راهنمای خرید مبل ال مدرن برای تغییر دکوراسیون شب عید

جمعه, 15 اسفند 1399

مبل ال مدرن چیست؟ می خواهید در دکوراسیون منزل خود از این نوع مبل استفاده کنید؟ شاید سوالات بسیاری در ذهن شما وجود داشته باشد که به دنبال پاسخ آن باشید. در این مقاله به همه سوالاتی که در ارتباط با مبل ال مدرن دارید پاسخ خواهیم داد. پیشنهاد ما به شما این است که تا انتها این مقاله را بخوانید و سپس برای خرید مبل ال مدرن اقدام کنید و بهترین مبل را انتخاب کنید.
در ابتدا بهتر است مقدمه ای از مبل ال مدرن را برایتان بگوییم و سپس به انواع مبل ال مدرن اشاره کنیم و نقش آن را در دکوراسیون مورد بررسی قرار دهیم.

مبل ال مدرن چیست؟ آیا مبل ال مدرن با مبل سکشنال تفاوتی دارد؟

• بهتر است در دکوراسیون منزل خود از مبل مدرن معمولی استفاده کنیم یا از مبل ال مدرن استفاده کنیم؟
• مبل ال مدرن قابل جدا شدن است؟
• می توانیم از اجزا مبل ال مدرن در قسمت های مختلف استفاده کنیم؟

انتخاب انواع مبل ال مدرن برای پذیرایی و سالن نشیمن بیشتر به این صورت است که سلیقه ی افراد در آن بسیار دخیل است. اما برای اینکه بتوانیم تصمیم بهتری بگیریم باید نوع خانه و متراژ آن را در نظر بگیریم و پس از آن تصمیم را بگیریم. امروزه به دلیل پیشرفت های بسیار در حوزه طراحی و دکوراسیون، مبل هایی طراحی و ساخته می شوند که به صورت جداگانه نیز قابل استفاده هستند. در این نوع طراحی مبلمان اجزا مبل قابل جدا شدن هستند و می توانند به صورت مستقل استفاده شوند.
در واقع در این نوع از طراحی مبل ها به صورت یک تکه ساخته نمی شوند. شما اجزا مختلف مبل را می توانید به صورت جداگانه در منزل سرهم کنید و مبل را به شکل دلخواه خود در بیاورید. این مبل ها که به صورت تکه تکه هستند به عنوان مبل سکشنال شناخته می شوند.
در واقع مبل ال مدرن زیر مجموعه مبل سکشنال می باشد. مبل های سکشنال دارای انواع مختلفی هستند. به این مبل ها مبل سکشنال یا بخش بندی شده می گویند. معروف ترین مبل سکشنال که می توانید آن را در ایران پیدا کنید، مبل ال مدرن است.
مبل ال مدرن دارای طراحی خاصی است که نشیمن آن مانند حرف ال انگلیسی تولید و ساخته می شود. مبل ال مدرن به شما فضای بیشتری برای نشستن و استفاده می دهد.

انواع مختلف مبل ال مدرن و چند تکه (سکشنال)

باید ابتدا به شما بگوییم که در کشور ما انواع مبلمانی که تولید میشوند شامل مبل راحتی، مبل مدرن، مبل نیمه استیل و… می باشد. مبل ال مدرن در دسته بندی جدایی قرار نمی گیرد ولی دارای ویژگی خاص و متمایزی ممی باشد و آن این است که میتوان مبل ال مدرن را به شکل های مختلف تولید کرد. در واقع میتوان همه مبل ها را به مبل ال مدرن تبدیل کرد و آنها را به صورت ال ساخت.
در ادامه به دو نوع بسیار مرسوم مبل ال مدرن اشاره می کنیم.

مبل ال مدرن پنج تکه

مبل ال مدرن دارای پنج قسمت در نشیمن است. این مبل ها در هر قسمت دارای دو تکه می باشد که یک تکه این وسط هر دو بخش را به یکدیگر وصل می کند.

مبل یو شکل

مبل یو شکل دارای شباهت بسیار زیادی به حرف یو U انگلیسی دارد. مبل یو شکل دارای فضای بسیار زیاد برای نشستن است و مناسب فضای خانواده و برای دورهمی های دوستانه می باشد.
به دلیل طراحی خاصی که این مبلمان دارند و روبروی هم قرار می گیرند باعث می شوند ارتباط بین افراد زیاد شود و حس صمیمیت بیشتری القا شود. در انواع مبل یو شکل که دارای یک بخش مرکزی هستند و در اطراف نیز به صورت مساوی فضاهایی وجود دارد که می توان بر روی آنها نشست و به افراد اجازه می دهد با تعداد نفرات بیشتری بر روی مبل قرار بگیرند.

