چیدمان دکوراسیونی لوکس با مبل نیمه سلطنتی لمسه دوزی

سه شنبه, 20 مهر 1400

مبل نیمه سلطنتی لمسه دوزی، قدمت و اصالتی طولانی دارند. انواع مختلفی از مبلمان از فن لسمه دوزی بهره برده و دارای زیبایی منحصربه فردی هستند. فن لمسه دوزی به انواع مختلفی اجرا شده که در ادامه این مقاله به انواع روش های آن اشاره خواهیم کرد. اجرای این فن بر روی مبلمان نیمه استیل موجب افزودن دو ویژگی اصالت و زیبایی به این نوع از مبلمان شده و چشم هر بیننده ای را به خود خیره خواهد کرد. با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر درباره ویژگی های این مبلمان گفتگو کنیم.

ویژگی های مبلمان نیمه استیل لمسه دوزی

اگر شما مقاله "مبلمان نیمه استیل گردویی با جه نوع چیدمانی در سالن پذیرایی زیباتر هستند؟" را خوانده و یا بررسی کرده باشید با انواع ویژگی های مبل نیمه سلطنتی لسمه دوزی شده آشنایی مختصر و کوتاهی خواهید داشت. این نوع از مبلمان در گروه انواع مبلمان کلاسیک جای خواهند گرفت. مبلمان کلاسیک از قرن ها پیش و در کشورهای اروپایی جای خود را در منازل مردم پیدا کردند. همان طور که از نام این مبلمان پیداست، در مقایسه با انواع مبلمان استیل از سادگی بیشتری برخوردار هستند.

انواع چوب به کار رفته برای ساخت مبل نیمه استیل

برای ساخت یک مبل با کیفیت، استفاده از یک چوب ماندگار و با دوام از اولین مواد مورد نیاز طراحان و سازندگان است. برای ساخت مبلمان نیمه استیل نیز با از انواع چوب های با کیفیت استفاده می شود. از انواع این چوب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
راش
توسکا
گردو
چوب روسی نیز از انواع چوب های مورد استفاده در کلاف داخلی مبلمان است که وارداتی از کشور روسیه بوده و کیفیت بالایی دارد. این چوب ها رنگ سفید داشته و اندکی به رنگ قرمز تمایل دارند.

فوم سرد، استفاده شده در کف مبل استیل لسمه دوزی شده

معمولا و برای انواع مبلمان استیل و نیمه استیل از انواع فوم سرد در کف مبلمان استفاده می شود. این محصول در مقایسه با فوم گرم بسیار با دوام بوده و می تواند نشیمنگاهی محکم و نرم را برای شما به ارمغان آورد. البته برخی از این فوم ها کیفیتی نازل و قیمتی پایین خواهند داشت. در هنگام خرید مبل نیمه سلطنتی لسمه دوزی شده بهتر است از وجود فومی محکم و نرم در کف آن اطمینان یابید. این مورد را می توانید با نشستن بر روی مبلمان نیمه استیل در هنگام خرید آزمایش کنید.

تعریف فن لسمه کاری

شاید برای برخی از افراد که با این فن آشنایی نداشته باشند، تعریف لسمه دوزی ناآشنا و گنگ باشد. این فن بر روی پارچه رو مبلی اجرا می شود. پارچه رو مبلی در قسمت های مختلف به سمت داخل مبل کشیده شده و با استفاده از انواع دکمه و گره، فرورفتگی پوشیده می شود. این فن بر اساس یک مدل هندسی اجرا شده و از این نظر دارای نظم خاصی است. از این فن به عنوان لسمه کوبی نیز یاد می شود. طراحان می توانند علاوه بر قسمت نشیمن مبل، بر روی سایر قسمت های مبل نیز این فن زیبا را اجرا کنند.

انتخاب مناسب ترین پارچه برای پیاده کردن فن لسمه کاری

برای اجرای لسمه دوزی بر روی انواع مبلمان، باید از پارچه ای استفاده کرد که بتواند استقامت و کشش لازم را برای اجرای این هنر زیبا داشته باشد. استفاده از انواع پارچه های نازک و ظریف موجب خواهد شد که این هنر زیبا به خوبی اجرا نشده و زیبایی لسمه دوزی بر اثر پاره شدن پارچه مبلمان از بین رود. استفاده از پارچه چرم انتخاب مناسبی برای اجرای این هنر است. پارچه های چرمی، در زمان کشیده شدن انعطاف زیادی از خود نشان می دهند.

