آشنایی با انواع مبل شزلون آبی رنگ

شنبه, 2 مرداد 1400

مبل شزلون آبی رنگ، یکی از انواع مبلمانی است که به تازگی در منازل و خانه های ایرانیان ورود پیدا کرده و جایگاه خود را به دست آورده است. این مبل، یکی از انواع مبلمان راحتی است که ظاهر متفاوتی در مقایسه با سایر مبلمان دارد. این مبل، یکی از انواع بهترین مبلمان برای استراحت و گذران وقت برای رفع خستگی است. همچنین باید اشاره کرد که این مبل، ظاهر بسیار شیکی دارد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را بیشتر با ویژگی های منحصر به فرد این مبلمان آشنا کنیم.

تاریخچه ای کوتاه از مبل شزلون

مبل شزلون آبی رنگ، یکی از انواع مبلمانی است که برای یافتن تاریخچه ای از آن به کشور فرانسه و تاریخش مراجعه کرد. این مبل، برای اولین بار در کشور فرانسه طراحی و تولید شد. از لحاظ قدمت، مبل شزلون یکی از دیرینه ترین مبل های ساخته شده در صنعت مبلمان است. در آن زمان، برای انتخاب نام مبل شزلون از ظاهر آن کمک گرفته شد. در واقع کلمه شزلون به معنای صندلی بلند است. کلمه شزلون، ریشه ای فرانسوی دارد. امروزه و در کشور فرانسه به انواع صندلی های بلند، کلمه شزلون اطلاق می شود.

تغییرات در مبل شزلون در گذر زمان

اگر شما عکس های قدیمی مبلمان شزلون را بررسی کرده باشید، متوجه شده اید که مبلمان شزلون در گذر زمان دچار تغییرات زیادی شده اند. اما باید اشاره کرد که هنوز هم در طراحی مبل شزلون از طرح قدیمی و اولیه آن استفاده می شود و می توان گفت که طرح قدیمی این مبلمان، مبنای ساخت مبل شزلون در زمان حال است. شرایط بسیاری بوده اند که بر روی ظاهر مبل شزلون اثر گذاشته اند که از جمله این موارد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • گذر زمان
  • فرهنگ های گوناگون
  • سلایق متفاوت

مبل شزلون آبی رنگ در دوران ویکتوریا

در ابتدا باید اشاره کرد که اولین مبل شزلون طراحی شده با استفاده چوب درخت نخل و یا قطعات پوست حیوانات ساخته شد. در زمان ویکتوریا، خصوصا بانوان علاقه خاصی به انواع مبلمان داشتند. از مبلمان شزلون در این دوره بیشتر در اتاق نشیمن استفاده می شد. بانوان در زمان ویکتوریا در هنگام بیماری و حالت ضعف بر روی این مبلمان استراحت می کردند. الته باید عنوان کرد که برخی از منابع ساخت و طراحی مبل شزلون را به کشور مصر باستان نسبت داده اند.

استفاده از مبل شزلون آبی رنگ در سینما و هالیوود

با شروع دهه 1930، مبل شزلون جایگاه خود را در مجامع مهم پیدا کرد. اگر شما به فیلم های تولید شده در هالیوود در این دهه مراجعه کنید، خواهید دید که در سکانس هایی از فیلم ها از این مبل استفاده شده است. مبل شزلون به این سکانس ها جلوه دیگری داده و موجب شده است که کیفیت این سکانس ها افزایش یابد. همچنین این مبل مورد استفاده روان شناسان قرار می گرفت. معروف ترین این روانشناسان فروید بوده که بیمارانش در هنگام درمان بر روی این مبلمان می نشستند.

نمونه های اولیه مبل شزلون

انواعی از مبل شزلون که در قرن هجدهم میلادی ساخته شده بودند، فلزی بوده و یک قاب فلزی آنها را در بر می گرفت. البته باید اشاره کرد که قسمت های مختلف این مبلمان از چرم ساخته می شدند. روکش این مبلمان از فولاد ساخته می شد که در آن زمان و در نوع خود بی نظیر بود. پایه های این مبلمان به شکل منحنی ساخته شده بودند و این قابلیت را داشتند تا بتوانند تغییر جهت بدهند. بسیاری از طراحان مبل شزلون با دیدن این مبل قدیمی از آن الهام گرفته و نمونه های جدید این مبلمان را ساختند.

