باز طراحی دکوراسیون داخلی با مبل چستر ذغالی

شنبه, 19 تیر 1400

مبل چستر ذغالی، یکی از انواع مبلمانی است که به وسیله آن می توانید یک دکوراسیون شیک و جذاب را به وجود آورید. این مبلمان، از انواع مبلمانی هستند که می توان از آنها در چند دکوراسیون مختلف استفاده کرد. ایجاد دکوراسیون اشرافی با استفاده از مبل چستر و استفاده از آن در دکوراسیون مدرن، از قابلیت های بی نظیر این مبلمان است. از لحاظ قیمت نیز این مبلمان با توجه به ویژگی های جذابشان، دارای قیمت بیشتری هستند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بیشتر با مزایای استفاده از این مبلمان آشنا شوید.

آشنایی با ویژگی های مبل چستر فیلد

مبلمان چستر، از معروف ترین مبلمان مصرفی در سرتا سر جهان هستند. استقبال و خرید مردم این مبلمان هیچ گاه در گذر زمان از مد نیفتاده است. این نوع از مبلمان در سبک های مختلف و متفاوتی ساخته و تولید می شوند. مبلمان چستر در سه سبک متفاوت، تولید و روانه بازار خواهند شد. سه مورد ذکر شده در زیر تاثیر زیادی در ظاهر و طراحی مبلمان چستر دارند. این سه مورد شامل:

  • سبک دکمه های مبل
  • ارتفاع پشتی مبل
  • ارتفاع دسته های مبل

انواع پارچه های مورد استفاده بر روی مبلمان چستر

از پارچه های مختلفی، بر روی مبلمان چستر استفاده می شود. در گذشته، بیشترین روکش های موجود بر روی مبلمان چستر، از نوع چرم بودند. مبلمان چستر با روکش چرمی، معمولا در دکوراسیون های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند. البته باید اشاره کرد که هر پارچه و یا روکشی، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. امروزه و برای انواع مبلمان، پارچه های متفاوتی در رنگ های تیره و یا روشن و ابعاد مختلف تولید می شوند. پارچه مخمل نیز، یکی دیگر از پارچه های مورد استفاده برای مبلمان چستر است.

استفاده از فن لمسه کاری بر روی مبلمان چستر

اگر شما مقاله "مبل لمسه دوزی، چه نوع مبلی است؟" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، با این فن زیبا آشنایی کامل خواهید داشت. این فن زیبا، معمولا بر روی قسمت های نشیمن و قسمت پشتی مبل چستر ذغالی انجام می گیرد. فرو رفتگی های موجود بر روی مبلمان چستر، در واقع یک فن تزیینی هستند که در شکل لوزی دیده می شوند. فرو رفتگی ها خود به تنهایی موجب زیبایی مبلمان نمی شوند، بلکه بر روی آنها دکمه هایی تعبیه می شوند. این عمل، بر روی پارچه مبل انجام می گیرد.

بهترین مکان برای استفاده از مبلمان چستر با ابعاد بزرگ

مبل چسترذغالی معمولا در ابعاد بزرگی تولید می شوند. ابعاد بزرگ این مبلمان موجب می شود که وزن سنگین تری نسبت به سایر مبلمان داشته باشند. امروزه اکثر منازل دارای اتاق ها و یا سالن های پذیرایی کوچکی هستند. بهتر است از این مبلمان در فضایی با متراژ بالا و منازل ویلایی و سالن های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر منازل بزرگ، استفاده از این مبلمان در کارخانه های بزرگ نیز توصیه می شود. استفاده از این مبلمان در فضاهای کوچک موجب می شوند فضای اتاق شما کوچک تر جلوه داده شود.

