چگونه به بهترین شکل ممکن مبل چستر را در دکوراسیون داخلی بچینیم؟

جمعه, 8 اسفند 1399

چگونه می توان مبل چستر را به بهترین روش و شکل ممکن در دکوراسیون داخلی منزل و یا محیط کاری چید؟ برای اینکه از مبل چستر در دکوراسیون خانه خود استفاده کنیم باید حتما شرایط خاصی داشته باشیم؟ به چه اکسسوری هایی برای چیدمان مبل چستر نیازمند هستیم؟ اگر ذهن شما درگیر حتی یکی از این سوالات است ما به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید سپس تصمیم بگیرید که کدام یک از روش های چیدمان مبل چستر را ترجیح می دهید و برای منزل شما کدام یک مناسب تر می باشد.
با توجه به اینکه مشخص نیست منشا و نقطه پیدایش مبل چستر چه بوده است و تمامی مستندات مرتبط با پیدایش آن از بین رفته، می توانیم با اطمینانی هرچه تمام تر بگوییم که مبل چستر در طی سالیان بسیار در طراحی تغییر و یا بهتر است بگوییم تکامل یافته است و از مراحل بسیاری عبور کرده تا به شکل امروزی رسیده است.
به طور کل در ارتباط با تمامی وسایل منزل و یا حتی تمامی وسایل دیگر همیشه ما با یک تاریخچه ای روبرو هستیم که در گذشته در یک زمان شروع شده است و گذر زمان تغییرات اساسی در آن ایجاد کرده است. این تغییرات به اندازه ای بوده اند که می شود آنها را شروع یک سبک متفاوت دانست. به طور کل تاریخچه مبل چستر را به ارل چهارم چستر فیلد مرتبط میدانند. می گویند که در اواسط سالهای ۱۷۰۰ میلادی یک مبل چستر به ارل داده شد ولی این تاریخچه ای نامعلوم و نامشخص است.
عده دیگری می گویند این اصطلاحی که با عنوان چستر شناخته می شود نوع خاصی از مبل نبوده و در آن زمان در آمریکا و کانادا برای توصیف کردن همه انواع مبل از آن استفاده می شده است. در ادامه می خواهیم همه نکاتی که در ارتباط با چینش مبل چستر نیاز است بدانید را به شما بگوییم و شما را برای طراحی منحصر بفرد و ویژه مبل چستر آماده کنیم.
با توجه به سلیقه خود می توانید بهترین نوع چینش را انتخاب کنید و از دکوراسیون منزل خود نهایت لذت را ببرید. البته توجه داشته باشید که تنها سلیقه و ترجیح شما کافی نیست و شما باید به ابعاد خانه و مکانی که برای چینش مبل در نظر گرفته اید توجه ویژه کنید. این مبل به دلیل ابعادی که دارد باید به گونه ای مناسب چیده شود تا بتواند زیبایی خود را هر چه بیشتر نمایان کند.

دکوراسیون داخلی خود را به بهترین شکل ممکن با مبل چستر متحول کنید

مبل چستر دارای تعاریف دقیق و شخصی نمی باشد که بتوانیم به طور ویژه و منحصر به فردی آن را معنا کنیم. اما می توانیم در این حد بگوییم که به طور کلی مبل چستر دارای دکمه هایی عمیق با بازوها و پشتی هایی با همان ارتفاع می باشد. در واقع بازوهای به کار رفته در مبل چستر با ارتفاع پشتی های آن یکسان است.
امروزه مبل چستر را بیشتر از چرم طبیعی و مصنوعی می سازند. میل چستر را میتوان با پارچه های دیگری نیز ساخت که بین افراد بسیار محبوب نیز می باشند. این پارچه ها دارای انواع طرح ها و رنگ های مختلف هستند که افراد می توانند آن را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنند. پارچه هایی مانند مخمل، پارچه کتانی، توید و بسیاری دیگر از انواع پارچه.
مبل چستر دارای ظاهر بسیار شیک و لاکچری می باشد که در خانه ها و ادارات نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع از مبل به دلیل اینکه دارای ساختار ظاهری بسیار زیبا و نوع طراحی منحصر به فردی می باشد، به طور کل با انواع دکوراسیون ها قابل ست شدن می باشد و میتوان آن را در مکان های مختلف قرار داد. در واقع مبل چستر میتواند در انواع دکوراسیون ها قرار بگیرد و متناسب با آنها زیبایی خاصی را به محیط ببخشد. با استفاده از این مبل می توانید احساس تداوم و زیبایی را ایجاد کنید و به طور کل منزل خود را متحول کنید.

