آشنایی با مبل های راحتی چرمی مناسب برای دکوراسیون لوکس

چهارشنبه, 24 شهریور 1400

مبل راحتی چرم یکی از اسباب و وسایل خانه است که در کنار کاربرد بسیار مفیدش، جلوه ای کاملا لوکس و شیک به دکوراسیون داخلی منزل می دهد. اگر ابتدا بخواهیم در مورد جنبه راحتی آن صحبت کنیم، مبل راحتی چرم یکی از بهترین گزینه ها برای استراحت و حتی خوابیدن هستند زیرا چرم در مدت زمان فقط 12 ثانیه با دمای بدن انسان هماهنگ می شود و همین موضوع باعث ایجاد حسی لذت بخش و آرامش دهنده در انسان می شود بطوریکه که از غوطه ور شدن در آن خسته نخواهید شد.
جالب است بدانید در بین تمامی پارچه هایی که در ساخت مبلمان راحتی استفاده می شود، مدل های چرمی ایمن ترین و سالم ترین گزینه هستند، سایر مواد مانند نخ و ابریشم و پارچه های دیگر در ساختشان از موادی استفاده می شود که ممکن است برای بعضی از افراد آلرژی زا باشند. در حقیقت دلیل اصلی میل بیشتر مردم به سمت خرید مبلمان چرم در کنار مبحث زیبایی و لوکسی، همین جنبه ایمنی و سالم تر بودن آنها است.

آشنایی با انواع مختلف چرم

مبل راحتی چرمی به علت طرفداران بخصوصی که دارد در انواع رنگ ها و جنس ها و مدلها مثل مبل چستر چرمی، مبل ال چرمی، تولید می شود و لازم است که شما در مورد انواع چرم اطلاع داشته باشید که وقتی مبل را می بینید بتوانید روکش آن را بررسی کنید تا ببینید ساختار چرم آن مبل به چه صورت است و نوع تراکم و سطح چرم می تواند طوری باشد که شما کاملاً آن را شناسایی کنید.
بهترین کاری که می‌توانید برای انتخاب رویه چرمی انجام دهید این است که پوست هوایی را انتخاب کنید زیرا این پوست با ساختار پوست حیوانات است و معمولا دانه‌های روی چرم را بررسی می‌کنند و خیلی از مردم دوست دارند که سطح چرم طوری باشد که ریز و برجسته باشد و هر کسی که روی آن می نشینند هم متوجه این قضیه باشد که چرم اصل است. اما خیلی از افراد سودجو چرمی تولید می‌کنند که با نگاه به آن ها و دیدن دانه های روی آن شما فکر می کنید که چرم اصلی است در صورتی که دانه های تقلبی روی آن گذاشته شده است.

چرم مصنوعی

هر چه چرمی که بر روی مبل قرار دارد کیفیت و طول عمر بالاتری داشته باشد به نسبت آن قیمت بیشتری هم خواهد داشت و جزو چرم های درجه یک به حساب می آید و هر چه کیفیت پایین‌تر بیاید و طول عمر آن کمتر شود در دسته پایین تری نسبت به قیمت و دوام قرار می گیرد.
وقتی که میخواهید مبل چرمی خریداری کنید باید در نظر داشته باشید که اگر این روکش مبل از چرم مصنوعی باشد باید در دسته مبل های چرمی جزو ارزان ترین ها باشد زیرا در بین انواع چرم چرم مصنوعی کمترین قیمت را دارد و با اینکه پروسه زیادی برای تولید این نوع از چرم طی شده است اما باز هم کیفیت و دوام چرم اصلی را ندارد.

چرم ترکیبی

در ساخت مبل های چرمی بعضی از تولیدکنندگان از چرم ترکیبی هم استفاده می کنند که جزو چرم های ارزان قیمت است و ترکیب چرم ترکیبی تقریباً 17 درصد از چرم واقعی استفاده شده است و بقیه آن از چرم مصنوعی و صنعتی می باشد.

چرم بیکست

چرم بیکست یا چرم دوسویه با نام پی یو به گوش شما آشناست زیرا ممکن است که وقتی برای خرید کفش به مغازه ای رفته باشید فروشنده به شما بگوید که کفش مورد نظر شما از جنس چرم پی یو است و یا زیره کفش از جنس پی یو می باشد. زیرا این نوع چرم اول وارد صنعت کفش شد و بعد از آن وارد صنعت لباس و مد و هم اکنون در مبلمان کاربرد دارد.
برای اینکه این چرم را تهیه کنند از پوست گاو استفاده می کنند و این نوع چرم طول عمر بهتری دارد و مقاومت بالایی در برابر سایش دارد.

طرح اسپلیت و دانه های تفکیک شده روی آن

برای ساختن این نوع چرم دانه های روی چرم را از بین می برند و محصولی در نهایت به دست می آید که اگر آن را لمس کنید متوجه می‌شوید که به ظریف بودن چرم طبیعی هست ولی مقاومت چرم مصنوعی را هم دارد ولی در کنار این یک سری مزایا و معایب دیگری هم دارد و اگر به عنوان مبل دم دستی از مبل های با چرم اسپلیت استفاده کنید و خیلی از آن کار بکشید متوجه میشوید که زود آسیب می بیند و کیفیتی که شما انتظار دارید نمی‌تواند برآورده شود.

