چه نوع مبل چستری بخریم؟چرم یا پارچه ای؟

يكشنبه, 31 مرداد 1400

مبل چستر پارچه ای یکی از انواع مبل چستر است که طرفداران خاص خود را دارد. شاید شما هم به مبل چستر علاقه زیادی داشته باشید در عین حال شاید در انتخاب بین مبل چستر چرم و پارچه ای مردد باشید و بخواهید بدانید کدام یک گزینه بهتری برای منزل یا محل کار شما است.
چستر نیز مانند سایر مبل های راحتی به دلیل راحتی بودن طرفداران خاص خود را دارد. از جمله انواع مبل چستر که امروزه طرفدران زیادی دارند و نظر مشتریان برای منازل، فروشگاه ها، شرکت ها، ادارات و ... را به خود جلب کرده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • 1. مبل چستر چرمی
  • 2. مبل چستر کلاسیک
  • 3. مبل چستر مدرن

در واقعیت می توان گفت مبل چستر هیچ تعریف دقیقی ندارد که برای آن ارائه دهیم اما یکی از انواع مبل های راحتی است. بر اساس گفته طراحان صنعت مبل، مبل چستر مبلمانی است که ویژگی های خاصی مانند لمسه دوزی پشتی و دسته مبل، دسته های لوله استوانه ای و پشتی کوتاه و ... دارد که سبب تمایز این سبک مبلمان از دیگر مبل ها گردیده است.
لمسه کاری مبل چستر به گونه ای انجام می شود که دارای برجستگی ها و فرورفتگی های منظم باشد. از نظر جنس مبل چستر در دو نوع مبل چستر پارچه ای که آن را با نام مبل مخملی می شناسند و مبل چستر چرم موجود است. این در حالی است که مبل چستر پارچه ای امروزه از پارچه های باکیفیت و متفاوتی ساخته می شود.

تاثیر جنس پارچه در انتخاب مبل چستر پارچه ای

یکی از پارامترهای خرید مبل چستر پارچه ای، جنس مبل چستر است که می تواند چرم، مخمل و سایر پارچه ها باشد. برای انتخاب جنس مبل چستر لازم است حتما به طراحی داخلی توجه کنیم.
در خانه های بزرگ و مجلل می توان از مبل چستر برای افزایش زیبایی دکوراسیون استفاده نمود. بیشترین کاربرد مبل چستر پارچه ای در منازل لوکس و مدرن است که می تواند محیطی بسیار زیبا و دلنشین ایجاد کند.
طراحی منحصر به فرد مبل چستر که از پارچه های مختلف ساخته می شود و تنوع در دسته های آن ها موجب می شود انواع مبل چستر برای افرادی که سلیقه خاصی دارند بسیار محبوب واقع شود.
شاید با دیدن ظاهر مبل چستر به این موضوع فکر کنید که نمی توان از آن در هر سالنی استفاده نمود. این در حالی است که این مبلمان ویژگی هایی دارد که سبب استفاده از آن در تمام دکوراسیون های کلاسیک و مدرن می شود. مبلمان چستر خود نیز در انواع کلاسیک و مدرن موجود است. که در ادامه شما را مختصرا با هر یک آشنا می کنیم.

1. مبل کلاسیک چستر

در مبلمان کلاسیک چستر معمولا از سنگ های قیمتی و پارچه های مخملی استفاده می شود و در رنگ های تیره مانند قرمز، قهوه ای روشن، سبز زمردی و ... در آن استفاده می شود. این ویژگی ها سبب می شود فضای تجملی خوبی به وجود آید. مبلمان چستر کلاسیک برای سالن های بزرگ در منازل و محیط کار پیشنهاد می شود.

2. مبل مدرن چستر

مبل های چستر تنها به سبک کلاسیک خلاصه نمی شوند و در رنگ های خنثی و ملایم نیز طراحی می شوند که برای دکوراسیون مدرن گزینه خوبی هستند. مبل چستر مدرن معمولا در رنگ های سفید، بژ، خاکستری روشن و ... هستند. مبل چستر مدرن را معمولا نمی توان از جنس چرم و مخمل تهیه نمود و از سایر پارچه ها در ساخت آن استفاده می شود.

ویژگی انواع مبل چستر پارچه ای و چرم

جنس مبل چستر و تاثیر آن در دکوراسیون متفاوت است که در ادامه ویژگی انواع مبل چستر را بیان می کنیم.

1. مبل چستر چرم

اگر مبل چستر چرمی را انتخاب کرده اید می توان گفت انتخاب هوشمندانه ای داشته اید. زیرا برای سبک های جدید دکوراسیون گزینه خوبی به حساب می آید. همچنین ترکیب چوب و فلز در این مورد کارساز است و می تواند چیدمان بسیار متناسبی ایجاد نماید.
مبل چرمی بسیار دیر کثیف می شود و معمولا در رنگ های تیره مانند مشکی و قهوه ای سوخته وجود دارد در تیجه به دلیل رنگ آن به هیچ وجه چرک را نشان نمی دهد و برای افرادی که بچه کوچک دارند و یا در خانه حیوانات خانگی نگهداری می کنند گزینه بسیار خوبی به شمار می رود. همچنین این مبل ها برای افرادی که شاغل هستند و یا دیر به دیر مبلمان عوض نمی کنند گزینه خوبی است.

