با انواع مبل تختخواب شو آشنا شوید!

پنجشنبه, 25 دی 1399

انواع مبل تختخواب شو در فضای کوچک آپارتمان های امروزی به یک انتخاب ایده آل تبدیل شده است. زمانی که به دنبال یک مبل تختخوابشو میگردید باید به دو نکته دقت کنید: نحوه باز و بسته شدن مبل و راحتی هنگام نشستن و خوابیدن روی آن.

 

با انواع مبل تختخواب شو آشنا شوید!


معمولاً مبل های تختخوابشو دارای نشیمنگاه ها و پشتی های بسیار راحتی هستند اما از این لحاظ تفاوت هایی هم دارند که موجب شده قیمت برخی از انواع آن مثل مبل تختخواب شو ترکیه ای یا مبل تختخواب شو برقی نسبت به انواع دیگر آن قیمت بالاتری داشته باشد چون نحوه باز و بسته شدن آن ها راحت تر است.
برای اینکه راحت تر بتوانید در خصوص خرید مبل تختخواب شو تصمیم‌گیری کنید، در این مقاله برخی از ویژگی های انواع مختلف این نوع مبلمان را با هم بررسی می‌کنیم:

انواع مبل تختخواب شو کشویی Pull Out Sofa Bed

 

با انواع مبل تختخواب شو آشنا شوید!


متداول ترین انواع مبل تختخواب شو، نوع کشویی آن است که قسمت زیرین آن به شکل کشویی از زیر مبل خارج شده و در کنار نشیمنگاه در قسمت بالا قرار می‌گیرد و به این ترتیب فضایی ایجاد می شود که می تواند مثل یک تختخواب از آن استفاده کرد. هرچند مدلهای قدیمی طرح این مبلمان چندان چنگی به دل نمی زد و از لحاظ ظاهری جذاب نبود اما طراحی مدرن مبل تختخواب شو کشویی آن قدر پیشرفت کرده که شاید تعجب کنید اگر نتوانید برخی از مدلهای آن را از شیک ترین مدلهای مبل راحتی تشخیص بدهید.
مهمترین ویژگی مبل تختخواب شو کشویی این است که پشتی مبل سر جای خود باقی می ماند و جابه جا نمیشود و معمولاً نشیمن sofa bed از دو قسمت تشکیل شده به طوری که یک قسمت زیر قسمت دیگر قرار می‌گیرد و هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید قسمت زیرین را بیرون بکشید.

انواع مبل تختخواب شو قابل تبدیل

 

با انواع مبل تختخواب شو آشنا شوید!


قطعات مبل تختخواب شو قابل تبدیل مثل مبل تختخواب شو کشویی جابجا نمی شوند بلکه طراحی این مبل به نحوی است که با برداشتن کوسن های روی مبل همانطور که در تصویر نشان داده شده (mattress) نشیمنگاه مبل تبدیل به تختخواب می شود. راحتی این نوع مبلمان تختخواب شو بستگی به طراحی آن دارد اگر کیفیت پارچه و فوم مورد استفاده برای قسمت نشیمن از کیفیت بالایی برخوردار باشد می توان این نوع را به عنوان یکی از راحت ترین انواع مبلمان تختخواب شو انتخاب کرد.

انواع مبل تختخوابشو فوتون

 

با انواع مبل تختخواب شو آشنا شوید!


انواع مبل تختخواب شو فوتون futon به شکل یک کاناپه طراحی شده است. در این مبل، قسمت پشتی مبل رها شده و موازی با ناحیه نشیمنگاه می‌گیرد و به این ترتیب یک سطح صاف به عنوان تخت خواب ایجاد می شود. گاهی اوقات دسته های مبل نیز دارای ضامنی هستند که بعد از رها کردن ضامن به صورت مسطح در امتداد قسمت نشیمنگاه قرار میگیرد.

