بهترین چیدمان برای مبلمان نیمه استیل گردویی رنگ در سالن پذیرایی

جمعه, 22 مرداد 1400

مبل نیمه استیل گردویی، یکی از انواع مبلمان های جذاب برای استفاده در سالن پذیرایی است. این نوع از مبلمان شباهت بسیار زیادی با انواع مبلمان استیل دارند. باید اشاره کرد که البته برخی از ویژگی های این مبلمان در تضاد با مبلمان استیل هستند. در یک سالن پذیرایی با ابعاد بزرگ، شما می توانید این مبلمان را با چینش های متفاوتی قرار دهید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با برخی از این ایده ها آشنا کنیم.

تاریخچه مبلمان نیمه استیل

مبلمان نیمه استیل یکی از انواع مبلمان اشرافی هستند که در طول تاریخ بسیار مورد استقبال افراد متمول قرار گرفتند. مبلمان ساخته شده در طول تاریخ ابتدا به شکل های ساده و ابتدایی ساخته می شدند. مثلا می توان اولین مبلمان ساخته شده را شبیه به نیمکت ها و یا تخت های ساده چوبی دانست. این نیمکت های ساده پس از گذر سال ها و با استفاده از خلاقیت انسان ها به شکل های زیباتر و پیشرفته تری تبدیل شدند. اولین طراحان مبل نیمه استیل را می توان در کشورهای اروپایی یافت و جست و جو کرد.

آشنایی با ویژگی های مبل نیمه استیل گردویی

این نوع از مبلمان در مقایسه با مبلمان استیل از منبت کاری و نقش و نگارهای کمتری بر روی چوبشان برخوردار هستند و این موضوع را می توان یکی از وجه تمایزهای این مبل با انواع مبلمان استیل دانست. اگر شما مقاله "طراحی دکوراسیون داخلی با ست مبل نیمه سلطنتی و میز ناهار خوری" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، با انواع ویژگی های مبلمان نیمه استیل آشنا شده اید. همچنین باید عنوان کرد که چوب مورد استفاده در ساخت این مبلمان در مقایسه با مبل استیل کمتر است.

پارچه های مورد استفاده بر روی مبل نیمه استیل گردویی

بر روی مبل نیمه استیل، از پارچه های زیبا و اشرافی استفاده می شود تا شما بتوانید از این مبلمان در دکوراسیون سلطنتی نیز استفاده کنید. البته باید اشاره کرد که علاوه بر ظاهرپارچه، جنس پارچه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. مثلا پارچه نانو، یکی از انواع پارچه هایی است که ضد آب و مایعات بوده و از این نظرکیفیت بسیار بالایی دارد. همچنین این پارچه ها چروک نشده و در مدت زمان بیشتری بر روی مبل ظاهر خود را از دست خواهند داد. از انواع دیگر پارچه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابریشمی
  • مخمل
  • شانل

فوم سرد، مورد استفاده برای ساخت مبل نیمه استیل گردویی

مبلمان نیمه استیل در مقایسه با مبلمان استیل، از نشیمنگاه بهتر و راحت تری برخوردار هستند. به صورت کلی باید عنوان کرد که این مبلمان راحت تر از مبلمان استیل هستند. یکی از متریال و مواد به کار برده شده برای ساخت این مبلمان، فوم سرد است. این فوم دارای کیفیت بسیار بالایی در مقایسه با سایر فوم های مورد استفاده برای مبلمان است. فوم سرد، خاصیت انعطاف پذیری زیادی داشته و از این بابت می توان آن را مناسب تر و ماندگار تر از فوم گرم دانست.

