انواع مبلمان ویلایی برای دکوراسیون فضای باز در حیاط یا باغ

شنبه, 25 بهمن 1399

انواع مبلمان ویلایی زمانیکه بخواهید باغ، حیات خلوت، ایوان، آلاچیق یا مکان دیگری را در فضای باز مبله کنید، کاربردهای مختلفی دارد. علاوه بر این در ظاهر دکوراسیون فضای باز شما نیز موثر است. حیاط خانه شما، حیات خلوت، ایوان یا باغ مکانی است که در آن می‌نشینید و استراحت می‌کنید. مکانی که در طبیعت از اوقات فراغت خود لذت می‌برید.
آشنایی با انواع مبلمان ویلایی که در ادامه مقاله به آن می پردازیم، به شما کمک می کند که تصمیم بگیرید چه نوع مبلی را تهیه کنید و هنگام خرید باید مراقب چه چیزهایی باشید. خرید انواع مبلمان ویلایی، سرمایه گذاری بزرگی است و نباید بدون تأمل و تفکر آن را تهیه کرد.
بسته به نوع مواد و نوع ساخت، مبلمان ویلایی و فضای باز انواع مختلفی دارد. می توانید چیزی را که دوست دارید و فکر می کنید بهترین کاربرد را در ویلای شما دارد، انتخاب کنید.

انواع مبلمان ویلایی بر اساس مواد

شما نمی خواهید زمانی را که می توانید برای تفریح بگذارید، به تمیز کردن یا رنگ آمیزی مبلمان ویلایی خود اختصاص دهید. بهترین جنس مبلمان ویلایی ساخته شده از موادی است که بتواند در برابر شرایط آب و هوایی فضای بیرونی مقاومت کند و به نگهداری کمتری نیاز دارد.
انواع مبلمان ویلایی از مواد مختلفی ساخته شده که بهترین آنها عبارتند از:

مبلمان ویلایی آلومینیومی

مبلمان آلومینیومی سبک و ضد زنگ بوده و تمیز کردن آن آسان است و به رنگ آمیزی یا تعمیر نیازی ندارد. چون سبک است، به راحتی جابجا می‌شود. البته برای این که راحت روی آنها بنشینید، به کوسن نیز نیاز دارید.
وقتی هوای بیرون خیلی سرد است، می توانید مبلمان آلومینیومی خود را به راحتی داخل خانه قرار دهید. این کار عمر مبلمان شما را افزایش می‌دهد. باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر مبلمان آلومینیومی در فصل زمستان به داخل خانه منتقل نشود، ممکن است خیلی زود خراب شود.
نکته ای که باید قبل از خرید مبلمان آلومینیومی به خاطر داشته باشید این است که برای راحت انبار کردن مبلمان نباید آن‌ها را تا کنید.

مبلمان ویلایی استیل یا فرفورژه

مبلمان ویلایی استیل یا فرفورژه محکم و بادوام اما در عین حال سنگین است و نیازی نیست در داخل خانه نگهداری شوند. با این حال، هر از چند گاهی باید آن ها را رنگ کنید. وزن آنها نگران کننده نیست، زیرا زمانی که شرایط آب و هوایی برای نشستن در بیرون نامساعد است، نیازی نیست آن‌ها را به داخل خانه منتقل کنید. نکته ای که هنگام نصب مبلمان استیل یا فرفورژه در باغ خود باید به خاطر داشته باشید این است که نباید آن‌ها را مستقیماً روی چمن قرار دهید زیرا نمی توانید به راحتی چمن زیر مبلمان را کوتاه کنید. مانند مبلمان آلومینیومی، این نوع مبلمان ویلایی برای راحتی بیشتر به کوسن نیاز دارند.

