ایجاد دکوراسیونی جذاب با استفاده از مبل ال سفید

پنجشنبه, 7 مرداد 1400

مبل ال سفید، یکی از انواع مبلمان کم هزینه و پرطرفدار است. امروزه و با کوچک شدن فضای خانه ها، بسیاری از افراد به دنبال مبلمانی هستند که هم حجم کمی از فضا را اشغال کرده و هم زیبایی منحصر به فردی داشته باشد. شاید بتوان عنوان کرد که مبل ال، با داشتن این ویژگی بسیاری از نگاه ها را به خود خیره کرده است. این مبل با داشتن رنگ های متنوع، می تواند انتظارات مشتریان را برطرف کند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بیشتر شما را با ویژگی های این مبلمان آشنا کنیم.

آشنایی با مبل ال

اگر بخواهیم تعریف مناسبی از مبل ال سفید داشته باشیم باید عنوان کرد که این مبلمان در چینش شبیه به حرف انگلیسی ال هستند. در واقع دو جایگاه نشیمن این مبلمان در یک نقطه عمود بر یک دیگر هستند. این مبل، در حالی که حجم کمی از فضا را اشغال می کند، گنجایش و ظرفیت زیادی دارد تا افراد بتوانند بر روی آن بنشینند. همچنین از لحاظ طراحی، این مبلمان دارای طرح های مختلفی هستند. از جمله طرح های این مبلمان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبل ال مدرن
  • مبل ال تخت خواب شو
  • مبل ال راحتی

آشنایی با طراحی کلی مبلمان ال

مبلمان ال به صورت کلی، دارای دو جایگاه نشیمن هستند. شاید بتوان این نکته را مهم ترین تفاوت مبلمان ال با سایر مبلمان موجود در بازار دانست. اگر شما مقاله "دکوراسیون منزل لوکس با مبل ال سنگی" را خوانده و یا مشاهده کرده باشید، با انواع ویژگی های مبلمان ال آشنا شده اید. دو ضلع و قسمت مبل ال، هیچگاه نباید از یک دیگر جدا شوند، زیر در این صورت طراحی کلی مبلمان به هم خورده و شکل ال مانند مبلمان از بین خواهد رفت.

استفاده از زوایای دکوراسیون برای قرار دادن مبل ال سفید

این مبلمان با توجه به شباهتشان به حرف الفبای انگلیسی، زاویه دار هستند. این زاویه، مبل ال سفید را مناسب قرار دادن در زوایای دکوراسیون می کند. البته باید اشاره کرد که محل قرار دادن این مبلمان بستگی به نظر و خواست شما دارد. بهتر است این مبلمان را در مکانی قرار دهید که دو قسمت و نشیمنگاه این مبلمان به هم متصل باشند و از یک دیگر جدا نشوند. انتخاب مکانی مناسب برای قرار دادن این مبلمان، موجب بهتر دیده شدن زیبایی این نوع از مبلمان خواهد شد.

علت پر طرفدار بودن انواع مبلمان ال

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مبلمان ال دارای چه ویژگی هایی هستند که باعث محبوبیت آنها در میان مشتریان صنعت مبلمان شده است. باید اشاره کرد که این مبلمان با توجه به نوع طراحیشان، می توانند به خوبی فضای اتاق را به چند قسمت دسته بندی کنند. همچنین باید اشاره کرد که عموما وزن این مبلمان سبک بوده و شما می توانید در صورت خسته شدن از دکوراسیونتان، به سرعت و سهولت چیدمان مبلمان را تغییر دهید.

