آشنایی با ویژگی های مبل مدرن ایتالیایی

سه شنبه, 20 مهر 1400

مبل مدرن ایتالیایی از جمله مبلمان جذابی است که به اکثر خانه ها و منازل ایرانیان راه یافته است. کشور ایتالیا امروزه به حدی در صنعت ساخت و طراحی مبلمان پیشرفت داشته است که به یکی از صادرکنندگان اصلی مبلمان در جهان تبدیل شده است. استفاده از ایده های خلاقانه در تولید مبلمان موجب ایجاد رونق در این صنعت پرسود در کشور ایتالیا شده است. علاوه بر ایده های خلاقانه کیفیت بالا، از ویژگی های دیگر این مبلمان است. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بیشتر با ویژگی های این مبلمان آشنا شوید.

تاریخچه انواع مبلمان ایتالیایی

اغلب مبلمانی که در دهه های 17 و 18 میلادی مورد استفاده عموم مردم قرار می گرفتند، فرانسوی و ساخت طراحان و متخصصان این کشور بودند. از جمله این مبلمان می توان به مبلمان لوکس اشاره کرد که در دهه 1900 در ایران نیز مورد استفاده قرار می گرفتند. با شروع قرن بیستم، در صنعت مبلمان برای فرانسه رقیبی پرقدرت پدید آمد. کشور ایتالیا با استفاده از طراحان خلاق و متخصص تاثیر شگرفی بر صنعت مبلمان در جهان داشته باشد و به یکی از قدرت ها در این زمینه بدل شده است.

چوب های مورد استفاده برای ساخت مبل مدرن ایتالیایی

استفاده از یک چوب مستحکم و مناسب برای ساخت هر مبلمانی الزامی است. اگر از یک چوب مناسب برای طراحی تولید مبلمان استفاده شود، قطعا مشتریان می توانند به مدت زمان طولانی و با عمر بالا از مبل مورد نظر استفاده کنند. مبلمان ایتالیایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای ساخت این مبلمان از چوب هایی با دوام و کیفیت بالا استفاده می شود. از جمله این چوب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
چوب راش
چوب بلوط
چوب گیلاس

مبلمان ایتالیایی، مبلمانی لوکس و مدرن

هماهنگی و زیبایی، دو اصل و ویژگی مهم مبلمان ایتالیایی است که موجب شده بتواند خود را با هرگونه سلیقه ای وفق دهد. از لحاظ ظاهری این مبلمان در زمره مبلمان لوکس و گران بها جای می گیرند. در این مبلمان سبک سنتی با ظرافت خاص با سبک مدرن که مستلزم ایجاد فضایی نو است ترکیب شده اند. به همین دلیل است که این مبلمان به صورت غافلگیر کننده ای با استقبال مشتریان و مخاطبان روبه رو شده اند. با استفاده از این مبلمان می توانید تعادل بین سبک سنتی و مدرن را به خانه خود بیاورید.

استفاده از پارچه های گران بها بر روی مبلمان ایتالیایی

برای داشتن دکوراسیونی لوکس، باید از پارچه هایی لوکس نیز برای استفاده بر روی مبلمان ایتالیایی استفاده کرد. پارچه هایی معمولا بر روی مبلمان ایتالیایی استفاده می شوند که دارای طرح های زیبا و گران بها باشند. استفاده از این پارچه ها موجب می شود که فضای کلی دکوراسیون شما هماهنگ تر و زیباتر به نظر رسد. از جمله پارچه های لوکس می توان به پارچه مخمل اشاره کرد. این پارچه با زیبایی خود می تواند جلوه ی دوچندانی را به مبلمان ایتالیایی شما بخشد.

