آشنایی با انواع مبل نیمه سلطنتی ساده و لاکچری

جمعه, 3 دی 1400
کی از انواع مبل  که جز مبلمان کلاسیک به شمار می آید؛ مبل نیمه سلطنتی ساده است که اولین نمونه هایش در کشور‌های اروپایی تولید شده است. از جمله ویژگی های بارز مبل نیمه سلطنتی ساده این است که به صورتی طراحی شده است که بیشتر در فضاهای کم جا مثل منازل آپارتمانی قابل استفاده  هستند.

-   این مبل نسبت به مبل سلطنتی، ساده‌تر می‌باشد 
-   البته مقدار چوبی که در مبل به کار رفته است از مبل سلطنتی کمتر می‌باشد.  
-   این مبل دارای رنگ‌های مختلفی است و در طرح‌های گوناگونی تولید می‌شود .
 
مبل نیمه سلطنتی ساده ، برعکس مبل سلطنتی، کمتر جنبه اشرافیت داشته و خیلی ساده تر می‌باشد . 
این مبل، دارای منبت‌کاری های ظریفی است و خیلی کم طراحی روی آنها حکاکی شده است. این نوع مبل، این قابلیت را دارد که به راحتی با انواع مبل مدرن ست شود. 
بنابراین هنگام استفاده از این مبل در زمان چیدمان با مشکلی رو به‌ رو نمی‌شوید.
روی دسته‌های مبل نیمه سلطنتی ساده ، روکش‌های پارچه‌ای قرار دارد. این ویژگی باعث می‌شود،که  این مبلمان  را بسیار راحت‌تر استفاده کنید. 
شکل و ظاهر این مبل بر خلاف  مبل سلطنتی کوچکتر می ‌باشد و جای کمتری را اشغال می کند.
با داشتن همه ی این ویژگی‌ها،  یک ویژگی خوب دیگری هم مبل های ساده دارد که این ویژگی همان قیمت این مبل ها است. این مبل نسبت به مبل سلطنتی دارای قیمتی کمتر است.

پارچه به کار برده شده در مبل نیمه سلطنتی ساده  از چه جنس است؟ 


پارچه مبل نیمه سلطنتی ساده است و هیچ طرحی ندارد. فقط  گاهی در یک قسمت مبل مثل پشتی یا نشیمن شامل یک طرح ساده می باشد 

چوبی که در مبل های نیمه سلطنتی ساده به کار رفته از چه جنسی است؟ 


چوبی که در مبل نیمه سلطنتی ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد به رنگ سفید یا قهوه ای است اما در مبل های سلطنتی چوب  آنها را به رنگ طلایی و نقره ای می‌زنند تا  بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و از اشرافیت خاصی برخوردار بوده و نمای تازه ای به سالن شما بدهد. 

- رویه چوبی
 در مبل نیمه سلطنتی ساده طرح های منبت کاری بسیار کمتر وجود دارد و  نسبت بع مبل های سلطنتی ظریف تر می باشند .
- مبل نیمه سلطنتی ساده دارای حجم کمتری است و بنابراین سبک ترند.
- مبل های نیمه سلطنتی ساده برای دکوراسیون سبک مدرن و کلاسیک مناسب هستند در حالی که مبل های سلطنتی فقط در دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
- مبل های نیمه سلطنتی ساده دارای دسته ی روکش پارچه ای است به همین دلیل راحت تر هستند و چوب کمتری در دسته ها استفاده شده است.

چوب‌هایی که  در مبل نیمه سلطنتی به کار می روند


جنس چوب استفاده شده در مبل نیمه سلطنتی ساده متفاوت از جنس چوب به کار رفته در دسته های مبلمان کلاسیک است.
این نوع از مبلمان  معمولا در کشور‌های شرقی ساخته می‌شوند.  چوبی که  در این نوع از مبلمان،  به کار برده شده است از جنس با کیفیت و ماندگار است. چوب درختانی که در  مبلمان نیمه سلطنتی ساده به کار برده می‌شوند از جنس چوب درختان زیر است.
-   درخت راش
-   درخت گردو
-    درخت چنار
به همین جهت است که قیمت این مبل، نسبت به سایر مبل ها ی دیگر بیشتر است.  زیرا بعضی از مبل ها، از چوب‌های مصنوعی ساخته شده اند. چوب ‌های مصنوعی باعث کوتاه شدن طول عمر مبلمان می‌شوند اما  چوب‌هایی  که دارای کیفیت بالایی هستند باعث زیبایی بدنه و شکل ظاهری مبلمان شده و همچنین باعث افزایش طول عمر مبلمان خواهند شد.

