آیا مبل شیزلونج chaise lounge در دکوراسیون مدرن هم کاربرد دارد؟

جمعه, 21 آذر 1399

مبل شیزلونج chaise lounge یکی از پرطرفدارترین انواع مبلمان در جهان است که تاریخچه طراحی و ساخت آن به کشور فرانسه برمی‌گردد. نام فرانسه در تمام طراحی های هنری از جمله دکوراسیون داخلی منزل نام شناخته شده ای است. طراحان فرانسوی توانسته اند با ذوق هنری بالای خود، انواع مبلمان کلاسیک و مدرن را برای دکوراسیون منازل به جهان معرفی کنند.
هرچند تا به حال تصور می‌شد که مبلمان فرانسوی شیزلونج chaise lounge جایگاه خاصی در در دکوراسیون کلاسیک دارد و بهترین جلوه خود را در این نوع طراحی دکوراسیون به نمایش می‌گذارد اما طراحی و مدرن مبلمان تک نفره شیزلونج chaise lounge که توسط طراحان مختلفی در سراسر جهان ارائه شده ایده آل بودن کاربرد این نوع مبل را در دکوراسیون مدرن نشان می دهد.
مبل شیزلونج chaise lounge که در طراحی دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می گیرد نوعی مبلمان فانتزی است که می توان آن را برای دکوراسیون مکانهای مختلفی در منزل مثل اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی یا اتاق مطالعه به کار برد. از ایده های مختلفی برای تزیین دکوراسیون اطراف مبل تک نفره شیزلونج می‌توان بهره برد و از آن برای بهبود نمای ظاهری هر فضایی استفاده کرد.

هدف از طراحی مبل شیزلونج chaise lounge

هدف از طراحی مبل شیزلونج chaise lounge را می‌توان در دو کاربرد اصلی زیر خلاصه کرد:
اولین هدف استفاده از آن برای ایجاد راحتی و آسایش بیشتر در طول روز برای افرادی است که از آن استفاده می کنند. از مبل شیزلونج chaise lounge می توان به راحتی برای خواندن کتاب، آفتاب گرفتن یا صرف چای استفاده کرد. انجام کارهای مختلفی مثل استفاده از تلفن همراه یا لپ تاپ با دراز کشیدن روی مبل شزلونج برای همه راحت تر می شود.
دومین هدف از قرار دادن مبل شیزلونج chaise lounge در دکوراسیون منازل می تواند تغییر فضای بی روح اتاق پذیرایی به یک فضای فانتزی باشد. ظاهر مبل تک نفره شزلونج به نحوی است که می توانید آن را در کنار هر نوع مبلمان دیگری ‏بچینید و فضای داخلی خانه خود را بهبود بخشید.
اگر اتاق پذیرایی خانه خود را با مبلمان فرانسوی مجهز کرده‌اید، افزودن یک مبل تک نفره شیزلونج chaise lounge می تواند جذابیت فوق العاده در فضای داخلی شما ایجاد کند و تکمیل کننده سایر مبلمان شما باشد.
قرار دادن مبل تک نفره شزلونج در کنار مبلمان با سبک فرانسوی کلاسیک نیز ایده فوق العاده است. در کنار مبل شیزلونج chaise lounge می توانید از آینه های فرانسوی، صندلی ها و سایر وسایل تزیینی که فضای شیک و لاکچری را برای خانه شما ایجاد می‌کنند، استفاده کنید.

با این حال اگر فضای اتاق پذیرایی شما را مبلمان مدرن تشکیل داده نباید از خرید یک مبل تک نفره شیزلونج chaise lounge چشم‌پوشی کنید چون قرار گرفتن این نوع مبل در کنار مبلمان مدرن نیز می تواند جذاب و چشم نواز باشد. برای اینکه مبل شیزلونج chaise lounge در دکوراسیون مدرن بهتر بدرخشد می توانید در کنار آن از گلدان های فانتزی استفاده کنید.
طراحان مبلمان به روز توانسته‌اند طراحی مبل شیزلونج chaise lounge را به نحوی تغییر بدهند که با دکوراسیون و مبلمان مدرن و معاصر نیز به خوبی هم خوانی داشته باشد.
طراحی های معاصر مبل تک نفره مبل شیزلونج chaise lounge کاملاً ساده و بدون هیچ گونه زوائد تزیینی هستند اما همین سادگی به جذابیت ظاهری آنها کمک کرده است. اگر در گوشه اتاق پذیرایی خود جای خالی مبلمان می‌بینید، پر کردن آن فضای خالی با مبل شیزلونج chaise lounge می تواند طراوت و تازگی بیشتری به دکوراسیون مدرن شما ببخشد.

