارند. در واقع شما با هزینه کمتر، وسیله‌ای را خریداری می‌کنید که دارای قابلیت‌های بیشتری نسبت به یک سرویس خواب است. همچنین با هزینه کمتر، وسیله‌ای را خریداری می‌کنید که فضای کمتری را اشغال می‌کند. تمامی این مزایا موجب می‌شود، قیمت مبلمان تختخواب شو به صرفه باشد.

تفاوت تختخواب با مبل تختخواب شو در مواد به کار رفته در آنها

تشک‌های به کار رفته درمبل تختخواب شو، طبی هستند و براساس اصول استاندارد ساخته می‌شوند. استفاده از اصول ارگونومیک در این تشک‌ها، موجب می‌شود که این تشک‌ها نرم و راحت باشند. افرادی که بر روی این تشک‌ها استراحت می‌کنند، هیچگونه آسیبی به ستون فقرات و به کمر آنها نمی‌‌رسد. همچنین نشیمنگاه‌های این مبلمان بسیار راحت هستند. پس از سپری کردن یک روز خسته کننده، با استراحت بر روی این مبلمان، آرامش را تجربه کنید.

تفاوت تختخواب با مبل تختخواب شو در محفظه‌های ایجاد شده در آنها

مبل تختخواب شو دارای محفظه‌هایی برای نگهداری اشیا است. این محفظه‌ها در قسمت پایین نشیمنگاه طراحی شده‌اند و بسیار کارآمد هستند. شما می‌توانید در این محفظه، موارد زیر را جاسازی کنید:

پتو
بالشت
ملحفه

با استفاده از این محفظه، می‌توانید از شلوغی اطراف مبلمان تختخواب شو جلوگیری کنید. شما در صورت تبدیل کردن این مبل به تختخواب، هیچ مانعی برای استفاده از این محفظه ندارید.

بررسی‌ تفاوت‌های تختخواب و مبل تختخواب شو

تفاوت تختخواب با مبل تختخواب شو در جابه جایی آنها

همان طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، جابه جایی مبل تختخواب شو نسبت به تختخواب بسیار آسان تر است. این مبل نسبت به یک سرویس خواب وزن بسیار کمتری دارد. به دلیل وزن کمتر، جابه جایی این مبلمان ساده تر است. اگر میهمانان شما قصد دارند شب را در منزل شما سپری کنند، با جابه جایی آسان این مبل به سمت اتاق پذیرایی، می‌توانید از آن به عنوان تختخواب استفاده کنید.

تفاوت تختخواب با مبل تختخواب شو از لحاظ جنس

مبل تختخواب شو در مقایسه با تختخواب جنس مرغوب و خوبی دارد. این جنس مرغوب موجب می‌شود این مبلمان از طول عمر بیشتری برخوردار باشند. در این مبلمان در هنگام ساخت به علت استفاده زیاد، از موادی با استحکام بیشتر استفاده شده است. استفاده از اسکلت فلزی در بدنه این مبل، موجب استحکام بیشتر بدنه این مبل می‌شود. همچنین استفاده از فوم سرد، موجب تقویت بدنه مبل تختخواب شو می‌شود. تمام این مواد، هیچ گونه آسیبی به تشک مبل وارد نمی‌کند و موجب نشست آن نخواهند شد.

چند کاربرده بودن مبل تختخواب شو

مبل تختخواب شو، دارای کاربردهای زیادی است. در صورت حضور میمهانان زیاد در منزل، شما ممکن است با کمبود مبلمان مواجهه شوید. شما می‌توانید از این مبل به عنوان کاناپه در کنار سایر مبلمان استفاده کنید. برای استفاده از این مبل به عنوان تختخواب، نیازی به نصب آن به دیوار ندارید. اگر شما با تختخواب‌های تاشو آشنایی داشته باشید، متوجه خواهید شد که آنها برای استفاده باید به دیوار نصب شوند.