انواع مبلمان نیمه سلطنتی  ساده برای دکوراسیون منزل


با در نظر گرفتن بالا بودن تنوع مبلمان، انواع گوناگونی دسته‌بندی‌ها برای مبلمان وجود دارد که بر اساس شکل و ظاهر، مواد تولید شده از آن، ارتفاع و پهنای نشیمن صندلی‌ ها و نوع پارچه و طرح به کار برده شده در آن با اسامی گوناگونی نامیده می شوند. اما کلا در ایران مبلمان به سه دسته تقسیم شده‌ است که عبارتند از:
- مبلمان راحتی 
- مبلمان استیل و 
- مبلمان نیمه استیل 
که از این میان مبل های نیمه استیل بسیار پرفروش تر می باشند.

مزایای مبل نیمه ‌سلطنتی ساده


مبل نیمه سلطنتی ساده  نسبت به مبل های سلطنتی مزایایی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره نموده ایم.
- مبل نیمه سلطنتی ساده  فضای کمتری را نسبت به مبل های سلطنتی اشغال می‌کند.
- مبل نیمه سلطنتی ساده  دارای وزن سبک تری نسبت به مبل های سلطنتی بوده و برای کسانی که خانه اجاره ای دارند و نیاز به  اسباب کشی دارند مناسب تر است.
- مبل نیمه سلطنتی ساده برای خانه‌هایی با اندازه‌های گوناگون مناسب هستند .
- مبل نیمه سلطنتی ساده  از قیمت بهتر و مناسب تری نسبت به مبلمان سلطنتی  برخوردار هستند .

معایب مبل نیمه سلطنتی ساده


- مهم ترین عیب مبل نیمه سلطنتی ساده نسبت مبل راحتی نرم بودن مبل است. مبلمان نیمه سلطنتی ساده به اندازه مبل های راحتی راحت نیستند و برای استفاده طولانی مدت مناسب نمی باشند. 
- به خاطر اینکه از پارچه و چوب مرغوب تری در مبل نیمه سلطنتی ساده استفاده شده است قیمتی بالاتر از نسبت به مبل های راحتی دارند.
- اگر در مکانی زندگی می کنید که وسایل آن متناسب با سبک کلاسیک نیست،  و قصد خرید مبلمان کلاسیک (نیمه سلطنتی)  را دارید مجبور  هستید تا  وسایلی متناسب با این سبک مبل هم خریداری کنید، بنابراین لزوما باید هزینه‌ بیشتری را پرداخت کنید.

نکاتی در رابطه با خرید مبل نیمه سلطنتی ساده


چند نکته بسیار مهم را باید در زمان خرید و استفاده از مبلمان نیمه ‌سلطنتی در دکوراسیون رعایت نمود.
- اولا می بایست قبل از خرید مبل نیمه سلطنتی به سبک دکوراسیون هر خانه  توجه شود تا مبلمان را متناسب با وسایل دیگر خانه  مثل پرده، لوستر و... هماهنگ نمود.
- نکته ی دیگری که قبل از خرید مبل، بابد درنظر گرفته شود این است که اگر موقعی که روی مبل نشستید در مبل صدایی ایجاد شد، بدانید که کیفیت بدنه‌ی مبلمان و چوب به کار برده شده در آن کیفیت پایینی دارد.
- همین طور به منبت‌کاری‌های دسته و تاج مبل توجه کنید تا اطمینان کسب کنید که دارای ترک ،شکستگی و رنگ پریدگی نباشد 
- نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد نوع پارچه ی است که مبل نیمه سلطنتی ساده با آن دوخته شده است.
-  به درزهایی که  دوخته شده‌اند و  به کیفیت نوع پارچه دقت کنید. اگر پارچه‌ مخملی  در این مبلمان استفاده شده است باید بادست روی آن بکشید و بعد روی آن در خلاف آن جهت دست بکشید.
- اگر پرزهای پارچه به راحتی به حالت قبلی برگردد مخمل بکار رفته کیفیت خوبی دارد.

