مبل شيزلونج انتخابي منحصر به فرد براي دکوراسيون

جمعه, 19 دی 1399

مبل شيزلونج انتخابي منحصر به فرد براي دکوراسيون

 

مبل شيزلونج انتخابي منحصر به فرد براي دکوراسيون


مبل شيزلونج يکي از انواع مبلمان است که با ظاهر خاص خود زيبايي بصري را به فضا و آسودگي و راحتي را به مصرف کننده هديه مي دهد. مبل شيزلونج که در ابتدا توسط فرانسوي ها طراحي و به کار گرفته شد، در حقيقت نوعي ترکيب مبل و تخت خواب مي باشد. تاريخچه مبل شيزلونج حکايت از ورود اين نوع مبلمان به بازار مصرف در قرن 18 ام دارد. در قرن نوزدهم مبل شيزلونج به جزء لاينفک دکوراسيون خانه هاي مجلل و لوکس فرانسوي تبديل شد و اين روند تکامل در طي سپري شدن زمان ادامه پيدا نمود. امروزه مبل شيزلونج را مي توان در طراحي دکوراسيون تمامي فضاها در سراسر جهان به وضوح رويت کرد.
طراحي مبل شيزلونج نامتقارن است. البته در سال هاي اخير با گسترش بهره گيري از مبل شيزلونج که نوعي وسيله لوکس محسوب مي شود، انواع متقارن آن نيز طراحي و ساخته شده است. با کمي دقت و جستجو در ميان بازار مبلمان مي توان انواع گوناگوني از مبل شيزلونج را مشاهده نمود که اين امر براي مصرف کنندگان از جهت وجود تنوع در انتخاب، بسيار ايده آل مي باشد.
از مبل شيزلونج در فضاهي متفاوتي مي توان استفاده نمود و انتخاب مکان قرار گيري اين نوع مبل کاملا به سليقه و نظر مصرف کننده بستگي دارد. البته محل چيدمان مبل سيزلونج تاثير زيادي در انتخاب نوع و سبک مبل دارد که بدون لحاظ نمودن اين مورد قطعا با خطا در انتخاب مواجه خواهيم شد. اطلاعات تکميلي در رابطه با مبل شيزلونج در ادامه ارائه خواهد شد.

مبل شيزلونج چه ويژگي هايي دارد؟

مبل شيزلونج به نوع خاصي از مبلمان اتلاق مي شود که فقط در يک طرف آن دسته وجود دارد. دسته ها بيشتر قوس دار هستند و اين يکي از ويژگي هاي مشترک در بين انواع مبل شيزلونج است. البته برخي از مدل هاي مبل شيزلونج اين حالت دسته را ندارند و به همين دليل از نظر راحتي نيز مطلوب نيستند و نارضايتي مصرف کنندگان را به همراه دارند. قسمت تکيه گاه و پشتي مبل در اين نوع اغلب يا حذف شده و يا بسيار کوتاه تر از ساير انواع مبلمان است. در اين نوع مبلمان طول کافي براي دراز کردن و قرار دادن پا در نظر گرفته شده است که باعث ترغيب افراد به استفاده از آن در طول روز براي استراحت مي شود.

 

مبل شيزلونج انتخابي منحصر به فرد براي دکوراسيون

 