از رنگ های با کنتراست بالا برای مبل چستر استفاده کنید

شما با استفاده از رنگ هایی با کنتراست بالا مانند قهوه ای پررنگ یا خردلی پررنگ می توانید مبل چستر خود را بیش از پیش به نمایش بگذارید. می توانید از رنگ بندی های متناسب و گاهی مخالف با رنگ زمینه اصلی دکوراسیون خود برای کوسن های مبل چستر استفاده کنید.
بهتر است از رنگهایی استفاده کنید که رنگ مبل چستر را بیش از پیش به نمایش بگذارد. توجه کنید که این رنگ ها میتواند به گونه ای با کوسن ها ترکیب شود که نمایی دو چندان پیدا کند. مبل چستر مانند مبل ال، مبل نیمه استیل، مبل کلاسیک و... نیاز به داشتن کوسن دارد.

مبل چستر را با استفاده از رنگ ها و طرح های مختلف در دکوراسیون داخلی ترکیب کنید

مبل چستر را می توانید با طرح ها و رنگ های مختلف ترکیب کنید ولی نباید در استفاده از آن خیلی اغراق کنید. شما می توانید از اکسسوری های مختلف متعلق به دوران های متفاوت در منزل خود استفاده کنید. نیازی نیست که همه وسایل شما مدرن و یا حتما کلاسیک باشند. می توانید از هر دو استفاده کنید و آن ها را در دکوراسیون منزل خود جای دهید. این سبک تلفیقی بسیار جذاب است و میتواند به گونه ای برای شما سیل جهش و جابجایی در زمان باشد.
تلفیق سبک مدرن و کلاسیک می تواند به عنوان یک تونل زمان اثر کند و شما را به زمان های مختلفی از تاریخ ببرد.
مبل چستر دارای ابعاد بزرگی است و حجم بالایی دارد.
بهتر است از پرده های شلوغ و یا اکسسوری هایی که نیاز به فضای زیاد دارند استفاده نکنید. این اکسسوری ها باعث می شود فضا بسیار شلوغ به نظر برسد. بهتر است از پرده ها استفاده نکنید و به جای آن از کرکره برای پوشاندن پنجره استفاده کنید.

بهتر است رنگ دیوار منزل را با مبل چستر ست کنید

رنگ آمیزی دیوارها می تواند نقش بسیار به سزایی در نشان دادن مبل چستر و چگونه به نظر آمدن آن کند. مبل چستر می تواند به عنوان یک اثر هنری به چشم بیاید به این صورت که اگر دیوارها همرنگ با مبل چستر باشند، باعث می شوند مبل بزرگ تر و حجیم تر به نظر برسد.می توانید از رنگ های مختلف برای مبل و صندلی استفاده کنید تا آنها به یک اندازه ساده نباشند. استفاده از اکسسوری ها و عناصر مدرن و مینیمال می تواند در زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون بسیار موثر باشد.

مبل چستر را در گوشه دکوراسیون داخلی خانه بچینید

استفاده از گوشه خانه برای چیدن مبل چستر یک روش بسیار رایج در دکوراسیون مدرن است و باعث می شود از فضای خود بهترین استفاده را کنید.
انتخاب اکسسوری های متناسب با انحناهای مبل چستر می تواند گزینه بسیار مناسبی برای دکوراسیون منزل است. مثلا می توانید از میز گرد قهوه خوری استفاده کنید و یا مبلمان دیگری که دارید را به حالت خمیده انتخاب کنید. باید توجه داشته باشید که رنگ مبل چستر شما بهتر است تعیین کننده ی رنگ کاغذ دیواری و سایر اکسسوری های مورد استفاده در دکوراسیون باشد.

 

چگونه به بهترین شکل ممکن مبل چستر را در دکوراسیون داخلی بچینیم؟

 

استفاده از دکوراسیون صنعتی برای مبل چستر

مبل چستری که با چرم درست شده است یک انتخاب بسیار مناسب برای قرار داده شدن در دکوراسیون صنعتی می باشد. مبل چستر چرم میتواند به کاهش اضطراب و استرس کند. از این مبل میتوان در فضاهایی که باز هستند و وسیع، استفاده کرد.
می توانید از چرم های دست دوم نیز برای طراحی دکوراسیون صنعتی استفاده کنید. اگر چرم شما دارای سایه است و یا رنگ های تیره دارد نیز میتواند برای قرار گرفتن در فضای دکوراسیون صنعتی بسیار گزینه مناسبی باشد. برای طراحی میز نیز می توانید از لاستیک های بدون استفاده ماشین، تخته هایی که آنها را نقاشی کرده اید و یا وسایل قدیمی که استفاده ای از آنها نمی کنید می توانند گزینه های بسیار مناسبی باشند. میتوانید از چمدان های قدیمی نیز به عنوان میز استفاده کنید.
در این دکوراسیون ترکیب چوب و فلز نیز می تواند بسیار اثرگذار باشد و جلوه ویژه ای به دکوراسیون منزل شما بدهد. مبل چستر چرمی دارای یک مزیت بسیار مهم است و آن این است که خیلی دیر کثیف می شود.
باید توجه کنید که این مزیت میتواند از طرفی برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند نقطه مثبت به حساب بیاید و از طرف دیگر چرم بسیار حساس است و اگر حیوان خانگی دارید ممکن است با پنجه هایش آن را پاره کند و یا خط بیاندازد. ولی به دلیل دیر کثیف شدن انتخاب بسیار مناسبی برای دکوراسیون است.