انواع مبل مدرن ایتالیایی

از انواع مبل مدرن ایتالیایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دو نفره
سه نفره
چهارنفره
علاوه بر مبلمان بالا، از انواع دیگر مبل مدرن می توان به مبل ال و تخت خوابشو ایتالیایی اشاره کرد. مبلمان مدرن ایتالیایی دارای تنوع بسیاری هستند. مبل تک، یکی دیگر از انواع مبلمان مدرن است که می تواند در کنار یک ست کامل مورد استفاده قرار گیرد. هر کدام از این مبلمان رنگ بندی های متنوعی دارند که می توانند چشم های بینندگان را به خود خیره کنند. استفاده از هر نوع مبل ذکر شده، زیبایی فراوانی را برای منزل شما به ارمغان می آورد.

خصوصیات و ویژگی های سبک مبلمان ایتالیایی

مبلمان امروزی برخلاف گذشته با یک طرح خاص تولید نشده و دارای تنوع و گستره بسیاری هستند. برای ایجاد یک سبک جدید برای طراحی مبلمان، به عوامل زیادی نیاز است تا بتوان یک سبکی به وجود آورد تا مورد علاقه مشتریان باشد. دو عامل تحقیق و خلاقیت در این زمینه برای طراحان بسیار راه گشا هستند. اگر این دو عامل به خوبی رعایت شوند، شاهد خلق سبکی هستیم که بسیار پرشکوه و منحصر به فرد است. امروزه مبل ایتالیایی توانسته است این سبک جدید و نوین را به وجود آورد.

ویژگی های مبل تختخواب شو مدرن ایتالیایی

این نوع از مبلمان مدرن در شمال کشور ایتالیا طراحی و تولید می شوند. این نوع از مبلمان در بالاترین کیفیت ممکن ساخته می شوند و دارای گواهی ثبت از معتبرترین مراکز کشور ایتالیا هستند. تشک این مبلمان به راحتی از مبل جدا شده و می توان آن را پس از انجام کار به حالت اولیه رساند. برخلاف برخی از مبلمان تختخواب شو، این مبلمان به آسانی باز و بسته می شوند و از این نظر نیز دارای کیفیت بالایی هستند. از سه ماده زیر برای ساخت تشک این مبلمان استفاده می شود:
فوم
اسفنج
پارچه

آزادی در طراحی مبل مدرن ایتالیایی

بهترین کلمه ای که برای تعریف سبک مدرن مبلمان ایتالیایی می توان استفاده کرد، کلمه آزادی است. این سبک به سبک ماکیمالیست ها شباهت بسیاری دارد. در سبک ماکیمالیستی، از هر رنگی استفاده می شود و همه چیز در این سبک مورد امتحان دوستداران این سبک قرار می گیرد. شعار آنها در این سبک بیشتر و بیشتر است. آنها به یک نوع خاص از یک چیز قانع نبوده و دوست دارند که هرچیزی را برای زیباتر شدن سبکشان مورد استفاده قرار دهند. زرق و برق وسایل در این سبک حرف اول را می زند.

 

استفاده از پارچه های گران بها بر روی مبلمان ایتالیایی

نگهداری و مراقبت از مبل مدرن ایتالیایی

بسیاری از مردم گمان می کنند در صورت خرید یک ست مبل تازه و نو باید انرژی زیادی را صرف نگهداری و مراقبت از این مبلمان کنند. باخرید مبل مدرن ایتالیایی این مشکل حل شده و نیازی به صرف انرژی زیاد برای نگهداری از این مبلمان نیست. این مبلمان می توانند تا سال ها و با دوام زیاد فضای منزلتان را بیش از پیش زیبا کنند. پارچه های مورد استفاده بر روی این مبلمان هیچ گونه لکی و یا کثیفی را به خود جذب نمی کنند و در صورت کثیفی نیز به سادگی تمیز می شوند.

استفاده از نور کافی برای زیبا جلوه دادن مبل مدرن ایتالیایی

اگر شما مقاله "چیدمان مبل در منزل و یا محل کار باید چگونه باشد" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، با چینش دکوراسیون در منزل به طور اولیه آشنایی خواهید داشت. برای چینش مبل مدرن ایتالیایی به ملزومات خاصی نیاز دارد. یکی از آنها داشتن نورپردازی مناسب است. اگر شما در کنار نور مصنوعی بنوامید از نور طبیعی خورشید که از طریق پنجره وارد ساختمان می شود استفاده کنید، می توانید فضایی زیباتر و دلنشین تر برای خود و خانواده تان به وجود آورید.

