بهترین روش های تعمیر مبل راحتی

يكشنبه, 15 فروردین 1400

تعمیر مبل راحتی و استفاده مجدد از مبلمان باعث می‌شود، از صرف هزینه اضافی برای خرید یک دست مبل راحتی جدید جلوگیری کنیم. برخی از افراد به جای بازسازی مبلمان قدیمی، با صرف هزینه‌ای گزاف، اقدام به خرید مبلمان نو می‌کنند. درحالی که اگر فرسودگی مبلمان به صورت جدی نباشد وهنوز از عمر مبلمان باقی مانده باشد، می‌توان با بازسازی صحیح آنان، از مبلمان خود درمدت زمان بیشتری استفاده کرد.
در این صورت خرید مبلمان جدید، تبدیل به اولویت دوم بعد از گزینه بازسازی مجددخواهدشد. در زمینه بازسازی مجدد مبلمان، شرکت‌های بسیاری مشغول به کار هستند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با روش‌های صحیح نگهداری از مبلمان و بازسازی آنها آشنا کنیم.

انواع تعمیرات مبل

تعمیر مبل، فرآیندی است که مبل‌های آسیب دیده و تاحدودی غیرقابل استفاده ترمیم می‌شوند. بازسازی مبل بستگی به شرایط مختلفی دارد. هر مبلی باتوجه به طراحی خاص خود، شرایط بازسازی ویژه‌ای دارد. با، بازسازی مبل‌های قدیمی، به راحتی می‌توانید دکوراسیون منزلتان را تغییر دهید. جنس مبل نیز در چگونگی بازسازی مبل موثر است. برای بازسازی مبل باید آن را به کارگاه‌های بازسازی مبل برده و باتوجه به نوع فرسودگی، معایب آن رفع شود. در بازسازی مبل، باید همه اجزا آن بازرسی شده و رفع عیب شوند. این تعمیرات شامل قسمت‌های زیر می‌شود:


تعمیر زیره مبل راحتی

بازسازی پایه شکسته مبل راحتی
تعویض پارچه مبل راحتی

قبل از تعمیر مبل راحتی چه کنیم؟

قبل از تعمیر مبل، بهتر است در ابتدا مبلمان قدیمی خود را تمیز کنید. در بازسازی مبل باید سعی کنید آنان را شبیه به روز اولشان کنید و آنان را به شکل اولیه خود بازگردانید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید تا مبلمان را به کارگاه بازسازی مبل ببرید، بهتر است گردوخاک‌های موجود بر آن را به خوبی تمیز کنید.
اگر این گردوخاک گیری را به نحو احسن انجام دهید، احتمالا با رنگ شفاف و زیبای مبل مواجه خواهید شد. همچنین برای دسترسی به قسمت‌های کوچکتر مبل بهتر است از یک مسواک تمیز و برس استفاده کنید. با استفاده از یک تیر چوبی کوچک و تراش نوک آن، به راحتی می‌توانید گوشه‌ها و قسمت‌های تنگ مبلمان را تمیز کنید.

تعمیر قسمت‌های شکسته مبل راحتی

پس از تمیز کردن قسمت‌های مختلف مبل نوبت به بازسازی قسمت‌های دیگر می‌شود. اگر قصد دارید خود دست به کارشده و شروع به تعمیر مبل کنید، با تجربه‌ای نو مواجه خواهیدشد.
برای تعمیر قسمت‌های شکسته مبل، ممکن است احتیاج به تعمیر و یا تعویض آن قسمت باشد. اگر وسیله‌ای قابل تعمیر باشد، شاید بتوان مشابه آن را با جستجو درسمساری‌های شهر پیدا کرد. اگر قطعه مشابه را نیافتید، باید قطعه را تعویض کنید.
اگر شما فرد ماهری در این زمینه نیستید، بهتر است تعویض پایه و یاهر قطعه دیگری را به اهل فن این رشته بسپارید. در بررسی معایب مبلمان، بهتر است مبل را بچرخانید و تمام قسمت‌های آن را به خوبی بررسی کنید.

رنگ مجدد برای مبلمان

برای تعمیر مبل راحتی شما می‌توانید با رنگ مجدد، جلای تازه‌ای به مبل ببخشید. جلای مجدد به معنای استفاده از رنگ جدید برای مبلمان است.
این کار زمان زیاد و فعالیت بسیاری را طلب می‌کند. برای ایجاد یک رنگ دلنشین و جذاب، بهتر است از ترکیب رنگ‌های شیمیایی و سمباده بهره مند شوید. برای جداکردن رنگ قبلی از مبل باید بسیار صبور باشد. رنگ قبلی به دلیل اینکه سال‌ها بر روی مبل بوده‌است، به سختی از آن جدا می‌شود.
پس برای جداکردن آن باید صبر و حوصله بسیاری داشته باشید. بهتر است برای جداکردن رنگ عجله نکنید، چون ممکن است کارخود را سخت‌تر کنید. بهتر است قبل از رنگ کردن مبلمان به چوب لاک مخصوص بزنید تا جلای بیشتری پیدا کند.

