ویژگی های مبل استیل ترک و ایتالیایی جدید

جمعه, 5 شهریور 1400

مبل استیل ترک، یکی از انواع مبلمانی است که با توجه به ساختار شکوهمندش، می تواند زیبایی و شکوه را برای سالن پذیرایی شما به ارمغان آورد. این مبلمان، معمولا در فضاهای بزرگ و با وسعت زیاد مورد استفاده قرار می گیرند تا بتوانند زیبایی های خود را بیش از پیش به نمایش نهند. نام این مبلمان از یک کلمه انگلیسی برگرفته شده است و به موجب زیبایی فراوان مبلمان استیل، این نام به آنها اطلاق شده است. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را بیشتر با ویژگی های این مبلمان آشنا کنیم.

جایگاه مبلمان سلطنتی در کشور ایران

این مبلمان از دیر باز، جایگاه خاصی در کشورمان داشته اند. اگر بخواهیم بررسی کنیم که از این مبلمان بیشتر در چه استان هایی از کشورمان استفاده می شود، باید به استان های مرکزی ایران اشاره کرد. استفاده از هر نوع مبلمانی، بستگی به فرهنگ مردم منطقه و ویژگی هایی جغرافیایی آن منطقه دارد. مردم ایران، حس زیبایی شناختی بسیاری داشته و مبلمان استیل نیز دارای زیبایی و شکوه فراوانی هستند. به همین جهت استفاده از این مبلمان در کشور ما از گذشته مرسوم بوده است.

آشنایی با ویژگی های مبل استیل ترک

اگر شما مقاله "مبل مدرن بخریم یا مبل استیل؟" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، با ویژگی های این مبلمان زیبا بیشتر آشنا شده اید. این مبلمان دارای نقش و نگارها و منبت کاری های زیبایی بوده که بر جلوه و شکوه آنها می افزاید. این مبلمان را اگر از لحاظ ارتفاع با سایر مبلمان موجود در بازار مقایسه کنیم دارای ارتفاعی بلند تر هستند. دلیل این طراحی، تاج این مبلمان است که به واسطه آن، ارتفاع مبل از سطح زمین فراتر رفته است.

چوب مورد استفاده در ساخت مبل استیل ترک

یکی از انواع چوب هایی که در ساخت مبلمان استیل مورد استفاده قرار می گیرد، چوب سرخدار است. این چوب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین جهت نیز وزن آن سنگین است. استفاده از چوب هایی به مانند چوب سرخدار، موجب افزایش وزن مبلمان استیل شده و مبلمان استیل در مقایسه با سایر مبلمان موجود در بازار سنگین تر هستند. یکی دیگر از انواع چوب ها، چوب روسی است که در ایران مورد استفاده فراوان سازندگان مبل قرار می گیرد. از انواع دیگر چوب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چوب فندوق
  • چوب گیلاس
  • چوب شمشاد

فوم به کار رفته برای ساخت مبل استیل ترک

امروزه در بازار از فوم های مختلفی برای تولید انواع مبل ترک استفاده می شود. فوم سرد، یکی از بهترین انواع فوم برای ساخت مبلمان با طرح ها و سبک های مختلف است. این فوم در دمای بسیار پایینی تولید می شود و در مجاورت حرارت به صورت مستقیم قرار نخواهد گرفت. طول عمر این فوم ها بسیار بالاست و خاصیت ارتجاع پذیری آنها موجب می شود که افراد پس از نشستن بر روی مبلمان احساس آرامش و راحتی داشته باشند. در این زمینه، از انواع فوم های گرم نیز می توان استفاده کرد.

پارچه مورد استفاده بر روی مبلمان استیل

برای هر مبلی، باید از پارچه ای استفاده کرد که بتواند زیبایی مبل را دوچندان کرده و متناسب با شکل ظاهری آن باشد. برای مبلمان استیل، معمولا از پارچه هایی استفاده می شود که حالت لوکس داشته و پر رزق و برق هستند. این پارچه ها معمولا در دو رنگ طلایی و نقره ای مورد استفاده قرار می گیرند. از انواع این پارچه ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شانل
  • کریستال
  • جیر

این پارچه ها، معمولا بسیار مجلل بوده و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. دوام این پارچه ها بالا بوده و به سادگی دچار فرسایش نمی شوند.

