استفاده از مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی

پنجشنبه, 30 بهمن 1399

مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی چه نقشی دارد؟ دکوراسیون ساحلی چیست و به چه نوع مبلمانی نیاز دارد؟ اگر شما هم سوالاتی از این قبیل دارید و به دنبال پاسخ آنها می گردید به شما پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.
ساحل و دریا همیشه یکی از مهم ترین و جذاب ترین مکان های تفریحی برای افراد تمام جهان به حساب آمده اند. افراد دوست دارند در کنار دریا و بر روی شن های ساحل آفتاب بگیرند و خستگی روزمره خود را از بدنشان خارج کنند.
حضور در کنار دریا به افراد آرامش را هدیه می دهد و فشارها و استرس های کاری را از بدن دور می کند. به یاد بیاورید که برای یک آخر هفته آرامش بخش به شهری ساحلی رفته اید و می خواهید استراحت کنید. استفاده از انواع رنگ های ساحلی با تناژ های متناسب با دریا و ساحل، دکوراسیون دریایی و همه این عناصر باعث می شود شما به یاد ساحل بیفتد و در واقع تمامی حس هایی که از در کنار ساحل بودن میگرفتید را از دکوراسیونی با این سبک و سیاق در منزل خود بگیرید.
مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی با رنگ هایی با نشاط و با طراوت بالا حس آرامش و رهایی را به شما منتقل می کند. در این سبک از مبل کنفی و مبل کلاسیک علاوه بر مبل مدرن استفاده می شود.
مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی باید بازتابی از تمامی حس هایی باشد که هنگام قرار گرفتن یا دراز کشیدن و یا نشستن در ساحل به شما منتقل می شود. نور خورشید تابیده شده بر روی اقیانوس و شن های ساحلی که نمایانگر حس زندگی است و تمامی حواس شما را درگیر می کند و باعث ایجاد آرامش غیرقابل توصیفی در درون شما می شود.

ویژگی دکوراسیون ساحلی و مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی چیست؟

خانه هایی که به سبک دکوراسیون ساحلی طراحی شده اند، دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد می باشند. در ادامه به این ویژگی ها اشاره می کنیم.

استفاده از رنگ هایی با تناژ خنثی

مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی و به طور کل در طراحی دکوراسیون ساحلی چون می خواهیم حس زنده بودن و طراوت ناشی از دریا و نور خورشید را به مخاطب برسانیم، باید از رنگ های خنثی با و با تناژ نسبتا گرم استفاده کنیم.

در واقع هر چقدر رنگ ها روشن تر باشند، بهتر است. ترکیب مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی با رنگ هایی که این فضا را یادآور می شوند، بسیار موثر و زیبا است.
به طور کل رنگ سفید و زرد خردلی کمرنگ در این سبک بسیار کاربرد دارد. میتوانید از رنگ بژ و قهوه ای کمرنگ نیز استفاده کنید. اما به طور کل باید فضایی را ایجاد کنید که به افراد احساس آرامش و اطمینان خاطر بدهد.

استفاده از مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی و تخت های ساده برای طراحی آن

مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی باید از جنس پارچه ای باشد که بتوان آن را به راحتی شستشو کرد. برای اینکه می خواهیم در این دکوراسیون همه چیز سرد و در عین حال شاداب به نظر برسد، باید سعی کنیم از پارچه هایی مانند کتان برای مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی استفاده کنیم.
هرچقدر پارچه روشن تر باشد باعث می شود فضا بزرگتر و با نشاط تر بنظر برسد. هدف ما در استفاده از این نوع مبلمان این است که مخاطب فکر کند پاهایش بر روی شن های ساحل قرار گرفته است و کمی از انگشت های پایش توسط موج دریا مرطوب شده است. لذا بهتر است از چوب های محکم و انواع حصیرها برای تخت استفاده کنیم.

طراحی باز مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی و استفاده از جریان عبوری هوای آزاد

در چیدمان دکوراسیون ساحلی، قصد ما این است که فضای باز ساحل و عبور بادهای ساحلی را شبیه سازی کنیم تا مخاطب ما کاملا حس کند در ساحل قرار دارد. به این منظور باید فضایی با یک نقشه طرح باز طراحی کنیم که زیادی شلوغ نباشد و محیط را بزرگ و آزاد نشان دهد.
بهتر است در این سبک از قرار دادن مرزها و ایجاد فضاهای بسته پرهیز کنیم. برای این کار باید بین سالن نشیمن و پذیرایی مرزی قرار ندهیم. در این سبک معمولا توجه ای به راهروها و فضاهای تنگ نمی کنیم و بیشتر سعی خود را برای از بین بردن این فضاها می کنیم.