مبل نیمه سلطنتی ساده ترک


یکی از بهترین مدل های مبل نیمه سلطنتی ساده ، در کشور ترکیه تولید می‌شود. در این مبل از پارچه‌ های طرح دار و زیبایی  استفاده شده است  که دوام و ماندگاری بالایی دارند و  این نوع مبل را از  مبل‌های دیگری که در این کشور‌ ساخته می‌شوند  متمایز می کند. مبل نیمه سلطنتی ساده ترک وقار خاصی دارد.
با اینکه این مبل ها وزن سنگینی دارند،اما طول عمر زیادی هم دارند و بنابراین اگر می‌خواهید یک مبل نیمه سلطنتی ساده با دوام و با کیفیت بخرید، خرید مبل نیمه سلطنتی ترک یک پیشنهاد  بسیار بسیار عالی ما به شما می‌باشد. 

مهم ترین بخش های مبل نیمه سلطنتی ساده


پارچه مبل


از مهم ترین بخش‌هایی که یک مبل نیمه سلطنتی ساده می بایست داشته باشد با کیفیت ترین و بهترین نوع پارچه است که در هنگام خرید مبل باید به آن توجه شود تا شما را دوباره متحمل هزینه های بعدی نشوید.
پارچه ها کلا به دو مدل الیاف که در زیر به آن اشاره می‌کنیم  تقسیم می شوند:

پارچه با الیاف طبیعی


الیاف طبیعی شامل الیاف کتان، لینن، پشم، ابریشم، کتان هستند که در برابر سایش مقاومت بالایی دارند،  و دچار تغییر رنگ و نخ کش شدن نمی‌شوند، اما خیلی زود لک و چروک می‌شوند .
پارچه های لینن، هم زود لک و چروک می شوند، لذا شستشوی این پارچه ها کار  بسیار سختی می‌باشد در نتیجه اکثرا برای محیط های رسمی که کمتر رفت و آمد وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد 

پارچه های پشمی


پارچه های پشمی،  در مقابل تغییر رنگ مقاوم هستند، همینطور نخ کش وچروک و لک نمی‌شوند .
 اگر پارچه های کاملاً طبیعی مورد استفاده قرار گیرند ، به خاطر شستشو و تماس با آب به صورت کوبیده و نمدی حالت می‌گیرند .

پارچه های ابریشمی


این نوع پارچه ها از جنس بسیار حساس، شکننده، و درخشان می‌باشند. مبلمانی با پارچه ابریشمی فقط برای مراسم رسمی و در  فضاهایی که کمتر افراد تردد دارند مناسب هستند. زیرا  از بین بردن لکه ای که روی آن  ایجاد شده است کاری تخصصی است.

پارچه های چرمی


 این نوع پارچه ها به آسانی قابل شستشو و تمیز شدن هستند. پارچه های ابریشمی در مقابل سایش، مقاوم هستند ولی در برابر خراشیدگی از مقاومت پایینی برخوردارند و هرچقدر زمان  بیشتری بگذرد نرم تر و لطیف تر می ‌شوند. 

پارچه با الیاف مصنوعی


پارچه هایی که الیاف مصنوعی دارند عبارتند از:
- پارچه  اکریلیک، 
- پارچه پلی استر، 
- پارچه نایلون، 
- پارچه ریون یا 
- پارچه ابریشم مصنوعی
- پارچه اکریلیک
این پارچه ها از الیاف اکریلیک  می‌باشند که ظاهر آنها شبیه به پارچه های پشمی هست. همچنین پارچه اکرلیک در برابر ساییدگی مقاوم هستند و چروک و لک نمی شوند. ضمن آنکه الیافی نرم و سبک  دارند.

پلی استر


پارچه های پلی استر استحکام زیادی دارند و خاصیت کشسانی دارند.

جمع بندی


در این مقاله با انواع مبل نیمه سلطنتی ساده و لاکچری آشنا شدید اما پیش از خرید مبل نیمه سلطنتی بهتر است با مطالعه مقاله " مبل نیمه سلطنتی چه ویژگی های دارد؟ " با ویژگی های این نوع مبل نیز آشنا شوید. 

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}