هر آنچه باید در مورد مبل چستر فرانسوی و پیشینه آن بدانید

سه شنبه, 16 شهریور 1400

مبل های چستر فرانسوی تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک می باشند. طرح ها و نمونه های اولیه این سبک که متعلق به کشور فرانسه است دارای سبک سنتی بوده اما نمونه های جدیدتر این مبل ها ترکیبی از مبلمان مدرن هستند که فاصله زیادی از سبک های سنتی گرفته اند. این نوع مبلمان ترکیب رنگ متفاوتی دارد که همین امر سبب جلب توجه بسیاری از افراد شده است.
مبل چستر فرانسوی در گذشته توسط یک مرد اشرافی ساخته شد که رویه چرمی داشت. دلیل استفاده از چرم این موضوع بود که لباس های اشرافیان در هنگام نشستن و استراحت کردن دچار چین و چروک نشود. اما امروزه این مبلمان در رویه های چرم، کتان، جیر و مخمل وجود دارند. در این مقاله سعی کرده ایم شما را با این نوع مبلمان، قیمت و نکات خرید آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

تاریخچه پیدایش مبل چستر فرانسوی

هنگامی که تاریخچه هنر و مبلمان فرانسه را مورد مطالعه قرار می دهیم اغلب تمرکز ما به سبک های مفصلی مرتبط می شود که برای دربار سلطنت و اعضای آن ایجاد شده است. با این وجود برای افرادی که در حومه زندگی می کردند، تفاوت هایی در زمینه طراحی مبلمان وجود دارد که این طرح ها زیاد شناخته شده نمی باشند. بنابراین سبک کاملا یکدستی در سبک مبلمان فرانسوی وجود ندارد زیرا سنت خاص مناطق مختلف متفاوت می باشد.
تکنیک صنعتگران محلی مخصوص به خود بوده و هر کدام تکنیک مخصوص به خود را داشتند. در نتیجه برخی از تولیدات سبک و کاملا ساده و برخی دیگر دارای تزئین می‌ باشند. این نوع مبلمان تاریخچه ای حدود 150 ساله دارد.

رنگ و بوی قرن 18 میلادی در منزل شما

مدل هایی که امروزه با عنوان مبل چستر فرانسوی شهرت پیدا کرده اند، از مدل های ساخته شده مردم عادی قرن هجدهم فرانسه برگرفته شده اند و دارای طرحی ساده، ظریف و با جزییات کم می باشند.
سلطنت و دربار پاریس در طول قرن هجدهم صدها قلعه باشکوه و استادانه را سفارش داد و سبک روکوکو یا لویی پانزدهم را ایجاد کرد. سپس سبک نئوکلاسیک یا همان لویی شانزدهم را به وجود آورد. امروزه سبک نئوکلاسیک که شامل مبل چستر فرانسوی است در ارتباط با تاریخچه مبلمان فرانسه می باشد.
علاقه به این سبک در دهه های گذشته زیاد شده و بسیاری از تولیداتی که به سبک نئوکلاسیک شهرت پیدا کرده اند، با نمونه های اولیه، ویژگی های مشترکی دارند. البته باید توجه نمود که آن ها را با نمونه های واقعی اشتباه نگرفت. نمونه هایی که امروزه تولید می شود، مدل ساده شده ی چسترهای فرانسوی هستند که تفاوت های بسیاری با نمونه های اولیه دارند.

شکل امروزی چستر فرانسوی

سبک نئوکلاسیک در طول سال های اخیر طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این سبک از سبک مبل های کلاسیک قدیمی بهره می گیرد اما نمونه ساده تری محسوب می‌شود زیرا پایه ها و دسته های ساده تری دارد و منبت کاری روی چوب های بدنه آن کمتر می باشد. همچنین از پارچه های ساده تری برای رویه مبلمان استفاده می کنند.

انواع مبل چستر فرانسوی

مبل چستر فرانسوی دارای انواع مختلفی می باشد. بنابراین می توانید طراحی اتاق یا سالن نشیمن خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. این نوع مبل از محبوب‌ ترین مبل ها محسوب می شود زیرا سبک مدرن و کلاسیک با یکدیگر تلفیق شده و سبک نئوکلاسیک را ایجاد کرده است. بنابراین می توانید از اکسسوری های مدرن و کلاسیک استفاده کرده و بهترین طراحی را ایجاد کنید.