مبلمان ویلایی پلاستیکی یا رزینی

مبلمان پلاستیکی یا رزینی باغ، سبک و مقرون به صرفه است. این انواع مبلمان ویلایی در برابر آب و هوا مقاوم و تمیز کردنش راحت است. با این حال، اگر مدتی طولانی زیر نور مستقیم خورشید باشد، ممکن است کمرنگ شود و درخشش خود را از دست بدهد. بهترین مزیت انواع مبلمان ویلایی پلاستیکی باغ، راحت بودن آن است چون برای استفاده از آن به کوسن نیاز ندارید.

مبلمان ویلایی حصیری طبیعی

مبلمان حصیری طبیعی نیز به خوبی در یک باغ ترکیب می شوند. جذاب و زیبا به نظر می رسد. سبک وزن است. اما عیب این نوع مبلمان در این است که وقتی از آن استفاده نمی کنید باید آن را در انبار سرپوشیده نگهداری کنید. همچنین، هر ساله باید ضد آب شود. نگهداری از این انواع مبلمان ویلایی خیلی راحت نیست.
اگر قصد خرید این مدل مبل از انواع مبلمان ویلایی را دارید مطالعه مقاله "راهنمای خرید مبلمان حصیری برای فضای باز" نیز می تواند به شما کمک کند.

مبلمان ویلایی حصیری مصنوعی

انواع مبلمان ویلایی حصیری از رشته های پلاستیکی بافته شده و روکش شده ساخته می شود. از مزایای مبلمان حصیری می توان گفت:

• وزن سبکی دارد
• مقرون به صرفه است
• تمیز کردنش آسان است
• در برابر آب و هوا مقاوم است
• به رنگ آمیزی یا پردازش نیاز ندارد
• در برابر یخ زدگی، آب و حتی اشعه ماورا بنفش خورشید مقاوم است
• حتی اگر مدت طولانی در بیرون بماند رنگ آن کمرنگ نمی‌شود

مبلمان حصیری مصنوعی در بسیاری از انواع مبل راحتی موجود است و یکی از بهترین انتخاب هایی است که هنگام خرید مبلمان برای فضای باز می توانید داشته باشید.

مبلمان ویلایی چوبی

مبلمان چوبی تکمیل کننده‌ترین نوع مبلمان ویلایی است. کاملاً با محیط باغ ترکیب می شود. با این حال، نکته‌ای که در مورد مبلمان چوبی وجود دارد این است که به پردازش منظم با مواد نگهدارنده نیاز دارد. بهترین نوع چوب انواع مبلمان ویلایی چوبی شامل ساج، سرو، سرو یا چوب قرمز است.

نیمکت چوبی برای باغ

نیمکت ها پرکاربردترین انواع مبلمان ویلایی هستند. علاوه بر ابنکه غیر رسمی و محبوبند، یک احساس صمیمیت در باغتان ایجاد می کنند. نیمکت های باغ با مواد مختلفی ساخته شده‌اند. موادی که محبوب ترین نیمکت های باغ را از آن‌ها ساخته می‌شود می کنند، چوب، بافت پلی اتیلن تخت و چدن است. آنها راحت هستند و با انواع دیگر مبلمان مطابقت دارند. اگر فضای محدودی دارید و می خواهید از فضای موجود استفاده بهینه کنید، نیمکت های چوبی بهترین گزینه هستند.

صندلی های باغ

باغ باید جایی باشد که بتوانید در آن استراحت کنید، تهیه یک محل استراحت ضروری است. اگر باغ کوچکی دارید صندلی های باغ گزینه بسیار مناسبی هستند. صندلی های باغ با چوب، پلاستیک، حصیری و آلومینیوم ساخته می‌شود. شما می توانید متناسب با بودجه و نیاز خود، جنس صندلی را انتخاب کنید. اگر باغ شما کوچک باشد می توانید دو صندلی قرار دهید در حالی که اگر باغ نسبتاً بزرگی دارید می توانید از یک ست با چهار یا شش صندلی استفاده کنید.
اگر باغ بزرگی دارید، ست های مبل احتمالاً بهترین گزینه بین انواع مبلمان ویلایی هستند. آنها بسیار راحتند. ست های مبل جلوه ای جذاب، درجه یک و مناسب از باغ شما را ارائه می دهند. چه چیزی بهتر از اینکه مدتی در فضای بار بنشینید و در حالی که از نسیم خنک و بوی گیاهان تازه لذت می برید با مهمانان خود صحبت کنید.