مبل ال مدرن به سبک گودالی

مبل ال مدرن گودالی به این دلیل این شکلی نامگذاری شده است که در وسط آن فضای خالی وجود دارد. از این نوع مبل می توان به عنوان نوعی تخت خواب نیز استفاده کرد. زیرا می توانید آن را به هر شکلی که دلتان می خواهد در بیاورید و به تخت خواب بسیار راحتی تبدیل کنید. این نوع از مبلمان نسبت به مبل ال مدرن یو شکل دارای جذابیت بیشتر و ایجاد فضای دوستانه قوی تری می باشد. در این نوع از مبلمان تعداد بسیاری کوسن مورد استفاده قرار می گیرد.

مبل ال مدرن شکل کاژو

اکنون می خواهیم نوعی خاص از مبل ال مدرن را به شما معرفی کنیم. این مبل یکی از محبوب ترین مبل ها در بین افراد جهان است. این مبل، مبل ال مدرن کاژو و یا کاجو نام دارد. این مبل در سالهای اخیر بسیار محبوب شده است و می تواند از یک کاناپه سه نفره، یک لاوست یا کاناپه دو نفره و یک مبل ال مدرن کنج و یا مبل ال مدرن به همراه یک مبل پاف تولید شود. در واقع دارای تنوع تولیدی و طراحی بالاست و می توانید با توجه به سلیقه خود آنها را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که این کاناپه ها فقط در یک قسمت دارای دسته هستند و مبل تک کاژو بدون دسته می باشد. این مبل دارای تکیه گاهی به شکل یک سه ضلعی است و شیب کوتاه کاژو تا قسمت دیگر ادامه دار نمی باشد. این نوع از مبل دارای سبک بسیار خاص و ویژه ای می باشد و در دسته بندی مبلمان مدرن به حساب میاید.

مبل ال کلاسیک

مبل ال کلاسیک در واقع به گونه ای است که در ایران طراحی و تولید نمی شود. این مبل را با توجه به ظاهری که همانند مبل کلاسیک است ولی به شکل ال مانند تولید می کنند. در واقع مبل کلاسیکی را باید تصور کنید که با تمام ریزه کاری ها و منبت کاری هایی که بر روی چوب آن انجام شده، دارای شکلی مانند ال انگلیسی می باشد و قابلیت جدا شدن و جابجایی آسان را نیز دارد.
به راستی که طراحی خارق العاده و منحصر به فردی را رقم میزند.
این نوع از مبلمان برای دکوراسیون های مدرن و مینیمال بسیار مناسب می باشد و می تواند فضای منزل شما را بسیار خاص و ویژه نشان دهد.

مبل ال استیل

مبل ال استیل ظاهری مانند مبل استیل دارد و با این تفاوت که شکلش مشابه حرف انگلیسی ال می باشد. این مبل های استیل دارای ریزه کاری ها و استفاده از چوب های بسیار فاخر هستند و تنها با این تفاوت که ظاهری ال مانند دارند.
طراحی خاص این مبل باعث به وجود آمدن مبل ال استیل شد. این مبل ال استیل در واقع دارای همه ی ویژگی های مبل استیل است مانند: منبت کاری بر روی چوب و دسته و تاج مبل، استفاده از رنگ های طلایی و ورق های طلا بر روی قسمت های مختلف آن، ظاهر شیک و بسیار زیبا با پشتی هایی که به صورت لمسه دوزی است.

مبل ال فرانسوی

مبل ال فرانسوی ظاهری مشابه با مبل ال مدرن دارد. در واقع میتوان گفت که این مبل ال فرانسوی ظاهری کلاسیک به خود می گیرد. مبل فرانسوی معمولی دارای ظاهری مدرن می باشد و این مبل بر خلاف آن است. در واقع این مبل ترکیبی از طراحی مدرنیته و سنتی است.
مبل ال مدرن کنج فرانسوی نیز نوعی از مبل ال مدرن است که در دکوراسیون می تواند در جاهای متفاوتی قرار بگیرد. برای مثال در وسط پذیرایی و یا در نقطه کنج منزل.
این نوع از مبلمان در بازار ایران متاسفانه ساخته و تولید نمی شوند. اگر این مدل مورد پسند شما واقع شده است، بهتر است آن را از کشورهای دیگر سفارش دهید.

مبل ال مدرن گرد فرانسوی چه ویژگی هایی دارد؟

مبل ال مدرن گرد فرانسوی یکی از انواع مبل ال مدرن است که ظاهر آن دقیقا مشابه حرف ال نمی باشد. یا بهتر است بگوییم دارای زاویه ۹۰ درجه نمی باشد. این مبل ال مدرن گرد است و دارای ظاهر کلاسیک و به طور کلی با استایل سلطنتی تولید می شود.

 

راهنمای خرید مبل ال مدرن برای تغییر دکوراسیون شب عید

 

مبل ال مدرن را باید چگونه در دکوراسیون قرار دهیم؟

مبل ال مدرن به دلیل اینکه فضای بسیار کمی را اشغال میکند برای خانه هایی که فضای کمی دارند و پذیرایی آنها کوچک است نیز مناسب می باشد. شما با استفاده از مبل ال مدرن می توانید تمامی قسمت های منزل خود که پرت هستند و نمی شود از آنها استفاده کرد را می توانید استفاده کنید این یکی از مهمترین دلایل محبوبیت مبل ال مدرن می باشد.
شما برای اینکه بتوانید منزلی زیباتر با دکوراسیون بهتر داشته باشید، کافیست رنگ مبل ال مدرن را با دکوراسیون خود ست کنید و به راحتی نتایج آن را در منزل ببینید. استفاده از رنگ های روشن به شما کمک میکند تا فضا را بزرگ تر نشان دهید.