راهنمای خرید مبل چستر فرانسوی

برای خرید مبل چستر فرانسوی ابتدا فضای اتاق نشیمن خود را مورد بررسی قرار دهید. سپس سبک مورد علاقه خود را در نظر داشته باشید. در صورتی که علاقه زیادی به سبک کلاسیک و مدرن دارید، سبک نئوکلاسیک گزینه مناسبی می باشد زیرا مبلمان چستر فرانسوی تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک می باشند.
حال تعداد و ترکیب ست مورد نظر را در نظر بگیرید. ترکیب دو عدد کاناپه سه نفره و دو عدد مبلمان تک نفره گزینه مناسبی می باشد زیرا در این صورت توازن برقرار می شود. زیبایی کاناپه سه نفره مبلمان چستر فرانسوی نسبت به کاناپه دو نفره بیشتر می باشد. توجه داشته باشید که فروش کاناپه های چستر فرانسوی معمولا به صورت سه نفره می باشد اما در صورتی که دارای فضای محدودی هستید، از کاناپه های دو نفره این مدل استفاده نمایید.

هر آنچه باید در مورد مبل چستر فرانسوی و پیشینه آن بدانید

نکات مهم در انتخاب مبل چستر فرانسوی

برای خرید مبل چستر فرانسوی به نکات زیر توجه نمایید:

1. جنس مبل چستر

مبل های چستر فرانسوی عموما در جنس های مخمل، چرم، جیر و کتان وجود دارند که هر کدام از این جنس ها دارای مزایا و معایبی هستند که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

• چرم

مبل های که ساخته شده از چرم هستند معمولا دارای بدنه چوبی هستند و از وزن بالایی برخوردارند. چرم به کار رفته در این مبل ها می تواند چرم مصنوعی یا طبیعی باشد که قطعا قیمت مبل به نوع چرم نیز بستگی دارد.
چرم به نگهداری خاصی نیاز دارد زیرا احتمال آسیب و پاره شدن آن به وسیله اجسام نوک تیز وجود دارد. همچنین تعمیر جنس چرم به آسانی انجام نمی گیرد. بنابراین در صورتی که صاحب بچه کوچکی هستید به سراغ جنس چرم نروید.

• جیر

نگهداری مبل های چستر فرانسوی جیر ساده می باشد بنابراین شست و شوی آن به راحتی انجام می گیرد و برای افرادی که وقت کافی برای تمیز کاری ندارند، مناسب می باشد. بسیاری از افراد که دارای مشغله کاری هستند و قصد خرید مبل چستر فرانسوی را دارند، به سراغ جنس جیر می روند.

• مخمل

قیمت مبل های که دارای جنس مخمل می باشند معمولا بالا بوده اما بسیار شیک و لوکس محسوب می شوند. برای نگهداری از جنس مخمل به سختی های خاصی نیاز نخواهید داشت.

• کتان

جنس کتان از ارزان ترین نوع پارچه مبل فرانسوی می باشد که در ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است. مبل با جنس کتان دارای وزن متعادل می باشد.

2. اندازه دسته های مبل

مبل های چستر فرانسوی دارای اشکال گوناگونی هستند. شاید در نگاه اول بسیاری از مبل ها مورد پسند شما باشد اما باید به استاندارد بودن ارتفاع دسته ها توجه داشته باشید. بسیاری از آن ها دارای دسته های بلندی هستند که سبک سلطنتی دارند اما باید در خرید آن ها دقت شود زیرا دسته های آن ها تنها کاربرد زیبایی دارند و در هنگام استفاده، احساس راحتی نخواهید کرد.

3. اهمیت جنس بالشتک

این مبل ها در مقایسه با سایر مبل ها وزن بالاتری دارند. جنس بالشتک های این مبل ها از فوم و پلی استر می باشد که همین امر تاثیر بسیاری در افزایش وزن مبل دارد. بنابراین برای خرید این مبل ها حتما وزن بالشتک ها را در نظر داشته باشید.

4. نوع لمسه

مبل چستر دارای دو نوع لمسه دست و لمسه دستگاهی می باشد. نوع اول کار دست است و چسباندن آن با دست انجام می‌ گیرد. طبیعتا ارزش و اصالت مبلمان بیشتری می شود. نوع دوم لمسه هایی هستند که به وسیله دستگاه چسبانده می شود به همین دلیل به آن ها لمسه دستگاهی می گویند. برای آنکه به تشخیص نوع لمسه بپردازید باید عمق آن را در نظر بگیرید. لمسه دست نسبت به لمسه دستگاه از عمق بیشتری برخوردار است.

