چیدمان انواع مبل مدرن در خانه

چهارشنبه, 25 فروردین 1400

چیدمان انواع مبل مدرن، تفاوت‌هایی با چیدمان سایر مبلمان دارد. علاوه بر چیدمان، مبلمان مدرن در سایر ویژگی‌ها نیز با مبلمان دیگر متفاوت است. همه این ویژگی‌ها در چیدمان انواع مبل، با اهمیت و مهم است. مبل مدرن، طراحی ساده‌ای دارد. این مبل به شکل امروزی و با خلاقیت بسیاری طراحی شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع چیدمان مبلمان مدرن در خانه ویا محل کار بیشتر آشنا کنیم.

انواع مبل مدرن و شیوه چیدمان انواع مبل مبل مدرن

مبل مدرن، امروزه به دلیل طراحی ساده و جذاب، طرفداران بیشماری دارد. همچنین خلاقیت به کار رفته در طراحی آن، موجب جذب مشتریان بسیاری خواهد شد. اگر شما هم قصد دارید از این نوع مبلمان در خانه استفاده کنید، بهتر است با انواع مبل مدرن آشنا شوید. انواع این مبلمان شامل موارد زیر هستند:
مبل ال شکل
مبل یو شکل
مبل مدرن راحتی
مبل‌های مدرن راحتی، در اکثر فضاها در خانه و یا محل کار استفاده می‌شوند و در حقیقت همگان آنان را می‌پسندند.

طراحی ساده و تاثیر آن بر چیدمان انواع مبل مدرن

طراحی هر نوع از مبلمان؛ تاثیر زیادی بر چیدمان آن مبل و فضای دکوراسیون خانه شما دارد. مبل مدرن در مقایسه با سایر مبلمان، ویژگی‌های ساده‌تر و جزییات اضافی کمتری دارد. از تزیینات در این مبل بر خلاف مبل کلاسیک، کمتر استفاده شده است. تزیینات این مبل، بیشتر به شکل مدرن و مورد پسند افراد با سن وسالی جوان است. فرم و بدنه این مبل، داری نقوش برجسته کمی است. این ویژگی‌ها تاثیر زیادی بر چیدمان این مبلمان دارند.

ویژگی‌های کاربردی و تاثیر آن بر چیدمان انواع مبل مدرن

یکی از بارزترین ویژگی‌های مبل مدرن، کاربردی بودن طراحی آن است. با چیدمان انواع مبل‌های مدرن در خانه و یا محل کار، شما می‌توانید با کمترین هزینه، بیشترین استفاده را از این مبلمان داشته باشید. از این نوع مبلمان، می‌توان هم برای استراحت و هم به عنوان محلی برای نشستن میهمانان اضافه کرد. یکی از وبژگی‌های کاربردی تعبیه شده در این مبلمان، استفاده از میزهای عسلی متصل به مبل مدرن است. این میز‌ها، کار شما را برای پذیرایی آسان‌تر خواهد کرد.

استفاده از چوب کمتر و تاثیر آن بر چیدمان مبل مدرن

در بدنه‌ی مبل مدرن، بر خلاف مبل کلاسیک، سازندگان از چوب کمتر و پارچه بیشتری استفاده کرده‌اند. استفاده از چوب کمتر، موجب می‌شود این مبلمان وزن سبک‌تر و حجم کمتری داشته باشند. این ویژگی‌ها، موجب می‌شود، حمل و جابه‌جایی چیدمان این مبلمان، به مراتب آسان‌تر از سایر مبلمان باشد. استفاده از پارچه بیشتر، موجب می‌شود بتوانید این پارچه‌ها را با پرده‌ها و دیوار‌های خانه ست کنید. به جای چوب، از فلز استیل به رنگ‌های زیر در بدنه مبل مدرن استفاده شده‌است:
نقره‌ای
طلایی
مشکی

استفاده از رنگ‌های خنثی در چیدمان انواع مبل مدرن

در چیدمان این نوع از مبلمان، باید توجه زیادی به رنگ این مبلمان داشت. رعایت این نکته موجب می‌شود زیبایی چیدمان این مبلمان دوچندان شود. پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید مبلمان مدرن، رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید. برخی از افراد گمان می‌کنند رنگ‌های خنثی، تاثیر منفی بر دکوراسیون و زیبایی انواع مبلمان دارد. در صورتی که رنگ‌های خنثی، موجب می‌شوند شما انتخاب‌های بیشتری در رابطه با چیدمان مبل و ست کردن سایر وسایل با آن داشته باشید.

