آیا تعمیر مبل بهتر از خرید مبلمان جدید است؟

دوشنبه, 12 دی 1401
تغییر دکوراسیون داخلی خانه شما نه تنها می‌تواند در بهبود ظاهر آن تاثیر گذار باشد، بلکه احساس و فضای کلی منزل تان را نیز متحول می‌کند. زمانیکه تصمیم‌می گیرید دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید، در مورد مبلمان تان دو گزینه پیش رو دارید یا می‌توانید مبلمان قدیمی خود را دور بیندازید تا مبل جدید خریداری کنید یا می‌توانید تعمیر مبل را در نظر بگیرید. اما، چطور تشخیص می‌دهید کدام روش برای شما مناسب تر است؟
تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

چه زمانی تعمیر یا تعویض مبلمان اجتناب ناپذیر است؟


قطعات هر نوع مبلمانی پس از مدتی استفاده در منزل، تا حدی فرسوده خواهند شد. حتی اگر تمام تلاش خود را برای مراقبت از مبلمان تان انجام دهید، ایجاد خراش و فرورفتگی در مبل اجتناب ناپذیر است وچه  بخواهید چه نخواهید، آن مبلی که همیشه دوستش داشتید و از آن استفاده می‌کردید، قدیمی یا فرسوده خواهد شد.
دیر یا زود، زمانی فرا می‌رسد که باید به فکر تعمیر مبل باشید تا آسیب های وارد شده به آن را ترمیم کنید، یا شاید مجبور شوید مبلمان خود را به طور کامل تعویض کنید.
با توجه به اینکه مبلمان یک سرمایه گذاری گران قیمت است، تصمیم گیری برای انتخاب بین تعویض یا تعمیر مبلمان اغلب یک تصمیم سخت و دشوار است.
هنگامی که متوجه شدید و پذیرفتید که مبلمان مورد علاقه شما فرسوده شده یا آسیب دیده، زمان آن فرا رسیده است که تصمیم بگیرید که آیا ارزش آن را دارد که برای خرید یک مدل جدیدتر و به روزتر سرمایه گذاری کنید یا باید اقدام به تعمیر مبل نمایید؟
برای اینکه بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید، چند فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

آیا مبلمان برای شما ارزش احساسی دارد؟


قبل از در نظر گرفتن قیمت مبل جدید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که تعیین کنید این مبلمان واقعا برای شما یا خانواده شما چه معنایی دارد. 
آیا از آن مبلمان های عتیقه است که از چندین نسل قبل از خانواده شما به ارث رسیده است؟ آیا کاناپه ای است که شما و همسرتان برای اولین خانه ای که به عنوان زوج خریدید تهیه کرده اید؟ آیا نوعی میز قهوه است که از یک چوب کمیاب که فقط در یک کشور خاص در جهان یافت می‌شود،  ساخته شده است؟
ممکن است همیشه متوجه آن نباشید، اما مبلمان شما ممکن است غیرقابل جایگزین باشد، زیرا ارزش بسیار احساسی در خانه و زندگی شما دارد. اگر اینطور باشد، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که گزینه تعمیر مبل را بدون توجه به هزینه ای که ممکن است داشته باشد، در نظر بگیرید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، تصمیم گیری آسان تر و ساده تر خواهد بود.
از سوی دیگر، اگر مبلمان مذکور هدفی کاربردی داشته باشد، بازهم ممکن است پرداخت هزینه برای تعمیر مبل، ارزش داشته باشد. در نهایت، هدف این است که شما مسیری را طی کنید که برای شما ارزشمندتر و مقرون به صرفه تر باشد. 

مبل شما چقدر آسیب دیده است؟


میزان آسیب دیدگی روی هزینه تعمیر مبل تاثیر می‌گذارد. 
تعمیرات مربوط به آسیب هایی مانند خراش های جزئی و فرورفتگی معمولا ارزان تر هستند. تعمیر مبل می‌تواند شامل پارگی پارچه مبل یا شکستگی های کوچک در چوب باشد. چنین آسیب‌هایی ممکن است شامل لکه گیری جزئی و ترمیم ترک‌های روی مبل چوبی شود که به طور کلی، یک تعمیر ارزان‌تر خواهد بود مگر اینکه خودتان تصمیم بگیرید به طور کامل پارچه مبل را تغییر دهید.  
اما اگر ترک، شکستگی و شکاف بزرگ در چوب مبل دیده شود یا آسیب دیدگی شامل فنرهای شکسته و قاب های خم شده صندلی های مبل شود به تعمیرات خاصی با استفاده از ابزار و زمان بیشتری نیاز دارند که می‌تواند هزینه تعمیر مبل را گران تر کند.

