طراحی دکوراسیون منزل با مبل ال

شنبه, 13 دی 1399

چیدمان مبل ال که یکی از انواع مبلمان رایج در زمان کنونی است که طرفداران زیادی دارد، در هنگام تصمیم گیری برای خرید مبلمان یکی از گزینه های اصلی پیش روی خانواده ها است. انتخاب از میان مدل های مبل ال و سایر مبل های راحتی برای بسیاری از خانواده ها سخت و چالش برانگیز است. جلوه بصری این نوع مبلمان در چیدمان و دکوراسیون منزل قابل چشم پوشی نیست. همچنین مبلمان ال به راحتی در هر فضایی هماهنگ می شود و چینش های زیبایی را به وجود می آورند.
نام گذاری برای این نوع مبلمان با توجه نحوه چیدمان آن صورت گرفته است. شکل رایج چیدمان مبل ال در دکوراسیون منزل به صورت حرف انگلیسی L است. البته نحوه چینش مبل ال بسیار متنوع است و به یک شیوه چیدمان در طراحی دکوراسیون با این نوع مبلمان بسنده نمی شود.

 

طراحی دکوراسیون منزل با مبل ال


با توجه به زندگی آپارتمانی امروز و فضاهای کوچک در اختیار، استقبال از مبل ال نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است و این مدل مبلمان تبدیل به مدلی محبوب در بین افرادی شده است که در منازل کوچک ساکن هستند. به کارگیری این نوع از مبلمان به دلیل اشغال فضای کم و ارائه فضای باز و جادار بسیار متداول است. البته استفاده از مبل ال در فضاهای بزرگ و دلباز نیز خالی از لطف نیست و بسیاری از اوقات از این نوع مبلمان برای جداکردن فضاها در خانه های بزرگ استفاده می شود.
مبل ال ویژگی های مثبت گوناگونی دارد که برای مصرف کنندگان خوشایند است. یکی از مهم ترین ویژگی های مبل ال ایجاد سطح یکپارچه برای نشستن میزبان و مدعوین می باشد. در این نوع مبلمان فضای خالی بین مبل ها وجود ندارد و در نتیجه می توان از تمام فضای در اختیار به نحو احسن استفاده نمود.
از مبل ال به راحتی می توان در تمام منازل با پلان های معماری متفاوت استفاده کردو تنها کافی است به شکل فضا دقت کافی شود و مبل متناسب با فضا از نظر اندازه و نوع چیدمان انتخاب شود. به عنوان مثال چیدمان ایده آل مبل ال در سالن ها و فضاهای مربعی باید به گونه ای باشد که طول دو ضلع ال یک اندازه باشد. در صورتیکه شکل هندسی فضای در اختیار مستطیل باشد، این امر به کلی تغییر خواهد کرد و چیدمان باید کاملا با طول اضلاع نامساوی صورت گیرد.

 

طراحی دکوراسیون منزل با مبل ال

 

انواع مبل ال

در طراحی مبل ال به خواست و نیاز مصرف کنندگان بسیار بها داده شده است و این نوع مبلمان در طرح ها، اندازه ها و کیفیت های متفاوت در دسترس علاقه مندان قرار دارد. مصرف کنندگان می توانند با در نظر گرفتن ابعاد فضای در اختیار خود و همچنین بودجه مورد نظرشان مبل مورد نیاز خود را تهیه نمایند. انواع مختلف مبل ال در ادامه معرفی می شود.
مبل ال کاژو که در طراحی و زیبایی کم نظیر است دارای ظاهری کلاسیک است. تنوع در رنگ و کیفیت بالای این نوع مبلمان دلیل محبوبیت آن در میان مصرف کنندگان است. جنس کلاف مبل ال کاژو از چوب بسیار مرغوب بوده و فوم سرد در ساخت آن استفاده می شود.
مبل ال اسپرت، نوعی از مبلمان است که علاوه بر بهره گیری از طراحی لوکس مناسب ابعاد کوچک آپارتمان های می باشد.
مبل ال ترک توسط متخصصان و هنرمندان کشور ترکیه طراحی و تولید می شود. استفاده از رنگ های روشن مبل ال ترک در فضاهای کوچک باعث ایجاد حس طراوت در اعضای خانواده و میهمانان می گردد.
مبل ال فرانسوی نوع زیبایی از مبلمان است که در طراحی آن سبک کلاسیک استیل تلفیق شده است. در حقیقت مبل ال فرانسوی مبل های هستند که ظاهر آنها تداعی کننده مبلمان استیل و کلاسیک به طور همزمان هستند. مبل ال فرانسوی دارای انواع گوناگونی است و می توان چینش های متفاوتی با آن ایجاد نمود.

 

طراحی دکوراسیون منزل با مبل ال


مبل ال باکس دار نوع مناسبی از مبلمان برای بهینه سازی فضای در دسترس است. این مبل ها از چند تکه تشکیل شده اند و به راحتی می توان از چینش های مختلف آن در دکوراسیون منزل استفاده نمود.
مبل ال ارزان نوعی از محصول است که در ساخت آن از متریال با کیفیت پایین استفاده می شود. در نتیجه طول عمر محصول کوتاه بوده و در طی زمان کوتاهتری نیازمند تغییر خواهند بود.