قوانین چیدمان انواع مبل مدرن در فضاهای کوچک

در چیدمان مبل‌های سلطنتی و نیمه سلطنتی، رعایت قرینگی و نظم بسیار اهمیت دارد. برای چیدمان انواع مبل مدرن، انتخاب‌های بیشتری نسبت به سایر مبلمان دارید. در چیدمان این نوع از مبلمان، معمولا از نظم خاصی پیروی نمی‌شود. چیدمان کلی شما، باید منتاسب با متراژاتاق نشیمن و همچنین نقطه کانونی آن باشد. از انواع چیدمان‌های رایج، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ال
مستطیل شکل
مربع شکل

متراژ خانه و تاثیر آن بر چیدمان انواع مبل مدرن

شما ممکن است در نظر داشته باشید، مبلمان خود را در هر اتاقی در خانه جای دهید. اندازه این اتاق و شکل هندسی آن تاثیر زیادی بر نوع چیدمان مبلمان مدرن خواهد داشت. اگر شکل هندسی اتاق شما مستطیل شکل و با متراژ پایین است، پیشنهاد می‌کنیم از چیدمان گرد استفاده نکنید. همچنین نور اتاق شما تاثیر زیادی بر چیدمان خواهد داشت. اگر اتاق شما دارای نور زیادی است، می‌توانید از چیدمان به شکل دایره استفاده کنید.

فضای کوچک و تاثیر آن بر چیدمان مبل مدرن

چیدمان مبلمان مدرن در فضای کوچک اتاق، کمی مشکل است. اگر فضای خانه شما کوچک است، نیازی نیست یک ست کامل مبلمان را در آن جای دهید. این کار علاوه بر شلوغ شدن فضای اتاق، دکوراسیون اتاق شما را بهم می‌ریزد. همچنین با شلوغی فضای اتاق، محلی برای رفت‌وآمد باقی نخواهد ماند. پس بهتر است قبل از خرید مبل، با تعداد کامل مبل‌های ست موردنظرتان آشنایی داشته باشید. اگر آشنایی لازم را نداشته باشید، به اجبار باید از چیدمان‌های غیر اصولی استفاده کنید.

چیدمان انواع مبل مدرن در اتاق نشیمن مستطیل شکل

اتاق پذیرایی مستطیل شکل، دارای فضای نسبتا خوبی برای چیدمان مبلمان مدرن است. برای چیدمان هر نوع مبلی در خانه، بهتر است ابتدا ایده‌های خود و فضای کلی خانه را بر روی یک کاغذ بزرگ رسم کنید. این کار موجب می‌شود درصد خطای کمتری در هنگام چیدمان و انتخاب دکوراسیون خانه خود داشته باشید. سعی کنید مبلمان را طوری بچینید که فضای کافی برای چیدمان میز‌ها برای پذیرایی از میهمانان و رفت‌وآمد افراد وجود داشته باشد.

چیدمان انواع مبل مدرن در اتاق نشیمن مربع شکل

اگر اتاق نشیمن شما به شکل مربع باشد، شما در مقایسه با اتاق‌های مستطیل شکل دارای محدودیت بیشتری هستید. برای چیدمان دقیقتر مبلمان مدرن در اینگونه اتاق‌ها، بهتر است قبل از چیدمان اصلی، تعدادی مقوا با اندازه‌های مبل واقعی را در اتاق قرار دهید. این کار موجب می‌شود در چیدمان اصلی، درصد بسیارکم و یا اصلا خطایی نداشته باشید. مقواهای مورد استفاده را براساس چیدمان‌های مورد نظر و مطابق سلیقه خود در اتاق بچینید.

 

چیدمان انواع مبل مدرن در خانه

استفاده از ست 7 نفره برای چیدمان انواع مبل مدرن

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مبلمان راحتی از انواع مبل‌های مدرن هستند. اگر شما مقاله "برای خرید مبل راحتی به چه نکاتی توجه کنیم؟" با ویژگی‌های مبل راحتی آشنا شده‌اید. شما می‌توانید از تمام و یا قسمتی از این ست‌های7نفره برای چیدمان مبل در اتاق نشیمن استفاده کنید. یکی از ایده‌های چیدمان مبل، به صورت خطی است. در این چیدمان، کاناپه‌های سه نفره و صندلی‌های تک را در کنار هم به صورت خطی قرار می‌دهیم.

چیدمان انواع مبل مدرن به صورت ترکیبی

امروزه در چیدمان مبل‌ها، رنگ‌ها از اهمیت خاصی برخوردارند. همان طور که در بالا اشاره کردیم، شما می‌توانید از کاناپه‌ها و صندلی‌های تک نفره در چیدمان مبلمان مدرن استفاده کنید. اگر هر کدام از این مبل‌ها دارای یک رنگ خاص، البته در یک طیف رنگی وجود داشته باشند، ترکیبی جالب و جذاب در اتاق نشیمن شما به وجود می‌آورند. همچنین استفاده از پارچه‌هایی با رنگ‌های مخالف در یک مبل، بر زیبایی ظاهری مبل می‌افزاید.

