کاربرد انواع مبل شزلون در دکوراسیون خانگی

پنجشنبه, 7 مرداد 1400

مبل شزلون، یکی از انواع مبلمانی است که به صورت تک در بازار مبلمان عرضه می شود. امروزه، استفاده از انواع مبلمان در منزل به یک ضرورت نسبی تبدیل شده و افراد به دنبال مبلمانی هستند که بتوانند انتظارات آنها را برآورده کنند. مبلمان شزلون، دارای طراحی خاصی هستند. این مبلمان ممکن است نتوانند انتظارات تمامی مشتریان این صنعت را برطرف کنند. پس بهتر است قبل از خرید این مبلمان، با ویژگی های آنها به صورت کلی آشنا شوید تا بتوانید مبلی مناسب و با کیفیت را به منزل آورید.

آشنایی با ویژگی های مبل شزلون

اگر بخواهیم تعریف دقیقی ازظاهر این مبلمان داشته باشیم، می توان گفت که این مبلمان شباهت زیادی به یک صندلی بلند دارند. طول این مبل به قدری زیاد است که شخص می تواند بر روی آن دراز کشیده و استراحت کند. این نوع از مبلمان دارای دسته ای هستند که قوس داشته و شاید این ویژگی نتواند راحتی را برای اشخاص به وجود آورد. همچنین تیکه گاه این مبلمان کوتاه است. یک طرف از این مبلمان نیز دارای دسته است. پس بهتر است مشتری قبل از خرید، کاملا با ویژگی های این مبل آشنا شود.

تاریخچه مبل شزلون

بنا به اطلاعات تاریخی، مبل شزلون برای اولین بار در مصر باستان طراحی و تولید شدند. بیش از 3 هزار سال پیش، این مبلمان به وسیله چوب درختان موجود در طبیعت ساخته شدند. طراحان در آن زمان برای این چوب ها روکش هایی در نظر می گرفتند که این روکش ها جنبه تزیینی داشتند. روکش ها، عمدتا از چوب عاج ساخته می شدند و زیبایی چوب را دوچندان می کردند. علاوه بر مصر، ساخت این مبل در کشورهای دیگر نیز رواج یافت. از جمله این کشورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یونان
  • روم
  • چین

معمار مبل شزلون

اولین معمار مبلمان شزلون، یک فرد فرانسوی بود. آقای لکربوسیر، علاقه زیادی به مبلمان شزلون و طراحی آنها داشت. وی به مبلمان شزلون، ظاهری کلاسیک افزود. در واقع به وسیله زحمات وی بود که مبلمان شزلون در دنیای مبلمان معروف شدند. در این دوره، بیشتر افراد ثروتمند از این نوع از مبلمان استفاده می کردند. در واقع از مبلمان شزلون در این زمان به عنوان معیاری برای تعیین وضعیت اقتصادی افراد استفاده می شد. در این دوره نجیب زادگان نیز از این مبلمان در قصرها و خانه های مجلل استفاده می کردند.

پارچه های مورد استفاده بر روی مبلمان شزلون

انتخاب یک پارچه با کیفیت و زیبا برای هر مبلمانی، موجب خواهد شد که زیبایی آن در دید بیننده چند برابر شود. پس حتما در انتخاب نوع پارچه برای مبلمانتان وسواس به خرج دهید تا کیفیت و زیبایی دکوراسیون منزلتان افزایش یابد. سعی کنید پارچه ای را برای مبلتان انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود و زمان زیادی از شما را نگیرد. امروزه در بازار، انواع مختلفی از پارچه وجود دارد که دست مشتری را در انتخاب کاملا باز گذاشته است. این پارچه ها اغلب کیفیت بالا و خوبی دارند.

انواع مبلمان شزلون و ویژگی های آن

برای استفاده از مبل شزلون در دکوراسیون خانگی، شما انتخاب های متعددی پیش روی دارید. این نوع از مبلمان به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • شزلون کلاسیک
  • شزلون مدرن
  • شزلون راحتی
  • شزلون سلطنتی

هرکدام از این مبلمان دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. در واقع مبل شزلون با هرکدام از این طرح ها و سبک ها، می تواند فضای سالن پذیرایی شما را مجلل و زیبا کند. یکی دیگر از انواع مبلمان شزلون، مبل تاج دار است که در ادامه به معرفی آن و چگونگی استفاده از این مبل در دکوراسیون خانگی خواهیم پرداخت.