انواع مدل های هندسی برای فن لسمه کاری

استفاده از خلاقیت در اجرای این هنر با استفاده از یک طرح از پیش تعیین شده می تواند زیبایی خاصی را به مبلمان شما بخشد. طراحان می توانند با جابه جایی ساده دکمه ها بر روی مبلمان ، انواع مدل های هندسی را طراحی کنند. از انواع این طرح ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مدل مربع
مدل لوزی
مدل خطی
شما می توانید در کنار انواع مبلمان لسمه دوزی شده، از انواع کاناپه ها و یا مبلمان ساده و تک نیز استفاده کنید. با استفاده از این ایده، فضا را از یک نواختی خارج کرده و تنوع را میهمان دکوراسیون خود خواهید کرد.

انواع لسمه دوزی با استفاده از دستگاه و هنر دست

هنر لسمه دوزی با استفاده از دستگاه و یا هنر دستان توانمند افراد خبره بر روی مبلمان استیل انجام می گیرد. باید اشاره کرد که کار با دستگاه، امروزه توانسته است مراحل اجرای این هنر را بر روی انواع مبلمان برای افراد خبره آسان کند. اجرای این هنر با استفاده از دست، مشکل و پیچیده بود و نیاز به صرف زمان بیشتری در مقایسه با دستگاه انجام دهنده این فن دارد. برای انجام این هنر با دست، لازم است که در زمان جمع کردن کلاف مبلمان، این هنر نیز به صورت همزمان انجام گیرد.

 

چیدمان دکوراسیونی لوکس با مبل نیمه سلطنتی لمسه دوزی

استفاده از مبلمان نیمه استیل لمسه دوزی در انواع دکوراسیون ها

همان طور که در ابتدا اشاره شد، مبلمان نیمه استیل از مبلمان استیل بسیار ساده تر هستند. شما می توانید از این مبلمان در انواع دکوراسیون ها استفاده کنید. در واقع سبک ساخت و تولید این مبلمان، مابین دو نوع مبل راحتی و استیل است. این مبلمان از لحاظ منبت کاری نیز در سطح پایین تری از مبلمان استیل قرار داشته و ویژگی های مبلمان راحتی در آنها به کار برده است. به همین دلیل استفاده از این مبلمان در هر دکوراسیونی، بی عیب و اشکال خواهد بود.

استفاده از انواع رنگ ها برای مبل نیمه سلطنتی لسمه دوزی شده

همان طور که در بالا اشاره شد، مبلمان نیمه استیل، دارای برخی از ویژگی های مبلمان راحتی هستند. مبلمان راحتی بیشتر دارای انواع رنگ های زیبا و شاد هستند. مبلمان نیمه استیل لسمه دوزی شده به دلیل لوکس بودن، دارای رنگ های اشرافی و سلطنتی هستند. از انواع این رنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
طلایی
استخوانی
سفید روشن
شما می توانید با استفاده از هر رنگی در دکوراسیون، زیبایی بی نظیری را به سالن پذیرایی ببخشید؛ به شرط آنکه قواعد و اوصول داشتن یک دکوراسیون را به خوبی رعایت نمایید.

استفاده از کوسن بر روی مبل نیمه سلطنتی لسمه دوزی

استفاده از کوسن هایی هماهنگ با طرح و سبک هر مبلمان موجب افزایش وجاهت و زیبایی مبلمان و در نهایت دکوراسیون شما خواهد شد. بهتر است بر روی مبلمان سه نفره و یا دو نفره مبل نیمه سلطنتی لسمه دوزی شده از کوسن هایی زیبا استفاده کرده و برای تنوع فضا مبلمان تک نفره را خالی از کوسن در سالن پذیرایی قرار دهید. ست کامل مبلمان نیمه استیل هفت نفره است. رنگ کوسن های مورد استفاده می تواند مخالف رنگ اصلی مبلمان نیمه استیل شما باشد تا جذاب تر به نظر رسند.