نوع مبلمان مورد نظر چیست؟


مبلمان با دوام و با کیفیت خوب بسیار گران است و همچنین بازسازی یا تعمیر هر مبل برای بازگرداندن آن به شرایط اولیه اولیه خود باتوجه به مدل آن ممکن است هزینه های متفاوتی داشته باشد. به همین دلیل مهم است که ابتدا تفاوت هزینه تعمیر مبلمان را براساس نوع مبلی که نیاز به تعمیر دارد، در نظر بگیرید. 
به عنوان مثال، قیمت تعمیر مبل ال بسیار متفاوت از مبل استیل است. هزینه تعمیر مبل همچنین باتوجه به متحرک یا ثابت بودن مبلمان، بسیار متفاوت خواهد بود، به همین علت توصیه می‌شود پیش از تصمیم گیری درخصوص خرید مبل جدید یا تعمیر مبل قدیمی، هزینه‌ها را براساس نوع مبلمان براورد کنید.

آیا باید برای تعمیر مبل یک تعمیرکار حرفه ای استخدام کنید؟


اگر به این نتیجه رسیدید که تعمیر مبل برای شما بهتر است، احتمالا به این فکر افتادید که آیا مبلمان را برای تعمیر به کارگاه مبل سازی بفرستید یا سعی کنید خودتان این کار را انجام دهید.
تعمیر مبلمان توسط خودتان، هزینه هایتان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. با این حال، به یاد داشته باشید که نیاز به خرید چوب، پارچه و ابزار مورد نیاز برای تعمیر مبل دارید. شما همچنین باید زمان کافی داشته باشید و نسبت به یک تعمیرکار ماهر، تلاش بیشتری به خرج دهید تا بتوانید مبلمان تان را تعمیر کنید. اگر احساس می‌کنید برای انجام این کار به اندازه کافی مهارت ندارید، ارسال مبل به کارگاه گزینه بهتری است.
تعمیرات نیازمند ابزارهای تخصصی، آموزش مناسب و مهارت های حرفه ای است. استفاده از خدمات تعمیرکار حرفه ای به شما این اطمینان را می‌دهد که تعمیر مبل با استاندارد بالایی انجام شود و همچنین نتیجه ای را برای شما به ارمغان می‌آورد که شما را خوشحال و راضی خواهد کرد.
هنگام استفاده از مواد شیمیایی و ابزارهای برقی مختلف، باید به خطر آسیب دیدگی نیز فکر کنید. تعمیرکاران متخصص با مهارت های ضروری برای کار با چنین مکانیزم هایی به طور ایمن آموزش دیده اند. خرج کردن مقداری پول اضافی نیز گزینه مطمئن تری خواهد بود زیرا می‌دانید که افراد حرفه ای کار تعمیر مبل شما را به بهترین کیفیت انجام می‌دهند.



4 دلیل برای تعمیر مبل به جای تعویض مبل


اگر از نگاه کردن هر روز به همان مبلمان قدیمی خسته شده اید، دو انتخاب اساسی دارید. می‌توانید برای خرید یک مبلمان جدید به جای آن کاناپه فرسوده، میزی که روزهای بهتری را به خود دیده است یا مبلمان فرسوده خود هزینه کنید، یا می‌توانید در عوض با تعمیر مبل قدیمی، در هزینه، زمان و زحمت خود صرفه جویی کنید.
در نگاه اول، چیدمان منزل با مبلمان جدید ممکن است بهترین انتخاب به نظر برسد، اما وقتی عمیق تر نگاه کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که تعمیر مبلمان قدیمی تقریباً از هر لحاظ بهتر از خرید یک مبل جدید است. در ادامه به 4 مورد از مزایای تعمیر مبلمان به جای تعویض آن اشاره می‌کنیم.

#1. تعمیر مبل به نفع محیط زیست است


چندین تن مبلمان قدیمی، هر سال در محل دفن زباله‌ها قرار می‌گیرند. فقط به این فکر کنید که مبل یا میز قدیمی شما چقدر فضایی را در محل دفن زباله اشغال می‌کند و خواهید دید که چرا بازسازی آن واقعا برای محیط زیست بسیار مفید است.
وقتی مبلمان قدیمی خود را به جای خرید یک مبل جدید تعمیر می‌کنید، ردپای کربن خود را کاهش می‌دهید و به فرزندان و نوه های خود کمک می‌کنید از آینده ای سبزتر و پایدارتر لذت ببرند.

#2. مبلمان قدیمی معمولا از جنس بهتری تولید شده اند


همه ما می‌دانیم مبلمانی که پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ مان داشتند واقعاً از چوب اصل و ماندگار ساخته شده بودند. مبلمانی که با آن بزرگ شده اید از چوب اصل، با کیفیت و پارچه رو مبلی عالی ساخته شده بود.
به همین علت تعمیر مبلمان قدیمی به این معنی است که می‌توانید از همان کیفیت برای چندین سال آینده لذت ببرید. به جای جایگزینی مبلمان با مدل هایی با دوام کمتر، می‌توانید عمر مبل فعلی خود را افزایش دهید و از سال‌ها کیفیت و راحتی لذت ببرید.