انواع پارچه های مورد استفاده بر روی مبل ال

پارچه های مختلفی در بازار وجود دارد. این پارچه ها دارای کیفیت های گوناگونی هستند. البته باید در هنگام خرید انواع مبلمان به جنس این پارچه ها توجه ویژه ای داشته باشید. یک پارچه خوب باید در سه قسمت دارای ویژگی های خاصی باشد. اولین ویژگی، کش آمدن مناسب این پارچه هاست. البته باید تا حد مطلوبی این پارچه ها کش آیند. از جمله ویژگی های بعدی، باید به داشتن لطافت و نرم بودن این پارچه ها اشاره کرد. از جمله کشورهای تولید کننده پارچه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چین
  • ایران
  • ترک

ایجاد فضایی دوستانه در سالن پذیرایی با استفاده از مبل ال سفید

اگر شما از یک ست کامل مبلمان در سالن پذیرایی استفاده کنید، ممکن است که نتوانید در هنگام نشستن میهمانان فضایی صمیمی را در میهمانی به وجود آورید. در ست کامل مبلمان، افراد معمولا دور از یک دیگر نشسته و شما باید با استفاده از ترفندهایی چیدمان مبلمان را طوری تغییر دهید تا میهمانان نزدیک به یک دیگر بنشینند. در چینش مبل ال و به دلیل داشتن دو نشیمنگاه نزدیک به هم، این صمیمت به صورت خودکار وجود دارد. حتی در صورت تعدد میهمانان هم، می توانند به صورت فشرده بر روی مبل بنشینند.

چیدمان مبل ال به صورت مربع

این نوع از چیدمان، شباهت زیادی به چیدمان انواع مبل ال سفید به صورت گرد دارد. البته برخی از کارشناسان این حوزه به این چیدمان، چیدمان پیوسته نیز می گویند. با استفاده از این چیدمان، شما دکوراسیونی به شکل مربع در اختیار دارید که می توانید در صورت لزوم، آن را به سرعت تغییر دهید.در واقع در این چیدمان، شما باید در اطراف نقطه مرکزی دکوراسیونتان، مبل ال را به صورت مربع قرار دهید. در این چیدمان می توانید از صندلی های تک نفره نیز برای نشیمن میهمان استفاده کنید.

ایجاد دکوراسیونی جذاب با استفاده از مبل ال سفید

استفاده از مبل ال سفید تخت خواب شو

یکی دیگر از انواع مبل ال، طرح تخت خواب شو است. این مدل از مبلمان ال، دقیقا برای فضاهای کوچک و محدود طراحی شده است. این مبل، دارای قفسه و محفظه هایی در زیر مبلمان است که به شما اجازه می دهد از آشفتگی فضا جلوگیری کرده و وسایل اضافی را درون آن قرار دهید. کلاف این مبل از جنس فلز بوده و دارای استحکام و ماندگاری بسیار بالایی است. باز و بسته کردن این مبل بسیار ساده است و با کمترین فشار ممکنه، دو قسمت از هم باز می شوند.

چوب به کار رفته برای ساخت مبل ال

یکی از مواردی که تاثیر زیادی در استحکام و ماندگاری انواع مبلمان دارد، جنس چوب به کار رفته برای طراحی و تولید آنهاست. یکی از انواع این چوب ها، چوب روسی است. این چوب معمولا در انواع مبلمان راحتی و کلاسیک مورد استفاده می گیرد. از انواع دیگر چوب ها، می توان به چوب راش اشاره کرد که در جنگل های شمال کشور به وفور یافت می شود. تولید کنندگان ایرانی معمولا از چوب های متفاوتی استفاده می کنند که از انواع این چوب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چوب افرا
  • چوب ماهاگونی
  • چوب ملچ

تقسیم بندی فضای اتاق به وسیله مبل ال سفید

با استفاده از مبل ال سفید، می توانید به راحتی فضا را پارتیشن بندی کنید. برای این کار، ابتدا باید مبلمان مورد نظرتان را در وسط سالن پذیرایی قرار دهید. سبک این مبلمان، بستگی به سلیقه و خواست شما دارد. سپس در ادامه مبلمان ال را در اطراف این مبلمان و در زوایای اتاق قرار دهید.در این چیمان، شما می توانید به راحتی انواع فضاهای رفت و آمد را مشخص کنید. همچنین می توانید از انواع وسایل تزیینی در کنار این مبلمان استفاده کنید. دسترسی به تمامی نقاط در این چیدمان، آسان خواهد بود.