متریال به کار رفته در مبلمان استیل

همان طور که در بالا اشاره شد، برای ساخت انواع مبل استیل ترک از چوب بیشترو مستحکم تری در مقایسه با سایر مبلمان استفاده می شود تا مناسب منبت کاری باشند. پس باید عنوان کرد که قسمت اعظم این مبلمان از چوب ساخته شده اند. فوم به کار رفته در این مبلمان نیز در مقایسه با انواع مبلمان راحتی بسیار کمتر است. پارچه نیز، قسمت عمده ای از مواد را برای ساخت این مبلمان تشخیص می دهد. همچنین ابر کمتری نیز در ساخت این مبلمان استفاده می شود و از این جهت نشیمنگاه مستحکم تری دارند.

منبت کاری بر روی مبلمان استیل

همان طور که در ابتدا اشاره شد، یکی از انواع تفاوت های مبلمان استیل با سایر مبلمان، داشتن منبت کاری های زیبا بر روی قسمت های مختلفشان است. این قسمت ها، شامل موارد زیر خواهد شد:

  • تاج
  • دسته
  • پایه

این منبت کاری ها معمولا با طرح های بسیار زیبایی اجرا می شوند. یکی از انواع این طرح ها، طرح گیاهان و گل هاست که از این نظر نیز می توان گفت به مبلمان استیل لطافت و طرافت خاصی خواهند بخشید. این منبت کاری ها، بر روی قیمت مبلمان نیز اثر گذار هستند.

 

ویژگی های مبل استیل ترک و ایتالیایی جدید

تشک های مورد استفاده بر روی مبل استیل ترک

بر روی مبل استیل ترک، از تشک های استفاده می شود که دارای استحکام خوبی هستند. این تشک ها به نام تشک های دوبل ساخته می شوند. تشک های دوبل، به خاطر ساختار و شکل ظاهری و استحکام زیادشان، تا سال ها آسیب ندیده و نیاز به تعویض و خرید تشک جدید ندارند. اگر فوم و یا اسفنج این نوع از مبلمان آسیب ببیند، شما می توانید با تعویض آنها، مبلمان را مثل روز اول به صورت سالم در منزل داشته باشید. در هنگام خرید مبلمان استیل، به نوع تشک این مبلمان توجه کنید.

استفاده از مبل استیل ترک در فضاهای رسمی

همان طور که در ابتدا اشاره شد، این مبلمان معمولا در فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. اگر در فضاهای کوچک و تنگ از این مبلمان استفاده کنید، مبلمان استیل نمی توانند زیبایی و شکوه خود را به رخ کشیده و از این بابت زیبایی دکوراسیون شما لطمه خواهد دید. استفاده از این مبلمان در فضاهای رسمی بسیار مرسوم بوده و معمولا در میهمانی ها از این مبلمان به وفور استفاده خواهد شد. طراحی شیک و پرشکوه این مبلمان، فضای دکوراسیون شما را اشرافی و مجلل جلوه خواهد داد.

کشور ترکیه، یکی از صادر کنندگان مبل استیل

کشور ترکیه، از جمله کشورهایی است که با داشتن متخصصانی پیشرو در زمینه طراحی و ساخت مبل، سالهاست که مبلمان با کیفیتی را به سایر نقاط دنیا ارسال می کند. سرمایه گذاری ترک ها در این زمینه بسیار عالی بوده و از این بابت نیز پیشرفت بسیار چشمگیری داشته اند. کارخانه های بسیار مجهزی در این کشور وجود داشته که کار نساجی و تولید انواع مبلمان را با وجود متخصصان خبره انجام می دهند. از جمله دیگر کشورها که در زمینه تولید انواع مبل استیل فعال هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایتالیا
  • فرانسه
  • چین

چیدمان مبل استیل ترک در سالن پذیرایی

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا، چیدمان مبل استیل ترک با هر نوع سبکی مهم ترین نکته است. اگر چیدمان مناسبی نداشته باشیم، نمی توانیم زیبایی آنها را در دکوراسیون جلوه گر کنیم. ممکن است برای بسیاری از افراد، این مسئله دشوار باشد که چگونه مبلمان استیل را به بهترین نحوه در اتاق پذیرایی قرار دهیم. پیشنهاد ما به شما این است که اگر فضای بزرگی را در اختیار دارید، می توانید از سبک تلفیقی برای چیدمان مبلمان استفاده کنید. پذیرایی مستطیل شکل، فضای خوبی برای استفاده از این چیدمان است.