طراحی مبل شزلون به صورت گهواره

برخی از افراد اذعان می کنند که مبل شزلون آبی رنگ دارای طراحی غیر طبیعی و غیر معمول هستند. یکی از این طراحی ها، طراحی مبل شزلون به صورت گهواره است. این طراحی موجب می شود که افراد در هنگام نشستن بر روی این مبلمان احساس راحتی و آرامش زیادی داشته باشند. مبل شزلون با این طراحی دارای یک قاب به شکل منحنی است که افراد بر روی دراز کشیده و یا استراحت می کنند. این نوع از مبلمان شزلون به مبل گهواره خمیده نیز شهرت دارند. این مبل از جنس چوب ساخته شده است.

طراحی مبل شزلون آبی رنگ به صورت صاف

این مبل، یکی از انواع مبلمانی است که برای ساخت آن از ظرافت بیشتری استفاده شده است. سادگی یکی دیگر از انواع ویژگی های این مبل است. قسمت نشیمن این صندلی زاویه دار بوده و زیبایی خاصی به ظاهر این مبلمان بخشیده است. ظاهر کلی این مبل به صورت مستطیل بوده و پایه های این نوع از مبلمان شزلون از جنس کروم است. در نگاه اول برخی از افراد فکر می کنند که این مبل پایه ندارد. علت این امر، زاویه دار ساخته شدن قسمت نشیمنگاه این مبلمان است.

آشنایی با انواع مبل شزلون آبی رنگ

مدل های مختلف مبل شزلون آبی رنگ

مبل شزلون آبی رنگ، همانند سایر مبلمان موجود در بازار، با طرح ها و رنگ های مختلفی یافت می شوند. برخی از انواع این مبل، به طور کامل از چوب ساخته شده اند که در نوع خود بی نظیر است. اگر شما مقاله "تغییر دکوراسیون کم هزینه با مبل شزلون" را خوانده و یا مطالعه کرده باشید با انواع ویژگی های این مبلمان آشنا شده اید.هر کدام از انواع این مبلمان زیبایی خاص خود را دارد و با دیدن انواع آن، دوست دارید که آن مدل را به خانه بیاورید. از انواع مبل شزلون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبل شزلون سلطنتی
  • مبل شزلون راحتی
  • مبل شزلون مدرن

آشنایی با مبل شزلون آبی رنگ سلطنتی

این نوع از مبل شزلون، تمامی ویژگی های مبلمان سلطنتی موجود در بازار را دارد و با مدل اشرافی ساخته شده است. این مبل، در قسمت بالا دارای یک تاج بوده که بر روی این تاج می توانید انواع نقش و نگار ها و منبت کاری ها را مشاهده کنید. دو طرف این مبل بسته و پشتبی این مبل دراز و کشیده است. شما می توانید از این مبل در کنار مبلمان سلطنتی در منزل استفاده کرده و آن را با دیگر مبلمان ست کنید.

آشنایی با مبل شزلون راحتی

این مدل از مبل شزلون آبی رنگ دارای طرفداران بسیاری است. این مبلمان برای استراحت و دراز کشیدن افراد بسیار مناسب هستند. سر و ته این مبلمان دارای انحنا و قوس بوده که به این مبلمان زیبایی و فرم خاصی بخشیده اند. برخی از مبلمان راحتی شزلون پایه های بسیار ظریفی دارند که در عین زیبایی ممکن است خطر ساز بوده و شکسته شوند. برخی از این مبلمان روکشی از نوع چرم دارند که طراحان بر روی این مبلمان از دکمه هایی مشابه با فن لسمه دوزی استفاده کرده اند و زیبایی ظاهری مبلمان را افزایش داده اند.