 

آیا مبل شیزلونج chaise lounge در دکوراسیون مدرن هم کاربرد دارد؟

از کجا بهترین مبل شیزلونج chaise lounge را تهیه کنیم

خرید مبل تک نفره شیزلونج chaise lounge از فروشگاه های اینترنتی مبلمان آن می تواند گزینه مناسبی باشد چون علاوه بر اینکه شما می توانید انواع مدل های مختلف این موضوع را مشاهده کرده و حتی تصویر آنها را در حالی که مابین انواع مبلهای دیگر از نوع کلاسیک مدرن قرار گرفته بررسی کنید امکان خرید مبل تک نفره با قیمت مناسب تر نیز برای شما فراهم است
بسیاری از فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان انواع مبل تک نفره شزلون را مستقیم از خود تولید کننده به فروش می‌رساند که همین موجب کاهش قیمت مبل شیزلونج chaise lounge نسبت خرید آن از فروشگاه های حضوری یا مغازه دار ها می شود.

تاریخچه مبل شیزلونج chaise lounge

تاریخچه طراحی و استفاده از مبل شیزلونج chaise lounge به چند ۱۰۰ سال قبل برمیگردد. در اوایل قرن بیستم که فضای رمانتیک و درام در فرانسه به اوج خود رسیده بود، طراحان تولیدی مشهور Rococo در فرانسه مبلمان تک نفره شیزلونج chaise lounge را طراحی کرده و به بازار عرضه کردند. طراحی ساده و کلاسیک این مبلمان به علاوه کاربرد گسترده و راحتی که داشت موجب شد به سرعت استفاده از این نوع مبلمان در سایر کشورها نیز رواج پیدا کند.

کاربرد مبل شیزلونج chaise lounge

مبل شیزلونج chaise lounge کاربردهای بسیار متنوعی در فضاهای مختلف دارد. از فضای ادارات گرفته تا اتاق غذاخوری یا اتاق خواب استفاده از مبل شیزلونج chaise lounge بسیار راحت و ساده است. برای اینکه در فضاهای مختلف بتوانید بهترین استفاده را از مبل شیزلونج chaise lounge ببرید به چند نکته زیر دقت کنید.
به خاطر داشته باشید که مبل شیزلونج chaise lounge فقط برای استفاده یک نفر طراحی شده است. بنابراین نمی توانید از آن به عنوان کاناپه یا مبلمانی که چند نفر به طور همزمان روی آن بنشینند، استفاده کنیم. اگر مبل تک نفره شیزلونج chaise lounge را در فضایی از خانه خود قرار داده اید که نیاز به چند جایگاه نشیمن وجود دارد مثل اتاق پذیرایی باید مطمئن شوید که اطراف این مبل، نشیمنگاه های دیگری وجود دارد که افراد دیگر بتوانند از آنها استفاده کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم که مبل شیزلونج chaise lounge را به مبلمان اصلی خود بیافزایید نه اینکه آن را به عنوان یکی از اجزای مبلمان اصلی مورد استفاده قرار دهید.
برای اینکه مبل شیزلونج chaise lounge ظاهر بهتری به دکوراسیون منزل شما بدرخشد بهتر است اطراف آن را با وسایلی که به مبلمان کلاسیک می آید، پر کنید. دیدن فیلم هایی از دهه ۱۹۴۰ می تواند به شما در ایجاد یک فضای کلاسیک با وجود مبل تک نفره شیزلونج chaise lounge کمک کند. البته سلیقه خودتان را نیز باید در این طراحی دکوراسیون در نظر بگیرید. گاهی اوقات ممکن است شما ترجیح بدهید مبل تک نفره شیزلونج chaise lounge را با سایر مبلمان و وسایل دیگر هماهنگ کنید که خالی از لطف نیست.
کوسن ها و بالشتک های مناسبی روی مبل شیزلونج chaise lounge قرار بدهید. از آنجایی که مبل شیزلونج chaise lounge به نحوی طراحی شده که افراد می توانند به راحتی روی آن دراز بکشند باید بالشتک ها و کوسن های مناسبی نیز روی این مبل وجود داشته باشد که کارایی آن را بهتر کند. طراحی و پارچه کوسن ها و بالشتک ها باید با طرح و مدل مبل شزلونج همخوانی داشته باشد. هرچقدر این طراحی ها ساده تر باشند، مبل تک نفره شیزلونج chaise lounge جلوه بیشتری خواهد داشت.