تغییر رنگ مبلمان استیل

ممکن است چوب مبلمان استیل شما بر اثر ضربه ای دچار خراش و یا آسیب شود و یا حتی ممکن است شما پس از گذشت مدت زمانی، بخواهید رنگ دکوراسیون را تغییر داده و ایجاد تنوع کنید. در این صورت شما می توانید رنگ مبلمان را تغییر داده و به نوع دلخواه خود درآورید. شما می توانید در این زمینه با استفاده از یک فرد متخصص و کاردان، رنگ مبل را عوض کرده و جلای تازه ای به آن ببخشید. در این زمینه استفاده از راهکارهای نوسازی چوب بسیار کارآمد است.

قیمت انواع مبل استیل ترک

مبلمان استیل با توجه به چند نکته، قیمت بالاتری نسبت به سایر مبلمان موجود در بازار دارند. یکی از این نکات، استفاده از منبت کاری بر روی قسمت های مختلف مبلمان استیل است. چوب به کار رفته در این مبلمان نیز طول عمر بسیار بهتری داشته و از این بابت نیز بر قیمت مبلمان استیل افزوده می شود. فوم به کار رفته و جنس پارچه نیز از جمله دیگر فاکتورها هستند که می توان بر اساس آنها قیمت انواع مبل استیل را تخمین زد. برخی از این مبلمان نیز دارای ضمانت نامه هستند.

مبل استیل ایتالیایی وانواع دکوراسیون های آن

مبل استیل را می توان در دکوراسیون های گوناگونی قرار داد. از جمله این دکوراسیون ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دکوراسیون کلاسیک
  • دکوراسیون نیمه کلاسیک
  • دکوراسیون سلطنتی

شما می توانید از سایر وسایل زینتی متناسب با دکوراسیون مورد استفاده در کنار مبل استیل استفاده کنید تا زیبایی فضا دوچندان شود. البته باید اشاره کرد که استفاده از این مبلمان در دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی جلوه ای زیباتر خواهد داشت. فراموش نکنید که پرده و فرش را نیز در کنار این مبلمان ست و هماهنگ کنید.

جدیدترین رنگ برای مبل استیل ایتالیایی

امروزه، رنگ آمیزی مبلمان استیل ایتالیایی با استفاده از روش های جدید و نوینی انجام می شود. رنگ پلی استر، یکی از این رنگ هاست. این رنگ بسیار با دوام بوده و در برابر بسیاری از عوامل محیطی بسیار مقاوم و ماندگار است. امروزه، همچنین رنگ های از رنگ های زیادی برای رنگ آمیزی مبلمان استیل استفاده می شود که از جدید ترین رنگ ها می توان به رنگ شامپانی و ماهگونی اشاره کرد. استفاده از این رنگ ها برای مبلمان استیل بستگی به خواست و سلیقه شما دارد. این رنگ ها، موجب زیبایی بیشتر دکوراسیون شما خواهد شد.

جمع بندی

مبلمان استیل با توجه به زیبایی ظاهری و شکوهشان، می توانند چشم ها را به خود خیره کنند و از این بابت طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارند. استفاده از تولیدات کشورهایی که در زمینه تولید انواع مبلمان استیل پیشرفت بسیاری کرده اند و می توان به کیفیت محصولات آنها اطمینان داشت، ضامن خرید مبلمان استیل و هزینه شماست. شما می توانید از جدیدترین مبلمان استیل ترک و ایتالیایی با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان دیدن کنید. با خرید از این فروشگاه ها در شرایط کرونایی، سلامتی خود و خانوادتان را تضمین کنید.

برچسب ها:
مبل استیل ترک

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}