2. مبل چستر مخملی

در صورتی که از مبل چستر با پارچه های مخمل استفاده می کنید، چیدمان منزل به سبک کلاسیک بسیار شبیه است و در دکوراسیون خود بهتر است از رنگ های سبز زمردی، قرمز یاقوتی، آبی درباری و قهوه‌ای استفاده نمایید. پس در چیدمان سلطنتی مبل چستر می توان از لوازم دکور تجملاتی و میزهای جلومبلی و یا ترکیب فلز و سنگ استفاده کرد. در صورت استفاده از این چیدمان شاهد نتیجه تاثیرگذار و فوق العاده آن بر فضای محیط خواهید بود.

3: مبل چستر پارچه ای

شاید همیشه وقتی نام مبل چستر فیلد را شنیده اید به یاد چرم و مخمل بیفتید این در حالی است که این مبل از پارچه های دیگر نیز ساخته می شود. طرفداران مبل چستر خواستار رنگ ها و جنس های انعطاف پذیرتری از این نوع مبل هستند و در نتیجه تقاضا برای این نوع مبلمان افزایش می یابد. اگر به دنبال مبل چستر از جنس های لطیف تری هستید می توانید از انواع مبل چستر پارچه ای استفاده نمایید.
استفاده از مبل های چستر پارچه ای در رنگ های خنثی برای ایجاد یک فضای مدرن بسیار مهم هستند. این در حالی است که رنگ های تیره و خنثی نیز کاربرد دارند. رنگ های پاستیلی و روشن نیز گزینه بسیار خوبی به شمار می روند.
برای سبک های دکوارسیون مینیمال و مدرن، رنگ های روشن مانند سفید و خاکستری می توانند بسیار زیباتر باشند. از جمله مبل های پارچه ای پرکاربرد می توان به ازراتی، پورشه، کتان، ساتن، سیتی، ملیتا، سیلویا، مایا، مسکو، لاوانته، جری، تالوس مارمریت و... اشاره کرد.
استفاده از المان ها و لوازم ساده در دکوراسیون با مبل پارچه ای می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. مبل چستر در طرح های پارچه ای می تواند در هر الگو و رنگی برای هماهنگی با دکوراسیون شما مناسب باشد.


چه نوع مبل چستری بخریم؟چرم یا پارچه ای؟

مقایسه مبل پارچه و چرم چستر

از تفاوت های مبل پارچه ای چستر و چرم آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. راحتی

مبل چستر پارچه ای از مبل های راحتی به حساب می آید. مبل های راحتی بسیار راحت هستند و به همین دلیل بیشترین کاربرد را در منازل، ادارات و ... دارند.

2. دوام و کیفیت

مبل های چستر پارچه ای بسیار با کیفیت و با دوام هستند و در صورتی که درست از آن ها استفاده شود تا مدت زیادی می توانید آن ها را استفاده نمایید. مبل های چستر چرمی نسبت به مبل های پارچه ای چستر آسیب پذیری بیشتری در برابر ضربه دارند.

3. نظافت

مبل پارچه ای چستر دارای پوش مقاوم و خوبی در برابر لکه ها است و اگر کثیف شود می توان به راحتی آن را تمیز کرد که این کار با محصولات شست و شو و دستمال تمیز انجام می شود. این در حالی است که در این مورد مبل های چرمی بهتر عمل می کنند و خیلی راحت تر نظافت آن ها صورت می گیرد.

4. قیمت

جنس مبل چستر در قیمت آن بسیار تاثیر گذار است. معمولا مبل های پارچه ای با دوام با کفیت تر هستند این در حالی است که مبل چرم قیمت بالایی دارد. بنابراین هنگام خرید مبل چستر باید عوامل مختلف را در نظر بگیرد و با توجه به آن اقدام به خرید مبل مورد نظر خود کنید.

5. ضد آلرژی

یکی از موراد مهم در انتخاب انواع مبل چستر توجه به این نکته است که برخی آلرژی دارند. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده شما آلرژی دارند مبل چستر چرم می تواند گزینه مناسب تری باشد.
مبل های پارچه ای معمولا گرد و خاک را به خود جلب می کنند و در نتیجه آلرژی زا هستند. به دلیل این که افرادی که آلرژی دارند باید در نظافت مبل خود حساسیت به خرج دهند چون نظافت مبل چرم راحت تر است می تواند گزینه اقتصادی تری نیز باشد.

6. ظاهر مبل

طاهر مبل یکی دیگر از عواملی است که در انواع مبل چستر پارچه ای و چرمی تفاوت ایجاد می کند. مبل چرمی معمولا ظاهر براقی دارد این در حالی است که این مساله یک امر انتخابی می باشد اما مبل چرم چستر به دلیل همین براق بودن خیلی دیر تر تکراری می شود.

7. طرح مبل

یکی از عواملی که در مبل ها ایجاد تفاوت می کند، رنگ و طرح آن است. مبل چستر پارچه ای بسیار متنوع تر است و به دلیل پارچه ای بودن طرح های بیشتری می پذیرد. مبل چستر از نوع پارچه ای را می توان به راحتی شست و شو داد که البته می تواند سبب تغییر رنگ آن نیز بشود.

سخن آخر

در این مقاله به طور کامل شما را با انواع مبل چستر آشنا نموده و مبل چستر پارچه ای و چرم را با تفاوت هایی که دارند به شما معرفی کردیم. آن چه اهمیت دارد این است که باید شرایط خود را در نظر بگیرید و با توجه به معیارهای ذکر شده و مسائل اقتصادی بتوانید مبل مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
خرید انواع مبل از فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان نه تنها مقرون به صرفه تر است بلکه موجب صرفه جویی در زمان شما نیز خواهد شد.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}