راهنمایی انتخاب پارچه مبل شزلون

يكشنبه, 28 شهریور 1400

پارچه مبل شزلون یکی از عوامل اساسی و مهم دکوراسیون داخلی خانه است ، هنگامی که نوبت به قیمت و مدل مبل شزلون،انواع کاناپه راحتی برای خانه می‌رسد، عوامل مختلفی در انتخاب اثرگذار خواهند بود که مهم‌ترین آن‌ها جنس و مدل پارچه مبلی است.
علاوه بر طرح رومبلی که با توجه به سبک دکوراسیون اتاق انتخاب می‌شود، جنس پارچه رومبلی باید با در نظر گرفتن عوامل مختلفی از جمله کارکرد، داشتن حیوان خانگی و موارد دیگر انتخاب شود.
پارچه مبل شزلون اگر از کیفیت و مقاومت خوبی نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و زیبایی و مبلمانتان از بین میرود. این امر موجب میشود تا شما دوباره هزینه را متحمل و دست به جیب شوید. به همین‌دلیل در زمان خرید توجه لازم را داشته باشید و با دقت بالا خرید را انجام دهید که بهترین و با کیفیت ترین پارچه را برای مبلمان خود انتخاب کنید.

چقدر می خواهید برای پارچه مبل خود هزینه کنید؟

اول از هر چیزی باید در نظر بگیرید که چقدر می خواهید برای پارچه مبل شزلون هزینه کنید و این یک نقطه شروع است.چون وقتی هزینه را تعیین می کنید، دقیقا به سراغ پارچه هایی می روید که متناسب با بودجه و سلیقه شما باشد.
در بازار تعداد زیادی از پارچه های مبلی ارزان قیمت وجود دارد که شما میتوانید آنها را تهیه کنید.اما توجه داشته باشید که اگر پارچه های ارزان قیمت بخرید ، ممکن است خیلی زود پارچه گیفیت اولیه خود را از دست می دهد و شما مجبور می شوید مبلمان خود را عوض کنید و یا بخواهید پارچه مورد نظر خود را تغییر دهید.
البته همیشه نیاز نیست که مبل هایی با پارچه های گران قیمت انتخاب کنید.این به محلی که شما قرار است از مبلمان خود استفاده کنید ، بستگی دارد.به عنوان مثال : اگر به دنبال مبل راحتی هستید که فقط توسط شما استفاده شود مثلاً در کتابخانه یا دفتر کار شما؛ پس لازم نیست زیاد هزینه کنید.
با این اوصاف، برای مبلمانی که روزانه تحت سایش سنگین و رفت و آمد بیشتر قرار می گیرند ، مانند مبل اتاق پذیرایی ، باید از پارچه های مقاوم وبا استحکام استفاده شود تا از لکه ها و آسیب ها محافظت شود.

انواع پارچه مبل شزلون

پارچه‌هایی که به عنوان پارچه رو مبلی استفاده می‌شوند، دارای انواع مختلفی است که هرکدام از آنها دارای ویژگی های مخصوصی هستند و برای کاربرد روی انواع مشخصی از مبلمان مناسب هستند. از نظر جنس می‌توان پارچه‌های رومبلی را به سه دسته تقسیم کرد که به شرح زیر است:

1. پارچه‌هایی با الیاف طبیعی

آنگونه که از نامشان پیدا است این پارچه ها را از الیاف طبیعی مثل کتان، ویسکوز، استات، ریون، چرم، ابریشم و پشم و … تهیه می کنند. این نوع پارچه‌ها بسیار مناسب مبل‌های راحتی و کلاسیک هستند.

2. پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی

این پارچه‌ها نتیجه فرآیندهای شیمیایی هستند، البته در مقابل پارچه‌های طبیعی کمتر دچار آسیب می شوند و استحکام مناسب و بیشتری دارند، الیاف مصنوعی می‌تواند شامل آکرلیک، نایلون، پلی استر و در بعضی موارد ابریشم مصنوعی باشد. این پارچه‌ها را برای انواع مبلمان می‌توان مورد استفاده قرار داد.

3. پارچه‌هایی با الیاف ترکیبی

در این پارچه‌ها از ترکیب الیاف‌های طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. این نوع پارچه‌ها نیز در ساخت انواع مبل کارآمد است.

