آیا قیمت خرید مبل سلطنتی در تبریز ارزان تر از تهران است؟

جمعه, 27 اسفند 1400
تهران بازار عمده مبل با طرح های جدید است ولی آیا با احتساب کرایه حمل و نقل قیمت مبل سلطنتی در تبریز در تهران ارزان تر از تبریز است؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما باشید.
تبریز یکی از زیباترین کلان شهرهای کشور ماست که در شمال غربی ایران قرار دارد و جزو شهرهای بسیار پیشرفته و صنعتی است. 
مردم این شهر دارای امکانات رفاهی بسیاری هستند و این شهر زیبا دارای فروشگاه های چوب و مبلمانی است که مبلمان زیادی در انواع و اقسام مختلفی دارند و مبلمان سلطنتی یکی از این قبیل مبلمان است که بسیار زیاد در این شهر مورد توجه قرار گرفته است و محبوبیت یافته است.
خانواده هایی که در شهر تبریز زندگی می کنند، به دکوراسیون منزل و زیبایی آن اهمیت زیادی می ‌دهند و دوست دارند که از مبلمان سلطنتی که دارای زرق و برق زیادی است استفاده کنند. 

تفاوت قیمت خرید مبل سلطنتی در تبریز نسبت به قیمت آن در تهران چقدر است؟


می دانید که مبلمان سلطنتی بهترین مبلمانی است که در بازار وجود دارد، به دلیل چوب های با کیفیت و پارچه‌ های گران قیمتی که دارند و همچنين منبت کاری های روی این مبلمان دارای قیمت بیشتری نسبت به مبل های دیگر هستند.
بنابراین مبلمان سلطنتی که دارای کیفیت و متریال خوب باشد قیمت آن در همه جا یکی است و در تبریز و تهران از یک قیمت برخوردار می‌ باشد. 
شما می‌ توانید مبلمان سلطنتی را به صورت اینترنتی از تهران یا تبریز سفارش دهید و آنها را با قیمت مناسب تری خریداری کنید زیرا با سفارش اینترنتی یک خرید بدون واسطه را انجام خواهید داد.

قیمت مبل سلطنتی در تبریز


قیمت مبل سلطنتی در تبریز بستگی به نوع چوب و نوع پارچه‌ آن دارد .همچنین اگر منبت کاری روی مبلمان سلطنتی بیشتر باشد از قیمت بالاتری برخوردار است، زیرا این منبت کاری ها کار دست هستند و زحمت زیادی برای آنها کشیده شده است. 

خصوصیات مبلمان سلطنتی تبریز


مبل های استیل یا همان سلطنتی دارای خصوصیات زیادی هستند که بیشتر افراد با آنها آشنا هستند و دلیل افزایش قیمت مبل سلطنتی در تبریز یا تهران نیز همین خصوصیات است. برخی از خصوصیات مبلمان سلطنتی عبارتند از:

1. دارا بودن منبت کاری و نقش و نگار


منبت‌ کاری های زیبایی که روی مبل ‌های استیل یا سلطنتی وجود دارد از جمله ویژگی های بارز و آشکار این نوع مبلمان است.
 در حقیقت مبل‌ های استیل یا سلطنتی به خاطر منبت کاری و نقش و نگار زیادش مشهور است. این نقش و نگارها که بیشتر به رنگ طلایی هستند به این مبلمان حالت اشرافی می ‌دهند.
منبت کاری های انجام شده روی این مبل ها از عوامل تاثیرگذار بر قیمت مبل سلطنتی در تبریز می باشد.

2. ارتفاع بلندتر مبلمان سلطنتی نسبت به سایر مبل‌ها


مبلمان سلطنتی دارای ارتفاع بیشتری نسبت به مبل های راحتی هستند. ارتفاع مبلمان سلطنتی بلندتر به خاطر وجود تاج زیبایی است که دارند.
پس نیاز به استفاده چوب بیشتری در مبل های سلطنتی و صرف هزینه بیشتر و افزایش قیمت مبل سلطنتی در تبریز یا تهران می باشد.