استفاده از عناصر ساحلی و دریایی

در اولین مواجهه ذهنی در به یاد آوردن ساحل و دریا زمانی که چشمان خود را می بندید، چه چیزی را به خاطر می آورید؟ چند قایق کوچک، شن هایی که روی آنها راه می روید و قدم میزنید و یا حتی دراز می کشید، بوی دریا، صدای امواج، رنگ آبی آسمان و دریا و شاید ابرهایی که گاهی خورشید را پشت سر خود پنهان می کنند. حالا تصور کنید در منزل خود و در دکوراسیون آن از اکسسوری ای مشابه قایق قدیمی و تابلوهای ابری استفاده کنید.
گلدان هایی که به رنگ آبی هستند و در درون آنها گل های زرد قرار دارد و یا شمع هایی به شکل گوش ماهی و صدف دریای که با روشن کردن چند عود به عطر دریا، کاملا شما را وارد فضای ساحل و کنار دریا می کنند.

می توانید از تکه های چوب و یا مرجان های دریایی، ستاره های دریایی و انواع وسایلی که میتوان در آنها شن را نمایش داد، استفاده کنید.
بهتر است از هر کدام از این اکسسوری ها به مقداری متعادلی استفاده کنید تا فضا برای شما خسته کننده نشود.

پارچه های مورد استفاده برای مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی

باید از پارچه هایی با رنگ بسیار روشن که با پایه ی سفید رنگ هستند، برای مبلمان استفاده کرد. به نوع پارچه ها دقت کنید. بهتر است خیلی ضخیم نباشند.
برای انتخاب پارچه پرده، بهتر است جنسی را انتخاب کنید که هوا بتواند به راحتی از آن عبور کند. در واقع پارچه های نازک و با رنگ روشن، بهترین انتخاب برای پرده هستند. چرا که هم می توانند نور را به راحتی عبور دهند و هم با ورزش باد حرکت می کنند و حس خوبی را به اعضای خانه منتقل می نمایند.

بهتر است از هیچ نوع فرشی در دکوراسیون ساحلی استفاده نکنید!

در این سبک بهتر است از هیچ نوع فرشی استفاده نکنید. اگر میخواهید خانه شما حس در ساحل بودن را به شما بدهد، بهتر است فرش های خانه را جمع کنید. باید بگذارید پاهای شما ارتباط مستقیم با کف زمین داشته باشد. اگر کف زمین منزل شما از پارکت باشد، می تواند حس ساحلی بیشتری را منتقل کند.
پس سریعا فرش های خانه خود را جمع کنید تا اولین و در دسترس ترین قدم برای تغییر دکوراسیون منزل به دکوراسیون ساحلی را انجام داده باشید.

استفاده از کف پوش های چوبی برای قرارگیری زیر مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی

کف پوش های چوبی و استفاده از انواع مبل چوبی یکی از اصلی ترین مولفه های دکوراسیون داخلی می باشد. استفاده از چوب های با رنگ روشن و طوسی رنگ، انتاب بسیار خاص و مناسبی برای این دکوراسیون هستند.
این کف پوش ها علاوه بر زیبایی بسیاری که دارند و آن را به محیط می دهند، از مقاومت و استحکام بالایی نیز برخوردارند.
می توانید برای مرتبط کردن سایر بخش های خانه به یکدیگر از کف پوش های با رنگ روشن استفاده کنید. استفاده از کف پوش های ضد آب میتواند انتخاب مناسبی برای ویلاها و منزل های نزدیک دریا نیز باشد.

 

استفاده از مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی

 

استفاده از انواع الیاف طبیعی در طراحی مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی

در این سبک از طراحی شما باید از انواع الیاف های طبیعی در دکوراسیون آن استفاده کنید. بهتر است از نوعی از الیاف استفاده کنید که مرتبط با دریا و ساحل باشد. در واقع در مخاطبانتان حس ویژه ای را ایجاد کنید که در فضای باز طبیعت ایستاده اند. هرگونه چوب و یا اکسسوری های مرتبط با ساحل میتواند برای القای این حس کار آمد باشد و مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار دهد.

استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون ساحلی

برای استفاده از نور طبیعی در منزل نیاز به پنجره هایی با طول و عرض بسیار داریم تا نور مورد نظر ما برای طراحی این دکوراسیون را فراهم کند.
با توجه به ابعاد خانه های امروزی که میل به کوچک تر شدن و متراز پایین تر دارند، وجود این پنجره ها خیلی قابل پیش بینی و در دسترس نیست بنابراین می توانید نور مدنظر خود را از طریق انواع آینه ها به داخل خانه منعکس کنید. آینه ها می توانند نور خانه شما را دو برابر کنند.
می توانید همچنین از انواع نور های مشابه مصنوعی استفاده کنید. نور یکی از اساسی ترین عنصر های مرتبط با دکوراسیون ساحلی است. آیا ساحل بدون نوری را تا به حال دیده اید؟ قطعا خیر!
پس بهتر است تمام سعی خود را کنید تا نور مورد نیاز برای این سبک را به هر نوع که می توانید فراهم کنید. توجه داشته باشید که در این سبک هدف ما بیشتر تمرکز بر داشتن نور طبیعی می باشد.
در شرایطی که امکان داشتن نور طبیعی وجود نداشت، میتوانیم نور مصنوعی را جایگزین کنیم. استفاده از انواع آباژورهای مختلف و لوستر ها می تواند بسیار مثمر ثمر باشد.
همچنین استفاده از چراغ های هالوژن نیز توصیه می شود.

پنجره های بزرگ و با نور زیاد در دکوراسیون ساحلی

مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی برای بهتر دیده شدن، نیاز به نور دارد. استفاده از انواع مبل مدرن با رنگ بندی های متناسب با محیط، می تواند زیبایی منزل شما را چندین برابر کند. رنگ های مبل با نور عبور کرده از پنجره ها سینرژی می دهد و بسیار زیباتر به نظر می رسد.
پنجره های بزرگ با مقدار زیاد نوری که از خود عبور میدهند باعث می شوند یکی از اصلی ترین عنصرهای طراحی دکوراسیون ساحلی کامل بشود. سعی کنید از پرده های نازک بر روی این پنجره ها استفاده کنید تا جلوی تابش نور خورشید به داخل را نگیرند.

طراحی مینیمال مبل مدرن برای دکوراسیون ساحلی

در طبیعت همه عناصر و هر آنچه می بینیم در حالت توازن و سادگی بسیار زیبایی قرار دارند. در تعادل همه چیز را به اندازه می بینید. بهتر است در طراحی مبل مدرن برای دکوراسیون داخلی و انواع طراحی های داخلی مورد استفاده قرار گرفته برای این سبک، همه چیز را به ساده ترین حالت خود قرار دهید.
بهتر است ساده انتخاب کنید و ساده تصمیم بگیرید، چه در رابطه با انتخاب اکسسوری ها و چه برای خرید مبلمان و تخت و انواع وسایلی که قرار است در این طراحی قرار بگیرد.
در واقع باید سعی کنید حداکثر تلاش خود را برای انجام دیزاینی ساده به کار بگیرید. در این سبک به دلیل استفاده از انواع رنگ های خنثی و نسبتا سرد، باید همه موارد دکوراسیون را به گونه ای هماهنگ با آن طراحی کنیم.

جمع بندی

معمولا در کلام پایانی سعی بر این می شود که نتیجه گیری نسبت به مطالب بالا انجام بگیرد، در این رابطه باید بگوییم که به دلیل گسترده بودن این مبحث و انشعابات بسیاری که این مطلب دارد، ادامه این مقاله را باید در مقاله بعدی مطالعه کنید تا به تمامی سوال های شما پاسخ داده شود و هر آنچه لازم است در رابطه با دیزاین و طراحی و نوع چیدمان مبل در دکوراسیون ساحلی بدانید را به شما بگوییم.
بهتر است قبل از اقدام به تغییر دکوراسیون منزل خود به دکوراسیون ساحلی با تمامی ویژگی ها و باید نبایدهایی که در راه این تغییر قرار دارد، آشنا شوید و بعد از آن تصمیم بگیرید که میخواهید پا در این مسیر تغییر بگذارید یا خیر.
به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که این دکوراسیون دارد ممکن است باب میل هر نوع فرد با هر سلیقه ای نباشد. عده ای از نور زیاد متنفرند و دوست دارد محیطی که در آن قرار است استراحت کنند، بسیار تاریک و کم نور باشد. عده ای دچار بیماری ترس از نور هستند. در این بین هزاران فرد با سلیقه های مختلف وجود دارند که ممکن است از این سبک دکوراسیون خوششان نیاید.
همانطور که میدانید طراحی دکوراسیون مانند هر نوع کار مرتبط با هنر، بسیار سلیقه ای است. پس ابتدا تمام اطلاعات لازم در ارتباط با طراحی دکوراسیون به این سبک را به دست بیاورید و با دید باز و آشنایی کامل با این سبک آن را در منزل خود اجرا نمایید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}