انواع مبل شيزلونج

تنوع مبل شيزلونج در طراحي ، رنگ و کيفيت بسيار زياد است و علاقه مندان با هر بودجه اي مي توانند به نوع خاصي از اين مبل دسترسي داشته باشند. اگر چه استفاده از مبل شيزلونج در فضاهاي لوکس کاربرد بهتري دارد اما محدوديتي براي استفاده از آن در ساير دکوراسيون ها نيز وجود ندارد. مصرف کنندگان بايد با تمام انواع اين نوع مبلمان آشنا شده و سپس با توجه به فضاي در اختيار متناسب ترين طرح مبل شيزلونج را براي بهره گيري خود انتخاب نمايند. انواع مبل شيزلونج عبارتند از:
مبل شيزلونج روزانه شبيه ترين نوع اين مبلمان به انواع متداول امروزي است. مورد استفاده از اين مبل اغلب جهت استراحت ميان روز بوده است و انتخاب نام آن نيز به همين دليل صورت گرفته است. طراحي مبل شيزلونج روزانه نامتقارن است. قسمت پشتي مبل بلند و قسمتي که براي قرار گيري پاها در نظر گرفته شده است کوتاه مي باشد.
مبل شيزلونج رکاميه نوع متقارن در اين گروه مبلمان مي باشد. رکاميه در دو سمت دسته هاي بلند و متقارن دارد که به عنوان تکيه گاه استفاده مي شود. در مبل رکامیه بخش‌های چوبی و در حقیقت اسکلت مبل به شکل امواج دریایی است. قسمت نشیمن دارای یک بالشتک کوچک است و راحتی قابل قبولي برای افراد در قسمت گردن ایجاد می‌کند.
گاهي در طراحي مبل شيزلونج قطعات متعدد در نظر گرفته مي شود که با قرارگيري اين اجزاء در کنار هم، شکل مبل شيزلونج کامل مي گردد. اين نوع مبل به نام مبل شيزلونج دوشس شکسته معروف مي باشد. به دليل داشتن قطعات تفکيک شونده، جا به جايي اين مبل راحت تر بوده و مي تواند کاربري هاي ديگري را نيز براي مصرف کنندگان ايجاد نمايد. برخی از انواع مبل هاي این سبک شيزلونج، لبه قسمت انتهایی بلند بوده و اصطلاحاً به نام قایق دوشیزه شناخته می‌شوند.
مبل شيزلونج مدرن که شباهت و نزديکي زيادي به صندلي هاي راحتي دارند و از طراحي ساده اي برخوردار مي باشند. در اين نوع مبل فقط يک پشتي در يک سمت مبل در نظر گرفته مي شود و اغلب تزيين خاصي روي آن ها پياده نمي شود. در حقيقت اين نوع مبل شيزلونج در عين سادگي بسيار راحت و کاربردي نيز هستند. به دليل ظاهر ساده و مردانه اين نوع مبل شيزلونج، آقايان تمايل به استفاده از اين نوع دارند.
مبل شيزلونج‌ سلطنتی از خانواده مبلمان کلاسیک است و ظاهر دلفريب و جذابي دارد که مطلوب نظر بسياري از علاقه مندان اين نوع مبلمان است. اين نوع محصول دسته ‌های چوبی دارند و تزیینات گیاهی و صدفی منبت کاری موجود در آن ها باعث ايجاد جلوه بصري براي لوکس پسندان شده است. پارچه‌های ساتن و یا مخمل در ساخت اين نوع از مبل شيزلونج به کار مي رود و مبل مجللي را ايجاد مي نمايد. این مدل را می‌توان به راحتی با ساير مبلمان موجود در اتاق نشیمن و يا سالن پذيرايي ترکيب نمود. چينش اين مبل در مرکز فضا توجه همگان را جلب خواهد نمود و بسيار جذاب خواهد بود.
شيزلونج ترکی نوعي شيزلونج حجیم، راحت و مناسب استراحت نیم روزی است که طراحي و ساخت آن توسط کشور ترکیه صورت گرفته است. استفاده از منگوله، پارچه‌ چین‌دار در بخش پایین نشیمن، پارچه‌های مخمل ویکتوریا، دکمه کوبی و کاشت نگین در تکیه گاه مبل از ويژگي هاي منحصر به فرد این نوع شيزلونج است.

نکاتی برای چینش مبل شيزلونج در دکوراسيون

 