#3. با تعمیر مبل می‌توانید مقدار زیادی پول پس انداز کنید


اگر مدتی است که در فکر خرید مبلمان نبوده اید، ممکن است قیمت این لوازم چوبی کمی شوک به شما وارد کند. حتی ابتدایی‌ترین مجموعه‌های مبلمان می‌توانند چند میلیون هزینه داشته باشد در حالیکه احتمالا می‌توانید با یک سوم همان هزینه مبلمان قدیمی خود را تعمیر کنید.
بنابراین، شما می‌توانید این پول را پس‌انداز کنید و از آن برای تغییر دکوراسیون سایر وسایل خانه خود استفاده کنید، یا حتی آن را برای یک اتفاق پیش بینی نشده در بانک بگذارید.

#4. مبلمان بازسازی شده کاملا منحصر به فرد خواهد بود


وقتی از یک فروشگاه مبلمان اینترنتی یا از یک نمایشگاه پر از مبلمان بازدید می‌کنید، مجبورید از بین انواع مبل های موجود در سبک های مختلف، مانند مبل راحتی، مبل استیل، مبل ال و غیره انتخاب کنید.
 مبلی که می‌خرید ممکن است برای شما جدید باشد، اما چندین خانه دیگر دقیقاً همان مبل را خواهند داشت.
اما هنگامی که مبلمان قدیمی خود را تعمیر می‌کنید، به آن یک شخصیت خاص می‌دهید. در هیچ خانه دیگری دقیقاً همان رنگ یا همان سبک اثاثه یا لوازم داخلی را نمی بینید بنابراین مبلمانی که در نهایت به خانه خود می‌آورید واقعاً متعلق به شما خواهد بود.
همانطور که می‌بینید، دلایل زیادی برای تعمیر مبل قدیمی به جای تعویض آن وجود دارد. چه بخواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید، یک مهارت جدید بیاموزید یا خلاقیت خود را ابراز کنید، بازسازی مبلمان موجود خود یک حرکت بسیار هوشمندانه است.

چرا تعمیر مبل ارزش‌پرداخت هزینه را دارد؟


بسیاری از افراد حتی به خود زحمت نمی دهند که مبلمان خود را برای تعمیر در نظر بگیرند و زمانی که مبلمان قدیمی شروع به ترک خوردن می‌کند یا بخشی از آن کار نمی کند، اولین فکری که به ذهنشان خطور می‌کند تعویض آن است. از نظر بیشتر افراد، این تنها کاری است که می‌توانید انجام دهید، مثلاً اگر یک مبل تک نفره شکسته باشد، به جای تعمیر آن، یک ست مبل جدید خریداری می‌کنید اما به نظر شما این کار منطقی است؟ 
اگر بیشتر فکر کنید متوجه می‌شوید که تعمیر مبل عملاً منطقی تر از تعویض آن است زیرا در صورت نیاز می‌توان مبل تک نفره را تعمیر کرد یا از یک پارچه مبل جدید برای نوسازی مبلمان استفاده نمود. اگر نمی توانید در مورد اینکه آیا واقعاً باید به جای خرید یک ست جدید به تعمیر مبل فکر کنید، تصمیم بگیرید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

مقرون به صرفه بودن تعمیر مبل


ممکن است در مورد فاکتور مقرون به صرفه بودن تعمیر مبلمان به جای تعویض آن تردید داشته باشید. اما با توجه به گران شدن مبل های جدید این گزینه واقعا در هزینه های شما صرفه جویی می‌کند.

تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه


اگر پارچه مبل شما از مد افتاده اما مبلمان تان آسیب جدی ندیده نیازی به بیرون انداختن آن نیست، قیمت تعمیر مبل در صورتیکه فقط بخواهید پارچه رومبلی را تعویض کنید بسیار ارزان تر از خرید یک دست مبل جدید است.

خرید انواع مبل از فروشگاه اینترنتی چوب


انتخاب سبک مبلمان نقش مهمی در تصمیم گیری برای تعمیر مبل و یا خرید یک مبلمان جدید دارد. مبلمان با کیفیت خوب مطمئناً پرهزینه است، اما اگر قصد داشته باشید سبک دکوراسیون خود را تغییر دهید، قطعا تعمیر مبل های قدیمی گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود و باید به فکر خرید یک دست مبل جدید به سبک دلخواهتان باشید. 
اگر به دنبال خرید مبلمان با کیفیت و با قیمت مناسب هستید پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه اینترنتی چوب بازدید کنید. در سایت ما، انواع مدل های مبل راحتی، مبل چستر، مبل شزلون، مبل ال و غیره مستقیما از تولید کنندگان معتبر تامین می‌شوند و شما می‌توانید خرید امن و مقرون به صرفه را در سایت ما تجربه کنید.
برچسب ها:
تعمیر مبل

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}