مجموعه باغ بیسترو

مجموعه های بیسترو از قرن 19 فرانسه سرچشمه می گیرند. آنها معمولاً به شکل میز کافه ای گرد یا بیضی شکل هستند. معمولاً از آهن ساخته می شوند اما در مواد دیگر نیز برای ساختشان استفاده می‌شود. ست های بیسترو در هر باغی بسیار شیک، مد روز و با کلاس به نظر می رسند.

سرویس غذاخوری چوبی برای باغ

اگر باغ نسبتاً بزرگی دارید، تهیه یک سرویس غذاخوری ایده بسیار خوبی است. سرویس غذاخوری باغ از حصیر، بافت رزین و فلز ساخته شده است. این مواد به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند و هنگام استفاده از آنها نیازی به داخل منزل منتقل شوند. آنها یک محیط عالی را برای صرف شام در فضای باز با خانواده و دوستان فراهم می کنند. این امر باعث می شود باغ شما بسیار گرم و دنج به نظر برسد.

سایبان باغ

آلاچیق ها و سایبان‌ها به عنوان مبلمان ویلایی در نظر گرفته نمی شوند اما می توانند یک سایه عالی برای باغ ها ایجاد کنند که در آن آرام بنشینید، لذت ببرید و نگران نور خورشید نباشید. آنها برای باغهای بسیار بزرگ مناسب هستند.

بارهای حیات خلوت و ایوان

با توجه به اینکه در فضای باز کاملاً بسیار تفریح می‌کنی، یکی از گزینه های مناسب ست مبلمان بار حیات خلوت است. این مکان نه تنها به شما محلی برای نگهداری و یخچال نوشیدنی ها برایتان فراهم می‌کند، بلکه فضای زیادی برای چیدن صندلی نیز فراهم می کند و جای بسیار خوب به نظر خوب می رسند.

 

انواع مبلمان ویلایی برای دکوراسیون فضای باز در حیاط یا باغ

 

راهنمای خرید انواع مبلمان ویلایی برای فضای باز

شما می توانید با تمام انتخاب هایی که در مبلمان ویلایی دارید، کنترل خود را از دست بدهید. با این حال، مهم است که عوامل خاصی را در نظر بگیرید تا باغ شما بیش از حد شلوغ نشود. شما نمی خواهید فضای مفید را هدر دهید.

1. نیازتان را ارزیابی کنید

اولین چیزی که باید هنگام خرید مبلمان برای باغ خود در نظر بگیرید، نیاز است. باید بدانید که می خواهید از باغ خود برای چه کاری استفاده کنید آیا برای استراحت از آن استفاده می‌کنید یا برای مهمانی با خانواده یا دوستان. اگر می خواهید باغ را فقط برای استفاده شخصی خود نگه دارید، صندلی آفتاب گیر یا نیمکت راحتی بسیار مناسب است. اگر می خواهید با خانواده و دوستان در باغ خود شام بخورید، به سرویس های ناهار خوری یا مبل راحتی نیاز دارید.
بهترین ایده این است که باغ خود را به فضایی متنوع تبدیل کنید که برای همه اهداف قابل استفاده باشد. هنگامی که نیاز را ارزیابی کردید، لیستی از تمام موارد مورد نیاز خود تهیه کنید و سپس به خرید بپردازید.

2. قبل از خرید اندازه گیری کنید

قبل از خرید هرگونه مبلمان برای باغ خود، فضای موجود را اندازه بگیرید. یک متر همراهتان باشد و مبلمان موردنظر خود را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که در باغ شما جا می شود. مبلمان کوچک در یک باغ بزرگ یا بالعکس بسیار زیبا و جذاب است. بنابراین، همیشه به یاد داشته باشید که ابتدا اندازه گیری کنید و بعداً خرید کنید.