آشنایی با انواع مبلمان چستر

مبلمان چستر، از انواع مبلمان راحتی هستند. مبلمان چستر یکی از انواع مبلمانی هستند که از تنوع زیادی برخوردار بوده و مدل های مختلفی تولید می شوند. یکی از انواع مبلمان چستر، مبل چستر قایقی است. این مبلمان نسبت به سایر مبلمان چستر، وزن کمتری دارد. بر روی روکش این مبلمان، از فن زیبای لمسه کاری استفاده نشده است. از این مبلمان می توانید در فضاهای کوچک نیز استفاده کنید. از انواع دیگر مبلمان راحتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبل مدرن
  • مبل اسپرت
  • مبل ال

 

باز طراحی دکوراسیون داخلی با مبل چستر ذغالی

دکوراسیون مبلمان چستر زغالی و ست کامل آن

شما می توانید در هنگام خرید مبلمان و انتخاب مبل چستر به عنوان مبل دلخواه، از تعداد ست کامل این نوع از مبلمان اطلاع پیدا کنید. برای داشتن یک دکوراسیون جذاب، افراد زیرک معمولا قبل از خرید مبلمان، اطلاع کاملی از متراژ اتاق و یا سالن منزلشان دارند. اطلاع از متراژ اتاق موجب می شود که مبلمان خریداری شده، به راحتی در اتاق قرار گیرند. اگر فضای اتاق شما کوچک و یا محدود است، می توانید یک نیم ست از مبلمان چستر را تهیه کنید. ست کامل این مبلمان، گنجایش 8 نفر را دارد.

استفاده از کوسن های مربع شکل بر روی مبل چستر ذغالی

استفاده از کوسن بر روی مبلمان موجب زیبایی بیشتر آنها خواهد شد. البته باید عنوان کرد که استفاده از کوسن بر روی مبلمان اجباری نبوده و بستگی به خواست و سلیقه شما دارد. استفاده از رنگ های متضاد در مقایسه با روکش اصلی مبلمان برای کوسن ها، می تواند جلوه بیشتری را به مبلمان شما بخشد. استفاده از یک رنگ نیز برای کوسن و روکش مبلمان نیز رایج است. مثلا اگر رنگ مبل چستر انتخابی شما ذغالی است، می توانید رنگ کوسن ها را از بین رنگ های پیشنهادی زیر انتخاب کنید:

  • زرشکی
  • بنفش
  • طوسی
  • آبی

استفاده از پرده های زیبا در کنار مبل چستر ذغالی

با استفاده از مبلمان راحتی در منزل، معمولا یک دکوراسیون مدرن در منزل خواهید داشت. امروزه در دکوراسیون های مدرن کمتر از پرده استفاده می شود . اما اگر شما مایل به استفاده از پرده هستید، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. استفاده از یک پرده سفید رنگ در کنار مبلمان چستر با رنگ ذغالی، ایده ای بسیار جذاب است. تضاد این دو رنگ موجب می شود که جذابیت دکوراسیون انتخابی شما دوچندان شود. شاید بتوان عنوان کرد که استفاده از یک پرده حریر ساده، انتخاب بسیار مناسب و به جایی برای دکوراسیون مدرن است.

جلوه زیبای فرش در کنار مبل چستر ذغالی

برای استفاده از فرش در کنار مبلمان چستر ذغالی باید نکاتی را رعایت کنید تا به زیبایی دلخواهتان برسید. در ابتدا سعی کنید که در هنگام پهن کردن فرش، پایه های مبل چستر ذغالی را بروی آن قرار دهید. در واقع با استفاده از این روش، دیگر نباید نگران استفاده از فرش هایی با متراژ پایین باشید. معمولا در دکوراسیون های مدرن، خبری از فرش دست بافت و یا سنتی نیست. اگر رنگ مبل شما مثل رنگ ذغالی تیره باشد، شما باید از فرشی استفاده کنید که روش باشد. با این کار مبل در اتاق شما نمایان تر خواهد شد.

انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب در کنار مبل چستر ذغالی

در دکوراسیون های مدرن، معمولا از کاغذ دیواری هایی با رنگ های خنثی استفاده می شود.باید قبل از خرید مبلمان چستر، به این نکته توجه داشته باشید که از چه رنگی برای روکش مبلمان استفاده می کنید تا کاغذ دیواری در همان سبک تهیه کنید. در کنار مبلمان چستر زغالی، می توان از کاغذ دیواری با رنگ کرم استفاده کرد. در سبک مدرن، نباید فضای اتاق را شلوغ کرد. استفاده از یک کاغذ دیواری کرم بدون هیچ طرح خاصی، انتخابی درست و مناسب است.