دیوارهای آجری نمایی بسیار مناسب برای زمینه مبل چستر در دکوراسیون داخلی

اگر مبل چستر خود را در برابر یک دیوار آجری قرار دهید خواهید دید که با نمایی فوق العاده مواجه خواهید شد. بهتر است برای اینکه از این ترکیب بهترین استفاده را ببرید و بهترین نما را از آن به دست بیاورید، بهتر است از اکسسوری های زیاد و شلوغ استفاده نکنید. این کار باعث می شود که ظاهر اتاق نشیمن و یا اتاق کار شما بسیار خلوت تر و زیباتر دیده شود.
شلوغی بیش از حد باعث می شود که تمرکز از یک عنصر برداشته شود و زیبایی مبل چستر شما به نظر نیاید. به طور کل برای همه ی انواع مبل شرایط به همین گونه است. فرق ندارد از مبل کلاسیک استفاده می کنید یا مبل ال و یا مبل نیمه کلاسیک، مهم این است که شلوغی نمای زیبای مبل و اکسسوری های شما را از بین میبرد و در واقع شما را از واقعیت دور میکند. شما می توانید از لوازم جانبی و اکسسوری هایی استفاده کنید که باعث شود فضای داخل خانه و یا محل کار گرم تر به نظر برسد.
استفاده از فرش های کوچک و یا بزرگ با رنگ هایی گرم و همچنین کوسن هایی که رنگ های گرم دارند، انتخاب مناسبی برای این نوع از دکوراسیون هستند.
به هر وسیله ای می توانید به چشم یک فرصت برای خلاقیت نگاه کنید و آن را برای موارد مختلف در دکوراسیون به کار ببرید. دیوارهای آجری به محیط احساس اطمینان و آرامش می دهند. به گونه ای که شما را از انواع استرس های محیط و کار دور می کنند و به شما حس خانه بودن را می دهند.

برای چیدن مبل چستر در دکوراسیون داخلی بهتر است از قانون تعادل و تقارن استفاده کنید

در چیدمان مبل چستر همیشه قرار دادن دو مبل چستر روبروی هم بهترین نتیجه را می دهد و ترکیب بی نظیری را ایجاد می کند. این نوع از چیدمان محیط را بسیار رسمی نشان می دهد و باعث می شود شما حس کنید که در محیط جدی قرار دارید.
برای اینکه فضایی مناسب جهت صحبت های کاری مختلف و گپ و گفت های نسبتا رسمی داشته باشید، قرار دادن دو مبل چستر چرمی شما را به این هدف می رساند. می توانید از یک میز چوبی بزرگ در بین این دو مبل نیز استفاده کنید و زیبایی دو چندانی به کل فضا ببخشید.

چیدن مبل چستر در مرکز دکوراسیون داخلی خانه و یا محیط کار

چیدن مبل چستر در وسط خانه و فضا طراحی بسیار خاصی به حساب میاید که بهتر است از آن در فضاهای بزرگ و بدون محدودیت جا استفاده کنید. می خواهیم بدانید که چینش مبل چستر در وسط خانه های کوچک، حرکت بسیار غلطی می باشد. این کار باعث می شود فضا به بدترین حالت ممکن اشغال شود.
در خانه های کوچک زیبایی مبل چستر آنطور که باید و شاید دیده نمی شود و به همین دلیل بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک از مبل چستر استفاده نکنیم و یا اگر می خواهیم حتما در خانه مبل چستر داشته باشیم، آن را در مرکز خانه نچینیم. چرا که علاوه بر مختل شدن زیبایی مبل چستر باعث منع رفت و آمد در خانه نیز می شود.
در خانه های بزرگ نیز می توانید از دو دست مبل نیز استفاده کنید و آنها را در فضاهای مختلفی که در اختیار دارید، قرار دهید.

جمع بندی

قبل از خرید مبل چستر حتما به متراژ و فضای خانه خود توجه داشته باشید. بهتر است بدانید که قرار است مبل را در کجای خانه قرار دهید که بهترین ویو را داشته باشد و برای شما زیبایی بسیاری را به همراه بیاورد.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}