آیا مبل شیزلونج chaise lounge در دکوراسیون مدرن هم کاربرد دارد؟

مزایای خرید مبل شیزلونج chaise lounge

طراحی مبل شیزلونج chaise lounge واقعا زیبا و جذاب است به طوری که به راحتی با هر نوع مبلمانی ست می شود. هر چند این نوع مبلمان بیشتر به منظور تأمین آسایش و راحتی کسی که روی آن می نشیند طراحی‌شده اما سبک خاص آن به گونه ای است که با طراحی های مدرن و معاصر مبلمان های فانتزی نیز همخوانی دارد.
مبل های تک نفره شزلونج بسیار بسیار راحت هستند و می توان آنها را با انواع مبلمان اتاق پذیرایی مثل مبل کلاسیک، مبلمان مدرن و غیره ست کرد. کاربردی بودن آن ها به محبوبیت شان افزوده است چون می توان تمام کارهای روزمره را به راحتی روی آن انجام دهد.

1. مبل شیزلونج chaise lounge فضاهای کوچک را بزرگتر نشان میدهد

چیدمان مبل شیزلونج chaise lounge در فضاهای کوچک باعث می شود که آنها بزرگتر به نظر برسند چون مبل شیزلونج chaise lounge معمولاً دسته ندارد و طرفین آن باز هستند و حالت شناوری در میانه اتاق ایجاد می کند که در دید دیگران فضای بزرگتری را ایجاد می کند. در حالی که کاناپه ها یا مبلمان هایی که زاویه دار هستند و اطراف آنها بسته است، به چشم دیگران فضا را کوچکتر نشان میدهند.

2. کاربرد آنها از کاناپه بیشتر است

زمانی که کاناپه های قدیمی نمی توانند در فضای منزل شما جایگاهی داشته باشند، مبل تک نفره شیزلونج chaise lounge ایده آل ترین انتخاب است. مبل شیزلونج chaise lounge را میتوانید به راحتی در کنار یکی از دیوار ها قرار بدهید و از آن برای انجام کارهای روزمره مثل مطالعه کردن یا تماشای تلویزیون استفاده کنید. این نوع مبل در هر فضایی مثل اتاق پذیرایی یا اتاق خواب کاربرد مناسبی دارد و از لحاظ زیبایی ظاهری نیز به راحتی با سایر وسایل ست میشود.

3. بهترین گزینه برای انجام کارهای روزمره هستند

طراحی مبل تک نفره شیزلونج chaise lounge واقعاً فوق‌العاده است به طوریکه کارایی و زیبایی را همراه با هم دارد. شما می توانید در عین راحتی از یک مبل جذاب برای کارهای روزمره خود استفاده کنید. خودتان را برای استفاده از مبل شیزلونج chaise lounge محدود نکنید. انجام تمام کارها روی مبل شیزلونج chaise lounge به راحتی امکان پذیر است.

4. به راحتی با سایر مبلمان ست می شوند

طراحی خاص مبل شیزلونج chaise lounge این نوع مبلمان را به ایده آل ترین گزینه برای ست شدن با مبلمان کلاسیک یا مدرن تبدیل کرده است. تفاوتی ندارد که شما فضای خانه تان را با یک دست مبل مدرن پر کرده اید یا مبل استیل. به هر حال شما می توانید در گوشه خالی فضای خانه تان یک مبل شیزلونج chaise lounge را جا بدهید و از زیبایی و کارآیی آن لذت ببرید.

5. نقطه دید کور ایجاد نمی کنند

از آنجایی که ارتفاع مبل شیزلونج chaise lounge از سایر مبلمان ها مثل کلاسیک یا استیل کوتاه تر است، در دید نقطه کور ایجاد نمی‌کند. بنابرای،ن شما می‌توانید آن را در نقاط مختلفی مثل زیر پنجره یا زیر اپن آشپزخانه جا بدهید.

6. به فضا روح می بخشد

اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی معمولاً با مبلمان و وسایلی تجهیز می‌شود که تمام آن دارای زاویه های شکسته و خطوط مستقیم هستند. این نوع دکوراسیون روح فضا را میگیرد و چشم را خسته می کند. در عوض قرار دادن یک مبل شیزلونج chaise lounge با طرح منحنی شکل که در طراحی آن به کار می‌رود، ترکیب مناسبی با سایر مبلمان ایجاد کرده و به فضا روح می‌بخشد.

7. فضا را شیک و لوکس می کند

شاید به نظر شما برسد که استفاده از مبل شیزلونج chaise lounge به تاریخ پیوسته است و این نوع مبل بسیار قدیمی و از مد افتاده است اما تصور شما کاملا اشتباه است. طراحی های جدید مبل تک نفره شیزلونج chaise lounge آنقدر شیک و لوکس هستند که می توان آنها را حتی در اتاق پذیرایی در کنار مبل های استیل نیز قرار داد و از آنها برای نوشیدن چای و قهوه تماشای تلویزیون و لذت بردن از مهمانی های مختلف در کنار دیگران استفاده کرد.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}