عوامل موثر بر قیمت مبل شزلون

يكشنبه, 31 مرداد 1400

عوامل موثر بر قیمت مبل شزلون یکی از دغدغه هایی است که طرفداران این مبل می خواهند بدانند. مبل شزلون یکی از انواع مبلمان است که برای تزیین خانه و زیباتر نشان دادن آن گزینه بسیار خوبی به شمار می رود و طرفداران منحصر به فرد خود را دارد.
این نوع مبل از انواع مبل راحتی به شمار می رود اما طراحی متفاوت دارد و یکی از محبوب ترین گزینه هایی است که برای استراحت به کار گرفته می شود. هنگام خرید مبل شزلون عوامل بسیاری وجود دارند که بر قیمت آن موثر هستند که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

مبل شزلون چیست؟

مبل شزلون نوعی از انواع مبل راحتی است که در قالب صندلی و بلند است و می توان پاها را روی آن قرار داد و استراحت کرد. این مبل برای نخستین بار در کشور فرانسه تولید شد و فرانسوی ها آن را با عنوان Chaise longue می شناسند این در حالی است که مبل شزلون به هر صندلی بلندی اطلاق می شود. واژه شزلون به معنای صندلی بلند است.
مبل شزلون شباهت زیادی با مبل لاوست دارد اما مبل لاوست توسط انگلیسی ها تولید و طراحی شد این در حالی است که مبل شزلون توسط فرانسوی ها ساخته شد. لاوست به صورت دو نفره طراحی می شود اما شزلون تک نفره است. بیشترین کاربرد لاوست در اتاق خواب است اما شزلون کاربردی غیر از این دارد.

انواع مبل شزلون

مبل شزلون کاربرد گسترده ای دارد اما به گونه ای است که نمی توان آن را برای مهمان استفاده نمود و اغلب برای استراحت تک نفره گزینه خوبی است. از این نوع مبل اغلب برای استراحت در اتاق نشیمن استفاده می شود. همچنین می توان آن را در کنار مبل های تک نفره قرار داده و روی آن نشست.
همچنین این نوع مبل در آتلیه های عکاسی، اتاق های روانکاری و اتاق مطالعه کاربرد گسترده دارد. مبل شزلون انواع مختلفی دارد و در مدل های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.قبل از آشنایی با عوامل موثر بر قیمت مبل شزلون بهتر است با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. از جمله انواع مبل شزلون می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. مبل شزلون دوشز بریسی یا شکسته

مبل شزلون شکسته یکی از مبل هایی است که برای نخستین بار توسط فرانسوی ها تولید شد و امروزه کاربرد گسترده ای دارد. مبل شزلون شکسته به دو صورت در بازار وجود دارد که نمونه اول مبل تک نفره با تکیه گاه کوتاه و عثمانی است و نوع دیگر که برخی آن را با عنوان قایق دوشیزه می شناسند در ابتدا و انتها لبه دار و بخش پایینی آن لبه کوتاه تر دارند. این نوع مبل شبیه به قایق است و آن را با عنوان دوشیزه در قایق نیز می شناسند.

2. مبل شزلون مدرن

مبل شزلون مدرن یکی دیگر از انواع مبل شزلون است که قبل از آشنایی با عوامل موثر بر قیمت مبل شزلون باید آن را بشناسید. این نوع مبل تنها شباهتی که با سیر مبل های شزلون دارد این است که صندلی بلند و تک نفره است و می توان گفت نمونه های اسپرت این نوع مبل مدرن مورد توجه هستند. این نوع مبل مدرن بسیار خاص و شیک و از هر نوع زرق و برق و تجملات به دور است.

3. مبل شزلون کلاسیک

مبل شزلون کلاسیک یکی از مجلل ترین مبل های شزلون است که آن را با عنوان شزلون سلطنتی می شناسند. این نوع مبل معمولا از نوع مخمل یا چرم است و بسیار شیک و لوکس می باشد. تاج و پایه های مبل با زیبایی تمام منبت کاری شده و برای خانه هایی که سبک دکوراسیون کلاسیک دارند گزینه ای عالی به حساب می آید. خاص ترین نوع مبل شزلون کلاسیک، مبل شزلون ویکتوریا است.
از دیگر انواع مبل شزلون می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • 1. صندلی دراز (Long chair)
  • 2. شزلون ریکَمییر (Recamier)
  • 3. شزلون ترکی

عوامل موثر بر قیمت مبل شزلون

مهم ترین عوامل موثر بر قیمت مبل شزلون

عوامل موثر در قیمت مبل شزلون بسیار زیاد هستند اما می توان در حالت کلی آن ها را به دو دسته قیمت مصالح و مواد اولیه و همچنین هزینه های تولید دسته بندی نمود. همچنین عواملی مانند طرح مبل و شهرت برند نیز در قیمت مبل انواع مبل شزلون اثر گذار هستند. در ادامه عوامل موثر بر قیمت مبل شزلون را به شما معرفی می کنیم.