5. انتخاب رنگ

مبل چستر فرانسوی رنگ های متنوع و گوناگونی دارد. بنابراین محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد. رنگ های مانند قرمز، زرد، سبز، آبی، بنفش و...از رنگ های زیبایی هستند که بر چارچوب مبل فرانسوی استفاده خواهد شد و زیبایی خاصی را به مبلمان شما می دهد در حالی که اگر این رنگ ها را برای مبلمان کلاسیک مورد استفاده قرار دهید، زیبایی خاصی به چشم نمی خورد. در این نوع مبلمان به دلیل تنوع رنگ، ست کردن رنگ های شاد و پرانرژی در کنار هم به آسانی انجام می گیرد.
خرید مبلمان با رنگ های روشن مانند کرم، صورتی ملایم، خاکستری ملایم و.. به شما کمک خواهد کرد تا سبک خانه خود را مدرن بچینید. همچنین می توانید رنگ مبل خود را با رنگ کاغذ دیواری، پرده ها و… ست کنید و زیبایی خاصی را به ارمغان آورید.

چرا مبل چستر فرانسوی برای منازل شما مناسب می باشد؟

شکل ظاهری مبل فرانسوی مطابقت زیادی با طراحی منازل شما دارد. در خانه های مردم ایران معمولا از فرش های پر نقش و نگار استفاده شده که در کنار آن مبل چستر فرانسوی زیبایی خانه شما را دوچندان می کند.
بسیاری از خانم ها برای خانه های خود مبل کلاسیک را در نظر می گیرند که دارای ابعاد بزرگی می باشد اما باید توجه داشته باشند که این نوع مبلمان برای خانه هایی که با مشکل محدودیت فضا روبرو هستند، گزینه ی مناسبی نمی باشد. بنابراین باید مبلمانی را انتخاب کنند که دارای سبک کلاسیکی باشد و به فضای کمتری نیاز داشته باشد. از این رو مبلمان چستر فرانسوی گزینه ی مناسبی برای خانه های کوچک شما می باشد. این مبل ها در مقایسه با مبل های کلاسیک معمولا قیمت پایین تری دارند.
با خرید این مبل ها می توانید برای منزل خود زیبایی و سبک نئوکلاسیک را به وجود آورید. همچنین در انتخاب وسایلی مانند فرش، پرده و… محدودیتی نخواهید داشت زیرا این سبک به راحتی با دکوراسیون منازل ایرانی هماهنگ می شود.

خصوصیات ویژه مبل چستر فرانسوی

در طراحی مبلمان چستر فرانسوی به وسیله‌ دوختن دکمه هایی فرورفتگی ها و برجستگی هایی را ایجاد می کنند که در اصطلاح به آن لمسه کاری می گویند. این نوع میلمان طراحی شیک و مدرنی دارد بنابراین برای نشیمن و سالن پذیرایی گزینه مناسبی می باشد. همچنین دوام و انعطاف پذیری بالایی دارد و به نشیمن منزل شما فضای گرمی را اعطا خواهد کرد. بنابراین در هنگام نشستن بر این مبلمان احساس راحتی به شما دست خواهد داد. همچنین داشتن رنگ های متنوع از دیگر خصوصیات این مبلمان می باشد.

قیمت مبل چستر فرانسوی

بسیاری از تولیدکنندگان مبل های با کیفیت پایین را تولید و روانه بازار می کنند. مبل های چستر باکیفیت، معمولا قیمت پایینی ندارند اما در برخی از فروشگاه ها مبل ارزان قیمت وجود دارد که باید به کیفیت آن شک داشته باشید. بنابراین برای خرید بجای قیمت، کیفیت را مورد بررسی قرار دهید.

جمع بندی

مبل چستر فضای مدرنی را به خانه های شما می دهد. این مبلمان دوام و کیفیت بالای داشته و در رنگ های متفاوتی وجود دارند. در هنگام خرید این مبل ها حتما به نوع پارچه به کار رفته در مبل، رنگ مبل و...توجه داشته باشید و بهترین کیفیت را خریداری نمایید. فروشگاه اینترنتی چوب، مبلمان خود را با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می دهد. بنابراین می توانید مبل انتخابی خود را از این فروشگاه آنلاین خریداری نمایید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}