استفاده از مبلمان نیمه استیل در کشورهای شرقی

همان طور که در بالا اشاره شد، این مبلمان ابتدا در کشورهای اروپایی تولید و روانه بازار می شدند. با توجه به سبک این مبلمان و حالت کلاسیک آنها، امروزه مردم در کشورهای مختلفی از این مبلمان استفاده می کنند. خاورمیانه، یکی از مناطقی است که مردم این منطقه به مبلمان نیمه استیل علاقه خاصی از خود نشان داده اند. مردم کشورهای غربی نیز همچنان از طرفداران این نوع از مبلمان هستند و از این مبلمان در خانه استفاده می کنند. از جمله کشورهایی که از این مبلمان استفاده می کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایتالیا
  • ایران
  • ژاپن

چوب های مورد استفاده برای ساخت مبل نیمه سلطنتی گردویی

از چوب های مقاوم و ماندگاری برای ساخت مبل نیمه استیل گردویی استفاده می شود. دلیل استفاده از انواع چوب های مقاوم برای مبلمان نیمه استیل را می توان منبت کاری ها و نقش و نگارهایی که بر روی چوب آنها می شود اشاره کرد. از جمله این چوب ها، چوب گردو است. این چوب دارای کیفیت بالایی است و طراحان می توانند انواع کنده کاری ها را بدون هیچ نگرانی بر روی این چوب ها انجام دهند. چوب راش نیز یکی دیگر از انواع این چوب ها است.

استفاده از منبت کاری بر روی قسمت های مختلف چوب

منبت و کنده کاری های زیبا بر روی قسمت های مختلف چوب که در نقاط مختلف مبلمان قرار می گیرند، انجام می شوند. منبت کاری ها با توجه به قوانین و برنامه خاصی بر روی چوب طراحی می شوند. مثلا این کنده کاری ها به صورت موازی و قرینه بر روی چوب انجام می شوند. تاج مبل، یکی از قسمت های مهم برای استفاده از این کنده کاری ها برای بیشتر دیده شدن است. از جمله قسمت های دیگر می توان به دسته مبل اشاره کرد.

بهترین چیدمان برای مبلمان نیمه استیل گردویی رنگ در سالن پذیرایی

ست های مبل نیمه استیل گردویی

مبلمان نیمه استیل در ست ها و قطعات مختلفی ساخته و روانه بازار می شوند. شما می توانید انواع مختلف این ست ها را به صورت های گوناگون و متنوع در سالن پذیرایی قرار دهید. این ست ها با توجه به تعداد کاناپه و مبل هایشان، دارای قیمت های متفاوتی هستند. این ست معمولا گنجایش هفت و یا هشت نفر را دارند. ست7 نفره، دارای یک کاناپه سه نفره و چهار مبل تکی است. ست 8 نفره نیز، دارای موارد زیر است:

  • دو عدد کاناپه سه نفره
  • دو عدد مبل تکی
  • یک عدد صندلی میزبان

استفاده از ورق طلا در ساخت مبل نیمه استیل گردویی

طراحان امروزه از روش هایی استفاده می کنند تا بتوانند زیبایی مبل نیمه استیل گردویی را بیش از پیش کرده و مشتریان را راغب کرده تا از این مبلمان در منزل استفاده کنند. یکی از این روش ها، استفاده از ورق طلا در نمای ظاهری مبلمان نیمه استیل است. استفاده از ورق طلا، موجب افزایش قیمت این مبلمان به مبلغ هنگفتی خواهد شد. این کار موجب می شود تا این مبلمان اشرافی، هیبت بسیار زیبایی داشته باشند. باید اشاره کرد که قبل از استفاده از طلا، بودجه کافی را داشته باشید.

چیدمان مبل نیمه استیل در فضایی بزرگ

مبلمان استیل و یا نیمه استیل را معمولا باید در فضایی بزرگ چینش کرد. این مبلمان به دلیل داشتن حجم زیاد و اشغال بیشتر فضا نسبت به سایر مبلمان، باید فضای بزرگی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند تمام زیبایی و هیبت خود را به رخ بینندگان بکشند. اگر این مبلمان را در فضایی کوچک جای دهید، فضا را از آنچه که هست کوچک تر نشان داده و از این نظر نمی توانید دکوراسیون زیبایی داشته باشید. البته باید عنوان کرد که مبلمان نیمه استیل در فضاهای کوچک تر هم چیده می شوند.