مبل شيزلونج انتخابي منحصر به فرد براي دکوراسيون


استفاده از مبل شيزلونج در بسياري از فضاها متداول و جذاب است اما بايد نکات خاصي را براي به کارگيري آن در انواع دکوراسيون ها لحاظ نمود. نکته مهم اول اين است که مبل شيزلون صرفا براي استفاده يک نفر طراحي و ساخته مي شود و استفاده از آن به جاي کاناپه و مبل سه نفره کاملا اشتباه است. استفاده از مبل شيزلونج در کنار ساير مبلمان و به صورت ترکيبي با ديگرمبل هاي راحتي موجود در فضا نادرست مي باشد و نتيجه نامطلوبي ايجاد خواهد نمود. اما ترکيب مبل شيزلونج با مبلمان استيل و سلطنتي جلوه اي چشم نواز و فاخر ايجاد خواهد کرد.
بهترين مکان براي قرار گيري مبل شيزلونج در گوشه هاي دنج فضاي در اختيار است و مي توان از ترکيب اين مبل با پاف و يا ميز عسلي استفاده نمود. توصيه مي شود فضاي اطراف محل قرار گيري مبل شيزلونج متناسب با نوع مبل و طرح و رنگ آن چيدمان شود تا فضايي دلچسب براي استراحت و کسب آرامش خلق شود. همچنين انتخاب انواع راحت مبل شيزلونج بر انواعي که به جنبه زيبايي در آنها بيشتر توجه شده است، ارجحيت دارد.

 

مبل شيزلونج انتخابي منحصر به فرد براي دکوراسيون

کاربرد هاي مبل شيزلونج

مبل شيزلونج را مي توان انتخاب خاص پسندان دانست. افرادي که ايده آل آن ها در طراحي دکوراسيون منحصر به فرد بودن آن است، اغلب از اين نوع مبل در دکوراسيون خود بهره مي گيرند تا علاوه بر ايجاد فضايي لوکس و مجلل درمنزل خود، دکوراسيوني منحصر به خود بدون وجود تکرار در سبک ايجاد نمايند.
يکي از کاربردهاي مبل شيزلونج استفاده از اين نوع مبلمان در اتاق خواب است. همچنين استفاده از اين مبل در اتاق مطالعه طرفداران زيادي دارد و بسياري از علاقه مندان اين نوع مبل، همواره از يک مبل شيزلونج در کنار قفسه کتاب هاي خود استفاده مي کنند. قرار دادن مبل شيزلونج در کنار ميز تلفن نير مي تواند ايده جالب و مناسبي براي برخي از افراد باشد تا در هنگام گفتگو با تلفن و يا استفاده از پيام رسان ها و چک کردن ايميل ها و کارهايي از اين دست به استراحت نيز بپردازند و از صرف زمان بهترين استفاده ممکن را ببرند.
از مبل شيزلونج مي توان درفضاهاي باز مانند پاسيو، در حياط و کنار استخر نيز استفاده نمود. براي بهره گيري از اين مبل در فضاي باز بايد جنس و نوع متناسبي از اين محصول انتخاب شود که با آب و هوا و محل جاي گيري آن هماهنگي داشته باشد. برخي از انواع مبل شيزلون که پشتي قابل تنظيم دارند براي فضاهاي باز مناسب تر هستند و توصيه مي شود در انتخاب اين محصول به نظر و سليقه مصرف کنندگان اهميت وافر داده شود.
کاربري ديگر مبل شيزلونج، استفاده از آن در مکان هاي تجاري است. استفاده از مبل شيزلونج در آتليه هاي عکاسي، مزون هاي دوخت لباس و سالن آرايشي بسيار مطلوب بوده و نتيجه حاصل از آن تامين کننده نظر مثبت مصرف کنندگان خواهد بود. همچنين مي توان اين مبل را در پشت پنجره هاي قدي و بلند چيدمان کرد و مناظر زيباي آن سوي پنجره را نظاره گر بود. درخشش آسمان شب يا آرامش منظره روز در اين حالت بسيار فريبنده خواهد بود و اين انتخاب براي چينش مبل شيزلونج تحسين هر بيننده اي را به دنبال خواهد داشت.
با کمي خلاقيت مي توان کاربري هاي ديگري نيز براي مبل شيزلونج ايجاد نمود که تا کنون وجود نداشته است. ترکيب اين مبل با المان هاي ديگر موجود در فضا بستگي به سليقه و نظر طراح و مصرف کننده دارد و نمي توان با ايجاد محدوديت در کاربري، از خلق دکوراسيون هاي زيبا و منحصر به فرد جلوگيري نمود.

برچسب ها:
مبل شيزلونج

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}