تاریخچه طراحی مبل تختخوابشو فوتون

تاریخچه طراحی مبل تختخواب شو فوتون به قرن هفدهم در کشور ژاپن بر می گردد. کلمه فوتون از زبان ژاپنی به معنای تختخواب برگرفته شده است. ژاپنی‌ها با فراوری پنبه و پشم توانستند بالشتک های بسیار نرمی برای تولید انواع مبلمان خلق کنند. الیاف تولید شده توسط آنها آنقدر سبک بود که تولید کنندگان مبلمان توانستند مبل تختخواب شو فوتون را به نحوی طراحی کنند که وزن پشتی و نشیمنگاه به راحتی توسط پایه های مبل تحمل شود و به این ترتیب یک نوع مبل تختخواب شو جدید را طراحی کردند و نام آن را فوتون گذاشتند.
پس از جنگ جهانی دوم American GIs که در طول جنگ با این نوع مبلمان طراحی شده در ژاپن آشنا شده بود، به کشور خودش برگشت و تصمیم گرفت این نوع مبلمان را در آمریکا تولید کند. به این ترتیب، مبلمان فوتون را که متشکل از قسمت نشیمنگاه و قسمت پشتی جداگانه‌ای بود که قابلیت جابجا شدن و قرار گرفتن در یک سطح را داشتند، طراحی کرد. او دسته های مبل را نیز حذف کرد و به این ترتیب طراحی مبل فوتون آمریکایی نیز با استقبال بی نظیری روبرو شد.

انواع مبل تختخواب شو Daybed

اگر تصمیم دارید واقعا از انواع مبل تختخواب شو به عنوان یک تختخواب اضافه استفاده کنید خرید مبل تختخوابشو دیبد شاید گزینه مناسبی نباشد چون شما نمی توانید از مهمانتان انتظار داشته باشید که کل شب را به راحتی روی این نوع مبل به صبح برساند. با این حال طراحی مبل Daybed به عنوان یکی مبل راحتی که برای تماشای تلویزیون قصد داشته باشید روی آن دراز بکشید، گزینه فوق العاده ایست.

 

با انواع مبل تختخواب شو آشنا شوید!


البته خرید این مبل تختخواب شو برای خانواده هایی که اتاق جداگانه ای برای فرزند یا کودک خود ندارند، مناسب است چون این کودکان به راحتی می توانند روی این مبلمان بخوابند اما مشکل خرید مبل Daybed زمانی جدی می شود که افراد بلند قد تصمیم بگیرند از این نوع مبل تختخواب شو برای استراحت استفاده کنند. مطمئناً افرادی که پاهای بلندی داشته باشند نمی توانند به راحتی از این مبلمان استفاده کنند.

 

با انواع مبل تختخواب شو آشنا شوید!

مبل تختخواب شو دو طبقه

طراحی مبل تختخواب شو دو طبقه چندان متداول نیست اما به هرحال انواعی از آن معمولا به صورت سفارشی ساخته می شود این نوع مبلمان بیشتر مورد پسند کودکان است چون آنها دوست دارند در ارتفاع بخوابند یا بازی کنند. در مبلمان تختخواب شو، طبقه پایه ها به نحوی طراحی شده که وقتی آن را باز می کنید بخش میانی مبل به صورت یک طبقه جداگانه روی بخش پایینی قرار می گیرد و می توان از هر بخش برای خوابیدن استفاده کرد.

مبل شیز لونج Chaise Lounge

 

با انواع مبل تختخواب شو آشنا شوید!


خرید مبل شزلونج این روزها بسیار پرطرفدار شده است به خصوص اینکه این مدل مبل تک نفره کاملا برای خوابیدن و استراحت کردن راحت به نظر می‌رسد و از طرف دیگر ظاهری شیک و منحصر به فرد دارد. برخی از انواع مبل شزلونج دارای دسته های کوتاهی هستند اما معمولاً این نوع مبلمان از یک طرف کاملاً مسطح است و بنابراین حتی بلند قد ترین افراد نیز می توانند به راحتی روی آن دراز بکشند و بخوابند.