چرم نبوک

در بین انواع مختلف چرم، چرمی که از پوست گاو درست شده و دانه درشت است را نابود می گویند. که از بین انواع مختلف چرم این نوع چرم بیشترین کاربرد را برای ساخت مبل های خانگی دارد. برای تهیه روکش این چرم را خمیر می‌کنند و یکسری مواد صنعتی به آن اضافه میکنند تا مقاومت آن را در برابر آسیب دیدگی بالا ببرند. ممکن است اسم چرم جیر هم به گوش شما خورده باشد چرم جیر هم مشتقات همین چرم است ولی تولید آن خیلی به صرفه نیست.


آشنایی با مبل های راحتی چرمی مناسب برای دکوراسیون لوکس

ویژگی‌های مثبت مبلمان چرمی

مبل راحتی چرمی دارای نکات مثبتی می باشد:
• ظاهری آراسته
• نگهداری و تمیز کردن آسان
• مناسب برای افراد مبتلا به آلرژی

مبل راحتی چرمی، مبلمانی که هرگز قدیمی نمی شود

اگر میخواهید اتاقتان نشانی از دنجی و امنیت در خود داشته باشد، هیچ چیز بهتر از چرم، چاره‌‌ساز نیست. این چرمها مانند نیم چکمه های قدیمی، با گذشت سالها کیفیت خود را به خوبی حفظ می کنند. همراه با کاناپه های بزرگ چرمی می توانید از مبلمان چوبی بزرگی که با رنگ چرم هماهنگ باشد، استفاده کنید. در واقع انتخاب بین مبل چرم و مبل پارچه ای سخت می باشد اما اگر شما خواهان دکوراسیون داخلی شیک و بسیار متفاوتی می باشید می توانید از مبل چرم برای دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید و از ایجاد فضایی شیک و خاص لذت ببرید.

نگهداری از مبلمان چرمی

برای نگهداری مبل راحتی چرمی باید به موارد زیر توجه فرمایید:
• برای اینکه مبلمان چرمی، تمیز و نرم بماند، مرتب آن را گردگیری و گاه گاه سطح آن را به وسیله واکس مخصوص چرم آغشته کنید.
• مبلمان و کاناپه های چرمی را از منابع گرمازا مانند رادیاتور و آتش روباز شومینه دور نگه دارید؛ چرا که گرمای زیاد موجب خشک و شکننده شدن چرم می شود.
• پیش از خرید بهتر است از مرغوبیت چرم و درجه بندی آن آگاهی داشته باشید تا بتوانید کالای مناسبی را خریداری کنید. چرم هایی که دارای رنگ تیره هستند و رنگ هایی یکدست و یکنواخت دارند، از نوع مرغوب هستند؛ این نوع چرم لطافت و نرمی خاصی هم دارد. آن دسته از چرم هایی که رنگی یکنواخت ندارند و به صورت دانه دانه، لکه های ریز و روشن روی آ نها وجود دارد، چرم مرغوبی نیستند و دوام زیادی هم ندارند. اغلب این دسته از جرمها ممکن است به سرعت پاره شوند.

کوسن مبل چرم چه ویژگی هایی دارد؟

کوسن مبل چرمی باید چگونه انتخاب شود؟ سوالی که بسیاری از افراد علاقمند به مبل‌های چرمی می‌پرسند. شما در زمان چیدمان مبل‌های چرمی با استفاده از کوسن هیچ محدودیتی ندارید. به شکلی که استفاده از کوسن چرمی، پشمی، پارچه‌ای، مخملی با اشکال متنوع گرد، مستطیلی و مربعی برای شما آزاد است. به‌ راحتی می‌توانید با هر سلیقه و نیازی مبل‌های چرمی خود را دیزاین کنید. این امر در زمان چیدمان مبل‌های چرم به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد.

اتاق مدرن و مبل راحتی چرمی

اگر شما دارای یک اتاق یا چند اتاق با دکوراسیون مدرن هستید و به دنبال استفاده از مبل‌های چرمی در خانه خود هستید باید توجه کنید که کجا نیاز دارید در کنار مبل‌های چرمی لوازم خاصی را قرار دهید و یا اصلاً چیزی قرار ندهید. مثلاً در کنار مبل‌های چرمی باید از لوازم براق یا شیشه‌ای استفاده کنید. مثل لوسترها یا آینه‌های تخت و در عوض نباید از استندهای چوبی یا میزهای طرح دار استفاده کنید. رعایت نکات رنگی و نورپردازی که در بالا نیز گفته شد در هماهنگ شدن اتاق مدرن شما با مبل‌های چرمی جدیدتان کمک قابل مشاهده‌ای را ارائه خواهد کرد.

جمع بندی

برای خرید مبل راحتی چرمی می توانید از فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان بازدید کنید. خرید مبل از فروشگاه اینترنتی به شما این امکان را خواهد داد که در کوتاه ترین زمان بهترین انتخاب را داشته باشید و متناسب با سلیقه ی خود، مبل با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری نمایید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}