مبل شزلون سلطنتی و ویژگی های کاربردی آن

اگر مقاله "آشنایی با انواع مبل شزلون آبی رنگ" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، با ویژگی های این نوع از مبلمان تا حدودی آشنا شده اید. این نوع از مبلمان شزلون شباهت بسیار زیادی به انواع مبلمان کلاسیک دارند. بر روی چوب این مبلمان، از منبت کاری های زیبا و نقش و نگارهای خاصی استفاده شده است. این نوع از مبلمان را می توانید به صورت تک در چیدمان انواع مبلمان سلطنتی به کار برید. همچنین می توانید در اتاق خواب و یا در جلوی تلویزیون نیز از این مبلمان استفاده کنید.

مدل تاجدار مبلمان شزلون، زیبا و با کیفیت

این مبل، شباهت زیادی به مبلمان سلطنتی شزلون دارد و در واقع زیر مجموعه ای از این مبلمان است. اگر بخواهید از بین مبلمان شزلون به سبک سلطنتی و مبلمان شزلون تاجدار یکی را برای ست با مبلمان سلطنتی انتخاب کنید، استفاده از مبلمان تاجدار مورد و گزینه بهتری است. این مبل می تواند جلوه شیک و لوکسی را به منزل شما دهد. اغلب تزیینات به کار برده شده برای زیبایی ایین مبلمان در قسمت تاج آن وجود دارند. دکوراسیون کلاسیک، بهترین دکوراسیون برای استفاده از این مبل زیبا و شیک است.

مبلمان شزلون مدرن، ترکیبی از سادگی و زیبایی

انواع مبل شزلون ساخته شده به سبک مدرن، دارای تنوع بسیاری هستند. بدنه این مبلمان از سه ماده محتلف ساخته می شود. این ماده ها شامل موارد زیر هستند:

  • چوب
  • فلز
  • پلی استر

همان طور که در بالا اشاره شد، سادگی ویژگی بارز این مبلمان است. این مبلمان اغلب بدون طرح خاصی ساخته و تولید می شوند. این مبلمان اغلب به سبک معاصر ساخته می شوند و همان طور که از نام این مبلمان پیداست، دکوراسیون مدرن جایی است که باید از این مبلمان استفاده کنید. این مبلمان معمولا تک رنگ هستند.

مبلمان شزلون اسپرت

همان طور که از نام این مبلمان پیداست، طرح این مبلمان امروزی و مناسب جوانان است. شاید بتوان عنوان کرد که عمده مشتریان این مبلمان زوج های جوانان و یا افراد جوان است. این مبلمان به مانند مبلمان مدرن، بدون طرحی خاصی و با پوششی یکدست به بازار مبلمان عرضه می شوند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مبلمان این است که شما می توانید از آنها در تمام فضاهای خانه بدون هیچ گونه محدودیتی استفاده کنید. این مبلمان با رنگ های مختلفی وجود دارند. از انواع این رنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طوسی
  • خاکستری
  • آبی

مبل شزلون راحتی، گزینه ای مناسب برای استراحت

این مبلمان، یکی از گزینه های بسیار مناسب برای استراحت و دراز کشیدن هستند. باید عنوان کرد که این مبلمان مطابق اصول ارگونومی و آناتومی بدن ساخته شده اند. در واقع فرم بدن شما با نشستن و یا استراحت بر روی این مبلمان، از حالت طبیعی خارج نشده و مبل فرم بدن شما را خواهد گرفت. این مبلمان در طراحی بسیار ساده یوده و روکش مبلمان به صورت کلی بدنه این مبلمان را پوشانده است. پایه های این مبلمان، معمولا به صورت چوبی طراحی می شوند و از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند.