استفاده از گالری دیواری در کنار چیدمان انواع مبلمان مدرن

همیشه استفاده از وسایل جانبی مثل تابلوهای نقاشی و یا مجسمه‌های برنزی، فضای چیدمان و یا دکوراسیون اتاق شما را زیباتر می‌کند. اگر رنگ این مجسمه و یا نقاشی‌ها، با رنگ مبلمان شما همخوانی داشته باشد، فضای اتاق نشیمن شما را دلچسب‌تر می‌کند. استفاده از این وسایل جانبی در کنار چیدمان مبلمان، کاملا بستگی به نظر و سلیقه شما دارد. استفاده از گالری دیواری عکس‌های کوچک، پیشنهاد جذابی برای افزایش زیبایی اتاق شماست.

چیدمان انواع مبلمان مدرن بدون استفاده از کاناپه

همان طور که در بالا اشاره کردیم، ممکن است فضای خانه و یا محل کار شما، کوچک باشد. شما می‌توانید با حذف کاناپه، فضا را برای گنجاندن مبل‌های راحتی تک نفره فراهم کنید. البته شما می‌توانید کاناپه 3 نفره را حفظ کرده و و به جای آن کاناپه 2 نفره را از لیست ست مبلمان مورد نظر خود حذف کنید. این کار موجب می‌شود تعداد افراد بیشتری بتوانند بر روی مبلمان اتاق شما بنشینند.

استفاده از میز‌های کوچک در چیدمان انواع مبلمان مدرن

در بسیاری از مواقع ممکن است افراد ترجیح دهند از میز‌های بزرگ در وسط چیدمان مبلمان مدرن خود استفاده کنند. این میز‌ها اغلب به شکل دایره هستند. البته باید از یک فرش مناسب در زیر این میز بزرگ استفاده کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند در جلوی هر مبل و یا کاناپه از میز‌های کوچک متناسب با تعداد افراد استفاده کنند. استفاده از هرکدام از این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارد.

انتخاب نقطه کانونی برای چیدمان انواع مبلمان مدرن

انتخاب نقطه کانونی مناسب، برای چیدمان انواع مبل بسیار مهم و ضروری است. این نقطه کانونی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
پنجره
شومینه
دیوار
انتخاب مناسب این نقطه موجب می‌شود که دکوراسیون و جیدمان شما به صورت همگرا دیده شود. توجه افراد باید در ابتدای ورود به اتاق، به نقطه کانونی جلب شود. در واقع این نقطه به شما کمک می‌کند بتوانید به چیدمان خود، نظمی خاص ببخشید. با انتخاب یک نقطه مناسب، به بیننده احساس راحتی بدهید.

چیدمان انواع مبلمان مدرن به صورت ال

شما می‌توانید ست7 نفره مبلمان راحتی را به صورت ال بچینید. چیدمان مبلمان مدرن به شیوه ال، موجب می‌شود فضای خانه شما بازتر وآزادتر از سایر چیدمان‌ها باشد. در این چیدمان، کاناپه‌ها و صندلی‌های تک نفره به صورت افقی چیده می‌شوند. در این چیدمان، بین این مبلمان زاویه‌ای در حدود 90 درجه به وجود می‌آید. برای چیدمان مبل‌های راحتی به شکل ال، بهتر است بخش‌های کوتاه مبلمان را در عرض خانه قرار دهید و جای گذاری کنید.

اولویت بندی در چیدمان انواع مبلمان مدرن

برای چیدمان مبلمان مدرن، بهتر است بزرگترین قسمت مبلمان مورد نظرتان را در روبه‌روی نقطه کانونی قرار دهید. این تکه از مبلمان، معمولا کاناپه 3 نفره است. سپس در ادامه کاناپه‌ی دونفره و سایر صندلی‌های تکی را مطابق ایده و نظر خود در اتاق نشیمن قرار دهید. این اولویت‌بندی نوعی پیشنهاد محسوب می‌شود و تمام موارد ذکر شده بستگی به فضا و متراژ خانه و اتاق نشیمن شما دارد.

جمع بندی

بسته به نظر افراد و سلیقه آنان، ایده‌های مختلف و جذابی در زمینه چیدمان انواع مبلمان وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود و برای افزایش جذابیت کار، از این ایده‌ها به صورت ترکیبی استفاده کنید. برای خرید انواع مبل مدرن، با مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی، از انواع مدل این مبل دیدن کنید. همچنین با خرید اینترنتی، از سایرخدمات همچون تخفیف ویژه و حمل مبل خریداری شده تا درب منزل استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}