مبلمان شزلون آبی رنگ، مناسب استفاده در تمام فضاها

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مبلمان زیبا، استفاده از مبل شزلون در تمام فضاها است. شما می توانید هم در فضای خانه و ساختمان و هم در فضای باز از این مبلمان استفاده کنید. در واقع طراحی این مبلمان به شما اجازه این کار را خواهد داد. البته باید اشاره کرد که جنس این مبلمان با توجه به فضایی که در آن استفاده می شود، متفاوت است. مثلا پایه های مبل شزلونی که در فضای باز استفاده می شود با مبل شزلونی که در دکوراسیون خانگی استفاده می شود فرق می کند.

چوب مورد استفاده برای ساخت مبل شزلون آبی رنگ

همان طور که در بالا اشاره کردیم، برخی از انواع مبل شزلون با استفاده از چوب ساخته شده اند. این چوب ها با سایر چوب هایی که در مبلمان دیگر مورد استفاده قرار می گیرند، تفاوت چندانی ندارند. این چوب ها از مقاومت و استحکام زیادی برخوردار بوده است. استحکام چوب مورد استفاده در ساخت مبلمان، بستگی به مدل این مبلمان دارد. برخی از مبلمان استحکام و دوام بیشتری داشته و برخی دیگر استحکام کمتری دارند. از جمله این چوب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چوب گردو
  • چوب بلوط
  • چوب آکاژو

ترکیب مبل شزلون با میز عسلی در دکوراسیون

یکی از زیباترین ترکیب ها، ترکیب مبل شزلون و میز عسلی است. میز های عسلی با طرح ها و رنگ های گوناگون در بازار یافت می شوند. شما می توانید از این میز ها در جلوی مبل شزلون با هر طرح و نقشی استفاده کنید. شما می توانید از این میز ها برای قرار دادن انواع وسایل تزییناتی مانند گلدان نیز استفاده کنید. اندازه های این میز ها متفاوت است و دارای قیمت های مختلفی هستند. شما می توانید برحسب سلیقه، از انواع این میزها در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

استفاده از مبلمان شزلون در فضاهای بزرگ

این مبلمان، حجم زیادی از فضا را به خود اختصاص می دهند. امروزه و در خانه های آپارتمانی و یا سوییت ها، بهتر از این نوع مبلمان استفاده نکنیم. این مبلمان با توجه به حجم عظیمشان، نیازمند فضایی هستند تا بتوانند به زیبایی دکوراسیون شما بیفزایند. باید فضای اطراف این مبلمان را به خوبی مدیریت کرده و شلوغ نکنید تا آنها بتوانند زیبایی بی نظیری را به ست مبلمان شما ببخشند. همچنین باید فضای کافی برای تردد افراد در کنار این مبلمان را فراهم کنید.

استفاده از کوسن و شال بر روی مبلمان شزلون

مبلمان شزلون یکی از انواع مبلمان پر زرق و برق است که جلوه تازه ای را به دکوراسیون شما خواهد بخشید. قطعا استفاده از انواع کوسن و یا شال، این زیبایی را افزایش خواهد داد. در نوع مدرن این مبلمان، شما می توانید از انواع کوسن ها با رنگ های متضاد و یا هم رنگ روکش مبل استفاده کنید. شما می توانید این شال ها را هم رنگ با کوسن ها انتخاب کرده و یا رنگ متضادی را انتخاب کنید. تمامی این موارد موجب خواهند شد که دکوراسیونی متفاوت در خانه داشته باشید.

جمع بندی

امروزه از مبل شزلون بیشتر در آتلیه ها و یا مجالس و مراسمات رسمی استفاده می شود. ابهت و شکوه این مبلمان می تواند فضای اتاق و یا دکوراسیون شما را جلا بخشیده و به شما کمک کند تا دکوراسیونی آرامشبخش داشته باشید. استراحت بر روی این مبلمان بسیار لذت بخش بوده و شما را ترغیب می کند تا ساعات زیادی را بر روی این مبلمان بگذرانید. شما می توانید برای خرید این مبلمان به فروشگاه های اینترنتی مبلمان رجوع کرده و از انواع مبل شزلون آبی رنگ دیدن کنید. ما به شما توصیه می کنیم که در شرایط کرونایی، این خرید را جایگزین خرید حضوری کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}