کاربرد انواع مبل شزلون در دکوراسیون خانگی

قیمت انواع مبل شزلون در دنیای مبلمان

هر یک از موارد و مبلمان ذکر شده در این مقاله، دارای قیمتی خاص هستند. مثلا مبل شزلون سلطنتی و تاجدار به دلیل استفاده از منبت کاری های زیبا بر روی بدنه و دسته، نسبت به سایر مبلمان دارای قیمت بالاتری هستند. نوع چوب به کار رفته برای تولید هریک از این مبلمان نیز در فیمت آنها دخیل است. به صورت کلی باید عنوان کرد که مبلمان شزلون به دلیل نوع طراحی و لوکس بودن، در ردیف مبلمانی قرار می گیرند که در مقایسه با سایر مبلمان موجود در بازار دارای قیمت بیشتری هستند.

استفاده از مبلمان شزلون در تمام نقاط خانه

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این مبلمان به صورت تک ساخته و فروخته خواهند شد. شما می توانید از این مبلمان تک در تمامی نقاط خانه استفاده کنید. یکی از این نقاط، اتاق خواب است که این مبل می تواند جلوه ای زیبا به آن بخشد. جلوی تلویزیون نیز مکان مناسبی برای استفاده از این مبلمان است. در زمان های گذشته، فروید از این مبل در مطب خود استفاده کرده و بیماران را در هنگام حرف زدن بر روی این مبلمان می نشاند.

استفاده از مبلمان شزلون در بیرون از فضای خانه

کمتر مبلی را می توان در دنیای مبلمان یافت که این قابلیت را داشته باشد که هم در فضای دکوراسیون های داخلی و هم در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد. صندلی دراز، نام یکی از انواع مبلمان شزلون است که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد. جنس بدنه این مبلمان از چوب است و در کنار استخرها، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. البته می توان نیمکت ساده را لقب مناسبی برای این مبلمان دانست. چون در ظاهر شباهت زیادی به نیمکت دارند. استفاده از این مبل، آرامش را برای شما ارمغان می آورد.

استفاده از میز عسلی و میز پاف در جلوی مبل شزلون

استفاده از یک میز عسلی در جلوی مبل شزلون، می تواند زیبایی آن را دوچندان کند. ابعاد این جلو میزی ها کاملا متفاوت بوده و شما می توانید برحسب فضای دراختیارتان، یکی از انواع این جلومیزی ها را به خانه بیاورید. همچنین جنس این جلومیزی ها نیز با یکدیگر متفاوت است. از انواع بدنه های جلومیزی عسلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ام دی اف
  • فلزی
  • چوب راش

همچنین برخی از این میزها دارای کشو بوده که در صورت نیاز می توانید از این مدل خریداری کنید

استفاده از کوسن بر روی مبل شزلون

استفاده از کوسن، می تواند جلوه مبلمان شما را زیباتر کند. شما می توانید بر روی مبلمان شزلون با هر سبکی، متناسب با آن سبک از یک نوع کوسن متفاوت استفاده کنید. کوسن ها با رنگ ها و طرح های متفاوتی در دنیای مبلمان وجود دارند. استفاده از یک کوسن زیبا در دکوراسیون داخلی، می تواند یک مبل ساده و معمولی را به مبلی جذاب تبدیل کند. کوسن ها در قیمت های مختلفی یافت می شوند که شما می توانید متناسب بودجه در اختیارتان، از آنها استفاده کنید.

جمع بندی

اگر از مبلمان شزلون در جایگاه مناسبی استفاده شود، می توانند انسجام داخلی دکوراسیون شما را افزایش دهند. این مبلمان برای استفاده در فضاهای محدود مناسب نبوده و بهتر است که از آنها در فضاهای بزرگ استفاده شود. شما می توانید از این مبلمان در تمام فضاهای خانه استفاده کنید که این ویژگی به مشتری برای طراحی یک دکوراسیون زیبا امتیاز ویژه ای داده است. شما می توانید برای خرید مبل شزلون، به فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان مراجعه کنید. در این فروشگاه ها مبلمان شزلون در همه طرح ها و با رنگ های متفاوت، آماده فروش هستند.

برچسب ها:
مبل شزلون

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}