مدل های چیدمان مبل ال در منزل

الگوی اصلی چیدمان مبل ال به صورت حرف L انگلیسی است. یعنی در چیدمان مبل ها دو بازو برای مبل در نظر گرفته می شود که با هم زاویه 90 درجه دارند. یکی از این دو ضلع از نظر طول بلندتر از ضلع دیگر است. نحوه قرار گیری این دو ضلع می تواند به هم پیوسته و یا از هم جدا باشد.اما در هر دو حالت حفظ زاویه قائمه کاملا ضروری است.
چیدمان مبل ال به صورت جدا یکی از انواع مدل های چینش این نوع مبلمان است. این نحوه چینش اختصاص به مدل هایی دارد که دارای دسته بوده و امکان جداسازی اجزا آنها وجود دارد. به کار گیری این مبل‌ها نسبت به انواع بدون دسته که قابلیت جدا شدن نداشته و یک سره و ثابت هستند بسیار انعطاف پذیر تر است. مصرف کننده می تواند با جابه جایی قطعات مختلف این نوع مبلمان به چینش های جدید دست یافته و تنوع و زیبایی را به محیط خانه خود هدیه ببخشد.
چیدمان مبل ال به شکل یو یکی از انواع جدید و جذاب چینش این مبل ها است. به کارگیری این نوع چیدمان، فضای بسیار صمیمی را ایجاد می کند که مناسب برای استفاده اعضای خانواده و یا دورهمی های دوستانه است. با به کار گیری این سبک چیدمان می توان رودرو با سایر اعضای خانواده نشست و از هم صحبتی با آنان لذت برد.
چیدمان مبل ال به شکل تخت برای افرادی که تمایل دارند در قسمت نشیمن خود علاوه بر مبل از تخت نیز استفاده نمایند بسیار ایده آل است. در این مدل میزهای جلو مبلی حذف می شود و از پاف های مشابه به عنوان جایگزین استفاده می گردد. مزیت استفاده از این چیدمان در دکوراسیون این است که به راحتی با جابه جایی پاف، می توان به چینش مناسب دیگری که درخور شرایط باشد دست یافت.
استفاده از مبل ال در گودها و قسمت هایی از خانه که دارای اختلاف سطح هستند نیز ایده جدید و جالبی خواهد بود. در نگاه اول این چیدمان بسیار خارق العاده بوده و توجه تمام بینندگان را به خود جلب خواهد نمود. این نوع چیدمان بیشتر مناسب خاص پسندان است و افرادی که تمایلی به استفاده از وسایل تک و غیر تکرار شونده ندارند، این سبک را مناسب محل زندگی خود نمی دانند.
استفاده از الگوی نامتوازن در چینش مبل ال، با افزودن یک یا دو مبل تکی به این مجموعه حاصل می شود. برخی از افراد توازن و قرینگی در محیط را مطلوب ندانسته به دنبال ایجاد دکوراسیون نامتوازن هستند. با استفاده از المان های مختلف در پیرامون مبل ال می توان به این چینش دست یافت. افرادباید متناسب با سلیقه و نیاز خود این تغییر را اعمال نمایند.

 

طراحی دکوراسیون منزل با مبل ال

 

محل قرار گیری مبل ال

محل قرار گیری مبل ال با توجه به سایز و ابعداد فضای در اختیار مشخص می شود. به طور کلی می توان گفت چیدمان بسته به ابعاد و محل قرارگیری دیوارها و ارتباط قسمت های مختلف در منزل متغیرخواهد بود. با توجه به این نکته که مبل در فضای بزرگ به کارگرفته شود یا در فضای کوچک، مکان های متفاوتی برای قرار گیری آن لحاظ می شود. در فضاهای کوچک اغلب از کنج ها برای چینش مبل استفاده می شود تا فضای بیشتری برای رفت و آمد و سایر فعالیت های اعضای خانواده به وجود بیاید.
در فضاهای بزرگ قائده چیدمان مبل ال متفاوت با فضای کوچک است. در سالن های پذیرایی و نشیمن های بزرگ از مبل ال برای تفکیک نمودن فضا استفاده می شود. به همین دلیل دیگر کنجی برای چیدن مبلمان دارای اولویت نخواهد بود.
چیدن مبل ال در مقابل شومینه و یا تلویزیون بسیار پرکاربرد است. مبل ال به دلیل ایجاد فضای گرم و صمیمی برای استفاده در زمان مشاهده تلویزیون یا خوردن یک عصرانه در کنار اعضای خانواده بسیار مناسب و ایده آل است. در این حالت باید به نتطه کانونی یعنی محل قرار گیری تلویزیون یا شومینه کاملا دقت شود. البته نقطه کانونی می تواند اشیاء متفاوتی از قبیل یک پنجره بزرگ رو به فضای سبز، پیانو، تابلو نقاشی یا هر چیز دیگری که مورد توجه اعضای خانواده است، باشد. بهتر است از دو صندلی تکی نیز برای تکمیل این چیدمان استفاده نمود.

 

طراحی دکوراسیون منزل با مبل ال

 

مزایای استفاده از مبل ال

استفاده از مبل ال مزایای ویژه ای را با خود برای مصرف کننده به همراه دارد. استفاده از فضا به بهترین نحو ممکن یکی از مزایای به کارگیری این نوع مبلمان است. مبلمان ال با ظرفیت هفت نفر را می توان به سادگی برای نه نفر مورد استفاده قرار داد.
استفاده از این نوع مبلمان می تواند دسترسی به کاربری های مخنلف را برای مصرف کننده ایجاد نماید. به عنوان مثال از این نوع مبلمان می توان به عنوان مبل و تخت خواب در آن واحد بهره گرفت.
این ویژگی برای افرادی که در سوییت های کوچک زندگی می کنند و یا فضای نشیمن اختصاصی در آپارتمان خود دارند بسیار ایده آل و درخور توجه است. در برخی از انواع مبل های ال میز عسلی و جلو مبلی حذف می شود که علاوه بر ایجاد فضای دسترسی بیشتر، هزینه خرید مبل را نیز کاهش می دهد.

برچسب ها:
چیدمان مبل ال

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}