آیا مبل کنفی برای جلوی تلویزیون مناسب است؟

پنجشنبه, 1 مهر 1400

مبل کنفی بسیار زیبا و نحوه چیدمان آن امر بسیار اساسی است، برخی از افراد به علت عدم آگاهی لازم دکوراسیون منزل خود را طوری می‌چینند که هیچ هماهنگی میان وسایل منزل احساس نمی‌شود، درنتیجه وسایل منزل ناهماهنگ و به نظر می‌رسند. یکی از مواردی که بر زیبایی دکوراسیون اضافه می کند استفاده از وسایل شبیه به هم و به عبارتی ست کردن است. ست کردن سرویس چوب یکی از راهکارهایی است که زیبایی دکوراسیون شما را دوچندان می‌کند.

ویژگی های مبلمان جلوی تلویزیون

استراحت روی کاناپه و تماشای برنامه های مورد علاقه تلویزیونی یا حتی فیلم و سریال محبوب، یکی از بهترین تفریحات خانگی به شمار می رود. که هم باعث آرامش فرد و هم احساس دلبستگی و نزدیکی بیشتر افراد خانواده می شود. اگر فضای نشیمن در خانه شما محل دنج و خوبی باشد هم این لذت و آرامش دوچندان می شود. اما فارغ از کارکرد فضا، انتخاب بهترین مبل و کاناپه برای جلوی تلویزیون با توجه به راحتی و ارگونومی صحیح، و نیز سبک و رنگ متناسب با دکوراسیون و نیاز و خصوصیات ویژه خانوادگی اهمیت بسزایی پیدا می کند. به همین دلیل به سراغ مبل کنفی رفته ایم و با انتخاب چند نمونه از دکوراسیون های ایرانی، ویژگی های بیشتر این مبلمان را متذکر می شویم.

طرح مبلمان جلو تلویزیون

مبلمان مناسب برای قسمت جلوی تلویزیون، در انواع راحتی و مبلمان تخت خواب شو از جنس پارچه کنفی موجود می باشند.
اگر منزل شما دارای اتاق نشیمن و پذیرایی کوچکی است در این صورت بهتر است مبلمان راحتی و مدرن را در جلو تلویزیون قرار دهید همچنین این طرح مبلمان به راحتی با سایر وسایل مطابقت پیدا می کنند. در هنگام انتخاب طرح مبلمان راحتی بهتر است به راحتی و نرمی پشتی مبلمان و کیفیت پارچه و الیاف مورد استفاده در طراحی مبلمان توجه داشته باشید تا بتوانید ساعت هایی طولانی را روی آن لم بدهید و از تماشای تلویزیون نهایت لذت را ببرید.

شیک ترین مدل چیدمان مبل کنفی

همه افراد چیدمان اتاق نشیمن را با در نظر گرفتن تلویزیون طراحی می کنند.دیزاین اتاق نشیمن روش های مختلفی دارد و در عین حال هر خانه ای هم یک فرم فضای متفاوتی از نظر شکل و اندازه دارد.
امروزه که با وضعیت فعلی کرونا بیشتر در خانه می مانیم. این روزها، تلویزیون محل اصلی جمع شدن ما در قرنطینه خانگی است. جلو تلویزیون ورزش می کنیم؛ شب ها در کنار خانواده فیلم و سریال می بینیم.می توانیم ار مبل کنفی در چیدمان استفاده کنیم.

مبل ال کنفی

مبلمان ال کنفی برای نشیمن های کوچک و بزرگ انتخابی مناسب می باشند و این نوع مبلمان بهترین گزینه برای قرار دادن در قسمت جلویی تلویزیون می باشند و همچنین افراد زیادی می توانند روی آن بنشینند و ساعت های زیادی را در کنار یکدیگر به تماشای تلویزیون بپردازند.

مبل تخت خواب شو کنفی

مبلمان تختخواب شو کنفی یکی از مبلمان مناسب برای قرار دادن در جلو تلویزیون می باشد و اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید هنگام تماشای تلویزیون خوابیده باشید و پاهای خود را دراز کنید. می توانید این طرح مبلمان را در روبروی تلویزیون قرار دهید و در نهایت آرامش، فیلم خود را تماشا کنید. برای تزیین مبلمان کنفی می توانید از کوسن های رنگی و خاص استفاده نمایید.

مبل کنفی چیست ؟و پارچه کنفی چه ویژگی هایی دارد؟

به هر مدل مبلی که از جنس پارچه کنف در آن استفاده شده باشد را میل کنفی می گویند.
ویژگی های پارچه کنفی عبارتند از:

• وزن کم این پارچه
• مقاومت پارچه‌های کنفی به دلیل نوع بافت در برابر چروک پذیری بسیار زیاد است
• و همین امر باعث می‌شود تا پارچه های کنفی بهترین گزینه برای مبلمان شما باشد
• ضخامت و تراکم بالا
• بهترین پارچه‌های کنفی، پارچه‌ای است که از الیاف پشمی آسیایی باشد.
• پارچه‌های کنفی به دلیل درشت بودن بافت پارچه، در برابر نخ‌کش شدن بسیار حساس است.