3. نگهداری

اطمینان حاصل کنید که نگهداری مبلمانی خریداری می کنید آسان است. می خواهید زمان زیادی را برای تمیز کردن انواع مبلمان ویلایی خود صرف کنید در حالی که می توانید از این زمان برای تفریح استفاده کنید؟ همچنین، نگهداری منظم مانند عایق رطوبت، پرداخت و سایر روش های پردازش هزینه بر است. انتخاب هوشمندانه مهم است. بدون برنامه‌ریزی قبلی چیزی را که دوست دارید نخرید. همه عوامل را ارزیابی کنید و سپس مبلمان ویلایی خود را خریداری کنید.

4. پارچه مبلمان را بررسی کنید

پارچه کوسن ها و صندلی های مبلمان را بررسی کنید. پارچه مبلمان ویلایی باید عایق آب، ضد آب، ضد اشعه ماورا بنفش باشد و کمرنگ باشد. چون در تمام طول روز در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، پارچه معمولی در فضای باز زیادی دوام نمی‌آورد. اگر از پارچه یا کوسن هایی استفاده می کنید که در خانه استفاده می شوند، بسیار راحتند اما رطوبت را جذب می کنند و خیلی زود خراب می‌شوند.

5. انبار کردن

مبلمان ویلایی معمولاً در فصل زمستان استفاده نمی شود. باید مبلمان قابل جمع شدن و نگهداری در اولویت باشد. این امر عمر مبلمان ویلایی شما را افزایش می‌کند. اگر فضای انباری خانه شما کم است، باید بدنبال مبلی باشید که از ماده ای مقاوم و بادوام ساخته شده باشد.

6. کیفیت

مبلمان ویلایی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. نباید مبلمان بی کیفیت خریداری کنید زیرا انواع مبلمان ویلایی باید در برابر شرایط سخت آب و هوایی مقاومت کند. مبلمان با کیفیت بالا گران تر اما با دوام هستند در حالی که مبلمان با کیفیت پایین ارزان هستند اما هزینه نگهداری آن نیز بالاست.

7. سایه

نکته ای که هنگام خرید مبلمان ویلایی نباید فراموش کنید، سایه است. نشستن در باغ خود در یک روز آفتابی ممکن است ناخوشایند باشد. خرید یک چتر بزرگ هوشمندانه است، زیرا در یک روز آفتابی برای لذت بردن از باغتان سایه خوبی ایجاد می کند. سایبان‌ها اشکال و اندازه های مختلفی دارند. در صورتی که به آن‌ها نیاز ندارید می توانید آن‌ها را جمع کنید.

8. قبل از خرید امتحان کنید

قبل از خرید هرکدام از انواع مبلمان ویلایی، اطمینان حاصل کنید که برای نشستن راحت است. همیشه به یاد داشته باشید، مبلمان ویلایی باید راحت و آرامش بخش باشد. هرگز نباید فقط با مشاهده عکس به صورت آنلاین آن‌ها را خریداری کنید. قبل از خرید دیدن، لمس کردن و امتحان کردن مبلمان بسیار مهم است.

جمع بندی

دور هم نشستن بدون آتش فایده ای ندارد. دور آتش می نشینیم و در تاریکی هوا و گرما در عصر خنک از نور محیط لذت می بریم. اگر برای جایگاه آتش خود، چه برای حیاط خانه و چه برای کمپ، به انواع مبلمان ویلایی نیاز دارید، مجموعه ای عالی از ایده های مربوط به دکوراسیون فضای باز را به شما معرفی کردیم که شامل گزینه های DIY، نیمکت ها، چوب ها، مبلمان حیات خلوت و مبلمان کمپینگ می شود.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}