انتخاب دکوراسیون چوبی و تختخواب

يكشنبه, 26 فروردین 1397

پیشنهاداتی برای خرید ست های چوبی و تخت خواب برای اتاق ها

انتخاب تخت خواب و دکوراسیون چوبی هم جذاب است هم ترسناک برای اینکه هیچکس نیست که از ست جدید در خانه بدش بیاید اما از آنجایی که مبلمان کالای گران قیمتی است، اشتباه در خرید آن می تواند نگران کننده باشد. اما باید توجه داشته باشید که انتخاب مناسب تختخواب، با در نظر گرفتن چند نکته بسیار راحت خواهد بود.

 

  1. تختخواب را برای چه اتاقی انتخاب می کنید

 

 

آیا ست تختخواب را برای اتاق مستر خود انتخاب می کنید؟ و یا آن را برای اتاق کودک و یا یک نوجوان انتخاب می کنید؟ شاید هم این وسایل را برای اتاق مهمان تهیه می کنید! باید مشخصا توجه داشته باشید که این ست های چوبی در اتاق خواب باید هم از لحاظ طراحی هم از لحاظ مدل مناسب آن اتاق باشند.

 

  1. بودجه خرید شما چقدر است

 

 

جستجو کردن بهترین راه برای انتخاب مناسب است اما قبل از انتخاب برای خرید، حتما باید بودجه خود را در نظر بگیرید. توجه کنید که مبلمان کالای گران قیمتی است. بنابراین قبل از خرید آن از انتخاب خود مطمئن شوید. اگر کالای مورد نظر شما رویایی است و حساب بانکی شما خیلی پر و پیمان نیست چند راه دارید:

  • در حال حاضر یک تکه از ست دکوراسیون چوبی اتاق را بخرید و بقیه تکه ها را در فرصت های دیگر.
  • به مبلمان فروشی های دست دوم نگاهی بیندازید شاید چیزی توجه شما را جلب کرد.
  • اگر برای اتاق بچه و یا اتاق مهمان این لوازم چوبی را خریداری می کنید، دنبال کیفیت پایین تری باشید که قیمت کمتری دارد چراکه بعد از چند سال باید آنها را عوض کنید و کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

  1. به دنبال چه کیفیتی هستید

 

 

مطمئنا شما لوازم چوبی که در عرض یک ماه خراب شوند را نمیخواهید اما این بدین معنا نیست که به دنبال بهترین ست چوبی بازار با بهترین کیفیت بروید. بودجه و هدف استفاده از این دکوراسیون چوبی، دو عامل اساسی در انتخاب کیفیت مورد نظر شما می باشد. پیشنهاد می شود برای اتاق مستر لوازم با کیفیت تر بخرید و برای اتاق کودک  لوازم کم کیفیت تر. چرا که با بزرگ شدن کودک خود باید آنها را عوض کنید. ضمنا توجه داشته باشید که ولخرجی برای یک تشک مناسب قابل قبول است اما برای خرید پاتختی و تخت های تاج دار و پاف های جلو تختی نیاز به صرف پول زیاد نیست.

 

  1. اتاق شما چقدر بزرگ است

 

 

اگر دارید دکوراسیون یک اتاق کوچک را می چینید لام نیست یک تخت سلطنتی و یک دراور بزرگ بخرید در عوض اگر آنقدر خوش شانس هستید که یک اتاق بزرگ دارید باید توجه کنید که نباید از وسایل چوبی کوچک استفاده کنید. در هر صورت اندازه اتاق عنصری اساسی در دکوراسیون چوبیست. به این معنا که اندازه دکوراسیون چوبی و تختخواب، باید در تناسب با اندازه اتاق باشد. و زمانی که به فکر خرید یک دکوراسیون بزرگ جدید هستید از سالم رسیدن آن به مقصد مطمئن شوید. ضمنا قبل از خرید، فضای قرار گیری هر تکه را در اتاق معین کنید تا مانع دیگر قسمتها مانند باز و بسته شدن در اتاق، نشوند.

 

  1. چه چیزی نیاز دارید

 

 

شاید علاقه داشته باشید تمام دکوراسیون چوبی خود را عوض کنید و از ابتدا، شروع به خرید لوازم مورد نیاز خود بکنید ولی قبل از تمام اینها باید نیاز های خود را سنجیده باشید. برای مثال اگر لوازم آرایشی خود را در جلوی شلف (Shelf) آرایشی و آینه دیواری قرار می دهید، نیازی به خرید یک میز آرایشی ندارید یا مثلا اگر که اتاق خود را با یک نفر دیگر شریک هستید باید توجه کنید که هر دوی شما به یک پاتختی مجزا در کنار تخت خود نیاز دارید. ضمنا اگر قد شما و یا هم تختی شما بلند است از آن تخت هایی که در ناحیه قرار گیری پا، یک تخته محدود کننده دارند، انتخاب نکنید چرا که باعث میشوند پاها فشرده شوند. اگر که طراحی کمد لباس دل شما را ربوده است ولی شما فضای کافی برای قرار دادن آن ندارید خرید آن کار درستی نیست. ضمنا سبک زندگی خود را مد نظر قرار دهید. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که روزهای تعطیل در تختخواب خود صبحانه می خورید؟ یا نوزاد و یا حیوانات خانگی در کنار شما هستند؟ اگر جواب شما مثبت است شما به یک تخت خواب بزرگ برای جا دادن به آنها نیاز دارید.

 

  1. سبک دکوراسیون شما چگونه است

 

 

اگر شما  دکوراسیون مدرن را دوست دارید بنابراین از یک دکوراسیون روستایی خوشتان نمی آید. اگر دکوراسیون در حال حاضر خود را دوست دارید و به دنبال لوازم چوبی سازگار با آن هستید، بدان معنا نیست که شما خودتان را محدود به ذهنیات خود کنید و باید توجه داشت که بهترین دکوراسیون مبلمان اتاق ها، ترکیبی از سبک های سنتی و مدرن است.

 

  1. آیا یک ست کاملا مشابه می خواهید؟

 

 

اگرچه انتخاب یک ست کاملا مشابه برای اجزای چوبی اتاق انتخاب مناسبی است اما این انتخاب لزوما بهترین انتخاب نیست. در بسیاری از اتاق های سنتی و رسمی، انتخاب ست های کاملا مشابه ایده آل به نظر می رسد اما در سبک های مدرن و راحتی انتخاب اجزای کاملا مشابه کسل کننده است در نتیجه انتخاب اجزای چوبی اتاق که با هم همخوانی داشته باشند ولی کاملا مشابه نباشند، انتخاب ایده آلی است.

 

  1. آیا اتاق خود را با کسی تقسیم کرده اید؟

 

 

اگر دو نفر اتاق خود را با هم قسمت کردند (چه خواهر و برادر باشند چه زن و شوهر باشند)، در زمان انتخاب لوازم چوبی اتاق باید سلیقه هر دوی آنها را در نظر داشته باشید. اگر خواهر و برادر باشند باید تخت جداگانه برای آنها بگیرید و هر کدام از آنها نیاز به یک کمد لباس، پاتختی ، و یک چراغ خواب مجزا دارند. از این رو برای انجام این کار باید به سلیقه هر دوی آنها اشراف داشته باشید.

 

مترجم: میثم شایسته

دیگر مقالات:

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}