3. داشتن حالت رسمی


از بهترین نوع مبلمان می‌ توان مبلمان سلطنتی را به شمار آورد که برای استفاده در اتاق پذیرایی و برای مهمانی ‌های رسمی مورد استفاده قرار می ‌گیرد و به همین منظور کسانی که خانه بزرگ و فضای بیشتری دارند این مبلمان را با یک سرویس مبل راحتی در  کنار هم مورد استفاده قرار می ‌دهند.
مبلمان سلطنتی را برای مهمانی های مجلل و رسمی به کار می‌ برند و مبلمان راحتی را برای استراحت خود و مهمانی های دوستانه به کار می ‌گیرند. 
به دلیل نوع کاربری این مبل ها در مهمانی های مجلل، قیمت مبل های سلطنتی در تبریز بیشتر از قیمت مبل های راحتی می باشد.

4. سنگین بودن مبل های سلطنتی


مبلمان استیل یا سلطنتی به خاطر داشتن چوب بیشتر و با کیفیت تر و داشتن ابعاد بزرگتر سنگین وزن تر هستند و جابجایی آنها سخت تر است. 

5. دارا بودن تاج مبل


در مطالب بالا ذکر شد که مبلمان سلطنتی شامل منبت کاری هایی است که از مهم ترین ویژگی این مبلمان به حساب می آید.
این منبت کاری های زیبا با دست انجام شده و دارای نقش‌هایی از گل های کار شده در تاج و دسته های مبل هستند که این مبلمان را بسیار زیبا ساخته ‌اند.



نکاتی در مورد نحوه مراقبت کردن از مبلمان سلطنتی یا استیل


رعایت نکات ذیل به شما کمک می کند تا از مبل های سلطنتی مراقبت نموده و کیفیت آنها را طی سال ها حفظ کنید. 

۱. مبل استیل یا سلطنتی را در جای خشک قرار دهید.
هیچگاه مبلمان سلطنتی یا استیل را در معرض گرما و نور خورشید قرار ندهید، زیرا وقتی نور خورشید یا گرمای زیادی به مبلمان بخورد چوب آنها خیلی خشک می‌ شود و موجب می‌ شود که ترک بردارند و به تدریج شکسته شوند.
بنابراین آنها را در مقابل نور خورشید نگذارید یا از پوششی برای آنها استفاده کنید که نور خورشید به آنها نتابد. 
مبلمان استیل یا سلطنتی را در معرض رطوبت هم قرار ندهید زیرا موجب به وجود آمدن قارچ و یا حشراتی مانند موریانه می ‌شوند و آنها را افزایش می‌دهند.
زمانی که قصد خرید مبل استیل یا سلطنتی را دارید مبلمان سلطنتی که از جنس چوب گردو هستند را انتخاب کنید یا مبلمانی را با این نوع چوب ها سفارش دهید تا برایتان بسازند.
البته چوب راش ایرانی که مبلمان سلطنتی را امروزه از این چوب ها هم می ‌سازند نیز بسیار بادوام و باکیفیت است. 
مراقبت به موقع از مبل از افت قیمت مبل سلطنتی در تبریز جلوگیری می کند. 

2. زمانی که مبلمان سلطنتی را می‌ خواهید جابجا کنید آنها را درست و با دقت جابجا کنید تا به پایه های آنها آسیبی وارد نشود.
چوب هایی که در مبلمان سلطنتی به کار برده شده است برای اینکه حالت گرفته و انحنا داشته باشند به صورت تکه تکه و جدا در کنار هم قرار گرفته اند پس هنگام جابجایی حتما مراقب باشید که آنها از هم جدا نشوند و یا از جای خود جابه جا نشوند. 

۳. بلافاصله لکه های آب ریخته شده روی مبل را خشک کنید.
گاهی اوقات وقتی شما نوشیدنی می‌ خورید ممکن است که لیوان نوشیدنی را روی دسته مبلمان قرار دهید و روی مبل بریزد یا کودکان نوشیدنی را روی آنها بریزند بنابراین ممکن است روی آنها لکه ایجاد شود.
لکه‌ها ممکن است زیبایی مبلمان سلطنتی شما را کم کنند، بنابراین برای خلاص شدن از لکه‌هایی که ایجاد شده‌اند می توانید با مخلوطی از خمیر دندان، جوش شیرین یا کمی روغن خوراکی و خاکستر این لکه ها را از بین ببرید و با یک پارچه نرم روی آن بکشید تا کاملا تمیز شوند. 