قیمت انواع مبل ال سفید

اینکه مبلمان ال از چه برندی باشند، در قیمت این مبلمان تاثیر زیادی دارد. مثلا اگر شما از انواع مبل ال ترک خریداری کنید، ممکن است متحمل هزینه بسیاری شوید. هزینه این مبلمان تا 30 میلیون تومان نیز می رسد. حال اگر شما از انواع کارگاه ها و تولیدی هایی که در سطح شهر وجود دارد، مبلمان ال را خریداری کنید، می توانید با صرفه هزینه ای کمتر، مبلمان با کیفیتی را به منزلتان بیاورید. قیمت های انواع مبلمان ال با یک دیگر متفاوت هستند. بودجه شما تعیین می کند که چه مبلی را خریداری کنید.

ایده هایی جذاب برای ایجاد دکوراسیونی جذاب

1. استفاده از کوسن هایی با رنگ متضاد بروی مبل ال سفید

استفاده از کوسن هایی به شکل مربع بر روی مبلمان، موجب افزایش زیبایی و جلوه آنها می شود. این کوسن ها بر روی مبلمان ال سفید، اگر با رنگ های تیره مورد استفاده قرار گیرند، زیبایی فضا را دوچندان می کنند. البته بهتر است رنگ کوسن ها را با رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون منزلتان هماهنگ و ست کنید. در این صورت است که می توانید از یک نواختی و بی روحی فضای اتاق جلوگیری کرده و فضای اتاق را گرم کنید.

2. استفاده از انواع تابلوها در کنار مبل ال سفید

استفاده از تابلو در هر دکوراسیونی، موجب افزایش زیبایی آن خواهد شد، خواه دکوراسیون شما کلاسیک باشد و یا مدرن شما می توانید به راحتی و با استفاده از تابلوهایی به همان سبک، زیبایی را به سالن پذیرایی منزلتان بیاورید. سعی کنید در این زمینه از تابلوهایی استفاده کنید که اندازه های متناسبی داشته باشند. استفاده از تابلوهای خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک، از زیبایی فضای دکوراسیون شما می کاهد. همچنین بهتر است که این تابلوها را در ارتفاع مناسبی قرار دهید.

3. استفاده از فرشی متناسب با مبل ال سفید

نحوه ست کردن انواع فرش و مبلمان، یکی از مواردی است که باید به آن توجه کامل داشته باشید. هنگامی که مبل شما، دارای رنگ روشنی است، شما باید از رنگ های تیره برای فرش سالن پذیراییتان استفاده کنید. همچنین شما می توانید فرش دکوراسیونان را با رنگ کوسن های موجود بر روی مبل ال هماهنگ کنید. رنگ سفید، از جمله رنگ هایی است که به راحتی با انواع رنگ ها ست می شود. پس در این زمینه کار سختی را پیش رو نخواهید داشت. استفاده از فرش های چند رنگ نیز، ایده و پیشنهاد جالبی است.

4. استفاده از میز های زیبا در جلوی مبل ال

استفاده از میزهای عسلی، در جلوی انواع مبلمان، فضای کلی دکوراسیون شما را تنوع خواهند بخشید. این جلو مبلی ها در انواع سبک های مدرن در بازار یافت می شوند. جنس این جلو میزی ها از ام دی اف و برخی دیگر از جنس فلز هستند. برخی از آنها دارای کشوهایی هستند که می توانید وسایل اضافی کوچک را درون آنها قرار دهید. با توجه به جنس این میزها، هرکدام دارای قیمت های مختلفی هستند و شما می توانید با صرف هزینه ای معقول، این جلومیزهای شیک را به منزلتان بیاورید.

جمع بندی

مبلمان ال، یکی از انواع مبلمانی هستند که در دنیای گسترده مبلمان دارای طرح ها و رنگ های متفاوتی هستند. این مبلمان توانسته اند تا زیبایی و شکوه را به خانه ها بیاورند. این مبلمان اغلب دوام و کیفیت بالایی داشته و می توانند از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه باشند. شما می توانید برای بازدید از مدل های مختلف مبل ال سفید و یا خرید این مبلمان، به فروشگاه های اینترنتی مبلمان رجوع کنید. با خرید آنلاین از این فروشگاه ها، می توانید خرید به صرفه و مناسبی در زمان شیوع ویروس کرونا داشته باشید.

برچسب ها:
مبل ال سفید

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}