خرید بهترین پارچه مبل شزلون

برای این که بتوانید بهترین پارچه مبل را انتخاب کنید باید به نکاتی توجه کنید که در این قسمت به آنها می‌پردازیم. هرکدام از این نکات به تنهایی می‌تواند تعیین کننده باشد.

1. بررسی کیفیت پارچه مبل شزلون

مهمترین نکته انتخاب پارچه رویه مبل، کیفیت آن است، اما این که کیفیت پارچه را چگونه تشخیص دهیم موضوع دیگری است.

تشخیص کیفیت پارچه رومبلی

· اولین راه برای این که مطمئن شوید پارچه‌ای که تهیه می‌کنید کیفیت خوبی دارد آن است که به بافت پارچه دقت کنید. بافت باید یکپارچه و بدون زدگی باشد، ضمن این که برای بررسی استحکام پارچه بهتر است آن را در جهت مخالف کمی بکشید، معمولا پارچه‌های با کیفیت کش نمی‌آیند.
· روش دوم این است که پارچه را مقابل نور بگیرید، پارچه با کیفیت بافت متراکم دارد و نور به راحتی از آن عبور نمی‌کند، ضمن این که در صورت فشار زیاد روی پارچه مبل شزلون، پارچه به راحتی چروک نمی‌شود، حالت خود را از دست نمی‌دهد و همچنان ظاهر خود را حفظ می‌کند.

2. بررسی رنگ پارچه مبل شزلون

وقتی از کیفیت پارچه انتخابی اطمینان حاصل شد، نوبت به انتخاب رنگ و طرح می‌رسد که مهمترین نقش را در زیبایی مبلمان انتخابی شما دارد، بنابراین بهتر است در این زمینه با دقت و حوصله بیشتری به دنبال انتخاب بهترین باشید.

3. توجه به تم رنگی دکوراسیون خانه

توجه به تم رنگی دکوراسیون خانه خود، سبک چیدمان، کاربرد مبل، فضایی که مبل در آنجا قرار می‌گیرد و … از جمله مواردی است که در انتخاب رنگ پارچه اثرگذارهستند. یک انتخاب خوب انتخابی است که همه این موارد را در نظر داشته ضمن این که در یک دوره زمانی چندین ساله از مد نیفتاده و همچنان زیبا و خوب به نظر برسد.

راهنمایی انتخاب پارچه مبل شزلون

بافت پارچه مبلی

برای اینکه بخواهیم انواع پارچه مبلی را بشناسیم پیش از هر چیزی باید درباره بافت پارچه اطلاعاتی کسب کنیم. هر پارچه‌ای دارای بافت متفاوتی است که از بافت شل گرفته تا بافت سفت و محکم دسته بندی شده و موجب می‌شود استحکام یک پارچه بالا و پایین شود. هرچه یک پارچه بافت سفت‌تری داشته باشد مستحکم‌تر شده، شستن آن آسانتر و راحت می‌شود و ظاهر خود را نیز دیرتر از دست می‌دهد. با توجه به این نکات نگاهی به انواع مدل‌های پارچه مبلی می‌اندازیم.

پارچه مبلی کتان

پارچه کتان بافت شل‌تری دارد و خیلی شیک تر و ظریف‌تر روی مبل قرار می‌گیرد. بخصوص اگر می‌خواهید کاور رومبلی انتخاب کنید این جنس از پارچه می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما از طرف دیگر از آن‌جایی که این نوع پارچه خیلی بافت شل دارد، نخ‌های آن کمی حساس‌تر خواهند بود و در نتیجه مراقبت بیشتری لازم خواهد بود. بنابراین اگر حیوان خانگی دارید باید مراقب کشیده شدن پنجه‌های او به روی این نوع پارچه باشید.

پارچه مبلی میکروفایبر

پارچه میکروفایبر در برابر لکه مقاوم است و مناسب خانه‌هایی است که کودک یا حیوان خانگی دارند. این نوع پارچه مبلی بسیار بافت محکمی دارد که از ترکیب پلی استر و نایلون بافته شده‌اند. استحکام این نوع پارچه مبلی به قدری زیاد است که چیزی به داخل بافت آن نفوذ نمی‌کند، تمیز و نظافت کردن آن به راحتی انجام می‌گیرد. در بیشتر مواقع با جاروبرقی زدن می‌توانید به خوبی این نوع مبل را تمیز کنید.