رویه‌کوبی مبل راحتی

یکی از مهم‌ترین مراحل تعمیر مبل، رویه‌کوبی آن است. در این مرحله، باتوجه به نقص‌ها و مشکلات مبلمان شما، کار‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در این مرحله اسکلت و ساختمان مبلمان دست نخورده باقی می‌ماند. درواقع شکل ظاهری مبلمان به صورت کامل عوض می‌شود.
این کار معمولا برای مبلمان‌هایی انجام می‌شود که بسیار فرسوده هستند و به شکل گسترده نیاز به تعمیر دارند. رویه کوبی در مبلمان‌های مختلف متفاوت است. مثلا در مبلمان استیل به دلیل استفاده از چوب منبت‌کاری شده، شرایط پیچیده تر و سخت تر است. رویه‌کوبی در مبلمان راحتی، به صورت آسان‌تری صورت می‌گیرد. رویه‌کوبی مبلمان، تاثیر شگرفی در زیبایی ظاهری و نمای مبلمان دارد.

‌ابزارهای لازم برای تعمیر مبل راحتی

ابزارهای زیادی برای تعمیر مبل راحتی وجود دارد. اینکه از کدام نوع آنها استفاده کنید، بستگی به جنس مبل و نوع مشکل آن دارد. برای سفت کردن پیچ‌های مبل، به پیچ‌گوشتی های چهارسو و دوسو نیاز دارید. از سمباده برای صاف کردن برآمدگی‌های مبل استفاده می‌شود. در تعمیرات حرفه‌ای مبلمان، پس از استفاده از لاک مخصوص، سمباده بر روی آن کشیده می‌شود. استفاده از مقداری پشم پولاد نیز برای بازسازی بهتر پیشنهاد می‌شود. کاردک‌های فلزی و پلاستیکی از دیگر ابزار لازم برای بازسازی مبلمان هستند. اگر می‌‌خواهید مبلمان خود را به صورت حرفه‌ای بازسازی کنید می‌توانید از وسایل زیر کمک بگیرید:

بتونه‌ی چوب
ماسک تنفسی
انواع قلموها
صابون روغنی
دستکش پلاستیکی
چسب چوب

 

بهترین روش های تعمیر مبل راحتی


تعویض پارچه مبل راحتی

برای تعمیر مبل به صورت کامل مراحل زیادی وجود دارد. در این قسمت از مقاله شما را با چگونگی تعویض پارچه مبل آشنا خواهیم کرد. معمولا برای شروع بازسازی مبل، پارچه‌های آن را تعویض می‌کنند.
بهتر است ابتدا پارچه را بشکافید. پس از شکافتن پارچه، می‌توانید آن را به راحتی از محل دوختن آن جدا کنید. جنس و متراژ پارچه تاثیر بسیار زیادی بر قیمت مبلمان دارد. هرچه جنس پارچه مرغوب‌تر باشد، کیفیت مبلمان نیز افزایش می‌یابد.
همچنین باید از متراژ دقیق پارچه اطلاع کافی داشته باشید زیرا از این پارچه برای رویه‌کوبی استفاده می‌شود. بعد از مرحله شناسایی پارچه مناسب، نوبت به مراحل تعویض پارچه مبلمان می‌رسد که در ادامه مقاله آن را بررسی خواهیم کرد.

مراحل تعویض پارچه مبل راحتی

در ابتدا آسیب و خرابی مبلمان خود را بررسی کنید. اگر مبل شما برای تعمیر، نیاز به تعویض پارچه داشت، پارچه مناسب را خریداری کنید. در ادامه کار، روکش قبلی مبل خود را تعویض کنید. در قسمت بالا به صورت مختصر به این موضوع اشاره کردیم. اما برای توضیح بیشتر باید ذکر کنیم که ابتدا باید محل وصل شدن پارچه به کلاف مبل را بیابید. این پارچه به صورت قطعی به وسیله‌ی چسب و یا منگنه به مبل چسبیده شده‌ است. سپس با دقت و حوصله‌ی فراوان باید این پارچه را از منگنه و یا چسب جدا کنید. پارچه جدید را با توجه به اندازه‌های مبل، به وسیله منگنه و یاچسب به همان روش قبلی به مبل بچسبانید. دقت کنید که در هیچ یک از مراحل کار، پارچه از روی تشک مبل جدا نشود. یکنواختی پارچه، زیبایی مبل را دوچندان می‌کند.