1. جنس چوب

چوب یکی از مواد تشکیل دهنده بیشتر مبل ها است و در نتیجه در قیمت آن اثر دارد. چوب دارای قابلیت شکل پذیری برای منبت کاری، دوام بالا و وزن کم تر نسبت به برخی مواد دیگر است. هر چه جنس چوب بهتر باشد قیمت مبل نیز گران قیمت تر می شود.
از جمله درختانی که از چوب آن ها در ساخت انواع مبل شزلون به کار می رود می توان به افراد، راش، گردو و ... اشاره کرد. اگر مبل های با قیمت ارزان دیدید حواستان باشد حتما به چوب آن ها دقت کنید زیرا در صورتی که چوب بی کیفیت باشد و یا از مواد طرح چوب نظیر پلاستیک در ساخت مبل استفاده شود، دوام نخواهد آورد.

2. جنس پارچه

یکی از مهم ترین عوامل موثر در قیمت مبل شزلون نوع پارچه به کار رفته در مبل است. انواع گوناگون پارچه و چرم در مبل ها به کار می رود که قیمت های مختلفی دارند. در حالت کلی می توان انواع پارچه به کار برده شده در مبل های شزلون را به ساتن، گلیم و جاجیم، جیر و مخمل، و چرم تقسیم کرد. اگر اطلاعی از قیمت پارچه داشته باشید و تنها به یک سرچ کوتاه متوجه تغییرات قیمت در این نوع پارچه ها می شوید.
موضوع مهم دیگر که از عوامل موثر در قیمت مبل شزلون به حساب می آید کیفیت نوع پارچه ای است که در آن به کار می رود. برای مثال پارچه هایی مانند ساتن و چرم و مخمل دارای رده بندی در کیفیت هستند. در بازار کشورمان پارچه های چینی کم ترین قیمت و پارچه های ترک (خصوصا ترک یزد) بیشترین قیمت را دارند. این در حالی است که اگر می خواهید پارچه مبل شما از نوع چرم باشد قیمت با توجه به این که چرم مصنوعی است یا طبیعی تفاوت می کند.

3. ظرافت در ساخت از عوامل موثر در قیمت مبل شزلون

میزان ظرافتی که در ساخت مبل شزلون به کار گرفته می شود یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت مبل شزلون است.می توان گفت مبلمان یک اثر هنری است و ظرافت منبت کاری و ساخت آن در قیمت و محبوبیت مبل تاثر بسیاری زیادی دارند.
برای مثال مبل شزلون کلاسیک به دلیل منبت کاری هایی که دارد از سایر مدل ها گران قیمت تر است. نحوه ایجاد منبت کاری نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و هر چه کار دست و دقیق تر باشد به دلیل ارزش هنری بالا گران قیمت تر است. امروزه با استفاده از ربات های رایانه ای و دستگاه CNC منبت کاری را انجام می دهند که اصلا با کار دست قابل مقایسه نیست و ارزش هنری پایینی دارد.

4. مبل وارداتی یا تولید داخل

به دلیل این که قیمت ارزهای خارجی نسبت به پول ملی ما بالا است قیمت مبل های خارجی از نمونه های داخلی بیشتر است. همچنین به دلیل وجود دلال ها در وارد کردن مبل قیمت آن افزایش چشمگیری برای مردم کشورمان دارد. این در حالی است که سرویس مبل ایران در دنیا زبانزد است از پارچه های ترک یزدی گرفته تا چوب ملایر و پارچه ابریشم ایران. بنابراین می توان گفت نمونه های داخلی دارای استاندارد بوده و اگر می بینید قیمت آن ها پایین تر است به دلیل کیفیت پایین نیست بلکه به دلیل عواملی است که پیش از این گفتیم.

5. سبک مبل از عوامل موثر بر قیمت مبل شزلون

مبل ها در سه نوع مبل کلاسیک، راحتی و سلطنتی وجود دارند که مبل شزلون در همه این سبک ها وجود دارد. هر کدام از این مبل ها ویژگی های خاص خود را دارند که سبب تغییر قیمت در آن ها می شود. در این بین مبل های سلطنتی بیشترین قیمت و مبل های راحتی شزلون ارزان ترین قیمت را دارند که هنگام خرید می توانید به آن ها توجه کنید.

6. مدل مبل شزلون

از دیگر عوامل موثر بر قیمت مبل شزلون نوع مبل است. این مبل انواع مختلفی در طرح های مختلف و با جنس های مختلف دارد که سبب تمایز قیمت آن ها می شود. حتی رنگ مبل نیز در مواردی سبب تفاوت در قیمت مبل شزلون می شود زیرا برخی رنگ ها خاص هستند و فقط در پارچه های گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرند.

سخن آخر

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر قیمت مبل شزلون موثر هستند. در این مقاله شما را با آن ها آشنا کردیم . آن چه اهمیت دارد این است که از قبل تمام این موارد را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید تا بتوانید خرید هوشمندانه ای داشته باشید.
شما می توانید از طریق آنلاین مبل شزلون را سفارش دهید که برای این کار حتما باید آن را از مراکز معتبر خریداری کنید. ممکن است برخی شما بخواهید مبل را به صورت قسطی خریداری نمایید که در این صورت اهمیت دارد با دقت این کار را انجام دهید تا متحمل هزینه های اضافی نشوید. همچنین در صورت خرید مبل به صورت آنلاین حتما به گارانتی و ضمانت مبل دقت فرمایید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}