از کجا مبلمان کلاسیک نیمه استیل با قیمت مناسب بخريم؟

شنبه, 13 شهریور 1400

امروزه مبلمان از مهم ترین وسایل و تجهیزات هر خانه ای می باشد که بر دکوراسیون خانه نقش بسزایی دارد. مبلمان نیمه استیل از جمله مبلمانی است که در طرح ها و رنگ های متفاوتی با قیمت مناسب وجود دارد و تلفیقی از مبل های راحتی و استیل می باشد. این مبلمان برای کسانی که به دکوراسیون سلطنتی و کلاسیک علاقمند هستند اما برای چیدمان فضای کافی در اختیار ندارند، مناسب می باشد.
مبلمان نیمه استیل در واقع همان مبل های کلاسیک هستند که حجم کمتری داشته و سبک وزن تر هستند. این مبلمان ظرافت خاصی دارند که همین ظرافت، به دکوراسیون منزل شما جلوه ی خاصی می بخشد. همچنین در کنار طراحی زیبا و جذاب، قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل از عوامل مهمی است که بسیاری از خانواده ها را به خود جلب کرده است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با مبلمان کلاسیک نیمه استیل، ویژگی آن ها، قیمت و.. آشنا کنیم.

مبل نیمه استیل چیست؟

مبلمان نیمه استیل همان مبلمان کلاسیک می باشند که طرفداران زیادی دارند. این مبلمان از خانواده ی مبل های استیل می باشند با این تفاوت که ظرافت بیشتری داشته و حجم کمتری را به خود اختصاص می دهند. ست های مبلمان نیمه استیل معمولا 7 نفره بوده و شامل یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره و دو عدد صندلی تکی می باشند. این ست برای کسانی که زیبایی مبل استیل را می پسندند اما بودجه یا فضای کافی برای قرار دادن آن ندارند، مناسب می باشد.

انواع مبل نیمه استیل

مبل کلاسیک یا همان نیمه استیل دارای انواع زیادی مانند مبل کلاسیک فرانسوی، ترکیه ای، ایتالیایی، راحتی و دسته منبتی می باشد که طرح های فرانسوی و ایتالیایی شهرت جهانی پیدا کرده اند. مبل های راحتی سبک کلاسیک را می توان برای خانه های کوچک به عنوان مبل نیمه استیل نیز به کار گرفت.
مبل های نیمه استیل فقط در قسمت تاجشان دارای منبت کاری های ظریف بوده و معمولا دسته ی آن ها تلفیقی از چوب و پارچه می باشد. این مبل ها در طرح های ساده، پر نقش و نگار و طرحدار وجود دارند. بنابراین قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل برای طرح های مختلف متفاوت می باشد.

ویژگی های مبل نیمه استیل

مبلمان نیمه استیل اصولا تهیه شده از چوب هستند و تاج و بدنه منبت کاری ظریفی دارند. اين مبلمان از لحاظ ویژگی شباهت زیادی به مبل های استیل دارند اما ظرافت آن ها بیشتر بوده و فضای کمتری را اشغال می کنند. بنابراین در صورتی که به دکوراسیون شیک و لاکچری علاقه دارید اما فضای کافی برای قرار دادن مبل استیل ندارید، بهتر است مبل نیمه استیل را خریداری کنید.

قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت مبل کلاسیک نیمه استیل نسبت به مبلمان سلطنتی ارزان تر می باشد زیرا ابعاد و اندازه کمتری داشته و روی آن ها منبت کاری های کمتری دیده می شود.
مبلمان استیل باید تهیه شده از چوب گران قیمت باشند تا کنده کاری و منبت کاری بر روی آن ها به خوبی اجرا شود اما از آنجایی که منبت کاری های کمتری بر روی مبل کلاسیک نیمه استیل وجود دارد، قیمت مناسب تری دارند. همچنین قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل سبب شده است که بسیاری از افراد آن را جایگزین مبلمان سلطنتی کنند.
چوب و پارچه از عوامل مهمی هستند که تاثیر بسیاری بر قیمت مبل کلاسیک نیمه استیل دارند. بنابراین هر چه چوب و پارچه به کار رفته، کیفیت بالاتری داشته باشد قیمت مبلمان نیز بالاتر می رود. همچنین ظرافت، منبت کاری ها و حجم چوبی که در بدنه به کار رفته شده است در تعیین قیمت مبل کلاسیک نیمه استیل تاثیر می گذارند. کیفیت ضد لک بودن و قابلیت شست و شوی پارچه از ديگر عواملی است که بر قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل اثر می‌ گذارد.
مقدار فوم و اسفنجی که در ساخت مبل به کار گرفته شده است نیز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت مبلمان کلاسیک نیمه استیل می باشد. مبلمانی که برای کفی و پشتی بجای اسفنج از فوم استفاده کرده اند، طبیعتا قیمت بالاتری دارند. در صورتی که به دنبال قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل هستید، بودجه و کیفیت خود را در نظر داشته باشید.
به طور کلی قیمت مبلمان کلاسیک نیمه استیل به عوامل زیر بستگی دارد:

  • چوب و کلاف مرغوب و باکیفیت
  • پارچه بادوام و مقاوم
  • منبت کاری و ظرافت

برای خرید مبل کلاسیک نیمه استیل با قیمت مناسب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در هنگام خرید مبلمان همیشه سبک دکوراسیون و چیدمان را در نظر داشته باشید. رنگ هایی مانند طلایی، سفید، استخوانی و رنگ های روشن اغلب در دکوراسیون سلطنتی به کار می روند. در صورتی که رنگ های خنثی و طرح های ساده کاربرد بیشتری در دکوراسیون کلاسیک دارند.
برای خرید مبلمان کلاسیک نیمه استیل به چیدمان منزل و اندازه ی مکانی که مبل قرار است در آنجا قرار بگیرد، توجه داشته باشید. همچنین به رنگ و طرح های به کار رفته، منبت کاری ها، جنس چوب بدنه و … توجه کنید و آن را مطابق با سایر وسایل انتخاب کنید تا هماهنگی خاصی ایجاد شود و بتوانید زیبایی دکوراسیون منزل خود را افزایش دهید.
چوب به کار رفته در مبل نیمه استیل باید باکیفیت و محکم باشد طوری که در هنگام نشستن صدای غژغژ به گوش نرسد. همچنین باید دارای منبت کاری های سالمی باشد. بنابراین کیفیت از مهم ترین نکات خرید می باشد که نباید آن را فدای قیمت کرد بلکه باید برای خرید وقت کافی بگذارید تا قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل را پیدا کنید.
بسیاری از خانواده‌ ها ممکن است بودجه کافی برای خرید مبل استیل نداشته باشند و به دلیل علاقه ی زیاد مجبور به خرید مبل استیل ارزان قیمت باشند که کیفیت لازم را نداشته باشد. بنابراین توصیه می شود این خانواده ها به قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل توجه کنند و آن را جایگزین مبل های استیل نمایند.

 

از کجا مبلمان کلاسیک نیمه استیل با قیمت مناسب بخريم؟

چیدمان مبل نیمه استیل

چیدمان مناسب مبلمان مهم ترین عاملی است که بر زیبایی دکوراسیون منزل شما تاثیر می گذارد. بنابراین برای چیدمان مبلمان باید وقت کافی داشته باشید تا بتوانید آن ها را به بهترین شکل ممکن قرار دهید. از آنجایی که چیدمان مبل نیمه استیل خاص می باشد، باید به نوع چیدمان توجه بسیاری کرد.
به طور کلی نوع چیدمان مبل کلاسیک به سه دسته ی گرد، مربع و مستطیل تقسیم می شوند که نوع چینش به شکل معماری پذیرایی شما بستگی دارد. در صورتی که پذیرایی شما دراز باشد، نوع مربعی مبل کلاسیک از بهترین گزینه ها می باشد؛ زیرا می تواند به خوبی درازی سالن شما را پوشش دهد. برای فضاهای بزرگ نیز می توانید چیدمان مبلمان نیمه استیل خود را به شکل دایره ای قرار دهید.