قرار دادن مبل چستر ذغالی در کنار پنجره های اتاق

یکی از اصول طراحی دکوراسیون های مدرن، استفاده صحیح و مناسب از پنجره های موجود در اتاق نشیمن و یا سالن های پذیرایی است. در این بین، اندازه پنجره از اهمیت خاصی برخوردار است. شما می توانید مبل چستر مورد نظرتان را در کنار پنجره قرار دهید. اما شاید در این بین سوال این است که در دکوراسیون مدرن، از پنجره های یک اتاق چه استفاده هایی می شود؟ باید اشاره کرد که استفاده از نور خورشید و انرژی بی پایان آن، موجب ایجاد یک زیبایی طبیعی برای اتاق شما خواهد شد.

استفاده از فلزات براق در کنار مبل چستر ذغالی

همان طور که در بالا اشاره شد، معمولا در دکوراسیون های مدرن از انواع رنگ های خنثی استفاده می شود. در این زمینه و برای برهم زدن فضای سرد اتاق، شما باید از ایده ها و راهکارهای گوناگونی استفاده کنید. یکی از این ایده ها، استفاده از فلزات براق در کنار مبلمان چستر است. در این زمینه شما می توانید از فلزات استیل و یا کروم در فضای مناسب در اتاق و در کنار مبلمان استفاده کنید. این فلزات براق به شما کمک می کنند که در فضای گرم تری در اتاق داشته باشید. از انواع این فلزات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آباژور
  • لوستر
  • مجسمه

استفاده از آینه در کنار مبل چستر ذغالی

یکی دیگر از مواردی که موجب افزایش شکوه دکوراسیون مدرن شما با استفاده از مبل چستر خواهد شد، استفاده از آینه است. البته باید اشاره کرد که استفاده از هریک از موارد ذکر شده در این مقاله، انتخابی بوده و بستگی به خواست و نظر شما دارد. استفاده از یک آینه در کنار انواع وسایل مورد استفاده در دکوراسیون مدرن، موجب خواهد شد که فضای دکوراسیون شما بزرگ تر از حد خود جلوه کند. در این زمینه می توان از آینه های گرد و یا به شکل مستطیل استفاده کرد. ما به شما پیشنهاد می کنیم از آینه های گرد استفاده کنید.

نورپردازی مناسب، کلید طلایی دکوراسیون مدرن و مبل چستر ذغالی

نه تنها در دکوراسیون مدرن، بلکه در هر دکوراسیونی استفاده از نور، موجب می شود که زیبایی های دکوراسیون، برجسته شوند. در این حالت، فضا هم آرامش بی نظیری داشته و هم زیبایی های آن دو چندان خواهند شد. شما می توانید با استفاده از انواع لامپ های موجود در بازار و یا استفاده از نور طبیعی مثل نور خورشید، نور مورد نظرتان را برای افزایش زیبایی دکوراسیون فراهم کنید. البته احتیاط کنید که نور زیاد، موجب کم شدن بینایی چشم بینندگان خواهد شد.

جمع بندی

مبلمان چستر، یکی از فدیمی ترین انواع مبلمان موجود در جهان هستند که با گذشت سال ها، طرفداران و مشتریان خود را از دست نداده اند. این مبلمان با توجه به فن لمسه کاری، قیمت بیشتری در مقایسه با سایر مبلمان دارند. استفاده از این مبلمان در یک دکوراسیون مدرن، موجب افزایش شکوه و زیبایی آن خواهد شد. شما می توانید برای خرید انواع مبلمان چستر، به فروشگاه های اینترنتی مبلمان مراجعه کنید. با خرید اینترنتی از این فروشگاه ها، از تخفیفات ویژه ای نیز بهره مند خواهید شد.

برچسب ها:
مبل چستر ذغالی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}