قیمت انواع مبل نیمه سلطنتی لسمه کاری

قیمت هر مبلی بستگی به عوامل مختلفی خواهد داشت. چوب و جنس پارچه مبلمان تاثیر مهم و زیادی بر روی قیمت این مبلمان خواهد داشت. اجرای فن لسمه دوزی بر روی انواع مبلمان، یکی از انواع فاکتورهایی است که می تواند قیمت مبلمان را بیشتر از حد معمول کند. مبلمان نیمه استیل نیز، اگر این هنر بر روی آنها انجام شده و همچنین با در نظر گرفتن انواع منبت کاری ها، قیمت بیشتری در مقایسه با سایر مبلمان خواهند داشت. قیمت این مبلمان بیش از انواع مبلمان راحتی ومبلمان مدرن است.

انتخاب نقطه کانونی پیش از چیدمان مبل نیمه سلطنتی لسمه دوزی

انتخاب دقیق و درست نقطه کانونی موجب افزایش زیبایی دکوراسیون سالن پذیرایی شما خواهد شد. انتخاب نقطه کانونی در کنار شومینه و یا یک منظره زیبا در کنار پنجره از جمله پیشنهاد های ما به شما برای انتخاب این نقطه حیاتی برای دکوراسیون است. شما می توانید قبل ازانتخاب دکوراسیون، نقشه مورد نظرتان را بر روی یک کاغذ کشیده و بررسی دقیق تری در این زمینه برای داشتن یک دکوراسیون زیبا داشته باشید. سه نکته مهم برای داشتن یک دکوراسیون زیبا شامل موارد زیر است:
نورپردازی مناسب
انتخاب نقطه کانونی صحیح
استفاده از گل و گیاهان طبیعی

استفاده از یک فرش زیبا در کنار مبل نیمه سلطنتی لسمه کاری

در اکثر منازل ایرانیان و در کنار مبل نیمه سلطنتی لسمه دوزی شده، معمولا از یک فرش زیبا نیز استفاده می شود. با استفاده از فرش می توانید یک دکوراسیون تشریفاتی و لوکس را ایجاد نماید. با توجه به وجود لسمه دوزی بر روی مبلمان نیمه استیل، به صورت تلفیقی از سبک سنتی و مدرن ساخته شده اند، شما می توانید از یک فرش با طرح مدرن استفاده کنید. نیازی به هماهنگ کردن فرش و مبلمان در این زمینه وجود ندارد. ممکن است فضای کلی دکوراسیون شما یکنواخت شود.

چگونگی چینش انواع مبل نیمه سلطنتی لسمه دوزی

همان طور که در بالا اشاره شد، ست کامل مبل نیمه سلطنتی لسمه دوزی شده هفت نفره است. بهتر است مبلمان را با کمی از فاصله از دیوار قرار دهید. همچنین بهتر است که مبلمان را نسبت به هم در فاصله ای نزدیک قرار دهید تا یک جمع صمیمی در سالن پذیرایی داشته باشید. مبلمان دو نفره و سه نفره را در کنار هم و در بالای سالن قرار دهید تا بهتر دیده شوند و دکوراسیون شما زیبایی بیشتری داشته باشد. همچنین می توانید از پارتیشن بندی در سالن پذیرایی استفاده کنید تا میز ناهار خوری را در کنار این مبلمان قرار دهید.

جمع بندی

مبل نیمه سلطنتی لسمه دوزی، از انواع مبلمانی است که می توانید با استفاده از آن به دکوراسیون جذاب و دلخواهتان برسید. قیمت این مبلمان در مقایسه با سایر مبلمان استیل مناسب تر و به صرفه است. برای چینش این مبلمان بهتر است با طراحی خبره برای داشتن دکوراسیونی زیبا مشورت کنید. شما می توانید انواع مبلمان نیمه استیل را از فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان خریداری کنید. در این فروشگاه با انواع طرح ها و رنگ های این مبلمان بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین خرید از این فروشگاه ها در شرایط شیوع ویروس کرونا بسیار به صرفه و مطمئن است.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}