انواع روش های چینش مبلمان نیمه استیل

برای چینش زیبا و منحصر به فرد مبلمان نیمه استیل، می توانید از روش های گوناگونی استفاده کنید. رایج ترین چیدمانی که در این زمینه وجود دارد، استفاده از چینش مربعی شکل است. در این چینش، چیدمان شما به شکل یک مربع است و دو کاناپه موجود در ست، روبه روی یک دیگر چیده می شوند. سپس در ادامه بقیه مبلمان که به صورت تک وجود دارند در اطراف این دو کاناپه چیده خواهند شد. از انواع دیگر چینش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چینش گرد
  • چینش ناهماهنگ
  • چینش قرینه

چیدمان گرد، یکی از انواع چیدمان های زیبا برای مبل نیمه استیل گردویی

این نوع از چیدمان، مخصوص فضاهایی است که مساحت زیادی دارند. مثلا اگر پذیرایی خانه شما بزرگ یوده و گنجایش یک ست هشت نفره مبل نیمه استیل گردویی را دارد، می توانید از این سبک چینش استفاده کنید. در این سبک، شما باید انواع مختلف قطعات مبلمان را به صورت دایره در وسط اتاق قرار دهید. همچنین می توانید از فرش گردی نیز برای هماهنگی بیشتر دکوراسیون در وسط اتاق استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای این چینش نباید محدودیتی از لحاظ فضا داشته باشید.

چیدمان قرینه، ایجاد نظم و هماهنگی

یکی دیگر از چیدمان های زیبا، چیدمان قرینه است. همان طور که از نام این چیدمان پیداست، شما باید انواع مختلف قطعات مبلمان را به صورت هماهنگ و قریته در کنار یک دیگر قرار دهید. مثلا در این چینش، اگر دو عدد کاناپه را دقیقا در رو به روی یک دیگر قرار دادید، باید مبلمان تکی را نیز به صورت کاملا دقیق در رو به روی یک دیگر قرار دهید. در این چینش و با استفاده از وسایل دکوری، می توانید فضا را لطیف تر کنید.

استفاده از پرده های سلطنتی در کنار مبل نیمه استیل گردویی

یکی از عناصر دکوراسیون که زیبایی خاصی را به دکوراسیون شما می بخشد، پرده است. شما باید با توجه به نوع دکوراسیونتان، از پرده هایی با همان سبک استفاده کنید. مثلا شما می توانید از انواع پرده های اشرافی و سلطنتی در کنار مبلمان نیمه استیل استفاده کنید. پرده های به اصطلاح لاکچری، دکوراسیون شما را دوچندان زیبا خواهند کرد. یکی از انواع این پرده ها، پرده سلطنتی مدرن است که در رنگ های مختلف در بازار وجود دارد. از جمله این رنگ ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفید
  • طلایی
  • قهوه ای

استفاده از انواع وسایل دکوری در کنار مبل نیمه استیل گردویی

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا، علاوه بر مبلمان، باید از وسایلی استفاده کنید نیاز به استفاده از وسایلی دارید تا در کنار مبلمان خود نمایی کرده و به زیبایی و شکوه دکوراسیون شما بیفزایند. از جمله این وسایل، می توان به انواع گلدان های مصنوعی و طبیعی اشاره کرد. این گلدان ها در اندازه های مختلف وجود داشته و از این بابت می توان آنها را در هر نقطه از دکوراسیون قرار داد. همچنین استفاده از میزهای عسلی نیز موجب تنوع در فضای دکوراسیون شما خواهد شد.

جمع بندی

مبلمان نیمه استیل از لحاظ قیمت، هزینه مناسب تری نسبت به مبلمان استیل داشته و از این بابت شما می توانید با صرف هزینه ای کمتر، یک ست کامل مبل اشرافی در منزلتان داشته باشید. در چیدمان انواع مبل نیمه استیل دقت فراوانی داشته باشید، زیرا یک چیدمان مناسب می تواند موجب استفاده بهینه از فضا شده و فضای دکوراسیون شما را زیباتر جلوه دهد. شما می توانید برای خرید انواع مبل نیمه استیل گردویی، به فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان رجوع کرده و خرید بسیار ایمنی در شرایط کرونایی داشته باشید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}