پارچه مبلی طرح چرم

جنس چرم پارچه مبلی یکی از نرم‌ترین و مدرن‌ترین انواع پارچه مبلی شزلون است. چرم در برابر لکه مقاوم است و به خاطر بافتی که دارد هیچ چیز به داخل آن نفوذ نمی‌کند. به همین دلیل تمیز کردن مبل چرمی به راحتی با یک دستمال امکان پذیر باشد. چرم مقاوم و زیبا است اما در عین حال می‌تواند در برابر برخورد با اجسام تیز آسیب پذیر باشد.

پارچه مبلی مخمل

پارچه مخمل بافت محکم‌تر وبادوامی دارد چرا که فقط به صورت افقی بافته نمی‌شود. بافت پارچه مخمل نرم و مرتب است و موجب می‌شود این نوع پارچه دوام و استحکام بیشتری داشته باشد. یکی از فایده های پارچه مبلی مخملی این است که وقتی به آن دست می‌زنید نرمی آن را به راحتی احساس خواهید کرد. همچنین تمیز کردن و مراقبت از مبل مخملی تک نفره بسیار راحت می باشد.

تمیز کردن مبل

تمیزکردن پارچه مبل شزلون بدون نیاز به لباسشویی نیز اهمیت زیادی دارد. شما همیشه نمی‌توانید رومبلی را جدا کرده و داخل لباسشویی بیندازید. اما اگر پارچه مبلی شما طوری باشد که بتوانید هر هفته هنگام گردگیری به روی آن دستمال بکشید و خیلی سریع تمیز شود می‌تواند کار شما را آسانتر کند. هرچند تمام این موارد بستگی به میزان استفاده و تعداد جمعیت خانه و میزان آلودگی رومبلی دارد

انتخاب سبک و رنگ پارچه مبل

در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که راهنمای خوبی برای انتخاب پارچه مبلمان به شما میدهد:
1. هیچ گاه یک پارچه مبل با طرح های بزرگ و شلوغ را برای یک اتاق کوچک انتخاب نکنید
2. برای اتاق های پذیرایی شلوغ و پر رفت و آمد سعی کنید که از پارچه های مقاوم تر و بادوام ترو با رنگ تیره تر استفاده کنید.
3. رنگ های روشن تر معمولاً برای مبلمان کلاسیک و رسمی مثل مبل استیل استفاده می شوند.
4. سبک خاص شما نیز می تواند در مبلمان تجلی پیدا کند. مثلاً می توانید مبلمانی را انتخاب کنید که کمی غیر معقول به نظر برسد یا جزئیات خاصی در اجرای فریم و رویه کوبی آن وجود داشته باشد.
5. اگر چند سالی می خواهید از مبل خود استفاده کنید، بیشتر از پارچه هایی با زمینه خنثی (انواع قهوه ای، کرم، خاکستری) استفاده کنید
6. برای استفاده رنگی که دوست دارید در اتاقتان داشته باشید، می توانید یک یا دو تکه از مبلمان را با استفاده از رنگ یا یک بافت خاص از بقیه متمایز کنید.
7. اگر از بافت یا طرح های متفاوت در پارچه مبلمان استفاده می کنید، سعی کنید با استفاده از رنگ های مشابه، آنها را به هم متصل کنید.
8. استفاده از پارچه مبلی های گلدار و طرحدار در اماکنی که پر رفت و آمد هستند باعث می شود که لکه ها فوراً به چشم نیایند و در لابه لای نقوش پنهان شوند.
9. پارچه‌های مخملی براق و پرزدار برای مبلمانی که قرار است در خانه‌های کوچک‌تر چیده شوند، بهتر است و فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. پارچه‌های مخملی مات و بدون پرز هم برای خانه‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند.

جمع بندی

پارچه مبلی انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به سلیقه، بودجه ، سبک دکوراسیون منزل خود، رنگ مورد علاقه، میزان استفاده و تعداد افرادی که با آن در تماس هستند آن را انتخاب کنید. هرچند همیشه قیمت پارچه مبلی نیز نقش بسیار مهمی در انتخاب آن ایفا خواهد کرد. شما می توانید از فروشگاه چوب دیدن فرمایید و بهترین مبل را با پارچه با کیفیت و مرغوب تهیه کنید.

برچسب ها:
پارچه مبل شزلون

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}