تفاوت در مکان مورد استفاده

شما می‌توانید از تختخواب و مبل تختخواب شو، در مکان‌های مختلف استفاده کنید. تختخواب‌ها، در مکان‌های مختلف مانند اردوگاه‌ها و یا بیمارستان‌ها نیز استفاده شوند. مبلمان تختخواب شو نیز ممکن است در مکان‌های زیر مورد استفاده قرار گیرند:

هتل
بیمارستان
اداره

می‌توان گفت، امروزه طراحان مبل تختخواب شو، تقریبا برای هرمکانی و برای استفاده هر فردی، یک مدل مبل ساخته‌اند. به همین دلیل، این مبلمان از تنوع بسیار بالایی برخوردارند.

شستشوی متفاوت تختخواب و مبل تختخواب شو

اگر شما بخواهید یک تختخواب معمولی را با تمام ملحقاتش، شستشو دهید، مطمئنا وقت و هزینه بسیاری از شما تلف خواهدشد. ممکن است در پایان کار نیز، نتوانید به خوبی آنها را شستشو داده و یا خشک کنید. اما مبل تختخواب شو به راحتی و در عرض زمان کوتاهی شسته می‌شود. شا می‌توانید با استفاده از کمی شامپو و آب گرم، این مبلمان را به خوبی شستشو داده و تمیز کنید. همچنین استفاده از بخارشو نیز، برای شستن این مبلمان موثر است.

دکوراسیون متفاوت تختخواب و مبل تختخواب شو

به گفته اکثر افرادی که از مبل تختخواب شو به جای تختخواب استفاده کرده‌اند، دکوراسیون اتاق آنان تمیزتر و زیباتر بوده است. این مبلمان، می‌توانند یک دکوراسیون مدرن را برای شما به وجود آورند. بهتر است برای چیدن این مبل در اتاق، فضای بیشتری را برای آن در نظر بگیرید. این کار موجب می‌شود، هنگامی که مبل به تخت تبدیل می‌شود، با کمبود فضا مواجهه نشوید.

استفاده از پارچه‌های رومبلی متفاوت در تختخواب و مبل تختخواب شو

معمولا، برای روکش تختخواب و مبل تختخواب شو، پارچه‌های متفاوتی استفاده می‌شود. با توجه به تفاوت تختخواب و مبل تختخواب شو، معمولا بر روی مبل تختخواب شو، از پارچه‎‌های نانو و با گرماژ بالا استفاده می‌شود. این پارچه ها، دارای دوام و طول عمر زیادی هستند. همچنین در مواقعی که چای و یا هر نوشیدنی بر روی آنها بریزد، جای لک بر روی آنها باقی نمی‌ماند. درهنگام شستشو نیز با استفاده از مواد شوینده، به راحتی می‌توان آنها را از هرگونه کثیفی، پاک و تمیز کرد.

معایب استفاده از تختخواب‌‌های تاشو

شما علاوه بر استفاده از تختخواب‌های معمولی، می‌توانید از تختخواب‌های تاشو نیز استفاده کنید. این تختخواب‌ها، علاوه بر داشتن مزایای فراوان، معایبی نیز دارند. این تختخواب‌ها، اگر با ام دی افی با فشردگی بالا ساخته شوند، دارای کیفیت بالا و طول عمر طولانی هستند. در صورتی که این مبلمان، از این نوع ساخته نشوند، هیچ تضمینی برای کیفیت بالای آنها و داشتن طول عمر طولانی برای آنها وجود ندارد. جک‌های مورد استفاده در این تختخواب‌ها از جنس گاز هستند. این جک‌ها پس از مدتی استفاده، نیاز به تعویض و صرف هزینه خواهند داشت. همچنین خانه‌هایی که دیوار سفالی دارند، اعضای آن نمی‌توانند از این مبل استفاده کنند.

جمع بندی

باتوجه به مطالب ارائه شده در این مقاله و تفاوت تختخواب و مبل تختخواب شو، استفاده از مبلمان تختخواب شو می‌تواند بسیار باصرفه و کارآمد باشد. شما می‌توانید در محل کار و یا خانه از این مبل استفاده کنید. همچنین در خانه‌هایی با متراژ پایین، استفاده از این مبل هم موجب زیبایی و هم بزرگتر به نظر آمدن فضا می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، از انواع این مبلمان، با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع دیدن کنید. با خرید آنلاین از این فروشگاه‌ها از تخفیفات ویژه و حمل مبل تا درب منزل استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}