جنس پارچه مناسب برای مبلمان

قیمت پارچه‌های مختلف برای استفاده در تعمیر مبل، متفاوت است. اگر بودجه شما محدود است، بهتر است پارچه‌های ارزان‌تری را انتخاب کنید. اما بازهم با همین بودجه کم، می‌توانید اتنخاب‌های بسیارخوبی داشته باشید.
اگر بخواهیم یکی از بهترین پارچه‌های رومبلی را به شما معرفی کنیم، چرم طبیعی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این پارچه دارای زیبایی و استحکام منحصربه‌فردی است. با استفاده از این نوع پارچه دیگر نباید نگران باقی ماندن اثر لکه‌ها بر روی مبلمان باشیم. این پارچه قدرت لکه‌گیری بسیار بالایی دارد.
البته اگر بودجه شما محدود است، خرید چرم مصنوعی می‌تواند در اولویت فهرست شما قرار گیرد. نوع پارچه استفاده شده در مبلمان، بستگی به مکان استفاده از مبل مورد نظر نیز دارد. اگر شما دچار حساسیت هستید، استفاده از پارچه‌های پشمی و مخملی گزینه‌ی مناسبی برای شما نیست.

زیرکاری مبلمان

زیرکاری یکی از مراحل تعمیر مبل راحتی است،که سه مرحله زیر را شامل می‌شود:

تعویض فوم‌ها
تعویض تسمه‌ها
تعویض فنر‌ها

وقتی مبل شما به مرحله خرابی فنر‌ها و افت نشیمن رسیده‌ باشد، نیاز به زیرکاری برای آن احساس می‌شود. هرنوع مبلمانی، زیرکاری مخصوص به خود را دارد. مبلمان استیل و یا مبلمان راحتی هرکدام به شیوه‌ای خاص زیرکاری می‌شوند. در مبلمان راحتی برای زیرکاری از اسفنج استفاده می‌شود. همچنین تعویض فوم‌ها در این نوع از مبلمان، به آسانی انجام خواهد گرفت. در مبلمان استیل، شرایط پیچیده و متفاوت است. افراد کمی می‌توانند زیرکاری این نوع از مبلمان را در خانه انجام دهند. این کار را بهتر است به افرادحرفه‌ای‌تر بسپارید. مبلمان استیل برای زیرکاری نیاز به بارگیری دارند. در این مرحله از تعمیر مبل راحتی ، باید ازکرک و تخمه‌پنبه استفاده کنیم.

کیفیت مواد و استفاده از افراد با تجربه برای بازسازی مبل

کیفیت مواد مورد استفاده در تعمیر مبل بسیار اهمیت دارد. همه افراد در هنگام خرید مبل، به کیفیت مواد به کار رفته در مبلمان اهمیت زیادی می‌دهند. در هنگام خرید متریال به کاررفته در مبل، برای افراد بسیار مهم است. اما افراد کمی وجود دارند که در هنگام بازسازی مبل به کیفیت مواد توجه می‌کنند.
اهمیت استفاده از مواد با کیفیت در بازسازی مبل، حتی شاید از اهمیت این مواد در هنگام خرید نیز مهم‌تر باشد. اگر به مطالب مقاله‌های قبلی همچون "مبل مدرن بخریم یا مبل استیل" توجه کرده باشید، حتما دریافته اید که در هنگام خرید مبل باید به طول عمر آن و کیفیت مواد مورد استفاده در این مبلمان توجه زیادی داشته باشیم.
توجه ما در هنگام خرید باعث می‌شود که مبل ها طول عمر بیشتری داشته باشند. یکی دیگر از شاخص‌های پراهمیت برای بازسازی مبل را، می‌توان استفاده از افراد حرفه‌ای دانست. تخصص و تجربه به عنوان دو عنصر اساسی برای افرادی که کار بازسازی مبلمان انجام می‌دهند، حیاتی و مهم است.

جمع‌بندی

مبلمان امروزه، یکی از اثاثیه ضروری و قابل یافت در هرخانه‌ای است. در این مقاله سعی کردیم توضیحات جامعی درباره تعمیر مبل و تاثیر آن در زیبایی مبلمان به شما ارائه دهیم. بهتر است در صورتی که با نحوه تعمیرات در دنیای مبلمان آشنا نیستید، این وظیفه را به افراد خبره و آگاه بسپارید. پرسنل توانمند یک کارگاه مبل سازی، افراد شایسته‌ای برای تعمیر مبل راحتی شما هستند. امیداریم توانسته باشیم اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

برچسب ها:
تعمیر مبل راحتی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}