تاریخچه طراحی مبل شزلونج

بسیاری از افراد معتقدند که طراحی مبل شزلونج در اصل به کشور مصر برمیگردد چون آنها از نوعی مبلمان که ترکیبی از صندلی و مبل دیبد بود در قصر فراعنه به عنوان جایگاه فرعون استفاده می کردند که این مسئله به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد بر می گردد. مصری ها اولین انواع مبل شزلونج را با چوب درخت زیتون و الیاف بسیار مستحکمی تولید کرده‌اند.
استفاده از این انواع مبل تختخواب شو در مصر باستان کاملاً متداول بود حتی یک میز کوچک جلوی آن استفاده می‌کردند که روی آن غذا می خوردند یا مطالعه می کردند. این نوع مبلمان که از کوسن های متعددی نیز تزیین شده بود توسط بسیاری از افراد سطح بالای جامعه خریداری می شد.
اما نوع امروزی مبل شزلونج که یک کلمه فرانسوی به معنای صندلی دراز است، توسط یک طراح فرانسوی به بازار عرضه شد و تقریباً در اوایل قرن شانزدهم خرید مبل تختخواب شو شیزلونج طرفداران زیادی پیدا کرد. در فرانسه خرید مبل تختخواب شزلونج برای تزیین اتاق پذیرایی نیز بسیار متداول است.
امروزه بیشترین کاربرد مبل شزلونج برای طراحی دکوراسیون و تزیین مبلمان خانه های لوکس و لاکچری است که در مدل های متنوع و با قیمت های بسیار بالا به فروش می رسد.

مبل تختخواب شو برقی

 

با انواع مبل تختخواب شو آشنا شوید!


مبل تختخواب شو برقی جزو یکی از جدیدترین انواع مبلمان است که وارد بازار شده و البته نسبت به سایر انواع مبلمان به قیمت بالاتری دارد خرید. مبل تختخواب شو برقی برای افراد مسن یا افرادی که در جابه جا کردن قطعات مبل دچار مشکل هستند، بسیار مناسب است چون فقط با فشردن یک دکمه، تمام اجزاء مبل جابجا شده و به تخت خواب تبدیل می شوند.
البته انواع مبل تختخواب شو برقی برای فضای اتاق نشیمن استفاده می شوند و طرحهای آن مناسب برای اتاق پذیرایی نیست. بیشترین کاربرد مبل تختخواب شو برای خانواده هایی است که تعداد اعضای خانواده آنها زیاد است اما فضای کافی یا اتاق خوابهای کافی برای قرار دادن تخت در اختیار ندارند و به این ترتیب آنها می‌توانند از یک مبل تختخواب شو برقی به عنوان یک مبل چند کاربری استفاده کنند.
به عنوان مثال تماشای تلویزیون روی مبل تخت خواب شو برقی می تواند بسیار راحت تر از سایر انواع مبلمان باشد چون این نوع مبلمان دارای کنترل برای میزان تغییر جهت قطعات مختلف است. به عنوان مثال هنگام تماشای تلویزیون شما می توانید زاویه پشتی یا قسمت زیر پایی را را به صورت ۴۵ درجه در آورده و به راحتی روی آن دراز بکشید و فیلم مورد نظر خودتان را ببینید. برای خواب نیز می توانید پشتی و زیرپایی را به صورت ۹۰ درجه در امتداد یکدیگر تنظیم کنید تا یک تختخواب کامل را در اختیار داشته باشید.

 

با انواع مبل تختخواب شو آشنا شوید!

 

جمع بندی

خرید انواع مبل تخت خواب شو با توجه به اینکه قیمت بالاتری نسبت به سایر مبلمان دارد، باید با دقت انجام گیرد. پیش از خرید این نوع مبل بهتر است کاربرد آن را در نظر گرفته و سپس با مقایسه انواع مختلف آن اقدام به خرید کنید.
به خاطر داشته باشید که برای مشاهده و خرید انواع مبل تختخواب شو نیازی نیست که مسافت های طولانی را برای رفتن به فروشگاه های مبل طی کنید بلکه فقط با صرف زمان کوتاهی می توانید انواع مبل را در فروشگاه های اینترنتی مبل با هم مقایسه کرده و اقدام به خرید مبل تختخواب شو به صورت آنلاین کنید. به این ترتیب هم در وقت خود صرفه جویی می کنید و هم با پرداخت هزینه کمتر مبل را درب منزل خود تحویل خواهید گرفت.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}