انتخاب رنگ مبل کلاسیک نیمه استیل

مبلمان نیمه استیل دارای سبک مدرن و امروزی تری هستند به همین دلیل برای انتخاب آن ها رنگ خنثی بهترین رنگ می باشد. حکاکی های ظریف و زیبا که بر روی چوب تاج یا پایه ی آن ها قرار دارد برای جذاب شدن دکوراسیون شما کافی می باشد. بنابراین در انتخاب این سبک از مبل ها بهتر است پارچه آن طرح ساده تری داشته باشد. رنگ های سفید، کرمی، طوسی و صورتی از پرطرفدارترین رنگ های این نوع مبلمان محسوب می‌شوند.

مبل کلاسیک نیمه استیل با مبل سلطنتی چه تفاوتی دارد؟

• از تفاوت های اصلی مبل سلطنتی با نیمه استیل می توان به قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل اشاره کرد.
• مبل نیمه استیل از پارچه و چوب با کیفیت استفاده می کند و در مقایسه با مبل سلطنتی ساده تر می باشد. همچنین میزان چوب به کار رفته در آن ها نیز کمتر است.
• مبل کلاسیک نیمه استیل وزن کمتری دارد.
• رنگ چوب به کار رفته در مبل کلاسیک نیمه استیل، سفید یا قهوه ای است اما در مبل های سلطنتی رنگ طلایی یا نقره ای به چشم می خورد که نشان دهنده ی اشرافیت بیشتر می باشد.
• طراحی مبل های نیمه استیل به گونه ای است که در منبت کاری های چوب آن ظرافت بیشتری دیده می شود.
• حجم مبل نیمه استیل کمتر می باشد بنابراین برای منازل کوچک نیز مناسب می باشد.
• بر روی دسته های مبل نیمه استیل، روکش پارچه ای وجود دارد به همین دلیل نسبت به دسته های چوبی مبل سلطنتی راحت تری بیشتری دارند.
• ست های مبلمان نیمه استیل معمولا 7 نفره هستند اما مبل های سلطنتی نه نفره نیز می باشند.

چرا مبلمان نیمه استیل برای آپارتمان های کوچک مناسب ترند؟

امروزه تعداد آپارتمان ها و منازل کوچک در حال افزایش است. گاهی متراژ این خانه ها به 50 متر هم می رسد. از آنجایی که مبل های سلطنتی حجم و وزن بالاتری دارند و به اشیای تزئینی لوکس نیاز دارند، برای خانه های کوچک مناسب نمی باشند.
رشد آپارتمان های کوچک سبب شده است که بسیاری از تولیدکنندگان به فکر ساخت مبلمان نیمه استیل باشند. این مبلمان حجم و وزن کمتری داشته و جمع و جورتر هستند، بنابراین برای آپارتمان های کوچک گزینه ی مناسبی می باشند. قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل از مزایای این مبل ها می باشد که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل چقدر است؟

مبلمان کلاسیک یا نیمه استیل معمولا نسبت به مبلمان راحتی قیمت بالاتری دارند اما در مقایسه با مبلمان سلطنتی ارزان تر هستند. قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل به کیفیت و جنس مواد به کار رفته شده بستگی دارد. طبیعتا هر چقدر قیمت بالاتر رود، مبلمان شما طول عمر بالاتری خواهند داشت. قیمت این مبلمان می تواند از 5 میلیون تا 50 میلیون و شاید بیشتر هم باشد که این تفاوت قیمت به دلیل کیفیت موادی مانند کلاف، چوب، پارچه و… می باشد.

سخن آخر

مبل نیمه استیل کاربرد بسیاری برای دکوراسیون های مدرن و کلاسیک دارد. این مبلمان جایگزین بسیار خوبی برای مبلمان استیل هستند؛ زیرا چیدمان آن ها در مقایسه با مبلمان استیل به فضای کمتری احتیاج دارد. قیمت مناسب مبلمان کلاسیک نیمه استیل از دیگر عواملی است که سبب برتری این مبل ها نسبت به سایر مبلمان شده است.
خرید مبلمان نیمه استیل نياز به توجه زیادی دارد؛ زیرا باید نوع چوب، جنس پارچه و کلاف آن را مورد بررسی قرار دهید و بهترین کیفیت را خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی choob.ir به شما این امکان را خواهد داد که در سریع ترین زمان ممکن و بدون آنکه نیازی به مراجعه حضوری داشته باشید، بهترین و مناسب ترین مبل متناسب با دکوراسیون خانه خود را خریداری کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}