چیدمان مبل ال مدرن در خانه های کوچک باید چگونه باشد؟

مبل ال مدرن یکی از اولین انتخاب های افرادیست که خانه های با متراژ پایین دارند و یا پذیرایی های منزل آنها کوچک است. این مبلمان بسیار راحت هستند و دارای زیبایی بسیار ویژه و چشم نوازی اند. این ویژگی ها باعث می شود طرفداران بسیار زیادی بین افراد داشته باشند و به مبلمان محبوبی تبدیل شوند.
همانطور که در مقاله "بهترین مدل مبل ال برای خانه های کوچک" اشاره کردیم، برای چیدن مبل ال مدرن در منزل، روش های بسیاری وجود دارد. این مبلمان را میتوان در گوشه های غیرقابل استفاده نیز قرار داد و زیبایی آنها را چندین برابر کرد. در بعضی از مدل های مبل ال مدرن ، قسمت ال مانند که در زاویه به یکدیگر متصل شده اند، قابل جداسازی هستند. در منزل های کوچک می توانید این قسمت ها را از هم جدا کنید و به بهترین شکل ممکن همه گوشه ای خانه را کاور کنید. می توانید بین قسمت هایی که از هم جدا کرده اید، میز قرار دهید.

برای ساخت مبل ال مدرن چه نوع چوبی بهتر است؟

اگر بخواهیم مبل ال مدرن را نسبت به سایر مبلمان مثل مبل راحتی مدرن یا مبل کلاسیک مدرن بررسی کنیم، باید بگوییم که دراین مبلمان از کمترین میزان چوب نسبت به بقیه ی مبل ها استفاده شده است. اما نباید فراموش کنیم که اساس یک مبل خوب و با کیفیت به چوب مورد استفاده در آن نیز برمی گردد.
مبل ال مدرن مثل مبل استیل و کلاسیک دارای منبت کاری ها و طراحی های جزیی بر روی دسته و تاج نمی باشد و به همین دلیل میزان چوب مورد استفاده آنقدرها زیاد نیست. اما نکته مهم توجه به کلاف به کار رفته در هر نوع مبلی می باشد که خب مبل ال مدرن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

چه رنگی را برای خرید مبل ال مدرن انتخاب کنیم؟

برای اینکه رنگ مبل ال مدرن دلخواه خود را انتخاب کنیم، هیچ قاعده و یا قانون خاصی وجود ندارد. می خواهیم به شما بگوییم که بهتر است رنگ مورد علاقه خود را برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. اما نکته ای که بسیار مهم است تناسب داشتن رنگ مورد استفاده برای مبل و دکوراسیون است.
اگر این رنگ ها با یکدیگیر متناسب نباشند نمی تواند زیبایی لازم را به محیط منزل شما ببخشند. برای اینکه دکوراسیون زیباتری با مبل ال مدرن داشته باشید ما میتوانیم ترکیب رنگ های متناسب را برای شما بازگو کنیم تا اگر خواستید از بین آنها انتخاب کنید.
مبل ال مدرن فندقی رنگ دارای بیشترین میزان محبوبیت ببین خریداران می باشد. به طور کل ترکیب رنگ قهوه ای در دکوراسیون های ایرانی بسیار مرسوم و جذاب است.
رنگ های محبوب برای خرید مبل ال مدرن شامل رنگ های زیر است.
مبل ال مدرن با رنگ های نسکافه ای ، قهوه ای روشن و تیره، طوسی روشن و تیره، خاکستری، طوسی سفید و طوسی صورتی که طرفدار بسیار زیادی دارند.
حتما توجه داشته باشید که قبل از خرید به رنگ های دیگر در دکوراسیون منزل خود و اکسسوری هایی که دارید توجه کنید و متناسب با آنها رنگ مبل ال مدرن را انتخاب کنید.

قیمت مبل ال مدرن چقدر است؟

مبل ال مدرن متناسب با جنس چوب و پارچه ای که برای ساخت آن به کار رفته است می تواند متفاوت باشد. با توجه به بازار پرنوسان امروزی باید بگوییم که هیچ کدام از مبل ها و اجناس دارای قیمت دقیق و شمخصی نمی باشند و بهتر است اگر تصمیم به خرید مبل دارید، هرچه سریع تر انتخاب خود را بکنید و اقدام به خرید کنید. اما در کل نوع جنس پارچه به کار رفته و چوبی که با آن کلاف مبل تهیه شده است، از جمله عواملی هستند که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر قیمت مبل ال مدرن داشته باشد.

برچسب ها:
مبل ال مدرن

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}