نکاتی برای خرید مبلمان و دکوراسیون اداری

چهارشنبه, 22 فروردین 1397

مبلمان اداری موضوعی نیست که به طور نا آگاهانه انتخاب شود چرا که این موضوع از عوامل تاثیر گذار در افزایش کارایی شرکت شما می باشد. کارمندان باید برای استفاده از مبلمان اداری احساس راحتی و خوشحالی کنند و همچنین آنها باید سلامت و تندرست باشند.

اجزای دکوراسیون مانند میز، صندلی، زیر پایی و فایل های اداری، باید نیاز کاری شما را کاملا پوشش دهند. باید اطمینان داشت که کارمندان تمام احتیاجات مورد نظر را در اختیار دارند تا بتوانند وظایف مورد نظر شما را ارائه دهند. اگر کارمندان در محیط اداره خود احساس راحتی نکنند، شما نمیتوانید از آنها انتظار داشته باشید که به مدت طولانی تری در شرکت شما بمانند. در این مقاله نکاتی برای خرید مبلمان و دکوراسیون اداری به شما ارائه میشود که شما را در یافتن تجهیزات اداری بهتر در راستای اهداف شما، یاری خواهد کرد.

 

  1. راحتی مهمترین ویژگی خرید مبلمان اداریست

 

 

اولین عامل در انتخاب مبلمان اداری، راحتی آن است. نباید راحتی مبلمان اداری را فدای مبلمانی با قیمت کمتر کرد. از آنجا که یک کارمند معمولی، میز و صندلی خود را در تمام طول روز استفاده میکند، بهتر است با انتخاب یک صندلی مناسب برای پا، دست، گردن و کمر، او را در انجام وظایفش کمک کنید. صندلی باید دارای خصوصیاتی همچون قابل تنظیم بودن و منعطف بودن در تغییر حالت، باشد. ضمنا صندلی باید مناسب انواع بدن های چاق و لاغر و موقعیت های مختلف یک فرد در حین کار کردن باشد. انتخاب یک سایز مشابه مبلمان اداری برای همه افراد شرکت، ایده مناسبی نیست چرا که شاید مناسب نیاز های همه کارمندان نباشد.

از طرف دیگر ارتفاع میز باید با ارتفاع صندلی سازگار باشد. باید در نظر داشته باشید که مبلمان اداری برای مدت زمان خاصی قابل استفاده هستند و بر اساس کیفیت شان، کارایی آنها پس از مدتی کاهش می یابد و از استانداردهای مورد نیاز کارمندان پایین تر می آید.

 

  1. ظاهر مبلمان

 

 

ظاهر مبلمان نیز از عوامل تاثیر گذار بر چهره یک اداره می باشد. اگر محیط اداره کسل کننده باشد، این امر باعث کاهش انگیزه کارکنان خواهد شد. داشتن یک محیط جذاب و ایجاد یک انرژی مثبت از ضروریات هر دکوراسیون اداریست.

فضای یک اداره باید به طرزی دکور شود که نورهای درخشان در محیط اداره بتوانند ظاهر مثبتی را برای کار، رقم بزنند. درست است که راحتی و کیفیت اولین عنصر یک دکوراسون اداریست اما نباید اثر ظاهر مناسب را نیز فراموش کرد چرا که این عامل در افزایش انگیزه کارمندان تاثیر بیشتری نسبت به راحتی دارد. در نظر داشته باشید مبلمانی که شما در اداره قرار داده اید تنها برای استفاده کارمندان نیست و عاملی برای نشان دادن استاندارد کاری شماست. مشتریان بالقوه شرکت شما تصویر شرکت را همراه با دکوراسیون و مبلمان آن، در ذهن خود تصویر می کنند. سعی کنید این دکوراسیون را آنچنان جذاب و کارا نشان دهید که همه تصور کنند شرکت شما از استاندارد های فوق العاده ای برخوردار است. در شرکت هایی همچون آژانس های تبلیغاتی و شرکت هایی که نقش خلاقیت در آنان بسیار پررنگ است، اهمیت دکوراسیون داخلی و مبلمان افزایش بیشتری می یابد چرا که این عامل به مشتریان حس انتخاب درست را منتقل می کند.

 

  1. ابعاد اداره

 

 

اندازه گیری ابعاد اداره برای خرید مبلمان و دکوراسیون اداری مطابق با آن، کاملا ضروریست. هرگز مبلمانی را نخرید که کارمندان برای عبور و مرور در اداره، دچار مشکل شوند.

صندلی ها و میز هایی با اندازه های متفاوت میتواند راه چاره ای برای فضاهای اداری کوچکتر باشد.

مبلمان و دکوراسیون با اندازه های متفاوت می تواند فضای بهتری برای فایلهای اداری فراهم کند. این فایل های کشویی در کاهش استفاده فضای اداری شما مناسب خواهند بود. با انتخاب صحیح این فایلهای کشویی میتوان فضای عبور و مرور و و قفسه بندی اسناد را افزایش داد. از این رو باید برای خرید مبلمان اداری و اجزای دکوراسیون داخلی آن به خوبی برنامه ریزی کرد.

 

  1. قبل از خرید مبلمان اداری کیفیت آن را بررسی کنید

 

 

مبلمان اداری را بر اساس قیمت پایین آنها خریداری نکنید پولی که برای خرید مبلمان صرف میکنید یک سرمایه گذاری کوتاه مدت نیست. از این جهت خرید مبلمان ارزان احتمال تعمیر و یا باز خرید مدل های دیگر را در آینده افزایش میدهد. این هزینه های اضافی برای تعمیر و خرید مبلمان جدید باعث متحمل کردن هزینه های بیشتری نسبت به خرید مبلمان با کیفیت، میشود.

توجه کنید که همیشه باید مبلمان اداری و دکوراسیون اداری را از شرکت های معتبر با گارانتی بازگشت کالا تهیه نمود. حتما تصدیق می کنید که مبلمان اداریی که در ماه اول شکسته شود وجهه مناسبی ندارد و شما را ناامید می کند. بنابراین مطمئن شوید که سرمایه گذاری شما برای خرید مبلمان اداری مناسبی، صرف شده است و می تواند مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد.

 

مترجم: میثم شایسته

دیگر مقالات

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}