۴. مبلمان استیل یا سلطنتی را مرتباً تمیز کنید.
مبلمان سلطنتی را حداقل هفته‌ ای یک بار با اسپری تمیز کنید سپس با یک دستمال خشک آنها را پاک کنید و اجازه دهید تا خشک شوند. شما می‌توانید با کاور کردن مبلمان سلطنتی آنها را همیشه تمیز و زیبا نگه دارید و موجب افزایش طول عمر این مبلمان شوید.

۵. از پایه مخصوص مبلمان استفاده کنید.
شما می ‌توانید برای پایه های مبل استیل  خود از پایه های مخصوص استفاده کنید تا سطح مبلمان را از خراش و یا پاشیدگی هایی که در سطح چوب مبلمان است حفظ کنید. این پایه ها موجب می ‌شود که از خراش کف آنها جلوگیری شود. 

۶. برای تمیز کردن قطعاتی که شما نمی‌ توانید به آنها دسترسی داشته باشید از برس استفاده کنید.
مبلمان سلطنتی را می‌توانید با پارچه تمیز کنید اما گاهی برخی از قسمت ها هستند که نمی‌ توانید آنها را با دست تمیز کنید و دست شما به آنها نمی‌رسد مثل منبت کاری های روی بدنه آنها که گرد و غبار روی آنها نشسته است، بنابراین با استفاده از یک برس می‌ توانید آنها را براحتی تمیز کنید.

۷. استفاده از باقیمانده چای به عنوان ماده پاک کننده
شما می‌توانید از چای باقی مانده درون قوری خود استفاده کنید با استفاده از یک دستمال تمیز آن را به چای آغشته کنید و روی سطح چوبی مبلمان بکشید تا ظاهر براقی پیدا کنند اما دقت کنید که روی پارچه مبلمان با دستمال آغشته به چای نکشید زیرا لک آن روی پارچه مبلمان باقی می‌ ماند. 
با رعایت تمام نکات ذکر شده می توانید از مبلمان سلطنتی خود به خوبی مراقبت کنید و تا سالیان سال از آنها استفاده کنید.

برگردیم به موضوع اصلی خود مقایسه قیمت مبل سلطنتی در تبریز با تهران. در واقع عوامل زیادی بر کاهش و افزایش قیمت تاثیر دارد اگر برای مثال شما مبل خود را از بازار عمده فروشی مبل مایان تبریز واقع در شهرک میان بخرید قیمت آن با قیمت مبلمان در فروشگاه های خرده فروشی تفاوت می کند.
به همین ترتیب قیمت مبل های سلطنتی در بازار تولید مبل تهران با قیمت مبل در فروشگاه فروش تکی لوکس تفاوت می کند.
وجود واسطه های زیاد و اجاره بهای بالای فروشگاه موجب افزایش قیمت این مبل می گردد. 
در واقع با خرید از این فروشگاه ها نه تنها شما بهای مبل بلکه اجاره بهای مغازه و مالیات متعلقه به فروشگاه و حقوق کارکنان بخش فروش را نیز می پردازید.
در واقع مراجعه مستقیم به کارگاه های تولید مبل باعث کم شدن دست واسطه های متعدد و یافتن بهترین قیمت مبل سلطنتی در تبریز می شود.
با مراجعه به سایت های مختلف می‌ توانید مبلمان سلطنتی دلخواه خود را از شهر تبریز با بهترین و مناسبترین قیمت به صورت آنلاین خریداری کنید و سپس در مکانی که هستید آنها را در درب منزل خود تحویل بگیرید.
گاهی در سایت های فروش مبلمان تبریز تخفیف های ویژه ای برای برخی مدل های مبل اعلام می گردد، مثلا قیمت مبل سلطنتی درتبریز برای طرح هایی که دو سال قبل مد بوده ممکن است بسیار پایین تر اعلام شود. 

جمع بندی


در مقاله حاضر به جمع بندی مقایسه قیمت مبل های سلطنتی در تبریز و تهران پرداختیم و به این نتیجه می رسیم که آنچه بیش از انتخاب شهر مورد نظر برای خرید مبل موجب اختلاف قیمت می شود محل خریداری مبل است.
همانطور ه گفتیم قیمت مبل سلطنتی در تبریز یا تهران در خرید مستقیم از تولیدی یا خرید از نمایشگاه های مبل در سطح شهر فرق می کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مبل های سلطنتی مقاله شیک ترین مدل های مبلمان سلطنتی جدید 2021 را مطالعه کنید. 

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}