مبل مدرن ایتالیایی و رنگ مناسب آن

مبلمان مدرن معمولا دارای رنگ هایی خنثی می باشند. از جمله رنگ های خنثی که برای مبلمان مدرن مورد استفاده قرار می گیرند رنگ های زیر هستند:
سفید
قهوه ای
خاکستری
بهتر است برای مبلمان مدرن از رنگ های خنثی استفاده شده و در کنار آنها برای سایر وسایل از رنگ های گرم استفاده کنید. مثلا می توانید رنگ مبل مدرن را سفید انتخاب کرده و رنگ کوسن های موجود بر روی آن را از رنگ های گرم مانند رنگ قرمز انتخاب کنید. تمامی این موارد بستگی به سلیقه و نظر شما دارد.

چینش صحیح مبل مدرن ایتالیایی

همان طور که در بالا اشاره شد، در طراحی این نوع از مبلمان آزادی بسیاری برای مشتریان در نظر گرفته شده است. این نکته به این معنی نیست که بدون در نظر داشتن فضای کلی منزلتان اقدام به خرید این مبلمان کنید. بهتر است قبل از خرید این مبلمان فضای کلی منزل و یا اتاق مورد نظرتان را در نظر گرفته و سپس ست مورد نظرتان را خریداری کنید. شما می توانید این مبلمان را به صورت گرد و یا مستطیل شکل در سالن پذیرایی منزلتان قرار دهید. انتخاب یک چینش زیبا به بزرگ جلوه دادن سالن کمک شایانی می کند.

نظم، ویژگی مهم دکوراسیون مبلمان ایتالیایی

چینش مبل مدرن ایتالیایی دارای نظم خاصی است. اگر شما بخواهید مبلمان انگلیسی و با فرانسوی را در منزلتان به طرح داخواه قرار دهید، نظم از اهمیت چندانی برخوردار نیست. انتخاب جزییات و به کار بردن آنها در این چینش اهمیت زیادی داشته و می توان آن را ویژگی مهم چیدمان مبلمان ایتالیایی دانست. طراحی مینیمال مبلمان مدرن ایتالیایی به اهمیت رعایت این نکته دامن زده است. آنچه در طراحی این نوع از مبلمان بسیار مهم و مدنظر است، راحتی و آرامش شخص برای نشستن و استراحت بر روی مبلمان است.

استفاده از تابلو های مدرن در دکوراسیون منزل

اگر شما یک ست مبل مدرن ایتالیایی را به خریداری کرده اید، باید به فکر استفاده از وسایلی باشید تا بتوانید فضای کلی دکوراسیون منزلتان را با مبلمان نو هماهنگ کنید. یکی از این وسایل که می تواند به شما در این امر کمک زیادی کند، تابلوهای مدرن است. استفاده از این تابلوها در کنار گلدان های کوچک و طبیعی می تواند به زیبایی فضای دکوراسیون شما کمک کند. سعی کنید تابلوهایی را خریداری کنید که با رنگ غالب دکوراسیون شما هماهنگ باشند تا نیازی به تغییر رنگ دیوار نباشد.

جمع بندی

مبل مدرن ایتالیایی با طرح های جذاب می توانند سادگی و خلاقیت را به منزل شما بیاورند. این نوع از مبلمان علاوه بر ایران، در سایر نقاط دنیا نیز طرفداران مخصوص خود را دارند. شرکت های ایتالیایی در زمینه تولید مبلمان مدرن پیشتاز بوده و به همین جهت محصولات بسیار با کیفیتی را روانه باز می کنند. شما می توانید برای خرید انواع مبلمان مدرن به فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان مراجعه کرده و از انواع این مبلمان در با طرح ها و رنگ های مختلف دیدن کنید. با خرید اینترنتی در زمان شیوع بیماری کرونا، خرید سالم و با اطمینانی داشته باشید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}