 

آیا مبل کنفی برای جلوی تلویزیون مناسب است؟

پاف

گزینه ی دیگری برای مبل مخصوص جلو تلویزیون پاف کنفی می باشد. اما پاف ها مانند مبل نیستند و به دلیل اینکه تکیه گاه ندارند باید آن ها را با پشتی استفاده کنید یا به دیوار بچسبانید. می‌توانید از آن ها استفاده های دیگری بکنید، هنگامی که روی کاناپه نشسته اید می‌توانید پای خود را به جای گذاشتن روی میز جلومبلی روی پاف بگذارید. پاف ها کوچک هستند، به همین دلیل جای زیادی اشغال نمی‌کنند اما کاربردهای بسیاری دارند، حتی زمانی که تعداد مهمان هایتان زیاد هستند می‌توانید با چیدن چند پاف کاری کنید که هیچ مهمانی روی زمین ننشیند و حتی زمانی که با آن ها کاری نداشتید روی هم بچینید و در گوشه ای از خانه قرار دهید. پاف ها بسیار متنوع هستند و طرح های بسیار زیبایی دارد که به راحتی می‌توانید پاف مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با هر سبکی از دکوراسیون آن را ست کنید. در خانه هایی کوچک پاف ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا هم سبک هستند هم جابجایی آنها آسان است.

مبل ترکیبی کنفی

اگر از آن دسته آدم هایی هستید که به زیبا بودن اهمیت زیادی می‌دهید و دوست دارید همیشه دکوراسیون منزل شما خاص باشد. پیشنهاد ما این است که برای مبل مخصوص جلو تلویزیون خود از مبل های ترکیبی کنفی استفاده کنید و سبکی زیبا در اتاق نشیمن خود بسازید. داشتن مبل های ترکیبی نوعی زیبایی و راحتی به فضا می‌بخشد.

مبل پایه کوتاه

مبل پایه کوتاه کنفی یکی از مبل هایی هست که زاویه دید بسیار مناسبی برای بیننده تلویزیون فراهم می‌کند و از نشیمن های پهن و خیلی راحتی برخوردار است. همچنین این نوع مبلمان بعد از مبلمان ال شکل بهترین گزینه برای اتاق شما است که تلویزیون در آن قرار دارد.

چند نکته قبل از خرید مبل کنفی

خرید مبل یکی از مهم‌ترین خرید هایی است به دلیل اینکه از یک مبلمان کنفی خوب بتوانید سالهای زیادی استفاده کنید
نکات مهم در خرید :

1. ابعاد فضای نشیمن چقدر است؟

قبل از خرید مبل اندازه فضای نشیمن و محلی که برای قرار دادن مبلمان در نظر گرفته‌اید را اندازه‌گیری کنید و هنگام خرید، اندازه مبل را بر اساس اندازه فضای نشیمن انتخاب کنید.
اگر اتاق پذیرایی شما بزرگ است و محدودیت جا ندارید دستتان باز است و می‌توانید هر مدل مبلی که دوست دارید انتخاب کنید اما اگر فضای نشیمن شما کوچک است بهتر است از مبل‌های ال شکل و جمع و جور انتخاب کنید تا جا برای رفت و آمد باشد.

2. مبل را برای چه منظور و کاربردی خریداری می‌کنید؟

با توجه به انتظاراتی که از خرید مبل مورد نظرتان دارید و بسته به اینکه برای چه کاربردی آن را خریداری می‌کنید نوع مبل فرق می‌کند. اگر می‌خواهید مبل را جلوی تلویزیون قرار دهید و هنگام تماشای تلویزیون همه ی اعضای خانواده روی آن بنشینند مبل ال کنفی انتخاب مناسبی است.

3. جنس و مقاومت بدنه مبل چقدر مهم است؟

از آنجایی که مبل قیمت بالایی دارد و ممکن است برای مدت طولانی تعویض نشوند جنس بدنه و جنس پارچه مبل از اهمیت بالایی برخوردار است. مبلمان با بدنه چوبی دارای مقاومت کافی می‌باشند و برای سال‌های زیادی قابل استفاده هستند. هنگام خرید از فروشنده درباره جنس بدنه و استحکام آن بپرسید.

4. وزن مبل را بررسی کنید

وزن مبل رابطه مستقیمی با کیفیت مبل دارد، اگر مبل خیلی سبک است نشانه این است که مبل کیفیت مطلوبی ندارد و از چوب بی‌کیفیتی در ساخت آن استفاده شده است..

5. جنس پارچه مبل

جنس پارچه یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام خرید مبل باید در نظر گرفته شود جنس پارچه کنفی باکیفیت باعث افزایش طول عمر مبل می شود و مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید.
در انتخاب جنس پارچه مبل باید دقت کنید اگر کودک دارید پارچه را انتخاب کنید که زود خراب نشوند.

6. رنگ چوب و پارچه مبل

در انتخاب رنگ مبل دقت کنید دیگر وسایل دکوراسیون پذیرایی شما چه رنگی است مطابق با رنگ آن ها انتخاب کنید.
اگر پذیرایی شما بزرگ و جادار است و نور کافی دارد می‌توانید مبلمان را از انواع رنگ‌های تیره و روشن انتخاب کنید ولی اگر فضای نشیمن شما کوچک است مبلمان را از رنگ‌های روشن انتخاب کنید تا فضا زیباتر و دلبازتر شود رنگ‌های سفید و روشن منزل شما را بزرگتر نشان می دهد.

نتیجه گیری

وقتی قصد خرید مبل کنفی خوب و ایده الی دارید با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره شد مشخص کنید چه سبک، اندازه و رنگی می‌خواهید و برای خرید اقدام کنید. یکی از به‌صرفه‌ترین و راحت ترین روش‌ها، خرید اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر است.
حتی اگر در شهرستان زندگی می‌کنید می‌توانید جدیدترین و بروزترین مدل‌ها را از تولیدی‌های پایتخت خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.
شما می توانید از فروشگاه اینترنتی choob.ir دیدن نمایید وبروزترین مدل‌های مبلمان را مشاهده کنید و بدون تلف کردن وقت و گشتن در فروشگاه‌های مختلف، مبلمان منزلتان را با بالاترین کیفیت وبا قیمت مناسب خریداری کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}